Lobo_M 18.01.2011 20:08 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2011 Ja zrobiłem spory zapas bo wsp. dałem 1,3. w poradnikach podają 1,1 lub 1,2. fakt jest taki że jak u mnie chodzi 3h na dobę to przy współczyniku 1,1-1,2 chodziłoby z godzinę więcej, co i tak pozwoliłoby na pracę w drugiej taryfie. czasami jednak warunek rozstawu kabli (max 20cm) powoduje że i tak jest konieczność zastosowania dłuższych kabli a co za tym idzie o większej mocy. dlatego im mniejsze zapotrzebowanie na ciepło pomieszczeń tym częściej okaże się że mimo wyliczeń trzeba zastosować większe kable Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/132601-dziennik-budowy/page/20/#findComment-4493303 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lobo_M 18.01.2011 20:13 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2011 a kable kupowałem w lokalnej hurtowni elektrycznej, tam gdzie pozostały osprzęt elektryczny. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/132601-dziennik-budowy/page/20/#findComment-4493327 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michaell 20.01.2011 09:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2011 (edytowane) Mam pytanie, jakiego producenta kable grzejne kupiłeś i jak dobierałeś moc? Kable Devi DTIP-18, regulatory Devireg 550. Podaj maila to prześle Ci plik z wyliczeniami Czy ja również mógłbym prosić o te wyliczenia? Jeśli byłaby możliwość czy mogłbyś podać z jakiego programu OZC korzystałeś lub jakiś link do jego pobrania? Też zamierzam u siebie zrobić ogrzewanie elektryczne akumulacyjne. Napisz jeszcze proszę jakie odstępy kabli zastosowałeś u siebie? [email protected] Gratuluję efektu i pozdrawiam. Edytowane 20 Stycznia 2011 przez michaell Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/132601-dziennik-budowy/page/20/#findComment-4496263 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
katarzynna 20.01.2011 14:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2011 Cześć Marcin, Męczyłam Cię już kiedyś na temat kosztów budowy domy, mam nadzieję, że moge jeszcze raz. Tym razem chodzi mi o ogrzewanie. Projekt juz prawie mamy, ale zastanawiamy sie nad ogrzewaniem. Podoba nam się Wasze rozwiązanie. Z racji tego, że jesteśmy kompletnymi laikami, czy możesz napisać, jak to jest z tym Twoim domkiem. Jak dobrze myślę - Macie system rekuperacji (zam już to słowo, od niedawna, ale znam), plus ogrzewanie podłogowe elektryczne, plus kominek - tak? Czyli rekuperator ogrzewa powietrze do jakiejś tam temperatury( on też jest zasilany prądem, tak?) i jesli macie za zimno to palicie dodatkowo w kominku? A ogrzewanie podłogowe? Cały czas jest włączone? Aaaa...... no i jeszcze co z ciepłą wodą, jak jest ogrzewawa? Napisałeś, że koszt instalacji - 10000 zł, ocieplenia - 30000 zł, - koszt instalacji tego rekuperatora to 10000 zł, tak? A instalacji ogrzewania podłogowego? No i jak z rachunkami ? Czytałam, że jeszcze dokładnie nie wiecie, ale może w przybliżeniu. Jak zadaję głupie pytania to przepraszam, ale jak mówiłam laik ze mnie kompletny. Pozdrawiam. Domek Macie piękny. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/132601-dziennik-budowy/page/20/#findComment-4496930 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lobo_M 20.01.2011 20:26 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2011 Czy ja również mógłbym prosić o te wyliczenia? Jeśli byłaby możliwość czy mogłbyś podać z jakiego programu OZC korzystałeś lub jakiś link do jego pobrania? Też zamierzam u siebie zrobić ogrzewanie elektryczne akumulacyjne. Napisz jeszcze proszę jakie odstępy kabli zastosowałeś u siebie? [email protected] Gratuluję efektu i pozdrawiam. Ja kożystałem z Audytor OZC 4.6 Pro, wpisz w google napewno znajdziesz. Odstępy zależą od wielu czynników, w pliku to zobaczysz, pisałem też o tym kilka postów wcześniej Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/132601-dziennik-budowy/page/20/#findComment-4497644 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lobo_M 20.01.2011 20:41 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2011 katarzynna:Trochę to wszystko zakręciłaś.Rekuperator służy nie do ogrzewania, ale do odzyskiwania ciepła