Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Mój dom pasywny (?) w praktyce- już go użytkuję


Recommended Posts

WItajcie pasywni i energooszczędni,

mam kilka pytań,

czy jest tu ktoś z Wrocławia bądź okolic i może polecić kierownika budowy, który zna się trochę na budowie domków energooszczędnych i mógł by skontrolować prace wykonane przez ekipę budowlaną.

Jak by co to w maju b.r. planuje rozpocząć budowę w miejscowości Żerniki Małe i potrzebuje takiego człowieka.

A tak po za tym,

jakimi materiałami sugerowalibyście zrobić izolację pionową i poziomą fundamentu?

Dodam, że mamy wysoki poziom wód gruntowych (około 90 cm od poziomu "0")

Zastanawiam się nad 15-20 cm grubością izolacji pionowej..

Dzięki za ew. porady, sugestie.

Pozdrawiam,

Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Poziomą izolację cieplną też planujesz ?

Czy chodziło o przeciwwilgociową ?

 

Co do kierbuda to nawet jeśli będzie miał cokolwiek pojęcia raczej nie weźmie na siebie jakości wykonania prac.

Musiał by być na budowie codziennie, mój był 2 razy, tak z 5 minut.

tylko nie wiem po co ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie odnośnie styropianu eps 200 który użyłeś do podłóg. Zastanawiam się czy nie wystarczył by eps100. Czy jakoś to wyliczałeś? Też planuje grubość 30cm.

 

Autorus

 

To zależy jaka konstrukcję budynku będziesz miał.

Jeśli lekką np. szkielet, bądź BK400 z blachodachówką, to jak najbardziej tak.

Jeśli silikaty z dachówką betonową, to determinuje też nieco mocniejszą płytę.

Razem daje to spore obciążenie.

 

Mamy do czynienia z trzema zjawiskami.

1. osiadanie przy stawianiu budynku,

2. tzw. pełzanie w styropianie w czasie

3. związane z 1 i 2, jakby to nazwać mikropęknięciami,

 

Ad 1.

nie jest specjalnie groźne dla konstrukcji i estetyki, bo wszystko co ma się zdarzyć jest na etapie prac budowlanych.

 

Ad 2.

to proces długotrwały rozłożony na cały okres życia budynku i mogą pojawić się z czasem mikrouskoki przy podłodze, wylewkach, schodach oddzielonych konstrukcyjnie itp.

 

Ad 3.

to najgorsze, gdyż właściwości styropianu zależą od uwięzionego w nim powietrza.

Z czasem gdy pojawiają się mikropęknięcia powietrze to, a właściwie gradient temperatury może "migrować" bardziej niż w styropianie, który nie "popękał"

EPS100 jest bardziej narażony na takie zjawisko niż EPS200.

 

Dużo by o tym pisać, ale to tak po krótce.

Info z publikacji angielskojezycznej.

( niestety linka nie zachowałem )

Buduję z siliki +dachówka betonowa. plyta 22cm, sporo stali.

Pierwotnie miałem w projekcie EPS 100 ( uzgodnione z konstruktorem )

Poprosiłem o zmianę na EPS200.

Edytowane przez gosciu01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ zamierzam wylać beton dekoracyjny na posadzkę u mnie może to wyglądać następująco:

 

- piasek

- różne frakcje kruszywa

-chudziak

-styropian

-siatka zalana wylewka samopoziomującą.

- kable grzejne

- wylewany z gruchy beton posadzkowy

 

Przy czym panowie od posadzki sugerowali abym ostatnia warstwę styropianu dać styrodur. U mnie ogólnie konstrukcja będzie lekka bo stawiam kopułę. Strop pietra będzie drewniany i na dodatek samonośny a wiec nie połączony ze ścianami zewnętrznymi :)

 

Autorus

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.gnosis.art.pl/e_gnosis/pracownia/dom_kopula/kopuly_monolityczne/kopula_w_markach/dom_kopula_marki_inzynier_sergiel_01.jpg

 

http://www.gnosis.art.pl/e_gnosis/pracownia/dom_kopula/kopuly_monolityczne/kopula_w_markach/dom_kopula_marki_inzynier_sergiel_01.html

 

Być może ta fotka trochę pomoże, ja niestety nie wiem, czekam na decyzję architektów.

