Krzysztof49 06.11.2011 21:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Listopada 2011 EEE ale jakie straty, ja ich nigdzie nie zanotowalem? Teraz mi brakuje ich . Ale poważnie: Kątowniki nie tworzą mostków bo są przykryte ociepleniem, którym juz ja się zajmowałem. Termowizja i moje własne badania temp. przy oknie zrobiona juz dawno i ani śladu kątowników i ani śladu jakiś kolosalnych strat ciepła więc wsio jest jak powinno. Samo "ocieplenie montażu" jest zdecydowanie bardziej energooszczędne niż łączenie szyby ze skrzydlem i skrzydla z ramą. pzdr J-J, pomyśl na spokojnie. Co da osłonięcie płyty metalowej o przekroju 200mm2, styropianem o L= 0,04 ,jeżeli na jednym końcu jest ciepły mur (20*C), na drugim zimna powierzchnia ramy (-18*C), a ocieplony łącznik stalowy ma L= 58. To jest zwykły żelazny mostek termiczny, do tego na małe okno dałeś 8 szt + kotwy obwodowe. W sumie jest to 1880mm2. Ocieplenie tego łącznika, nie wiele da, bo ciepło nie idzie do styropianu, tylko przekrojem do ramy okiennej i to na krótkim odcinku 6 cm. Na końcu, wkrętami dostałeś się do kształtownika wzmacniającego ramę. Nie ma prostszego przykładu mostka termicznego. Musisz to zrozumieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 07.11.2011 06:33 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Listopada 2011 (edytowane) J-J, pomyśl na spokojnie. Co da osłonięcie płyty metalowej o przekroju 200mm2, styropianem o L= 0,04 ,jeżeli na jednym końcu jest ciepły mur (20*C), na drugim zimna powierzchnia ramy (-18*C), a ocieplony łącznik stalowy ma L= 58. To jest zwykły żelazny mostek termiczny, do tego na małe okno dałeś 8 szt + kotwy obwodowe. W sumie jest to 1880mm2. Ocieplenie tego łącznika, nie wiele da, bo ciepło nie idzie do styropianu, tylko przekrojem do ramy okiennej i to na krótkim odcinku 6 cm. Na końcu, wkrętami dostałeś się do kształtownika wzmacniającego ramę. Nie ma prostszego przykładu mostka termicznego. Musisz to zrozumieć. Dobra żeby to skończyć: 1. Po pierwsze to nie 1880 mm2. Przekrój który leci do ściany na 1 okno (8 kotew) to 4-5 cm x 1,5-2 mm a więc ok. 600 mm2. Przy zastosowaniu np. kotew jb-d jeśli byłoby ich więcej 2 x niż kątowników to dałoby to też przekrój ok. 600 mm2 (przekroju śrub łączących powierzchnię ramy okna ze stalowym kształtownikiem a następnie ze ścianą) Ponadto w takiej formie jb-d przenoszą ciepło od powierzchni ściany wewnątrz domu, a kątowniki montowane są do powierzchni na zewn. ściany więc znacznie dalej od wnętrza domu itd. głupiego teoretyzowania ... . 2. Po drugie powierzchnia ramy od strony tam gdzie kotwy nie ma -18oC. 3. Po trzecie temp. średniozimowa to ok 2-3oC a nie -18oC a więc liczy się sezonową stratę nie na -18oC. 4. Po czwarte- ciepło idzie tak przez styropian jak i do ramy zgodnie z gradientem temp. więc ocieplenie bardzo dużo daje. 5. Po piąte co najważniejsze- termowizja i badania temp. przy oknie pokazały mi że wszystko jest OK. Tak więc musisz zrozumieć, że założenia zgoła błędne powodują wyniki takie jakie chcemy żeby wyszły . A poza tym co wy grupami (?), Malux nie dał rady to nasłał Ciebie na jakąś kolejną próbę sabotażu ? pzdr Edytowane 7 Listopada 2011 przez j-j Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Krzysztof49 07.11.2011 08:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Listopada 2011 Dobra żeby to skończyć: 1. Po pierwsze to nie 1880 mm2. Przekrój który leci do ściany na 1 okno (8 kotew) to 4-5 cm x 1,5-2 mm a więc ok. 600 mm2. Przy zastosowaniu np. kotew jb-d byłoby ich więcej conajmniej 2 x niż kątowników i przy średnicy śruby fi7 mm dałoby też ok. 600 mm2 przekroju śrub łączących powierzchnię ramy okna ze ścianą. pzdr J-J, nie masz co się denerwować, ale spójrz prawdzie w oczy. Chodzisz z termometrem po mieszkaniu, a przy oknach stwierdzasz spadek o 0,5*C, czyli w granicach błędu, ale to ciepło ucieka przez ramę na zewnątrz, a nie zimno wchodzi do środka. Masz ciepły dom, to zawsze