Andrzej.K 07.10.2011 07:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Października 2011 Nie no 30 cm niema na ławę z zewnątrz 8 cm pod spodem 5 cm i w wewnątrz 6 cm . Generalnie ława jest i tak zawsze w dodatniej temperaturze i troszke mniejsza jest rużnica temperatur. Myslałem nad szkłem piankowym lub pustaki cokołowe ale cena mnie przeraża a ja chce się zakręcić w domku 2-3 litrowym. Jak wyjdzie. Czas pokaże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej.K 07.10.2011 07:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Października 2011 Sorry ale uważam że to bzdura na resorach. Zamiast zrobić uszczelnienie w ściance fundamentowej grzejemy ławy. A przecież tam jest od cholery betonu. Gdzie tu sens, gdzie logika? Jeśli zwykłe fundamenty to tylko tak jak zrobił j-j. Generalnie chyba grzejemy tylko pierwszy raz można wykozystac ciepło z lata a pużniej tylko wyrównujemy różnicę ze strat. Nie istotnym ile tego betonu jest wazne ile on traci energii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
orko 07.10.2011 08:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Października 2011 Demonizujecie mostek ściana-fundament. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 07.10.2011 11:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Października 2011 A czy nie łatwiej by było aby ten mostek ograniczyć dać po prostu grubsze ocieplenie podłogi? np z 30cm wejść na np 50-80cm? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 07.10.2011 11:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Października 2011 A czy nie łatwiej by było aby ten mostek ograniczyć dać po prostu grubsze ocieplenie podłogi? np z 30cm wejść na np 50-80cm? Matko jedyna:). Ja rozumiem, że należy ograniczać straty przez podłogę, ale w całym domu, te straty to szacunkowe około 5%! Nie topcie w podłodze grubej kasy, bo nie warto! Pod waszym domem grunt w silne mrozy i tak ma dodatnią temperaturę!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 07.10.2011 11:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Października 2011 Hm no bo ja nie chce za to zapłacić NIC A poważnie to 80 to może sporo ale tak 50cm to dam na bank, oczywiście jak sie okaże ze ten proszek pur da rade. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 07.10.2011 12:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Października 2011 Matko jedyna:). Ja rozumiem, że należy ograniczać straty przez podłogę, ale w całym domu, te straty to szacunkowe około 5%! Nie topcie w podłodze grubej kasy, bo nie warto! Pod waszym domem grunt w silne mrozy i tak ma dodatnią temperaturę!!! To zależy jak liczyć . Jeżeli przy wykonywaniu ław fundamentowych zostanie naruszony grunt pod posadzką, to należy wymienić go na zagęszczona podsypkę z gruntu niewysadzinowego (piasku, pospółki, itp.). Sama podsypka nie jest może droga, ale jak doliczysz jej transport, wrzucenie między ściany fundamentowe, i zagęszczenie, to okazuje się, że kwota wzrasta do kilkudziesięciu zł/m3. Zamiast tego można styropian, który oprócz wypełnienia znacznie polepszy izolacyjność posadzki na gruncie. Po