Bartłomiej 18.04.2002 09:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2002 Witam ! Właśnie rozpoczynam realizację moich marzeń, tzn. stawiam swoje własne cztery kąty. Całe zycie mieszkałem w brudnym i hałaśliwym mieście, nadszedł czas realizacji planów związanych z przeprowadzeniem się w spokojniejszą okolicę. Krótko mówiąc - zostałem inwestorem. Mam już: - działkę w dobrej okolicy, - projekt domu (standardowy, nie było mnie stać na projekt indywidualny); - pozwolenie na budowę; - ludzi, którzy mi ten upragniony dom postawią; - oraz pomysł, skąd wziąć na to wszystko pieniądze . Niestety, jestem zupełnym laikiem, jeśli chodzi o budowanie. "Dokształt" rozpocząłem jakiś czas temu czytając Muratora. Przyznam szczerze, że ilość zagadnień, przez jakie się przechodzi podczas budowy, nieco mnie przytłacza. Postanowiłem więc zgłębiać moją wiedzę o budowaniu w trakcie budowy - tak, aby móc przewidzieć kwestie do rozstrzygnięcia w kolejnych etapach. Etap pierwszy to wybudowanie stanu surowego. I w tym miejscu rozpoczyna się cała seria pytań. Mam nadzieję, że znajdziecie trochę czasu, aby doradzić, jak się zabrać do budowania domu tak, aby w późniejszych etapach nie obudzić się z ręką w nocniku. Kwestie, jakie chciałem poruszyć to: 1. Wykonawca już zgłasz kilka pomysłów zmiany projektu wykonawczego domu. Zaproponował np. strop wylewany 20cm zamiast projektowanego stropu a bloczków 40cm. czy mogę się na to zgodzić "na ślepo"? Coś mi mówi, że raczej nie powinienem, ale czy należy latać do architekta z każdym takim problemem? Przecież to kosztuje! 2. Planuję wzrobić ogrzewanie mieszane: w pomieszczeniach z posadzką kamienną - wodne podłogowe, w pomieszczeniach z parkietem (jestem przywiązany do takich podłóg ) - ogrzewanie grzejnikowe. Projekt domu nie uwzględnia podłogówki a z lektury grupy i "pism fachowych" wynika, że taki rodzaj ogrzewania konsumuje sporo przestrzenie i należy to uwzględnić w wysokości pomieszczeń. W jaki sposób nanosić zmiany w projekcie uwzględniające