wywiewanego z domu. Ponieważ jeden wyciąg jest w pobliżu kominka, to to właśnie powoduje większe ogrzanie powietrza nawiewanego do domu. Podstawą jest ogrzewanie podłogowe które chodzi tylko w taniej taryfiei to spokojnie wystarcza. Temp w domu jest średnio 22 stopnie przy samej podłogówce. jeśli rozpalimy w kominku, w salonie robi się 23-23,5 czasami nawet 24 (niestety). Przy tak dobrze ocieplonym domu kominek jeśli jest rozpalany to na krótko. Przy temp. dodatnich na zewnatrz tak jak było to w ostatnich dniach, wrzucałem maksymalnie dwa kawałki i czasami nawet trzeba było zamyka kominek bo robiło się za ciepło. Ciepłą wodę mam z bojlera elektrycznego 120litrów nagrzewa się tylko w taniej taryfie, spisuje się to bardzo dobrze.Koszt ogrzewania 8900+robocizna własnakoszt rekuperacji 11000+robocizna własnakoszt całego ocieplenia domu z robocizną 30000Rachunki: koszt en. elektrycznejListopad 182złGrudzień 301złStyczeń szacuje na około 250zł Do tego trzeba doliczyć drewno na razie trudno mi powiedzieć ile spaliłem, ale to też z czasem policzę. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/132601-dziennik-budowy/page/20/#findComment-4497680 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
katarzynna 21.01.2011 12:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2011 Dziękuje ci bardzo, wiem, że zadaje pytania jak "blondynka", ale trudno, od czegoś trzeba zacząć. Jeszcze jedno pytanko z serii blond:) Ogrzewanie podłogowe jest włączane tylko w taniej taryfie, czyli w nocy, tak? I w dzień nie jest za zimno w domu? A kominek macie z płaszczem lub dysrtybucją powietrza czy sam? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/132601-dziennik-budowy/page/20/#findComment-4498889 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lobo_M 21.01.2011 21:03 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2011 tak tylko w taniej tzn pn-pt 24:00-6:00 i 13:00-15:00 sb-nd 24h/dobę w tych godzinach ogrzewanie może grzać, a czy grzeje i ile grzeje to już sterowniki decydują, czy nalezy podgrzać podłogę jeśli tak to ile trzeba ja grzać. Ponieważ to ogrzewanie akumulacyjne, non stop jest taka sama temperatura w domu nie odczuwasz czy teraz kable chodzą czy nie. Kominek zwykły bez płaszcza wodnego i bez DGP.tutaj masz temat odnośnie ogrzewania elektrycznego:http://forum.muratordom.pl/showthread.php?10576-Ogrzewaj%C4%85cy-elektryczno%C5%9Bci%C4%85-WYST%C4%84P-!!!&p=4521655&posted=1#post4521655 Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/132601-dziennik-budowy/page/20/#findComment-4499890 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafek11 22.01.2011 22:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2011 Witam,Ja również przyłączam się do prośby o plik z wyliczeniami podłogówki. Mamy podobnie ocieplone domy i chciałbym porównać swoje wyliczenia. Jeżeli to nie stanowi problemu to proszę też o koszty kabli i regulatorów oraz miejsce zakupu. Wszystko oczywiście na priv lub na [email protected].Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/132601-dziennik-budowy/page/20/#findComment-4502100 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michaell 23.01.2011 09:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2011 Marcinie, na wstępie dziękuję za maila, lecz mam jeszcze w zasadzie chyba formalne pytanie. Mianowicie, jaką masz moc przyłączeniową do sieci elektrycznej? U mnie będzie zwykłe 12kW i chyba powinno spokojnie wystarczyć. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/132601-dziennik-budowy/page/20/#findComment-4502356 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lobo_M 23.01.2011 11:08 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2011 (edytowane) Marcinie, na wstępie dziękuję za maila, lecz mam jeszcze w zasadzie chyba formalne pytanie. Mianowicie, jaką masz moc przyłączeniową do sieci elektrycznej? U mnie będzie zwykłe 12kW i chyba powinno spokojnie wystarczyć. Pozdrawiam. Ja mam moc 13kW, na liczniku pokazuje że maksymalny chwilowy pobór miałem 14,23kW W nocy spokojnie można rozłożyć pobór prądu, najważniejsze jest miedzy 13-15, bo wtedy na raz włącza się większość ogrzewania bojler, czasami zmywarka. Edytowane 23 Stycznia 2011 