odliczeniu kosztu wykonania podsypki okazuje się, że to dodatkowe ocieplenie jest stosunkowo tanie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomek131 07.10.2011 17:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Października 2011 Skor to 5% strat to po co plyta fundamnetowa i tyle gadania o jej izolacyjności .Pogłębia się moje wrażenie o stworzeniu nowych potrzeb w postaci wm z reku,pomp ciepła przeróżnej maści , płyt fundamentowych i sprzedawaniu,montowaniu ,serwisowaniu tego za grubą kasę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 07.10.2011 17:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Października 2011 standardowo przesadzasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 07.10.2011 17:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Października 2011 Skor to 5% strat to po co plyta fundamnetowa i tyle gadania o jej izolacyjności .Pogłębia się moje wrażenie o stworzeniu nowych potrzeb w postaci wm z reku,pomp ciepła przeróżnej maści , płyt fundamentowych i sprzedawaniu,montowaniu ,serwisowaniu tego za grubą kasę trochę w tym racji jest;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej.K 07.10.2011 17:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Października 2011 Matko jedyna:). Ja rozumiem, że należy ograniczać straty przez podłogę, ale w całym domu, te straty to szacunkowe około 5%! Nie topcie w podłodze grubej kasy, bo nie warto! Pod waszym domem grunt w silne mrozy i tak ma dodatnią temperaturę!!! E tam styropian wychodzi podobnie cenowo co pospułka z robocizna i transportem jest ciut drożej styropian Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
malux20 07.10.2011 19:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Października 2011 ADAM w wątku o izolacji podłogi twierdzi że wszelkie styropiany nie izolują posadzek bo nasiąkają ,zastanawia mnie jak np. j-j postawił dom pasywny?idzie zwariować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
orko 07.10.2011 20:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Października 2011 Może nie czytał postów ADAMA i dlatego udało się? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rkowal79 08.10.2011 04:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Października 2011 (edytowane) A dzięki bardzo . pzdr PS do wszystkich pamiętających: przedwczoraj urodził mi się mały cudowny damski "grzejniczek" . Witaj. Czytam wątek czasami w wolnych chwilach. Moje spóźnione gratulacje tym bardziej że mi się urodził kawaler dla twojej panny (zgodnie z tradycją w moim pokoleniu w NIEDZIELE 12 czerwca). Nie pogratulowałem wcześniej z powodu braku czasu (patrz dziennik) Też optymalizuję dom pod kątem pasywności dla srodowiska: - 20cm swisspor lambda na elewacji, - 20cm swispor podłoga i poniżej gruntu (włącznie z piwnicą) - 35cm wełny mineralnej (producent nieznany jeszcze) w poddaszu i stropie poddasza - okna V90+ Vetrex/Veka o współczynniku 0,8 - drzwi zewn i brama garażowa o współczynniku 1,0 (brama ze średniej półki ocieplona od wewnątrz 4-5cm PIR i wykończona okleiną dla estetyki) - GWC rurowy z 2 nitkami fi 