wszędzie będzie wyrównana temperatura. Starasz się poprawić to i owo, aby zaoszczędzić dodatkowe złotówki, to jest bardzo dobrze, ale tam gdzie leżą setki złotych, nie chcesz widzieć, bo to był Twój błąd wykonawczy, lub firmy montażowej za Twoją zgodą. A na chłopski rozum przelicz straty tylko na kątownikach, bez kotw. Te kątowniki mają 8cm szerokości i w wykonaniu są 2 i 2,5 mm, przyjmijmy wymiar cieńszy, to przekrój wynosi 160mm2 x 8 szt= 1280 mm2. Masz 4,5 okna + 3,5 w drzwiach tarasowych. Temperatura średnia 2*C w czasie 200 dni sezonu chłodnego. W mieszkaniu masz 21* to po drugiej stronie muru można przyjąć 20*. W środku ramy masz temperaturę 9*. Ilość ciepła która przepływa przez te mostki termiczne to: Q= L x S x T x ilość okien/d - długość wolnego kątownika (6 cm mur-rama) = 58 x 0,00128m2 x 8 x 9*C/0,06m = 89 Watów. Jak to przemnożysz przez 24 godziny i 200 dni to Ci wyjdzie 427 kWh. To tak na skróty. Mur ocieplasz styropianem 30cm, walczysz z mostkami wszędzie gdzie się da, a nie widzisz mostków stalowych w oknach, które w bardzo prosty sposób trzeba poprawić. Sam możesz to zrobić, i zaoszczędzić minimum 427 kWh w Twoim bilansie rocznym jeszcze w tym sezonie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 07.11.2011 09:41 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Listopada 2011 J-J, nie masz co się denerwować, ale spójrz prawdzie w oczy. Chodzisz z termometrem po mieszkaniu, a przy oknach stwierdzasz spadek o 0,5*C, czyli w granicach błędu, ale to ciepło ucieka przez ramę na zewnątrz, a nie zimno wchodzi do środka. Masz ciepły dom, to zawsze wszędzie będzie wyrównana temperatura. Starasz się poprawić to i owo, aby zaoszczędzić dodatkowe złotówki, to jest bardzo dobrze, ale tam gdzie leżą setki złotych, nie chcesz widzieć, bo to był Twój błąd wykonawczy, lub firmy montażowej za Twoją zgodą. A na chłopski rozum przelicz straty tylko na kątownikach, bez kotw. Te kątowniki mają 8cm szerokości i w wykonaniu są 2 i 2,5 mm, przyjmijmy wymiar cieńszy, to przekrój wynosi 160mm2 x 8 szt= 1280 mm2. Masz 4,5 okna + 3,5 w drzwiach tarasowych. Temperatura średnia 2*C w czasie 200 dni sezonu chłodnego. W mieszkaniu masz 21* to po drugiej stronie muru można przyjąć 20*. W środku ramy masz temperaturę 9*. Ilość ciepła która przepływa przez te mostki termiczne to: Q= L x S x T x ilość okien/d - długość wolnego kątownika (6 cm mur-rama) = 58 x 0,00128m2 x 8 x 9*C/0,06m = 89 Watów. Jak to przemnożysz przez 24 godziny i 200 dni to Ci wyjdzie 427 kWh. To tak na skróty. Mur ocieplasz styropianem 30cm, walczysz z mostkami wszędzie gdzie się da, a nie widzisz mostków stalowych w oknach, które w bardzo prosty sposób trzeba poprawić. Sam możesz to zrobić, i zaoszczędzić minimum 427 kWh w Twoim bilansie rocznym jeszcze w tym sezonie. Ja się nie denerewuję, ja się już śmieję. Dobrze że już poprawiłeś swoje błędne założenie co do temp. powierzchni ramy- na razie jedno. Teraz kolejne: Błąd w założeniu to przemnożenie przez 58/0,06 a więc u=970 ( lol ) i zapomniałeś o przejmowaniu które juz samo w sobie zmniejszy te 970 do 7 a więc 138 razy co da 3,1 kWh a nie 427. ale i to za dużo bo kątownik jest od wewnątrz kryty przez 26 cm suporexu (razem z tynkiem) o L=0,16 (u=0,55 wraz z przejmowaniem ciepła) i przez styropian od wewnatrz przy ramie okna o gr. 3 cm i L=0,031 (u=0,88 wraz z przejmowaniem) a więc mamy uśredniając u=0,7 i zamiast 89W, robi się 0,06 W a więc 0,3 kWh. Poza tym jak napisałem wyżej: 1. wcale lepiej nie wyjdzie przy jb-d 2. termowizja pokazała mi że to co już wyżej CI pisałem i dość już tego teoretyzowania nie mam czasu na poprawianie Twoich założeń. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Krzysztof49 07.11.2011 10:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Listopada 2011 Błąd w założeniu to przemnożenie przez 58/0,06 a więc u=970 ( lol ) i zapomniałeś o przejmowaniu które juz samo w sobie zmniejszy te 970 do 7 a więc 138 razy co da 3,1 kWh a nie 427. ale i to za dużo bo kątownik jest od wewnątrz kryty przez 26 cm suporexu (razem z tynkiem) o L=0,16 (u=0,55 wraz z przejmowaniem ciepła) i przez styropian od wewnatrz przy ramie okna o gr. 3 cm i L=0,031 (u=0,88 wraz z przejmowaniem) a więc mamy uśredniając u=0,7 i zamiast 89W, robi się 0,06 W a więc 0,3 kWh. pzdr J-J, masz 102 cm2 !! mostków termicznych stalowych, tylko w samych kątownikach, przykręconych bezpośrednio do ramy okiennej i stalowego kształtownika wewnątrz. Wyliczyłeś straty takiego osadzenia wszystkich okien, w całym sezonie grzewczym, z tego tytułu na 0,3kWh, czyli 10 gr, to PIĘKNIE liczysz. Wszystkie Twoje wyliczenia są takie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 07.11.2011 11:23 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Listopada 2011 (edytowane) J-J, masz 102 cm2 !! mostków termicznych stalowych, tylko w samych kątownikach, przykręconych bezpośrednio do ramy okiennej i stalowego kształtownika wewnątrz. Wyliczyłeś straty takiego osadzenia wszystkich okien, w całym sezonie grzewczym, z tego tytułu na 0,3kWh, czyli 10 gr, to PIĘKNIE liczysz. Wszystkie Twoje wyliczenia są takie? No teraz to już nawet nie śmieszne tylko żałosne. To są Twoje wyliczenia!!!! Ja podałem TYLKO prawidłowy współczynnik "u" do TWOJEGO wzoru (wiesz który to współczynnik jest u Ciebie we wzorze (?) czy tak tylko wzór spisałeś), bo widzę że chyba uczyłeś się fizyki budowli tylko na kursie na certyfikaty i to wszystko. Powtarzam to nie moje wyliczenia Tylko Twoje!!!!! Moje wyliczenia są moje, są prawidłowe i zgadzają się z praktyką a Ty jestes ostatnią osobą która mogłaby je podważyć takimi jak wyżej obliczeniami. Tym bardziej że jak mantra powtarzasz swoje bez uwzględniania tego co piszę w każdym poście. Nie mam ochoty na takie dyrdymały. pzdr Edytowane 7 Listopada 2011 przez j-j Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piwopijca 07.11.2011 11:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Listopada 2011 Hm...Upraszczajac to...Kotwy czy wsporniki opieraja sie o rame ktora ma jakis opor cieplny a stalowe wzmocnienia ram okien tez nie sa na powietrzu ale wewnatrz "oblozone" pustkami powietrznymi ramy okiennej, miejsce styku wzmocniej z rama do tak naprawde przekroje srub mocujacych -one stykaja sie besposrednio ze stalowymi wzmocnieniami a nie caly wspornik.Wspomniany opor cieplny muru do ktorego sa przytwierdzone katowniki oraz ich ocieplenie styropianem i pianka powoduja nieomalze marginalizacje strat -nigdy nie beda zerowe ale moga byc realnie pomijalne -mozna pominac koszt pokrycia owych strat jesli liczony jest w kilku lub kilkunastu zlotych rocznie. Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aadamuss24 07.11.2011 16:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Listopada 2011 Przepraszam, że przerwę j-j jakie polecisz paliwo do biokominka żeby mało śmierdziało przy paleniu ? pozdr adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 07.11.2011 17:24 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Listopada 2011 (edytowane) . Edytowane 17 Czerwca 2012 przez j-j Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
malux20 07.11.2011 18:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Listopada 2011 żeby było jasno - za glupi jestem żebym się wypowiadać tak szczeg. o stratach ciepła.moje odczucia dotyczyły obciązeń zdolnych przenosić te twoje konsole-z naciskiem na konsole dolne hehe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 08.11.2011 21:08 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Listopada 2011 (edytowane) . Edytowane 17 Czerwca 2012 przez j-j Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aadamuss24 08.11.2011 21:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Listopada 2011 j-j dziękuję, poszukam tej fanoli czy to się pali na niebiesko czy pomarańczowo ? Wracając do tematu to chyba nikt nie spodziewał się w listopadzie 13 stopni w dzień i dużo słońca które