jasiek71 24.04.2012 21:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2012 Latem mogę się zgodzić. Poza sezonem grzewczym zużywa się mniej energii na CWU. Raz że jak sam wiesz woda wodociągowa jest cieplejsza, a dwa że często bierze się chłodniejszy prysznic. U mnie w domu tej energii idzie latem o 30% mniej. jeżeli masz wodę ze studni to przez cały rok ma prawie taką sama temperaturę... to czy ktoś bierze chłodny czy gorący prysznic jest jego indywidualną sprawą u mnie różnica między zimą a latem to ok.0,5kwh to wszystko są ilości aptekarskie, czy zużywamy 1500 czy 2000kwh na cwu ma jakieś większe znaczenie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 25.04.2012 06:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2012 to wszystko są ilości aptekarskie, czy zużywamy 1500 czy 2000kwh na cwu ma jakieś większe znaczenie ? skoro liczy się świeczki, a tego nie potrafi.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej.K 25.04.2012 08:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2012 Tak nie jest. Jest was dwoje, więc światła będziecie używać niewiele. Jak w większości domów jedna pralka, zmywarka, TV może dwa, żelazko i inne pierdoły, które też się mniej używa przy dwóch osobach. To w ten sposób nie działa;) Domek 191 m2 zuzycie wg ozc 22 kwh/m2/rok czyli jakieś 4200 kwh jeżeli bym zrobił mniejszy np 100m2 to by to było 2200 kwh potrzebnej energii na ogrzewanie. zakładając 200 dni ogrzewania wychodziło by 11 kwh na C.O teraz trzeba by było znać straty poszczególnych urządzeń ( piekarnik , zmywarka tv etc) ile oddadzą energi w postaci ciepła i resztę muszę dostarczyć, Jak dla mnie JJ nawet za bardzo nie oszczędza. Porównując dom pasywny lub bardzo energooszczędny . Można porównać samochody. Samochód A z solnikiem 1.0 diesel spalanie 1,5 l ON Samochód B z silnikiem 2.0 benzyna/LPG spalanie 10 l LPG Samochód B to dom z PCI samochód A to dom pasywny tak to widzę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 25.04.2012 08:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2012 kolego Andrzej.K czemu nie prowadzisz dziennika? Chętnie bym sobie poczytał o twoich w nim rozwiązaniach. Szczególnie interesuje mnie ten isomur, jakieś fotki jak go kładłeś itd bo to przede mną Wynik OZC masz bardzo dobry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej.K 25.04.2012 08:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2012 kolego Andrzej.K czemu nie prowadzisz dziennika? Chętnie bym sobie poczytał o twoich w nim rozwiązaniach. Szczególnie interesuje mnie ten isomur, jakieś fotki jak go kładłeś itd bo to przede mną Wynik OZC masz bardzo dobry. No właśnie zablokowałem się na etapie fundamentu miałem mały wypadek i przez to się mi budowa troszkę opóźnia na razie mam tyle : http://forum.muratordom.pl/showthread.php?194102-Dziennik-budowy-blockhause-inaczej-kostka-gierkowska-)-Andrzeja-i-Olgi Na to co widać przyjdzie warstwa isomura na słupy chyba również Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andriuss 25.04.2012 08:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2012 Samochód A z solnikiem 1.0 diesel spalanie 1,5 l ON Samochód B z silnikiem 2.0 benzyna/LPG spalanie 10 l LPG Samochód B to dom z PCI samochód A to dom pasywny tak to widzę Zakładam, że 1,5 l ON to literówka, ale tak czy inaczej źle to widzisz. Spalanie w samochodzie w 95% zależy od masy i oporów. Spróbuj wstawić silnik od Cinquecento do dwutonowej limuzyny, to będzie palił 18 l / 100 km. Reszta jest kwestią różnicy energii zgromadzonej w jedn. objętości (w litrze diesla jest jej więcej niż w litrze benzyny) oraz innego procesu spalania, który pozwala na większy stopień kompresji, czyli podnosi sprawność silnika, ewentualnie takich bajerów, jak odbiór energii ze spalin, zwanymi powszechnie turbosprężarkami. PCI to Carnot - dolne źródła w naszym mniemaniu zimne mają jej odpowiednio dużo, bo są grubo powyżej zera absolutnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej.K 25.04.2012 08:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2012 Zakładam, że 1,5 l ON to literówka, ale tak czy inaczej źle to widzisz. Spalanie w samochodzie w 95% zależy od masy i oporów. Spróbuj wstawić silnik od Cinquecento do dwutonowej limuzyny, to będzie palił 18 l / 100 km. Reszta jest kwestią różnicy energii zgromadzonej w jedn. objętości (w litrze diesla jest jej