160mm równoległymi o długości po 65m połączonymi ze sobą końcami przy wejściu do domu i przy czerpni prowadzone 1,5m pod ziemią, - Reku przeciwprądowy TYMI RECAMI robiony z wymiennikiem 0,5x0,5x1,2-1,4m i sterowaniem ręcznej roboty, - piec CO na wszystko z podajnikiem ślimakowym jako opcja, - dom jest zorientowany tarasem na płd/zach z odchyleniem od linii południkowych o 30-35', - taras 9m długi jest mostkiem ale będzie ocieplony od góry i dołu 5cm swisspor lambda, - żadnych wykuszy i balkonów poza tym, - duże przeszklenia od strony tarasu i w miarę małe od północy, - garaż od wewnątrz dodatkowo ocieplony 10cm w stropie i ścianie dzielącej go od części mieszkalnej, - piwnica ocieplona od parteru 10-12cm swisspor lambda, - WM rozprowadzana na parterze w suficie podwieszanym (mam strop 2,73 więc jest gdzie zmieścić) a w poddaszu w jego stropie a dokładniej izolacji, Proszę o ocenę moich pomysłów już wdrażanych powoli w życie na etapie budowy. Edytowane 8 Października 2011 przez rkowal79 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej.K 08.10.2011 09:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Października 2011 ADAM w wątku o izolacji podłogi twierdzi że wszelkie styropiany nie izolują posadzek bo nasiąkają , zastanawia mnie jak np. j-j postawił dom pasywny? idzie zwariować Tez o tym myslałem i czytałem tamte wątki dlatego u siebie planuję w ten sposób Piasek dla wyrównania na nim ułozona papa na niej wylewka 4 cm betonu na to przyjdzie 30 cm styropianu i na to podłoga tak więc niema jak wilgoc dostać się do styro a papa nie zniszczy styropianu. Chyba będzie ok na razie to tylko teoryzuję w poniedziałek zaczynam kopac gwc a jak bedzie dobrze to fundament za miesiąc zobaczymy jak to wszystko wyjdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej.K 08.10.2011 09:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Października 2011 no zapomniałem nad styropianem zbrojenie i wylewka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej.K 08.10.2011 09:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Października 2011 Witaj. Czytam wątek czasami w wolnych chwilach. Moje spóźnione gratulacje tym bardziej że mi się urodził kawaler dla twojej panny (zgodnie z tradycją w moim pokoleniu w NIEDZIELE 12 czerwca). Nie pogratulowałem wcześniej z powodu braku czasu (patrz dziennik) Też optymalizuję dom pod kątem pasywności dla srodowiska: - 20cm swisspor lambda na elewacji, - 20cm swispor podłoga i poniżej gruntu (włącznie z piwnicą) - 35cm wełny mineralnej (producent nieznany jeszcze) w poddaszu i stropie poddasza - okna V90+ Vetrex/Veka o współczynniku 0,8 - drzwi zewn i brama garażowa o współczynniku 1,0 (brama ze średniej półki ocieplona od wewnątrz 4-5cm PIR i wykończona okleiną dla estetyki) - GWC rurowy z 2 nitkami fi 160mm równoległymi o długości po 65m połączonymi ze sobą końcami przy wejściu do domu i przy czerpni prowadzone 1,5m pod ziemią, - Reku przeciwprądowy TYMI RECAMI robiony z wymiennikiem 0,5x0,5x1,2-1,4m i sterowaniem ręcznej roboty, - piec CO na wszystko z podajnikiem ślimakowym jako opcja, - dom jest