Michał_Wrocław 23.03.2011 10:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Marca 2011 WItajcie pasywni i energooszczędni, mam kilka pytań, czy jest tu ktoś z Wrocławia bądź okolic i może polecić kierownika budowy, który zna się trochę na budowie domków energooszczędnych i mógł by skontrolować prace wykonane przez ekipę budowlaną.Jak by co to w maju b.r. planuje rozpocząć budowę w miejscowości Żerniki Małe i potrzebuje takiego człowieka.A tak po za tym, jakimi materiałami sugerowalibyście zrobić izolację pionową i poziomą fundamentu?Dodam, że mamy wysoki poziom wód gruntowych (około 90 cm od poziomu "0")Zastanawiam się nad 15-20 cm grubością izolacji pionowej..Dzięki za ew. porady, sugestie.Pozdrawiam, Michał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 23.03.2011 10:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Marca 2011 Poziomą izolację cieplną też planujesz ?Czy chodziło o przeciwwilgociową ? Co do kierbuda to nawet jeśli będzie miał cokolwiek pojęcia raczej nie weźmie na siebie jakości wykonania prac.Musiał by być na budowie codziennie, mój był 2 razy, tak z 5 minut.tylko nie wiem po co ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 23.03.2011 10:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Marca 2011 15-20cm to nie ten temat Tu się zaczyna od 30 Odnośnie układania styropianu w podłodze to dostałem taka sugestię aby ostatnia warstwę zrobić sztywniejszą.. Chodzi o to żeby ostatnia warstwa była sztywniejsza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 23.03.2011 10:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Marca 2011 Tu chyba chodziło o izolację poziomą fundamentu, chyba że źle zrozumiałem. PS. Tez uważam że lepiej by tu wkleić ten post : http://forum.muratordom.pl/showthread.php?48792-dom-ciep%C5%82y-pasywny-albo-3-lub-5-litrowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gosciu01 26.03.2011 22:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Marca 2011 (edytowane) Mam pytanie odnośnie styropianu eps 200 który użyłeś do podłóg. Zastanawiam się czy nie wystarczył by eps100. Czy jakoś to wyliczałeś? Też planuje grubość 30cm. Autorus To zależy jaka konstrukcję budynku będziesz miał. Jeśli lekką np. szkielet, bądź BK400 z blachodachówką, to jak najbardziej tak. Jeśli silikaty z dachówką betonową, to determinuje też nieco mocniejszą płytę. Razem daje to spore obciążenie. Mamy do czynienia z trzema zjawiskami. 1. osiadanie przy stawianiu budynku, 2. tzw. pełzanie w styropianie w czasie 3. związane z 1 i 2, jakby to nazwać mikropęknięciami, Ad 1. nie jest specjalnie groźne dla konstrukcji i estetyki, bo wszystko co ma się zdarzyć jest na etapie prac budowlanych. Ad 2. to proces długotrwały rozłożony na cały okres życia budynku i mogą pojawić się z czasem mikrouskoki przy podłodze, wylewkach, schodach oddzielonych konstrukcyjnie itp. Ad 3. to najgorsze, gdyż właściwości styropianu zależą od uwięzionego w nim powietrza. Z czasem gdy pojawiają się mikropęknięcia powietrze to, a właściwie gradient temperatury może "migrować" bardziej niż w styropianie, który nie "popękał" EPS100 jest bardziej narażony na takie zjawisko niż EPS200. Dużo by o tym pisać, ale to tak po krótce. Info z publikacji angielskojezycznej. ( niestety linka nie zachowałem ) Buduję z siliki +dachówka betonowa. plyta 22cm, sporo stali. Pierwotnie miałem w projekcie EPS 100 ( uzgodnione z konstruktorem ) Poprosiłem o zmianę na EPS200. Edytowane 26 Marca 2011 przez gosciu01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 27.03.2011 07:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Marca 2011 Ponieważ zamierzam wylać beton dekoracyjny na posadzkę u mnie może to wyglądać następująco: - piasek - różne frakcje kruszywa -chudziak -styropian -siatka zalana wylewka samopoziomującą. - kable grzejne - wylewany z gruchy beton posadzkowy Przy czym panowie od posadzki sugerowali abym ostatnia warstwę styropianu dać styrodur. U mnie ogólnie konstrukcja będzie lekka bo stawiam kopułę. Strop pietra będzie drewniany i na dodatek samonośny a wiec nie połączony ze ścianami zewnętrznymi Autorus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jani_63 27.03.2011 08:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Marca 2011 Ale kopułę stawiasz na stopach fundamentowych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 27.03.2011 08:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Marca 2011 Na to pytanie niestety nie mogę na razie odpowiedzieć, czekam na architektów, co oni wymyśla. jeszcze kilka tygodni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 27.03.2011 08:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Marca 2011 (edytowane) http://www.gnosis.art.pl/e_gnosis/pracownia/dom_kopula/kopuly_monolityczne/kopula_w_markach/dom_kopula_marki_inzynier_sergiel_01.jpg http://www.gnosis.art.pl/e_gnosis/pracownia/dom_kopula/kopuly_monolityczne/kopula_w_markach/dom_kopula_marki_inzynier_sergiel_01.html Być może ta fotka trochę pomoże, ja niestety nie wiem, czekam na decyzję architektów. Autorus Edytowane 27 Marca 2011 przez autorus o Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jani_63 27.03.2011 08:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Marca 2011 Na ich stronie niestety też nic nie pisze o formie fundamentów.Wspominają tylko coś o ekonomii ich wznoszenia wynikającej z masy samej konstrukcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