mocno dogrzewa. U siebie trochę ogrzewania mam puszczone tylko na północne pomieszczenia bo w całym domu bez ogrzewania i tak jest ok 23 stopni, ale wystarczy, że dni zrobią się pochmurne i już zaczyna być odczuwalnie nieprzyjemnie. pozdr adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 08.11.2011 21:48 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Listopada 2011 (edytowane) . Edytowane 17 Czerwca 2012 przez j-j Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 09.11.2011 06:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Listopada 2011 ja u siebie też zauważyłem że im bardziej dom wysezonowany/wysuszony, tym dłużej trzyma ciepło To chyba jednak wpływ pogody. W zeszłym roku na koniec października i na początku listopada temperatury może i były podobne, ale było zdecydowanie mniej słońca, a i wiatry były silniejsze. U mnie ostatni w ostatnim miesiącu na ogrzewanie i ciepłą wodę PCi zużyła 208kWh. W tym samym okresie w ubiegłym roku zużycie wynosiło 297kWh. ewidentnie pozbyłeś się wreszcie tej wilgoci z nagrzewnicy gazowej Niestety nagrzewnica gazowa oprócz stosunkowo taniego ciepła (spalanie z małymi stratami) dostarcza też bardzo dużo wilgoci. Dlatego warto w energooszczędnym (pasywnym) domu zostawić otwór, którym można odprowadzić spaliny. Niekoniecznie musi to być komin. Do nagrzewnicy gazowej wystarczy przewód powietrzno-spalinowy lub nawet sam spalinowy wyprowadzony przez ścianę. Po wysuszeniu budynku taki otwór można stosunkowo łatwo zlikwidować. Taki otwór może być także przydatny do podłączenia przenośnego klimatyzatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 09.11.2011 07:50 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Listopada 2011 (edytowane) . Edytowane 17 Czerwca 2012 przez j-j Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 09.11.2011 08:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Listopada 2011 A u Ciebie może rok temu więcej szło kąpieli stąd większe zużycie a może faktycznie u Ciebie masz korzystniejsze warunki zewn. niż rok temu.Co do kąpieli to jest ich raczej więcej niż rok temu (na przygotowanie ciepłej wody wychodzi ok. 3kWh/dobę), ale w tym roku na Pomorzu rzeczywiście są korzystniejsze warunki pogodowe niż były rok temu . O pogodzie w ubiegłym sezonie grzewczym pisałem tutaj : http://forum.muratordom.pl/showthread.php?82068-Dziennik-budowy-domku-quot-prawie-quot-pasywnego&p=4517818&viewfull=1#post4517818 . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 09.11.2011 08:38 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Listopada 2011 (edytowane) . Edytowane 17 Czerwca 2012 przez j-j Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 09.11.2011 09:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Listopada 2011 (edytowane) Ewidentnie pogoda. W zeszłym roku zużycie za październik 369, w tym 253kWh (CO i CWU). Edytowane 9 Listopada 2011 przez Liwko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 09.11.2011 09:29 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Listopada 2011 Liwko, pogoda nie ma wpływu na cwu. Wliczając cwu trudno wyrokować. Kurcze nie macie podziału na zliczanie c.o.osobno i c.w.u.? Ja nie mam osobnego na cwu . pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 09.11.2011 10:21 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Listopada 2011 No niby tak szacować można, macie rację ale wg mnie to chyba za mało dla faktycznego dokładnego stwierdzenia ile idzie na c.o.- za dużo przyjmowania.Dlatego też ja u siebie nawet nie strzelam ile idzie na cwu bo zliczane mam razem z prądem bytowym, mogę jedynie przypuszczać nawet nie szacować że ok 2 kWh.W każdym razie mimo szacowania na pewno z tego co piszecie wynika że u Was jest cieplej i stąd mniejsze zużycie.Ale ja u siebie codziennie robię 3 pomiary i wychodzi podobnie jak w zeszłym roku. Ale jak pisałem muszę jeszcze sprawdzić te temp. pod domem. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.