przez Lobo_M Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/132601-dziennik-budowy/page/20/#findComment-4502538 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jane Says 24.01.2011 07:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2011 Marcinie, Po pierwsze gratulacje za wybudowanie ślicznego domku, bardzo w moim guście. Obecne buduję już drugi domek, mam już prawie wszystkie szczegóły wykończeniowe w głowie, jednak w kilku elementach będzie zmienione, zainspirowane właśnie Waszymi pomysłami. Chciałbym spytać Cię, czy styropian, który kładłeś jest położony w dwóch warstwach, czy jedna (na zakładkę). Z jedynego zdjęcia nie mogę wysondować. Też zamierzam dać 25cm Swisspor 0,031, biję się z myślami czy dać np. 10 i 15, czy jedną 25 na zakładkę. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/132601-dziennik-budowy/page/20/#findComment-4504661 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
katarzynna 24.01.2011 12:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2011 tak tylko w taniej tzn pn-pt 24:00-6:00 i 13:00-15:00 sb-nd 24h/dobę w tych godzinach ogrzewanie może grzać, a czy grzeje i ile grzeje to już sterowniki decydują, czy nalezy podgrzać podłogę jeśli tak to ile trzeba ja grzać. Ponieważ to ogrzewanie akumulacyjne, non stop jest taka sama temperatura w domu nie odczuwasz czy teraz kable chodzą czy nie. Kominek zwykły bez płaszcza wodnego i bez DGP. tutaj masz temat odnośnie ogrzewania elektrycznego: http://forum.muratordom.pl/showthread.php?10576-Ogrzewaj%C4%85cy-elektryczno%C5%9Bci%C4%85-WYST%C4%84P-!!!&p=4521655&posted=1#post4521655 Dziękuje Ci bardzo. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/132601-dziennik-budowy/page/20/#findComment-4505417 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lobo_M 24.01.2011 14:56 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2011 Marcinie, Po pierwsze gratulacje za wybudowanie ślicznego domku, bardzo w moim guście. Obecne buduję już drugi domek, mam już prawie wszystkie szczegóły wykończeniowe w głowie, jednak w kilku elementach będzie zmienione, zainspirowane właśnie Waszymi pomysłami. Chciałbym spytać Cię, czy styropian, który kładłeś jest położony w dwóch warstwach, czy jedna (na zakładkę). Z jedynego zdjęcia nie mogę wysondować. Też zamierzam dać 25cm Swisspor 0,031, biję się z myślami czy dać np. 10 i 15, czy jedną 25 na zakładkę. Dziekujemy, Styropian jest w jednej warstwie, z frezem. Dwie warstwy to niepotrzebna dodatkowa praca której efekty są mizerne. W temacie "dom 2 3 litrowy pasywny" była o tym dyskusja. Ja jak bym miał jeszce raz ocieplać zrobiłbym tak samo - jedna warstwa z frezem Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/132601-dziennik-budowy/page/20/#findComment-4505915 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jane Says 24.01.2011 20:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2011 Jeszcze jedno Marcinie, Kwestia GWC. Zrobiłem przepust przez fundament pod zrobienie GWC, jednak przeczytawszy o Twoich doświadczeniach (może bardziej pomyśle ) zaczynam zastanawiać się czy też nie wypróbować umieszczenia anemostatu wywiewnego w okolicy kratki od kominka. Miałem doświadczenie w poprzednim domu z rekuperatorem, jednak przy srogich mrozach, poniżej minus 10 stopni, musiałem wyłączać rekuperator, bowiem włączała się grzałka elektryczna. Stąd pomysł w GWC. Twoje wyniki mnie - lekko mówiąc - zszokowały. Nawiew z reku na poziomie kilkunastu lub 20-kilku stopni przy minus 6-7 na zewnątrz dzięki "czerpaniu" z dobrodziejstw kominka wart jest zainteresowania, by nie wydawać 10 tys. zł i móc zainwestować je w inny sposób Faktycznie, nie masz problemu z włączaniem się nagrzewnicy elektrycznej? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/132601-dziennik-budowy/page/20/#findComment-4506577 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lobo_M 24.01.2011 20:23 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2011 Kiedyś już pisąłem że bez kominka mam około +17, +18 jak na dworze jest np -5 w nocy. ale jak mrozy po -10, -15 trzymaja tydzien i jest mała wilgotnośc to spada do 13-14 Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/132601-dziennik-budowy/page/20/#findComment-4506656 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jane Says 29.01.2011 19:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2011 Marcinie, Jeszcze jedno. Pytanie z wersji trywialnych, ale z faktu, iż do tej pory nie zawracałem sobie głowy umywalkami nablatowymi, to się tym nie interesowałem. W jaki sposób wykonaliście blat pod umywalkę w łazience dla gości? Z zwykłych profili UD i CD oraz obudowaliście płytami GK, czy w jakiś inny sposób? Jak to "zakotwiliście" w ścianie i w stelażu do miski WC? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/132601-dziennik-budowy/page/20/#findComment-4517372 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lobo_M 30.01.2011 11:43 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2011 Marcinie, Jeszcze jedno. Pytanie z wersji trywialnych, ale z faktu, iż do tej pory nie zawracałem sobie głowy umywalkami nablatowymi, to się tym nie interesowałem. W jaki sposób wykonaliście blat pod umywalkę w łazience dla gości? Z zwykłych profili UD i CD oraz obudowaliście płytami GK, czy w jakiś inny sposób? Jak to "zakotwiliście" w ścianie i w stelażu do miski WC? Jest to 5cm betonowej płyty zbrojonej, Zbrojenie z prętów, które są zakotwiczone w ścianach i ob-murówce do stelaża wc. ps. dobrze wymierzcie gdzie ma stać miska umywali i kran bo u nas w tej łazience trzeba było kran przesuwać o kilka cm, a to nie było takie proste. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/132601-dziennik-budowy/page/20/#findComment-4518316 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Maciek_W 30.01.2011 17:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2011 Witam, Przeczytałem Wasz dziennik od deski do deski Gratuluje pomysłów i szybkiej realizacji. Sam dopiero planuję budować...pozwolenie już mam i od marca jest plan żeby zacząć. W związku z tym mam pytanie do Ciebie dot. stropu. zauważyłem, że przykręciłeś płyty OSB do belek pod to folia i płyty KG. Interesują mnie szczegóły to czego nie widać na zdjęciach, tzn. - Czy do OSB przykręcałeś profile metalowe, czy może płyty są bezpośrednio na deskach/ listwach, które widać na zdjęciach? Będę wdzięczny za odpowiedź! Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/132601-dziennik-budowy/page/20/#findComment-4518978 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lobo_M 30.01.2011 19:38 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2011 Strop to jest kwestia złożona, ponieważ strop drewniany ma sporo zalet i sporo wad. Jedne i drugie są znaczące i naprawdę tzreba się zastanowić co jest dla nas ważniejsze. Żeby było przejrzyście wymienie je w punktach z mojego punktu widzenia.Zalety:- lekka konstrukcja, ma to znaczenie przy ścianach z gazobetonu odmiany 400.- mozliwość umieszczenia ocieplenia między belkami.- łatwość prowadzenia instalacji elektrycznej, a w szczególności wentylacyjnej na strychu. Możesz sobie w czasie budowy rzucić przewód przeznaczony do lampy w salonie gdzie chcesz a potem jak już masz k-g to sobie go wyciągasz gdzie ci sie podoba. - sufit z k-g jest ardzo przyjemny do montażu oświetlenia. jak pisałem w punkcie wyżej. szczególnie jak planujesz mieć sporo opraw wpuszczalych w sufit, "halogenów". Ważne jest żeby odległość między OSB a k-g miała co najmniej 10cm. Wady:- nie ma co liczyć że wyjdzie taniej. belki drewniane+osb+folia+stelaż+ k-g, mnie strop na gotowo od belek aż po malowanie sufitu wyszedł 28000zł- ja dałem OSB 8mm, i to jest za mało, nie myślałem że są takie wiotkie, trzeba dać minimum 12mm a może nawet więcej -> większa cena- sufit drży jak się chodzi po strychu, u mnie poddasze jest nieużytkowe więc to nie problem- w monolicie jest ta zaleta jak nie daj Boże zapali sie na strychu to raczej nie przejdzie to na parter, a przy drewnianym stropie to wiadomo:-(- monolit jest szczelniejszy co często jest przywoływane przy temacie wentylacji mechanicznej.- jak mieszkasz w polu to trzeba uważać bo OSB i k-g nie jest przeszkodą dla gryzonito tyle co mi teraz do głowy przyszło Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/132601-dziennik-budowy/page/20/#findComment-4519321 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.