j-j 11.05.2011 18:52 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Maja 2011 (edytowane) . Edytowane 17 Czerwca 2012 przez j-j Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
coulignon 11.05.2011 18:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Maja 2011 Mi trochę brakuje GWC, nie tyle zimą co latem, ta funkcja "klimy" byłaby przyjemna. Niestety za późno, zawsze jakoś GWC mimo swojej prostoty mnie odstraszało, a szkoda. Raczej o kant d... potłuc. Mam i to nie te wydajności zeby znacząco wpłynęły na temp w domu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 11.05.2011 18:56 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Maja 2011 (edytowane) . Edytowane 17 Czerwca 2012 przez j-j Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 11.05.2011 21:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Maja 2011 Ile ci włazi słońce o tej porze roku do domu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 12.05.2011 05:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Maja 2011 GWC za 10tys? ...... zakładam już 3tys - a GWC przyda się też zimą.... Tu masz dokładniejsze koszty . Podaje, dla wiadomosci zainteresowanych, dokladne koszty wykonania GWC glikolowego u mnie: - rura PE 32mm 85mb 270zl - koparka 300zl - robocizna 900zl (przy ukladaniu GWC i hydraulik za podlaczenia) - glikol 330zl - nagrzewnica 880zl - sterownik 193zl - izolacja zimnochronna 113zl - pompa GWC 25-40 Leszno 334zl - podlaczenia hydrauliczne materialy 400zl - przejscia kwadrat-kolo (nagrzewnica-kanaly) 100zl ---------------------- Razem: 3.820 zl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piwopijca 12.05.2011 06:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Maja 2011 Mnie slonce wlazi najwiekszymi oknami od poludnia i zachodu. Zima jest OK, ale latem i to upalnym jest juz malo komfortowo. GWC dadza rade ale musza byc przysloniete chociaz do polowy rolety zewnetrzne i pozamykane okna w domu. No wlasnie i tutaj zaczynaja sie schody z zona. Chce miec "swieze" powietrze w domu, bo uwaza ze z wentylacji jest jakies inne Gorzej, nie slucha jak mowie zeby wlaczyla wentylacje na II bieg a czasem na III w celu lepszego schlodzenia. Centrala obecnie pracuje caly czas na I biegu (100m3/h) a to za malo na lato. Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 12.05.2011 07:30 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Maja 2011 (edytowane) . Edytowane 17 Czerwca 2012 przez j-j Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 12.05.2011 08:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Maja 2011 U mnie odnośnie słońca jest niemal idealnie. O wschodzie przechodzi przez cały dom a w południe i wieczór o tej porze roku wchodzi na metr do domu przez drzwi tarasowe. 10cm dłuższy daszek i by był ideał. Latem wchodzi na pół metra. Za to zimą w południe przechodzi przez cały dom.Musze szybko dokończyć GWC glikolowy bo zeszłoroczne upały nie były za przyjemne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jani_63 12.05.2011 11:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Maja 2011 No wlasnie i tutaj zaczynaja sie schody z zona. Chce miec "swieze" powietrze w domu, bo uwaza ze z wentylacji jest jakies inne Gorzej, nie slucha jak mowie zeby wlaczyla wentylacje na II bieg a czasem na III w celu lepszego schlodzenia. Centrala obecnie pracuje caly czas na I biegu (100m3/h) a to za malo na lato. Pzdr. Przypomina to sytuację, gdy ktoś wsiada do samochodu w którym już działa klima i pierwsze co robi to spuszcza swoją szybę żeby był przewiew bo na dworze jest upał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andriuss 12.05.2011 12:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Maja 2011 Panowie fachowcy, mam nadzieję, że wiedzieliście budując, że, że się tak wyrażę - głębokość zadaszenia nad oknami się oblicza, w taki sposób, aby w środku lata słońce kończyło się na progu albo jeszcze dalej. W środku zimy kąt padania słońca jest o te kilkadziesiąt stopni mniejszy, także w niczym to nie przeszkadza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piwopijca 12.05.2011 14:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Maja 2011 No coz, to byla tak jakby podstawa, ale... Wiesz zapewne ze jest wiele takich "ale" zaleznych od wielu czynnikow z kolei niezaleznych od nas Ja podnioslem kolankowa "troszke" i wydluzylem dach zeby z zewnatrz nie bylo tak widac ze jest podniesiona -zeby nie bylo zbyt duzo miejsca pustego nad oknami parteru. Mimo wszystko nie wystarcza zeby spelniac do konca swoja role. Nie moglem wydluzac w nieskonczonosc bo dachowke mam bardzo ciezka i wytrzymalosc konstrukcji (wiezby dachowej) jest ograniczona -szczegolnie tych wydluzanych zwisow, moglo by byc kiedys malem "bum". Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lobo_M 12.05.2011 20:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Maja 2011 Panowie fachowcy, mam nadzieję, że wiedzieliście budując, że, że się tak wyrażę - głębokość zadaszenia nad oknami się oblicza, w taki sposób, aby w środku lata słońce kończyło się na progu albo jeszcze dalej. W środku zimy kąt padania słońca jest o te kilkadziesiąt stopni mniejszy, także w niczym to nie przeszkadza. To o czym mówisz sprawdzi sie ale tylko w parterówce. Gdzie dach opiera sie praktycznie na stropie kondygnacji. jesli masz górę uzytkową i ściane kolankową to zapomnij o tym, musiałbys o tyle wydłużyć dach że po pierwsze koszty były by spore (większe niż klima i GWC), po drugie brzydko by to wyglądało. ja akurat jestem szczęśliwym ( w moim mniemaniu) posiadaczem parterówki, wydłużyłem połać dachu, ale i tak nie wyeliminujesz penetracji domu przez słońce, latem słońce od samego rana jest mocne, wieczorem to samo a o tych porach dnia jego kąt jest taki jak zimą. Dlatego tój pomysł w praktyce jest ciężki, a może nawet niemożliwy w realizacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andriuss 13.05.2011 08:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Maja 2011 Chciałbym aby to był mój pomysł, niestety tylko o tym przeczytałem na angielskich stronach. Z grubsza, że wykształceni architekci takie rzeczy uwzględniają i uświadamiają zleceniodawców. Cytuję za: http://geografia1.w.interia.pl/Geo/Polska/poloz.htm "Kąt padania promieni słonecznych w Warszawie (52° 15' N) waha się od 14° 15' w grudniu do 61°15' w czerwcu." Z tego wynika, że zadaszenie tarasu i drzwi balkonowych mniej więcej w kwadracie powinno dać optymalne efekty zarówno na lato jak i zimę. Mnie to pasuje, bo fajnie by było, gdyby zadaszenie tarasu chroniło jeszcze przed deszczem i innym śniegiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 13.05.2011 08:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Maja 2011 Czyli wychodzi na to że mój projekt pod tym względem jest dobrze pomyślany;). Na szczęście go nie spitoliłem i nie zrobiłem ścianki kolankowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jani_63 13.05.2011 16:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Maja 2011 Takie rozwiązanie najłatwiej zrealizować przy parterówce o małych kącie pochylenia dachu A sam dach najlepiej jakby był lekki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 13.05.2011 18:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Maja 2011 Takie rozwiązanie najłatwiej zrealizować przy parterówce o małych kącie pochylenia dachu A sam dach najlepiej jakby był lekki Dach w stylu góralskim jest też dobrym rozwiązaniem. Nie tylko lepiej chroni przed słońcem ale i zsuwający się śnieg dalej spada od domu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lisciasty 24.05.2011 10:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Maja 2011 (edytowane) Witam Towarzystwo, Chciałbym nawiązać do tematu GWC który się przebija ostatnio. Skończyłem właśnie przegryzać się przez wątek domu ciepłego 3 - 5 litrowego (horrendalne 409 stron ), jestem w połowie tasiemca pt. GWC-jamnik. Moje pytania w skrócie: 1. Zastanawiałem się nad wyborem GWC (glikol, żwir). Czytając wypowiedzi ludzi użytkujących WM, sporo z nich ma problemy z wilgotnością powietrza. Wydaje mi się że żwirowiec lepiej działa jako stabilizator wilgotności (zwłaszcza latem), zastanawiałem się czy budując glikolowiec nie musiałbym kombinować z dodatkowym nawilżaniem w domu? Pytanie zasadnicze : czy żwirowiec jest lepszy i tylko w wypadku wysokiego stanu wody zaleca się robienie glikolowca? (koszty pomijam) 2. Sprawa