więcej niż w litrze benzyny) oraz innego procesu spalania, który pozwala na większy stopień kompresji, czyli podnosi sprawność silnika, ewentualnie takich bajerów, jak odbiór energii ze spalin, zwanymi powszechnie turbosprężarkami. PCI to Carnot - dolne źródła w naszym mniemaniu zimne mają jej odpowiednio dużo, bo są grubo powyżej zera absolutnego. A gdyby wykorzystać ciepło silnika do napędu pojazdu to ok 90% jego mocy jak narazie idzie w rurę wydechową Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andriuss 25.04.2012 09:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2012 A gdyby wykorzystać ciepło silnika do napędu pojazdu to ok 90% jego mocy jak narazie idzie w rurę wydechową To się nazywa turbo - spaliny są o ca. 150* zimniejsze na wylocie, a w zamian masz doładowanie. Z każdego dżula ciepła masz w typowym silniku 35% / 30% / 25% / 10% - energia mechaniczna / spaliny / chłodzenie / inne straty. Japończycy kombinują nad wmontowaniem turbiny parowej wykorzystującej ciepło zarówno chłodzenia jak i spalin, ale na razie słabo im idzie - wzrosty sprawności o ca. 7%. Ja obecnie pracuję intelektualnie nad tematem biogazownia przydomowa. To dopiero bije na głowę wszystko co znamy - wszelkie pompy ciepła i tak dalej. Ale to chyba nie w tym wątku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pawelkokosz 25.04.2012 09:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2012 To się nazywa turbo - spaliny są o ca. 150* zimniejsze na wylocie, a w zamian masz doładowanie. Z każdego dżula ciepła masz w typowym silniku 35% / 30% / 25% / 10% - energia mechaniczna / spaliny / chłodzenie / inne straty. Japończycy kombinują nad wmontowaniem turbiny parowej wykorzystującej ciepło zarówno chłodzenia jak i spalin, ale na razie słabo im idzie - wzrosty sprawności o ca. 7%. Ja obecnie pracuję intelektualnie nad tematem biogazownia przydomowa. To dopiero bije na głowę wszystko co znamy - wszelkie pompy ciepła i tak dalej. Ale to chyba nie w tym wątku. Racja to nie ten wątek...a tak z ciekawości skąd chcesz brać wsad do tej biogazowni ? Masz może trzodę chlewną? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andriuss 25.04.2012 09:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2012 Racja to nie ten wątek...a tak z ciekawości skąd chcesz brać wsad do tej biogazowni ? Masz może trzodę chlewną? Nie mam i nie zamierzam, zamierzam natomiast mieć hektar albo dwa albo trzy na kukurydzę - czarnoziem na wschodzie po 20 KPLN. Poza tym sam trochę odchodów generuję , koszę trawę, wyrzucam jedzenie, itd. eot w tym wątku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wibart 25.04.2012 15:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2012 Jak pozbyć sie takich mostków - słupy stalowe? Jak je przygotowac do tynkowania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej.K 25.04.2012 16:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2012 To się nazywa turbo - spaliny są o ca. 150* zimniejsze na wylocie, a w zamian masz doładowanie. Z każdego dżula ciepła masz w typowym silniku 35% / 30% / 25% / 10% - energia mechaniczna / spaliny / chłodzenie / inne straty. Japończycy kombinują nad wmontowaniem turbiny parowej wykorzystującej ciepło zarówno chłodzenia jak i spalin, ale na razie słabo im idzie - wzrosty sprawności o ca. 7%. Ja obecnie pracuję intelektualnie nad tematem biogazownia przydomowa. To dopiero bije na głowę wszystko co znamy - wszelkie pompy ciepła i tak dalej. Ale to chyba nie w tym wątku. Nie chciał bym zaśmiecać ale temp z silnika przyjmijmy 1,9 td wacha się w granicach 800 c za turbiną będzie miała ok 500 turbina odbierze część energi bo jest metalowa z stopów dobrze oddających ciepło, Jest to ważny element w chłodzeniu turbiny, Zakładając minimalne ciśnienie 2,5 MPA wyskakujące z każdego z cylindrów daje nam takie ilości gazów że bez względu na temp nie odbije się to na wydajności turbiny. Jeżeli silnik spalinowy pracował by za pomocą sprężonego powietrza z tą sama prędkościa turbina pracowała by tak samo. Jedynym sensownym rozwiazaniem jest zastosowanie silnika parowego połączonego z spalinowym lecz jego gabaryt znacznie to utrudnia. @ liwko @ widziałem ten rachunek jj i te 700 pare złotych to było bez podatku więc jak najbardziej realne... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej.K 25.04.2012 16:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2012 Jak pozbyć sie takich mostków - słupy stalowe? Jeżeli chodzi o mostek z ta belka dachowa i ten czerwony wspornik to już za bardzo nic się nie da. Lepiej było chyba zapytać przed niż po Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wibart 25.04.2012 19:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2012 Jeżeli chodzi o mostek z ta belka dachowa i ten czerwony wspornik to już za bardzo nic się nie da. Lepiej było chyba zapytać przed niż po Niestety , wg architekta nie dało sie tego uniknąć. Zastanawiam sie czy coś da gdy pod samą belką ponawiercam otwory w słupach i wpuszcze piankę od środka. Chcę też te podwójne ceowniki, które bedą w czesci zimnej - maksymalnie owinąć wełną. Co o tym myślicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 26.04.2012 08:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2012 wiercenia to moze nie koniecznie ale owiniecie welna jak najbardziej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 26.04.2012 08:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2012 (edytowane) Cytat Napisał Andrzej.K @ liwko @ widziałem ten rachunek jj i te 700 pare złotych to było bez podatku więc jak najbardziej realne... Nie ma to jak kreatywna matematyka Edytowane 26 Kwietnia 2012 przez Liwko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej.K 26.04.2012 12:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2012 Niestety , wg architekta nie dało sie tego uniknąć. Zastanawiam sie czy coś da gdy pod samą belką ponawiercam otwory w słupach i wpuszcze piankę od środka. Chcę też te podwójne ceowniki, które bedą w czesci zimnej - maksymalnie owinąć wełną. Co o tym myślicie? Belka jest stalowa więc szybko przekazuje ciepełko i będzie ją pobierać albo z pomieszczenia a jeżeli ją po części zaizolujesz od wewnątrz to reszta ściany przekaże belce tyle ciepła ile będzie w stanie tak wiec jedynym sposobem było by ocieplenie całej ściany od wewnątrz. I tu przypomina mi się pan T. Brzęczkowski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 26.04.2012 13:46 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2012 (edytowane) --------------Regulamin forum nie pozwala na takie traktowanie dyskutanta------------ Edytowane 26 Kwietnia 2012 przez j-j Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 26.04.2012 14:24 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2012 (edytowane) --------------Regulamin forum nie pozwala na takie traktowanie dyskutanta------------ Więc jeszcze raz postaram się delikatniej nie łamąc regulaminu a szczególnie nie łamiąc punktu Prawa i Obowiązku, pkt. II.2.4, b i III.3.1: @ liwko @ widziałem ten rachunek jj i te 700 pare złotych to było bez podatku więc jak najbardziej realne... ja też widziałem ten rachunek, czyli jest 2:0 Te dwie osoby widziały mój rachunek i potwierdzają go. Tym dwóm osobom dziekuję za poświęcony czas dla mojego rachunku . A teraz jako że jestem wybuchowy i nie zamierzam tego ukrywać to- Liwko ........... o d e j d z (na inne słowo mi redakcja nie pozwala ale myślę że wiesz jakie to) z tego tematu teraz i raz na zawsze. Odpiszesz pewnie że to publiczny itp ale generalnie mam to w ..... p o w a z a n i u- jesteś tu z mojej strony jak najniemilej widziany (również oczywiście delikatnie pisząc). Mój stosunek do ciebie znasz (choć myslę że jeszcze nie do końca ......) i mam nadzieję że vive versa dlatego ŻEGNAM! Do redakcji: zachowałem spokój i teraz poproszę o usunęcie tego 5, 6- stronnicowego syfu z mojego tematu i wszystkiego co nie na temat. PS Zgodnie z regulaminem III. 3.1., c proszę o zablokowanie jegomościa LIwko w tym temacie za pisanie notorycznie nie na temat. pzdr Edytowane 26 Kwietnia 2012 przez j-j dopisywanie, punkcików, literówki itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 26.04.2012 15:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2012 Piszemy grzecznie i jak najbardziej na temat. Cytat Napisał Andrzej.K @ liwko @ widziałem ten rachunek jj i te 700 pare złotych to było bez podatku więc jak najbardziej realne... 700zł bez podatku to 861zł z podatkiem 2400zł bez podatku (taką podałeś kwotę, którą szybko usunąłeś, zapewne właśnie przez to, że była bez podatku. Wszystko tak liczysz bez podatku?) to 2952zł!!! Czy teraz wszyscy widzą jak manipulujesz liczbami??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.