 

Autorus

 

A kominek a środku też chyba jakiś jajcarski ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. A ja z pytaniem do J-J, Zawada z jakiego województwa ? bo na Zumi Zawad wyrzuca kilkanaście i tylko jedna jest w zimnej części naszego kraju. Ja mieszkam na podlasiu i mój dom ocieplony 20 cm ściany, 25 - 30 podłoga, 30 skosy 40 syfit, czarny styro + poliuretan z rozbiórki płyt warstwowych, wełna o U 0,35 byłby na południu Polski mocno energooszczędny a mi w pierwszym sezonie grzewczym od 17 grudnia do 26 marca poszło 1190 m3 gazu ziemnego, niby niężle przy 280 metrów po podłodze ale ... Z tego co pisze J-J jego rekuperator to jakaś porażka, też miałem awarię swego ale po wymianie wymiennika od stycznia działa dobrze bez GWC przy tem wywiewu 22oC newiew 18 - 21,5 przy tem na zew od -20 do +10 . Tak więc reasumująć dom energooszczędny ( to oczywiście parterowy bądź z piętrem z muru i ocieplenia, w moim domu parter jest b. ciepły a poddasze pomimo niezłego ocieplenia jest chłodnawe ) na południowym zachodzie to około 20 cm czarnego styro a na północnym wschodzie 30 cm ( bądź równoważniki ), położenie geograficzne czyni różnicę i o tym koniecznie trzeba pamiętać ja zapomniałem. Śledzę poczynania energooszczędnych i czasami się odzywam, w gościach u J-J po raz pierwszy. Pozdrowienia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks później...

Zazdroszczę Wam domów zbliżonych do "pasywnych"

Mieszkam na terenie gdzie za kilkanaście lat wystąpią szkody górnicze i niestety nie mogę zbudować takiego domu.

Według mnie nie ma sensu inwestowanie w "grube" ocieplenie ze względu na pojawienie się mostków termicznych na ścianach po wystąpieniu szkód (np pęknięcia).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

Witam.

Mam pytanko dotyczące doboru mocy kabli grzewczych w wylewce akumulacyjnej.

Ja używam Herz OZC. Dom 150 mkw taki jak w awatarze : piętrowy, bez kominów, reku 85% sprawności, ściana -30cm styro u=0,4, strop- 40cm styro 0,38, chudziak- 30cm styro 0,38, cokół- 24cm styro 0,38 od zew. i 8cm od wew.,okna 0,8 montowane w ociepleniu zdecydowana większość od południa. Praktycznie brak mostków, bo wszystkie balkony, okapy i wiata są opatulone styro.

A teraz wyniki:

-projektowa strata przez przenikanie - 3868w

-projektowa strata wentylacyjna - 1547w

-całkowita strata - 5341w

-roczne zapotrzebowanie na ciepło do ogrzewania - Qh -3445 kwh/rok

-wskaźnik sezonowego zapotrzebowania na ciepło EA - 23,3 kwh/(mkw x rok)

Niestety w herzu nie mogę obniżyć intensywności wentylacji w nocy do 60% i pewnie z tego wynika tak duża strata wentylacyjna, ale co z tą stratą przez przenikanie?

Którą wartość mam przyjąć przy dobieraniu mocy kabli - stratę całkowitą (5341W) czy roczne zapotrzebowanie na ciepło do ogrzewania (3445 kwh/rok)? Jeżeli podstawię te wartości do wzoru zalecanego przez DEVI to wychodzą bardzo duże moce np.:

- 5341w x 1,2 x 24h/ 10h(2-gej taryfy)= 15382,08W

- 3445kwh/rok x 1,2 x 24h/ 10h(2-giej taryfy)=9921,6 (Tutaj się jednostki nie zgadzają, więc chyba trzeba wziąć pod uwagę stratę całkowitą.)

U Ciebie moc kabli na ok 100mkw powierzchni wyszła ok. 5000W. Zastanawiam się dlaczego mi wychodzi 15000W?

Narka

Rafał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...