eniu 27.03.2011 09:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Marca 2011 http://www.gnosis.art.pl/e_gnosis/pracownia/dom_kopula/kopuly_monolityczne/kopula_w_markach/dom_kopula_marki_inzynier_sergiel_01.jpg http://www.gnosis.art.pl/e_gnosis/pracownia/dom_kopula/kopuly_monolityczne/kopula_w_markach/dom_kopula_marki_inzynier_sergiel_01.html Być może ta fotka trochę pomoże, ja niestety nie wiem, czekam na decyzję architektów. Autorus A kominek a środku też chyba jakiś jajcarski ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 27.03.2011 10:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Marca 2011 Jakby się tak motorem rozpędził... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
salata123 27.03.2011 19:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Marca 2011 Witam. A ja z pytaniem do J-J, Zawada z jakiego województwa ? bo na Zumi Zawad wyrzuca kilkanaście i tylko jedna jest w zimnej części naszego kraju. Ja mieszkam na podlasiu i mój dom ocieplony 20 cm ściany, 25 - 30 podłoga, 30 skosy 40 syfit, czarny styro + poliuretan z rozbiórki płyt warstwowych, wełna o U 0,35 byłby na południu Polski mocno energooszczędny a mi w pierwszym sezonie grzewczym od 17 grudnia do 26 marca poszło 1190 m3 gazu ziemnego, niby niężle przy 280 metrów po podłodze ale ... Z tego co pisze J-J jego rekuperator to jakaś porażka, też miałem awarię swego ale po wymianie wymiennika od stycznia działa dobrze bez GWC przy tem wywiewu 22oC newiew 18 - 21,5 przy tem na zew od -20 do +10 . Tak więc reasumująć dom energooszczędny ( to oczywiście parterowy bądź z piętrem z muru i ocieplenia, w moim domu parter jest b. ciepły a poddasze pomimo niezłego ocieplenia jest chłodnawe ) na południowym zachodzie to około 20 cm czarnego styro a na północnym wschodzie 30 cm ( bądź równoważniki ), położenie geograficzne czyni różnicę i o tym koniecznie trzeba pamiętać ja zapomniałem. Śledzę poczynania energooszczędnych i czasami się odzywam, w gościach u J-J po raz pierwszy. Pozdrowienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
klaudiusz_x 17.04.2011 21:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2011 Zazdroszczę Wam domów zbliżonych do "pasywnych"Mieszkam na terenie gdzie za kilkanaście lat wystąpią szkody górnicze i niestety nie mogę zbudować takiego domu.Według mnie nie ma sensu inwestowanie w "grube" ocieplenie ze względu na pojawienie się mostków termicznych na ścianach po wystąpieniu szkód (np pęknięcia). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bitter 28.04.2011 18:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2011 To ja może trochę o tym styropianie. To można stosować EPS pod posadzkę? JA cały czas rozważałem XPS, który jest 3 razy droższy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 28.04.2011 20:38 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2011 (edytowane) . Edytowane 17 Czerwca 2012 przez j-j Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafek11 03.05.2011 21:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Maja 2011 Witam.Mam pytanko dotyczące doboru mocy kabli grzewczych w wylewce akumulacyjnej. Ja używam Herz OZC. Dom 150 mkw taki jak w awatarze : piętrowy, bez kominów, reku 85% sprawności, ściana -30cm styro u=0,4, strop- 40cm styro 0,38, chudziak- 30cm styro 0,38, cokół- 24cm styro 0,38 od zew. i 8cm od wew.,okna 0,8 montowane w ociepleniu zdecydowana większość od południa. Praktycznie brak mostków, bo wszystkie balkony, okapy i wiata są opatulone styro. A teraz wyniki: -projektowa strata przez przenikanie - 3868w -projektowa strata wentylacyjna - 1547w -całkowita strata - 5341w -roczne zapotrzebowanie na ciepło do ogrzewania - Qh -3445 kwh/rok -wskaźnik sezonowego zapotrzebowania na ciepło EA - 23,3 kwh/(mkw x rok)Niestety w herzu nie mogę obniżyć intensywności wentylacji w nocy do 60% i pewnie z tego wynika tak duża strata wentylacyjna, ale co z tą stratą przez przenikanie? Którą wartość mam przyjąć przy dobieraniu mocy kabli - stratę całkowitą (5341W) czy roczne zapotrzebowanie na ciepło do ogrzewania (3445 kwh/rok)? Jeżeli podstawię te wartości do wzoru zalecanego przez DEVI to wychodzą bardzo duże moce np.:- 5341w x 1,2 x 24h/ 10h(2-gej taryfy)= 15382,08W- 3445kwh/rok x 1,2 x 24h/ 10h(2-giej taryfy)=9921,6 (Tutaj się jednostki nie zgadzają, więc chyba trzeba wziąć pod uwagę stratę całkowitą.)U Ciebie moc kabli na ok 100mkw powierzchni wyszła ok. 5000W. Zastanawiam się dlaczego mi wychodzi 15000W? Narka Rafał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 04.05.2011 10:33 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Maja 2011 (edytowane) . Edytowane 17 Czerwca 2012 przez j-j Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafek11 04.05.2011 21:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Maja 2011 Dzięki. Po takim liczeniu wyjdzie niecałe 14kw. Nie wiem czy jest sens oszczędzać te kilkadziesiąt zł na kablu. Chyba jednak zostanę przy 15kw, żeby mieć zapas mocy. Narka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 05.05.2011 06:30 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Maja 2011 (edytowane) . Edytowane 17 Czerwca 2012 przez j-j Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.