nydar 05.02.2014 19:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2014 No i sprecyzuj ,,pod domem" Na jakiejś głębokości? Dyskusja dotyczy temp. bezpośrednio pod styropianem - w warstwie chudziaka.Lub w przypadku płyt ,bezpośrednio pod płytą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 05.02.2014 20:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2014 Skąd to założenie? Nie! Pod izolacją płyty. Pod płytą będzie temp. płyty. Płyta to warstwy .Izolacja jest nieodłącznym elementem płyty a nie gruntu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perm 05.02.2014 20:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2014 Płyta to warstwy .Izolacja jest nieodłącznym elementem płyty a nie gruntu.Konstrukcyjnie izolacja jest elementem podbudowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 05.02.2014 20:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2014 A czy podbudowa ,izolacja i płyta to nie jest całość logiczna. Czy brak któregoś elementu nie zakłóci pojmowania nazwy ,,płyta fundamentowa".Spór z kszhu dotyczy temp. pod izolacją,jeżeli wyraziłem się nie fachowo to wybaczcie. Nie wiem czy j-j podał temp .w takim razie pod izolacją płyty ,czy niżej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 05.02.2014 20:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2014 Nie zakłóci, płyta to płyta, np. pod niektórymi halami nie ma izolacji bo i po co jak wielkie a grunt ma stałą temp. Ale my tu o małych domkach nie o halach. I płyta to cała infrastruktura,z podbudową,izolacją, płytą właściwą i posadzką . Jak by nie patrzył ściana zewnętrzna współczesnego domu energooszczędnego to : tynk z siatką,izolacja, ściana właściwa, tynk ( lub co tam innego). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perm 05.02.2014 21:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2014 A czy podbudowa ,izolacja i płyta to nie jest całość logiczna. Czy brak któregoś elementu nie zakłóci pojmowania nazwy ,,płyta fundamentowa". Spór z kszhu dotyczy temp. pod izolacją,jeżeli wyraziłem się nie fachowo to wybaczcie. Nie wiem czy j-j podał temp .w takim razie pod izolacją płyty ,czy niżej.Przy obliczeniach cieplnych fakt , że to podbudowa nic nie zmienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 05.02.2014 21:03 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2014 (edytowane) Wybacz,że drążę temat ale zakładając że masz śr. z sezonu grzewczego ( skoro bywa i 7oC) 10oC i zakładając 0,035W/mK ,wychpodzi: 0,035/0,30 x 10(gradient) =1,166W/m2 x 98m2 x 24h x 160dni= 439kWh .Do tego doliczyć należy coś ze ścian nośnych . Mógł byś to skomentować?Sezon w zasadzie kończy się z końcem marca. No i sprecyzuj ,,pod domem" Na jakiejś głębokości? Dyskusja dotyczy temp. bezpośrednio pod styropianem - w warstwie chudziaka.Lub w przypadku płyt ,bezpośrednio pod płytą. Nie wiem w co gracie i co bierzecie . Temperatura była mierzona w gruncie pod posadzką ok 10-30 cm, pod chudziakiem. Różnice w temp. 1cm pod styro czy 30 cm niżej to różnice mniejsze niż błąd pomiaru. Te wyliczenie nie wiem co mają na celu. Jeśli bierzesz średnią sezonu zimowego, jako 10oC to musisz brać cały sezon zimowy - średnio ok. 230 dni; wyjdzie jeszcze więcej niż te 440 kWh. Jesli bierzesz tylko taki krótki okres to średnia będzie niższa i straty też wyższe. Nie wiem co mam skomentować odnośnie zużycia i strat ... są większe niż szacowane przez Ciebie 440 kWh. Pzdr Edytowane 5 Lutego 2014 przez j-j Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 05.02.2014 21:20 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2014 J-J, jest szansa abyś wrzucił na powrót swoje pierwsze posty z tego tematu? Czasu trochę minęło ale ludziska wciąż ciekawe więc może w jakiś blog bez komentarzy aby burdelu nie robili różni malkontenci jak ostatnio? Bo tak naprawdę jak kto wie to wyszpera to i owo w necie ale takie skrawki głupio wyglądają dla nieświadomego: http://forum.budujemydom.pl/lofiversion/index.php?t17206.html Niestety, a szkoda bo nie mam już nic , no prawie nic bo staram się znaleźć jakieś fragmenty z początku, może z czasem coś ze starco wkleję. Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 05.02.2014 21:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2014 Nie wiem w co gracie i co bierzecie . Temperatura była mierzona w gruncie pod posadzką ok 10-30 cm, pod chudziakiem. Różnice w temp. 1cm pod styro czy 30 cm niżej to różnice mniejsze niż błąd pomiaru. Te wyliczenie nie wiem co mają na celu. Jeśli bierzesz średnią sezonu zimowego, jako 10oC to musisz brać cały sezon zimowy - średnio ok. 230 dni; wyjdzie jeszcze więcej niż te 440 kWh. Jesli bierzesz tylko taki krótki okres to średnia będzie niższa i straty też wyższe. Nie wiem co mam skomentować odnośnie zużycia i strat ... są większe niż szacowane przez Ciebie 440 kWh. Pzdr Fakt.Bierzemy się za łby.Twierdzę,że mam dom pasywny mimo izolacji w posadzce 18cm . Ale... mam 15,5oC teraz w warstwie tuż pod chudziakiem . Lambda przez grubość razy gradient. Ściany 30cm,dach54cm ,okna 0,8. Wychodzi mi,że jest punkt graniczny w grubości izolacji od gruntu ,gzie jest optymalny a zwiększanie sprawi że straty mogą być większe.Uważam,że grunt w pewnych warunkach jest niezłym izolatorem.Grunt suchy. W temp. 7-9oC nie może być suchy a wynika to z różnicy ciśnienia parcjalnego pary wodnej .Dowód. Temperatura 7-9oC .W tych warunkach lambda to 2W/mK a nie 0,4 jak przy gruncie suchym.Grunt suchy i z lambdą 0,4 to grunt ciepły z temp. w lutym pod chudziakiem 15,5oC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 05.02.2014 23:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2014 Oj chłopie gdzie nie wleziesz to bagno robisz .Frustracje można chyba leczyć ale zmiłuj się,nie na FM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 06.02.2014 10:50 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 (edytowane) Czekajcie, w czym problem. Są metody obliczeń teoretycznych zapotrzebowania na ciepło. Jeśli ma wyliczeniach pasywny to OK. Teraz jeśli w rzeczywistości będzie miał dokładne pomiary temperatur, prądu itp, podstawi to do obliczeń teoretycznych to sprawdzi jak obliczenia są dokładne. Dodatkowo jeśli po co najmniej standardowej zimie, maksymalnym zużyciu prądu wg założeń (zyski ciepła), zysków słonecznych, świeczek, farelek, kominków itp., ponadto czujesz się komfortowo, nie jest zimno pomimo 20-21oC i jeszcze zmieścisz się w 15 kWh/m2*rok.tzn, że masz pasywny. To w takim uproszczeniu. 18 cm pod posadzka to trochę mało jak na pasywny wg mnie. Musiałbyś naprawdę wyśrubować resztę, a to żal wtedy żałować pod posadzką.. No ale jak pisałem wyżej, można to sprawdzić. Jednak dokładne sprawdzenie wcale nie jest takie proste - to żmudne drobienie wyliczeń i analiz. Wiem coś o tym . Pzdr Edytowane 6 Lutego 2014 przez j-j Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 06.02.2014 11:10 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 Nic nie policzysz jak nie znasz i/lub nie chcesz nawet znać projektowych strat ani zużycia energii do ogrzewania. O 18cm pod posadzką szkoda pisać bo to kiepskie U. Ale ja o tym pisałem - obliczenia teoretyczne to zaprojektowanie takiego domu właśnie i znajomość projektowych wyników.. Reszta to żmudne sprawdzanie rzeczywistości w oparciu o teorię itp. Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 06.02.2014 11:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 Przecież przy kablach i termostatach wyliczenia zapotrzebowania nie są aż tak bardzo potrzebne. Kotłowni czy hydraulicznego podłogowego z pc w domu 10kWh/m2 i tak się zrobić dobrze nie da, tanio nie da i mniej nić nie zużyje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 06.02.2014 13:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 Panie Tomaszu zużyje mniej, wyłączanie ogrzewania to nie jest sposób na oszczędność. Wiem nikogo nie ma to nie grzejemy, przecież rury pex da się taką ilość aby odpowiadały zapotrzebowaniu 10w/m^2 max.Zważywszy iż pompa cieplna ma w tedy lepszą sprawność bo nie grzeje do nie wiadomo ilu st.Im niniejsza rozpiętość między DZ i GZ tym lepszy COP ... Energii elektrycznej do napędu pompy pójdzie naprawdę mało.Trzeba też pamiętać o ciepłej wodzie użytkowej, ... to wsio się liczy ... jakie są straty na przesyle ... stąd Qwnd * sprawność instalacji ...Przy pompie i dobrze izolowanych przewodach wyjdzie z 0,6-0,65 ... a cop pompy 3,0-4 ... no to musiało by być 20% sprawności aby można było z prądem porównywać ... wychodzi 2,5 lepiej niż czystym prądem.Godzimy się na większe straty ponieważ jest i tak taniej i równie dobrze, pompa cieplna jest sterowalna.Można dać bufor ... wiadome większa strata ... ale można upuszczać i regulować ...są to straty ... ale biorąc pod uwagę sprawność pompy ...boje prąd na głowę na szyję. Sam Pan promuje pompy powietrzne z bezpośrednim parowaniem /skraplaniem ... widzi Pan jak sprawnie używają energii elektrycznej ...jak sam Pan pisze jest to 520 % sprawności ... w odniesieniu do czystego prądu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafał2011 06.02.2014 18:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 Fakt.Bierzemy się za łby.Twierdzę,że mam dom pasywny mimo izolacji w posadzce 18cm . Ale... mam 15,5oC teraz w warstwie tuż pod chudziakiem . Lambda przez grubość razy gradient. Ściany 30cm,dach54cm ,okna 0,8. Wychodzi mi,że jest punkt graniczny w grubości izolacji od gruntu ,gzie jest optymalny a zwiększanie sprawi że straty mogą być większe.Uważam,że grunt w pewnych warunkach jest niezłym izolatorem.Grunt suchy. W temp. 7-9oC nie może być suchy a wynika to z różnicy ciśnienia parcjalnego pary wodnej .Dowód. Temperatura 7-9oC .W tych warunkach lambda to 2W/mK a nie 0,4 jak przy gruncie suchym.Grunt suchy i z lambdą 0,4 to grunt ciepły z temp. w lutym pod chudziakiem 15,5oC Nydar pisales że na ladowanie gruntu pod chalupa idzie Tobie 2000 kWh więc ile kWh zostaje na 140 m2 domu żeby wyrobić się w 15 kWh/m2/rok? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 06.02.2014 22:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 :no:Dom to m2 a ściany w szkielecie,gdzie ściany to izolacja należy odliczyć. Chyba.18cm mało? ale jak pod tymi 18-ma cm jest 15,5oc to już całkiem nieźle.30cm i 9oC pod izolacją to jakby gorzej .ale może nie znam zasad liczenia oporu?2000kWh wstrzyknąłem jednorazowo w 2012r. Bo zamieszkałem od jesieni. Był kolektor. Było słonecznie. Była darmowa energia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 07.02.2014 08:11 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lutego 2014 (edytowane) 18cm mało? ale jak pod tymi 18-ma cm jest 15,5oc to już całkiem nieźle.30cm i 9oC pod izolacją to jakby gorzej .ale może nie znam zasad liczenia oporu? . A skąd ta temp. pod posadzką 15,5 oC, skoro bez domu taka temperatura jest niemożliwa zimą i przez większą część roku w gruncie do osiągnięcia na każdej głębokości? Generalnie ja jestem zwolennikiem prostoty i bezobsługowości, wiem, że przyszłość to prund więc stąd prund, prund, prund . Żadnych rozbudowanych systemów grzewczych itp. Żadnych PCi żadnych solarów no chyba, że jakimś cudem wyjdzie z analizy, że się opłaca itp. Pzdr Edytowane 7 Lutego 2014 przez j-j Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 07.02.2014 08:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lutego 2014 A skąd ta temp. pod posadzką 15,5 oC, skoro bez domu taka temperatura jest niemożliwa zimą i przez większą część roku w gruncie do osiągnięcia na głębokości do ok. 2,5 m, a przez cały rok głębiej? Generalnie ja jestem zwolennikiem prostoty i bezobsługowości, wiem, że przyszłość to prund więc stąd prund, prund, prund . Żadnych rozbudowanych systemów grzewczych itp. Żadnych PCi żadnych solarów no chyba, że jakimś cudem wyjdzie z analizy, że się opłaca itp. Pzdr I ostatnio wyszło z... analizy ( nie mylić z ana... Izy) . Powietrzna pompa ciepła z kanałówką - koszt jak GWC zużycie prądu jak gwc - a chłodzi i grzeje nieporównywalnie lepiej - to bardzo dobre i komfortowe uzupełnienie kabli, izolacji i reku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RK1719508166 07.02.2014 08:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lutego 2014 nydar laduje energie pod dom zwiekszajac tam temperature i ogranczajac straty (postym bezobsugoym systemem )i wywala zużyte powietrze na poddasze (rownie bezobsuogowo i prosto) na poddasze - minimalizując różnice temperatur ogranicza straty domu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RK1719508166 07.02.2014 08:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lutego 2014 jeśli od marca do listopada pod dachem jest 20-70*C to masz ta energie za free ... Nydar puszcza ją pod dom do GMCa na poddasze wywal każdy wywal na zewnatrz z wentylcj - czyli zużyte powietrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.