zorientowany tarasem na płd/zach z odchyleniem od linii południkowych o 30-35', - taras 9m długi jest mostkiem ale będzie ocieplony od góry i dołu 5cm swisspor lambda, - żadnych wykuszy i balkonów poza tym, - duże przeszklenia od strony tarasu i w miarę małe od północy, - garaż od wewnątrz dodatkowo ocieplony 10cm w stropie i ścianie dzielącej go od części mieszkalnej, - piwnica ocieplona od parteru 10-12cm swisspor lambda, - WM rozprowadzana na parterze w suficie podwieszanym (mam strop 2,73 więc jest gdzie zmieścić) a w poddaszu w jego stropie a dokładniej izolacji, Proszę o ocenę moich pomysłów już wdrażanych powoli w życie na etapie budowy. Czy te 130 metrów gwc to nie zadużo. Ja swoje zaplanowałem 2 nitki fi 160 po 35 mb razem da 70 mb facet od rekuperacji powiedział mi że wystarczy w zupełności dla 190 m2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rkowal79 08.10.2011 12:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Października 2011 Czy te 130 metrów gwc to nie zadużo. Ja swoje zaplanowałem 2 nitki fi 160 po 35 mb razem da 70 mb facet od rekuperacji powiedział mi że wystarczy w zupełności dla 190 m2. Dobierałem średnicę ze względu na wydajność. Mam kupione rury fi 160 w ilości 120mb i będę robił 2 nitki równoległe po 60m plus dodatkowo fi 200 jako czerpnia (3m) i wejście do reku na poddaszu spod posadzki w garażu (5m) Powód: 1) rury 160mm mają przekrój 0,020m2 czyli u mnie razem 0,04m2 - rury 200mm mają tylko 0,0314 m2 - skutkiem jest większa wydajność instalacji - mniejsza o 22% prędkość przepływu powietrza przy tej samej wydajności czyli około 2-krotnie mniejsze opory przepływu, 2) rury 160mm mają sciankę 3,2mm a rury 200mm ściankę chyba 4,5 - skutek mniejszy opór przewodzenia ciepła, 3) rury 160mm mają powierzchnię czynną stykającą się z gruntem rodzimym o wielkości 1,005m2 na 1mb rury czyli u mnie 2,01m2 mb dla 2 rur równoległych a rury 200mm mają powierzchnię czynną 1,256m2 na 1mb - tak więc zyskuję 60% więcej powierzchni czynnej w rurach. 4) 6mb 2 nitek 160mm kosztuje około 150zł a 1mb nitki 200mm około 130zł więc przepłacam jakieś 25zł na 6m (doliczyłem już trójnik i redukcję) czyli 250zł. Korzyści już wymieniłem. Panowie. Ważne- policzcie sobie na odpowiednim sofcie opory przepływu przy danej średnicy i wydajności w m3/h. 2 razy większa prądkość w rurze to ponad 4-5 razy wększe opory przepływu a następnie większy wentylator który musi zassać powietrze. Są to niemałe straty energii jak wentylacja mechaniczna z GWC ma pracować nieustannie latem oraz zimą. Wewnątrz domu pod posadzką będzie trójnik z redukcją z 200na 160 aby na poddasze szła już tylko 1 rura fi 200 podobnie jak przy czerpni - będzie 1 szt tylko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rkowal79 08.10.2011 12:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Października 2011 (edytowane) wszystko fajnie tylko trzeba było ten taras styropianem odciąć od reszty domu, to był wymóg konstruktora żeby go koniecznie wylać razem z stropem ?? Niestety wymóg. Tak musiałbym robić osobny podciąg na taras od strony ściany budynku i dodatkowo