Lobo_M 12.05.2011 08:16 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Maja 2011 Dzięki za pomoc - podeślę dane na pv wieczorem. Co do projektu to w zasadzie nie ma nigdzie linku do projektu ponieważ jest to projekt indywidualny czyli całkowicie nasze pomysły ubrane w realne formy przez architekta. Opisze Ci wszystkie zaplanowane technologie ewentualnie mogę wysłać skany - tylko które? Już mnie bardziej nie zdołujecie co do płaskiego dachu. Nie mieliśmy żadnego problemu z uzyskaniem pozwolenia na taki dach żeby było śmieszniej. Ale jak mój mąż się uprze to nic nie pomoże i pozmieniał pod wpływem swoich doradców i swojego lęku że jak przyjdzie zima to będzie większość czasu spędzał na dachu z łopatą. Ja mogę tylko teraz z satysfakcją mówić od czasu do czasu "a nie mówiłam". Dach wielospadowy nas "zeżre" i do tego mój przewrotny małżonek sam sobie zrobił na złość ponieważ chciał dom min. zmniejszyć a wyszło, że go sporo powiększył. Ponieważ powierzchnia do adaptacji pod dachem będzie prawie taka sama jak na dole. Czyli z pierwotnych 260 metrów zrobiło się prawie 400;) Tyle tylko, że góry możemy w zasadzie nie używać ale i tak ona będzie( wisiała nad nami) Nie wspomnę o kosztach budowy dachu płaskiego a kosztach tego naszego gigantycznego wielospadu. Ale cóż chciał to ma i teraz trzeba jakoś sensownie wykorzystać to co zostało z tego projektu. Tak proszek mam od Pigeona Pigeon obiecał mi tira tego specyfiku ale jakoś nie odpowiada. Mniejsza o to. Jeśli z CO zeszlibyśmy do poziomu 40kWhm2/rok to byłoby 400x40=16000kWh/rok 16000x0,3zł=4800zł/rok. Pytanie czy ogrzewać chcecie tylko dół i odizolowac sie od góry (na razie) czy całość? Niech mąż powie "doradcom", niech się teraz dożuca do ceny dachu, ja tak zawsze mówiłem moim. Dom to nie hala targowa, dach ma wsporniki w postaci ścian co kilka metrów a nie kilkadziesiąt, taki śnieg to mógłby mu na kichać, po to jest konstruktor żeby to wyliczyć, chyb że "doradcy" to konstruktorzy i wyliczyli:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bitter 12.05.2011 17:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Maja 2011 Marcin to jeszcze ja Zastanawiam się nad wiązarami a widziałem u Ciebie śliczną więźbę z przestronnym strychem. Ceny okazują się być podobne. Wydaje mi się, że przy wiązarach strop byłby bardziej trwały i odporny na osiadanie, wyginanie belek (kratownica) - co o tym sądzisz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lobo_M 12.05.2011 20:12 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Maja 2011 hmm, nie wiem co o tym sądze, jest to dobre rozwiązanie, ale praktycznie wyeliminuje jakąkolwiek przydatność strychu. W tej kwestii Ci nie pomogę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafek11 13.05.2011 19:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Maja 2011 Jak mocowałeś kable do wylewki. Na zdjęciach za dużo nie widać. Ja myślałem o taśmie z tymi rozginanymi zaczepkami, ale droga trochę jest. Narka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lobo_M 14.05.2011 08:45 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Maja 2011 na plastikowe "flopy" takie co mocuje sie przewody elektryczne do ścian. szurek, po sznurku robiłem otwory w [pierwszej wylewce np. co 15cm itd. szło bardzo szybko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafek11 14.05.2011 09:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Maja 2011 Z tego co wiem te flopy mają gwoździk. Wbijałeś je w beton czy gwóźdź zastąpiłeś wkrętem? Używałeś dodatkowo kołki rozporowe, bo było coś o wierceniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lobo_M 14.05.2011 12:11 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Maja 2011 Z tego co wiem te flopy mają gwoździk. Wbijałeś je w beton czy gwóźdź zastąpiłeś wkrętem? Używałeś dodatkowo kołki rozporowe, bo było coś o wierceniu. Dokładnie to sie nazywa "uchwyt szybkiego montażu". ja używałem takich: http://allegro.pl/uchwyt-szybkiego-montazu-ydyp-usmp-2bis-3571-i1588634459.html tyle że na pojedynczy przewód. Możesz sobie wybrać z gwoździkiem, zależy co szybciej i wygodniej bedzie dla Ciebie i co lepiej bedzie trzymac przewód. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafek11 17.05.2011 15:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Maja 2011 Widziałem w innym wątku, że chcesz zamienić deviregi 550 na auratony 3000. W necie nie znalazłem żadnych opinii użytkowników, ani informacji o trwałości i awaryjności tych regulatorów. Wypytywałem też w Markozie, ale oni nie znają sprzętu i dzwonili do jakiegoś dostawcy, który zrezygnował z dystrybucji Auratonów, bo miał dużo reklamacji. Nie wiem czy powiedzieli tak na odwal, żebym kupił deviregi czy faktycznie tak jest? No i mam problem z wyborem. Zastanawiałem się też jak jest z gwarancją kiedy kable są innego producenta a regulatory innego.Narka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lobo_M 17.05.2011 16:33 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Maja 2011 Ja jestem w tej sytuacji że kasę juz wydałem, moje devi działaja spoko, ale jak porzeczytałeś, denerwuje mnie że nie ma wyswietlanej temp. rzeczywistej. Ty masz jeszcze wybór, ktoś z forum pisał że u niego Auraton działa ok. Mozliwe że w Markozie tak powiedzieli żeby kupić devi. Nie wiem co Ci poradzić. poszukaj jeszcze, może gdzieindziej maja bardziej dosstępne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