chłodzenia. Coulignon nie napisał w dzienniku ile m3 wymiennika posiada (albo ja nie potrafię znaleźć), pytanie do Was jakie macie objętości, czy trzymacie się zaleceń adama_mk w tej kwestii (1 m2 x 0,7m na 10 m2 użytkowej)? W kwestii chłodzenia będę działał do przesady, upał mnie wkurza i już przy +25 czuję się podle :> 3. Czy stosujecie jakieś filtry na wejściu do GWC? (poza siatką na myszy i inne takie) 4. Jak to właściwie jest z czerpnią/wyrzutnią z reku (mowa o ściennych), mogą być obok siebie? Widziałem rysunki WM gdzie czerpnia jest po drugiej stronie budynku co wyrzutnia, reku zaś w samym środku. Czy to nie jest kłopotliwe? U Jan-gaza widziałem coś co zwie się czerpnio-wyrzutnią zintegrowaną czerpnio-wyrzutnia (str. 7) czy ktoś posiada coś takowego i może się wypowiedzieć w kwestii działania? 5. Planuję w domu akwarium (około 800 litrów), czy działanie WM nie wysuszy mi tego baniaka w weekend? Czy ktoś z szanownych hoduje rybole i ma spostrzeżenia odnośnie WM? Edytowane 24 Maja 2011 przez Lisciasty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 24.05.2011 10:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Maja 2011 1. Żwirowiec bardziej stabilny i skuteczny, glikolowiec może "leżeć" w wodzie . Tyle w tym temacie . 2. Ja teraz mam w domu 23 C, wnetylacja na max w nocy i na 50 % w dzień . Kilka dni upałów było i sytuację da sie opanować. Przy długotrwałych upałach ( do 3 tygodni) temp. może sięgnąć 26-27 C nawet i musisz się z tym liczyć . Ewentualnie klima !!! 3. Drobna siatka stalowa wystarczy . 4. Tu trochę logiki, jak nie chcesz aby wyrzucane powietrze z powrotem wpadało do domu to te kilka m od siebie te dziury . A gdzie powinny być to już się dopasowuje do innych kaprysów . Ta czerpnio-wyrzutnia Jan-gazu to dość fajny pomysł,ale przy odpowiednim wiaterku powietrze wyrzucane może wpadać do czerpni . Malowane proszkowo to około 500 zł więc też nie tanie to to ,,, 5. Ja mam od miesiąca Malawi 112 L i bez pokrywy wyparowało 10 L przez tydzień, przy 800 L będziesz miał fajny nawilżacz w zimie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
coulignon 24.05.2011 10:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Maja 2011 2. Sprawa chłodzenia. Coulignon nie napisał w dzienniku ile m3 wymiennika posiada (albo ja nie potrafię znaleźć), pytanie do Was jakie macie objętości, czy trzymacie się zaleceń adama_mk w tej kwestii (1 m2 x 0,7m na 10 m2 użytkowej)? W kwestii chłodzenia będę działał do przesady, upał mnie wkurza i już przy +25 czuję się podle :> Mam około 60 - 7mb rury fi 40. Wczoraj odkryłem że na czerpni mam zamontowaną siatke stalową taką 2x2mm. Po dwóch latach całkowice zarosła syfem. Poprawiłem (znaczy wyj....m daleko)wczoraj i chłodzenie znacznie sie poprawiło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lisciasty 24.05.2011 12:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Maja 2011 Kilka dni upałów było i sytuację da sie opanować. Przy długotrwałych upałach ( do 3 tygodni) temp. może sięgnąć 26-27 C nawet i musisz się z tym liczyć . Ewentualnie klima !!! Klimy się będę wystrzegał, wolę przewymiarować złoże/rurkę... 4. Tu trochę logiki, jak nie chcesz aby wyrzucane powietrze z powrotem wpadało do domu to te kilka m od siebie te dziury . A gdzie powinny być to już się dopasowuje do innych kaprysów . Ta czerpnio-wyrzutnia Jan-gazu to dość fajny pomysł,ale przy odpowiednim wiaterku powietrze wyrzucane może wpadać do czerpni . Wydawało mi się, że prędkość wylotowa strugi i inne odchylenie sprawę załatwi, kurde chętnie bym to pomacał gdzieś w terenie :> Mam około 60 - 7mb rury fi 40. Czyli u Piczmana współczynnik orurowania wychodzi na poziomie 0,9 m / m2 użytkowej, a u Ciebie coś około 0,5. Myślę że tu może być przyczyna słabego wychładzania chałupy, słowem przysknerzyłeś na długości wymiennika Wczoraj odkryłem że na czerpni mam zamontowaną siatke stalową taką 2x2mm. Po dwóch latach całkowice zarosła syfem. Poprawiłem (znaczy wyj....m daleko)wczoraj i chłodzenie znacznie sie poprawiło. Chyba lepiej ją przeproś, wyczyść i zamontuj z powrotem bo Ci najdzie tałatajstwa do chałupy albo muchi zatkają wymiennik :> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.