robić słupy nośne pod tarasem przy ściane ale zdylatowane do niej na izolacjęoraz dodatkowe stopy fundamentowe do nich. Uważam że ta konstrukcja madaje stabilnośc budynkowi bo taras jest całkowicie związany z budynkiem i defacto wzmacnia wieniec. Niestety musi być coś za coś. Zobacz w moim dzienniku, tam jest gdzieś taras podczas zalewania (robiłem to w lipcu). Na szczęscie płyta tarasu ma 12cm grubości tylko i ocieplę ją po 5-6cm swisspora lambdy od góry i nawet 8-10 cm od dołu więc zmniejszę ten mostek. Ponadto taras ,,wchodzi" w ścianę w wieńcu stropu piwnicy a tam może być chłodniej bo na piwnicy i tak będzie 10cm styro. Projektant też krzywo patrzył na mój pomysł z tarasem i dylatacją od ściany. Wjazd do garażu, wejście do domu (mały tarasik) i schody na taras będą już zdylatowane 20cm Styropianu swisspor lambda - ogólnie jestem super zadowolony z tej firmy bo ocieplałem ich styropianem cześc fundamentową budynku. Styropian jest idealnie równy. Wygięcia płyt rzadko przekraczają 1,5-2mm a tych przekraczających 5mm nie ma w ogóle. u ciebie kocioł lepiej wyjdzie z buforem, niż z podajnikiem, bo masz dom z lekkich ścian, bez akumulacji ciepła, a jeszcze lepiej by było wstawić PCi, domek malutki więc OZC też małe, wystarczy zwykłe poziome DZ 2x200mb za 4 tyś + 10 tyś za sprężarkę i masz problem CO i CWU z głowy Kocioł z buforem -zastanawiam się bo mam kotłownię o wymiarach 2,8x4m i wysokości do stropu aż 3,6m bo poziom posadzki kotłowni jest obnizony w stosunku do posdzki w reszcie domu o 90cm a strop mam na całej chałupie na tym samym poziomie. Tak wię mam miejsce na bufor 2m3 albo więcej a na pewno taki 1m3 (1000l) zmieści się. Jaki proponujecie mi bufor? Za piecem z podajnikiem skłania mnie jakaś tam bezobsługowość liczona w wielkości 1-3 dni w zależności od temp zewn i wielkości zasypnika na węgiel. U mnjie obliczeniowe zapotrzebowanie na ciepło jest niskie. w następnym poście wklejam wyniki obliczeń z OZC Nad pompą ciepła zastanowię się gdy nałożą kosmiczne haracze za piece na paliwo stałe bo gazu nie chcę na oczy na razie widzieć (za drogie przyłącze i sam piec bo pozostała część instalacji CO w domu może być de facto taka sama lub z małymi zmianami.Odnośnie pomcy ciepła i wymiennika gruntowego - robiłbym tylko pionowy na glikol lub solankę. Znajomego z wiernicą zatrudniłbym do zrobienia odwiertów 45-50m Edytowane 8 Października 2011 przez rkowal79 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rkowal79 08.10.2011 12:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Października 2011 Liczyłem w OZC straty ciepła przez przenikanie i wynika z obliczeń że najważniejsza jest izolacja termiczna ścian zewnętrznych (straty 25-35%) w zależności od grubości styro i jego jakości (10-20cm oraz lambda 0,031 do 0,04), stropu 10-20% (wełna mineralna 25-35cm i lambda 0,034), oraz okien 20-30% przy powierzchni okien 30m2 i drzwi zewn 15m2 - ( drzwi na taras liczę jako okno - przeszklenie o lambdzie 0,7-0,9 całkowitej). straty w podłodze to kilka % bo ziemia jest cieplejsza niż powietrze na zawnątrz dla warunków obliczeń - zawsze liczy się przy ekstremalnej temp dla danej strefy klimatycznej w OZC - dla mnie -18'C. Grunt pod budynkiem ma zazwyczaj 1-9'C i dodatkową własną rezystancję termiczną chroniącą przed wychładzaniem od powietrza przez grunt pod ławą - zresztą ławę z definicji posadawia się pod granicą przemarzania czyli dla różnych rejonów Polski 80-120cm a nawet 1,4m w okolicach Suwałk. Nie ma więc możliwości wychłodzenia gruntu pod budynkiem do temp niższej od zera (wyjątek stanowią chyba domy stawiane na płycie fundamentowej).Mój nieco zmodyfikowany projekt M131 ma zapotrzebowanie sezonowe rzędu 4470-4800kWh przy grubości izolacji 20cm wszędzie - podłoga, ściany zewn, ściany fundamentowe aż do ławy która nie jest izolowana bo po co - mam tzw uziom fundamentowy więc ława musi być wilgotna a wilgoć dla B-20 nie straszna. Strop poddasza i izolacja połaci dachowej - 35cm wełny.Liczyłem w OZC dla lambdy styro 0,04 i 0,031. Różnica w rezystancji termicznej ściany parteru i poddasza wynosiła 20% od 6,45 do 7,7 dla lepszego styro co daje lambdę 0,155 oraz 0,13 dla tej ściany - materiał ściany BK.Analogicznie dla ściany fundamentowej z bloczków M7 (beton) rezystancja termiczna wynosi od 5,06 do 6,18 dla lepszego styro co daje lambdę 0,2 oraz 0,16. Dla okien mniejszych przyjąłem lambdę 0,9 - trójszybowe z argonem (lambda okna a nie tylko szyby), ale dla drzwi tarasowych - mam w obu pokojach na parterze przyjąłęm okna dla domów pasywnych z lambdą 0,7). Dla drzwi zewn przyjąłęm lambdę 1. Bramę garażową można w prosty sposób ocieplić styro XPS (taki ładny zółty, lub płytą z poliuretanu. Dla grubości dodanej izolacji 6cm lambdę zwykłej bramy o grubości 3,5-4cm zmniejszymy z 2,5 do 0,5-0,6 ( w obliczeniach mam lambdę=1 a powierzchnia bramy to prawie 6m2). Wg OZC dla lepszego styro potrzebuję ciepła w ilości 81MJ rok/m2 co daje dom 2 litrowy dla oleju opałowego (40,5MJ/L) lub 2,3litrowy dla gazu propanu/butanu (35MJ/L).Dla gorszego styro na ścianach zewn potrzebuję ciepła w ilości 88MJ rom/m2 co daje dom 2,2litrowy lub dla gazu 2,5 litrowy.Wyniki obliczeń sezonowego zapotrzebowania na energię E dla styro z lambdą 0,031: Roczne zapotrzebowanie na ciepło do ogrzewania Q 16.10 GJ/rok Roczne zapotrzebowanie na ciepło do ogrzewania Q 4472 kWh/rok Wskaźnik sezonowego zapotrzebowania na ciepło EA: 81.0 MJ/(m2·rok) Wskaźnik sezonowego zapotrzebowania na ciepło EA: 22.5 kWh/(m2·rok) Wskaźnik sezonowego zapotrzebowania na ciepło EV: 30.4 MJ/(m3·rok) Wskaźnik sezonowego zapotrzebowania na ciepło EV: 8.5 kWh/(m3·rok) Wyniki obliczeń sezonowego zapotrzebowania na energię E dla styro z lambdą 0,04: Roczne zapotrzebowanie na ciepło do ogrzewania Q 17.42 GJ/rok Roczne zapotrzebowanie na ciepło do ogrzewania Q 4838 kWh/rok Wskaźnik sezonowego zapotrzebowania na ciepło EA: 87.7 MJ/(m2·rok) Wskaźnik sezonowego zapotrzebowania na ciepło EA: 24.3 kWh/(m2·rok) Wskaźnik sezonowego zapotrzebowania na ciepło EV: 32.9 MJ/(m3·rok) Wskaźnik sezonowego zapotrzebowania na ciepło EV: 9.1 kWh/(m3·rok) Uwaga.Zmieniałem tylko wartość lambdy styro. Wymiary przegród (ściany, drzwi i okna) są bez