makow11 26.05.2011 16:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Maja 2011 Marcin ,co masz wylane bezpośrednio pod oknami tarasowymi? Jakaś mieszanka ciepłego betonu?Drzwi wejściowe montowałeś tradycyjnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lobo_M 26.05.2011 16:59 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Maja 2011 Marcin ,co masz wylane bezpośrednio pod oknami tarasowymi? Jakaś mieszanka ciepłego betonu? Drzwi wejściowe montowałeś tradycyjnie? Nic specjalnego standardowa wylewka na całości. Drzwi wejściowe mam montowane tradycyjnie, tzn zlicowane z zewnętrzna powierzchnią ściany z gazobetonu. Jedno na co bym zwrócił teraz uwagę, to to żeby drzwi wejściowe miały wzmacniany próg. Tak jak to jest np. przy drzwiach balkonowych - profil pięciokomorowy. Bo jak jest zwykły "cinki" próg jak ja to mam w moich Hormann'ach to nie jest to najlepsze rozwiązanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
makow11 26.05.2011 20:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Maja 2011 Często czytam o małej wilgotności powietrza (wspominał o tym Piczman ,Ty pisałeś )w połączeniu beton komórkowy+ rekuperator ,myślisz ,że to połączenie ma z tym związek? Czy może sama wentylacja mech. wysusza powietrze ? J-J nie ma z tym problemu pewnie dzięki gwc żwirowemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lobo_M 26.05.2011 20:43 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Maja 2011 Myslę że to wynika tylko z WM, wystarczy że na pare godzin wyłączysz WM i od razu widać jak wilgotność rośnie szczególnie zimą. Nie polecam jednak wyłączać, ja miałm małą awarię i mnie to zmusiło, ale od razu czuć że powietrze jest inne - takie "zużyte". Czasami mam myśli że warto by mieć GWC, ale tylko czasami:-) U mnie wilgotność utrzymywałem na poziomie 40% i uważam że było dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
makow11 27.05.2011 10:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Maja 2011 No tak ,jak wyłączasz WM to wilgotność wzrasta - źródła wody ,wydychane powietrze .Cholera trochę mnie martwi ten minus went.mech 40% wilgotności to dla mnie za mało .Coś trzeba będzie wykombinować . Czy na lato powietrze puszczasz omijając wymiennik? I jeszcze jedno ,piszesz ,że masz ogrzewanie niecentralne ,rozumiem ,że możesz włączyć każdą pętlę osobno .Czy to daje realne zyski w stosunku do centralnego podłogowego ?Przecież i tak nagrzewasz tylko w II taryfie ,więc jak nie nagrzejesz danej pętli to w tym pomieszczeniu będzie chłodniej. Pytam jako laik ,ciekawi mnie sensowność takiego rozwiązania ,jak to jest u Ciebie z tym grzaniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lobo_M 27.05.2011 22:26 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Maja 2011 40% to wbrew pozorom ok. od 20-22 kwietnia WM działa na by-passieNie w każdym pomieszczeniu potrzebujesz ogrzewanie, np. w pomieszczeniu gospodarzczym, wraz z nadchodzącą wiosna wyłaczałem stopniowo pomieszczenia, wiatrołap-> salon (dużo słońca)-> pokoje itd. Wyłącałem wtedy jak było juz niepotrzebne więc w żadnym pomieszczeniu nie było chłodniej. uWażam że jest to bardzo dobre rozwiązanie, szczególnie dobre jest to że w łazience moge mieć włączone nawet jak inne pomieszczenia już dawno nie grzeje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
makow11 30.05.2011 08:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Maja 2011 No tak ,to ma sens .Myślisz ,że podobne rozwiązanie ma sens przy podłogówce wodnej? Na marginesie - rewelacyjną masz tą ogromną powierzchnię .Ile to było ? 80m2 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lobo_M 30.05.2011 21:35 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Maja 2011 W wodnej też sie da to zrobić ale wiąże sie to z wiekszymi kosztami, zawory+strowniki.52m2 salon+14m2 kuchnia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafek11 01.06.2011 09:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2011 Wczoraj w końcu dostałem zamówione 2 tyg. temu kable i zacząłem rozkładać. Pierwsze pomieszczenie -tragedia. Chyba ze 3 godziny się męczyłem, a był to najkrótszy kabel do pralni. Z Łazienką poszło mi duuużo szybciej jak złapałem o co chodzi i wpadłem w rytm.W poradnikach zawsze pokazują podłogowy czujnik temp. podniesiony o 2-3cm w stosunku do kabli. Kładłeś go na jakiś podkładkach czy razem z kablami na jednym poziomie? Narka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lobo_M 01.06.2011 21:50 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2011 Używałem takich http://allegro.pl/trzymak-uchwyt-kablowy-up-22-100-sztuk-bialy-2259-i1608449117.html uchwytów kablowych, które mocowałem do podłogi a do nich peszel wewnatrz którego był czujnik. Uchwyt odpowiedniej wielkości podniesie 1,5-2cm czujkę.Pamiętaj o tym żeby czyjnik był w peszlu, bo jak go szlak trafi (a zdarza się to) to wtedy łatwo go wymienisz. Podpowiem Ci że niezastąpiony jest płyn ludwik, wstrzyknij trochę w peszel, a wtedy czujnik wejdzie szybko, sam rozumiesz poślizg musi być Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bitter 02.06.2011 05:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2011 Marcin, znów głośno o Tobie w Muratorze jak ty się opędzasz od fotoreporterów? Mam pytanie jaki długi masz okap dachu? W moim projekcie jest 90cm i nie wiem czy to wystarczy aby latem słońce nie świeciło na zbyt dużą powierzchnię okien. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.