zmian jak też wielkość kondygnacji. Parametry lambdy okien i drzwi też bez zmian. Aha, wszystkie drzwi wewnętrzne mają lambdę 4. Oto parametry przegród dla styro 0,04:DWW Drzwi wewnętrzne L×H= 130.0×210.0 cm lambda 4.000DWS Drzwi wewnętrzne L×H= 90.0×210.0 cm lambda 4.000DWPR Drzwi wewnętrzne L×H= 90.0×210.0 cm lambda 4.000DWP4 Drzwi wewnętrzne L×H= 90.0×210.0 cm lambda 4.000DWP3 Drzwi wewnętrzne L×H= 90.0×210.0 cm lambda 4.000DWP2 Drzwi wewnętrzne L×H= 90.0×210.0 cm lambda 4.000DWP1 Drzwi wewnętrzne L×H= 90.0×210.0 cm lambda 4.000DWL2 Drzwi wewnętrzne L×H= 80.0×210.0 cm lambda 4.000DWL1 Drzwi wewnętrzne L×H= 80.0×210.0 cm lambda 4.000DWKT Drzwi wewnętrzne L×H= 90.0×210.0 cm lambda 4.000DWG Drzwi wewnętrzne L×H= 90.0×210.0 cm lambda 1.600DK Drzwi zewnętrzne L×H= 90.0×210.0 cm lambda 1.000DG Drzwi zewnętrzne L×H= 130.0×210.0 cm lambda 1.000BG Drzwi zewnętrzne L×H= 250.0×230.0 cm lambda 1.000OW Okno (świetlik) zewnętrzne L×H= 86.5×53.5 cm lambda 0.900OSP1 Okno (świetlik) zewnętrzne L×H= 173.0×219.5 cm lambda 0.700OS4 Okno (świetlik) zewnętrzne L×H= 260.0×219.5 cm lambda 0.700OS3 Okno (świetlik) zewnętrzne L×H= 86.5×219.5 cm lambda 0.900OS2 Okno (świetlik) zewnętrzne L×H= 86.5×219.5 cm lambda 0.900OS1 Okno (świetlik) zewnętrzne L×H= 86.5×219.5 cm lambda 0.900OPS Okno (świetlik) zewnętrzne L×H= 146.5×143.5 cm lambda 0.900OPPR Okno (świetlik) zewnętrzne L×H= 146.5×143.5 cm lambda 0.900OPP3 Okno (świetlik) zewnętrzne L×H= 146.5×143.5 cm lambda 0.900OPP2 Okno (świetlik) zewnętrzne L×H= 146.5×143.5 cm lambda 0.900OPP1 Okno (świetlik) zewnętrzne L×H= 146.5×143.5 cm lambda 0.900OPL Okno (świetlik) zewnętrzne L×H= 146.5×113.5 cm lambda 0.900OKT Okno (świetlik) zewnętrzne L×H= 86.5×83.5 cm lambda 0.900OK Okno (świetlik) zewnętrzne L×H= 146.5×143.5 cm lambda 0.900OG2 Okno (świetlik) zewnętrzne L×H= 86.5×83.5 cm lambda 0.900OG1 Okno (świetlik) zewnętrzne L×H= 86.5×83.5 cm lambda 0.900ODP4 Okno (świetlik) zewnętrzne L×H= 78.0×140.0 cm lambda 0.900ODP3 Okno (świetlik) zewnętrzne L×H= 78.0×140.0 cm lambda 0.900ODP2 Okno (świetlik) zewnętrzne L×H= 78.0×140.0 cm lambda 0.900ODP1 Okno (świetlik) zewnętrzne L×H= 78.0×140.0 cm lambda 0.900PODŁOG TERAKOTA Podłoga na gruncie 59.6 cm Podłoga na gruncie R=7.317 lambda 0.137PODŁOG PANELE Podłoga na gruncie 59.4 cm Podłoga na gruncie R=7.458 lambda 0.134PODŁOG KOTŁOWNIA Podłoga na gruncie 63.6 cm Podłoga na gruncie R=7.357 lambda 0.136PODŁOG GARAŻ Podłoga na gruncie 63.6 cm R=7.357 lambda 0.136PODŁOG PIWNICA Podłoga w piwnicy 38.9 cm R=2.364 lambda 0.423PODŁPARPAN Strop ciepło do dołu 54.9 cm R=6.047 lambda0.165PODŁPARLAZ Strop ciepło do dołu 54.5 cm R=5.909 lambda 0.169PODŁPARGAR Strop ciepło do dołu 59.5 cm R=8.199 lambda 0.122PODLPIWN Strop ciepło do dołu 40.3 cm R=3.206 lambda 0.312STROP PODD Strop ciepło do góry 35.3 cm R=10.516 lambda 0.095PODD PODST Strop ciepło do góry 47.5 cm R=4.332 lambda 0.231PODD PODP1 Strop ciepło do góry 42.9 cm R=2.130 lambda 0.470PODD PODL2 Strop ciepło do góry 42.5 cm R=1.992 lambda 0.502SCIANA WE3 Ściana wewnętrzna 36.7 cm R=4.932 lambda 0.203 - ocieplona ściana dzieląca garaż i kotłownię od części mieszkalnejSCIANA WE2 Ściana wewnętrzna 15.0 cm R=0.999 lambda 1.001SCIANA WE1 Ściana wewnętrzna 27.0 cm R=1.705 lambda 0.586SCIAN PIW1 Ściana wewnętrzna 40.0 cm R=0.752 lambda 1.329 - ściana nośna w piwnicy 40cmSCIANA ZEWN Ściana zewnętrzna 46.7 cm R=6.448 lambda 0.155SCIANA FUNDAMENTOWA Ściana zewnętrzna 45.5 cm R=5.061 lambda 0.198SCIAN PIW2 Ściana zewnętrzna przy gruncie 26.2 cm R=1.141 lambda 0.877 - ściana w piwnicy pod budynkiem za którą jest grunt. A tutaj parametry samych ścian i stropów dla styro 0,031PODŁOG TER Podłoga na gruncie 59.6 cm R=8.567 lambda 0.117PODŁOG PAN Podłoga na gruncie 59.4 cm R=8.707 lambda 0.115PODŁOG KOT Podłoga na gruncie 63.6 cm R=8.607 lambda 0.116PODŁOG GAR Podłoga na gruncie 63.6 cm R=8.607 lambda 0.116PODŁOG PIW Podłoga w piwnicy 38.9 cm R=2.364 lambda 0.423PODŁPARPAN Strop ciepło do dołu 54.9 cm R=6.047 lambda 0.165PODŁPARLAZ Strop ciepło do dołu 54.5 cm R=5.909 lambda 0.169PODŁPARGAR Strop ciepło do dołu 59.5 cm R=8.199 lambda 0.122PODLPIWN Strop ciepło do dołu 40.3 cm R=3.206 lambda 0.312STROP PODD Strop ciepło do góry 35.3 cm R=10.516 lambda 0.095PODD PODST Strop ciepło do góry 47.5 cm R=4.332 lambda 0.231PODD PODP1 Strop ciepło do góry 42.9 cm R=2.130 lambda 0.470PODD PODL2 Strop ciepło do góry 42.5 cm R=1.992 lambda 0.502SCIANA WE3 Ściana wewnętrzna 36.7 cm R=4.932 lambda 0.203SCIANA WE2 Ściana wewnętrzna 15.0 cm R=0.999 lambda 1.001SCIANA WE1 Ściana wewnętrzna 27.0 cm R=1.705 lambda 0.586SCIAN PIW1 Ściana wewnętrzna 40.0 cm R=0.752 lambda 1.329SCIANA ZEWN Ściana zewnętrzna 46.7 cm R=7.698 lambda 0.130SCIANA FUNDAMENTOWA Ściana zewnętrzna 45.5 cm 6.186 lambda 0.162SCIAN PIW2 Ściana zewnętrzna przy gruncie 26.2 cm 1.141 lambda 0.877 Podaję też wyniki dla każdego z pomieszczeń. Z uwagi na czytelność pierwsza cyfra to temp pomieszczenia, druga to powierzchnia, trzecia to kubatura, czwarta to zapotrzebowanie pomieszczenia na ciepło w watach.Zestawienie wyników obliczeń dla pomieszczeń dla obliczeń z lepszym styro:Symbol θint A V ΦHL°C m2 m3 WPIWNICA2 4.6 19.10 40.1 0PIWNICA1 7.8 11.70 24.6 0GARAZ 15.0 17.40 52.2 608STRYCH 15.0 16.00 41.6 385KOTLOWNI 17.0 10.60 36.0 341PRALNIA 17.0 16.00 41.6 307POKOJ 20.0 11.70 31.6 303SALON 20.0 32.30 87.2 1117KORYTAR 20.0 9.30 25.1 27KUCHNIA 20.0 10.00 27.0 305WIATROLA 20.0 4.10 11.1 281POKÓJ1 20.0 15.90 36.6 450POKÓJ2 20.0 18.00 41.4 436KRYTARZ2 20.0 10.00 26.0 -24POKÓJ3 20.0 13.90 36.1 235LAZIENKA 24.0 2.50 6.8 84LAZIENK2 24.0 11.00 28.6 395 Zestawienie wyników obliczeń dla pomieszczeń dla obliczeń z gorszym styro:Symbol θint A V ΦHL°C m2 m3 WGARAZ 15.0 17.40 52.2 635POKOJ 20.0 11.70 31.6 310SALON 20.0 32.30 87.2 1147KORYTAR 20.0 9.30 25.1 31KUCHNIA 20.0 10.00 27.0 328KOTLOWNI 17.0 10.60 36.0 361LAZIENKA 24.0 2.50 6.8 85WIATROLA 20.0 4.10 11.1 288PIWNICA1 7.7 11.70 24.6 0PIWNICA2 4.3 19.10 40.1 0STRYCH 15.0 16.00 41.6 395PRALNIA 17.0 16.00 41.6 316POKÓJ1 20.0 15.90 36.6 462POKÓJ2 20.0 18.00 41.4 449KRYTARZ2 20.0 10.00 26.0 -24LAZIENK2 24.0 11.00 28.6 401POKÓJ3 20.0 13.90 36.1 240 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.