januszek 30.01.2004 08:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2004 Józiu droga(lub drogi) kilka lat temu byłem tego samego zdania co TY zwłaszcza po rozmowie z kominiarzem, ekipa budowlana zrobiła komin dobrze jeszcze tego nie widziałm żeby ktoś tynkował komin w środku a oni to zrobili bez najmniejszych problemów. Niestety ani fizyki ani przyrody nie da się oszukać, i wcześniej czy póżniej z kominem murowanym z cegły wyjdą problemy. dlaczego?? jak wiesz drewno to przede wszystkim celuloza takie długie łańcuchy cukrów prostych (węglowodany) tak w ogólnym skrócie i spala się to na dwutlenek węgla i wodę (nie tyle co z gazu) dodatkowo jest woda w samym drewnie 10% to już bardzo suche. tej wody jest tyle ze cho cho, a tu patrz komin wraz z wysokością się wychładza a już na samej górze jest tak zimny że ta woda wykrapla się, i kap kap krplelka po kropelce spływa w dół i co z nią zrobisz ? jak masz cegłę, nic cegła wchłonie tę wodę tylko ile jej może wchłonąć pozostawiam Cię z przemysleniami 4 lata temu tego forum nie było i nikt mi nie doradził a teraz jest na tyle dobrze że możecie korzystać z doświadczeń innych dobrych czy złych ale macie możliwość wyboru więc wybierajcie tanio czy poprawnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 30.01.2004 09:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2004 Rozmawiałam z kominiarzem i powiedzał, że najlepszy komin z cegły 12 pełnej murowany w kwadracie 20x20, bez wkładu. Żadne schidle, bo to wyrzucanie pieniędzy w błoto. Problemy z kominem mają ci, co stosują nieodpowiedni opał, np. niesezonowane drewno, wilgotny, zasiarczony węgiel lub miał... Uwaga ogólna: kominiarze często współpracują ze znanymi firmami (np. z Schiedlem) i nie mogą twierdzić, że kominy tradycyjne są równie dobre jak systemowe, bo podcinaliby gałąź, na której siedzą. Kominy systemowe - tak, pod warunkiem, że ma się nadmiar pieniędzy. Przy dobrze wypalonej cegle, dokładnym murowaniu i systematycznym paleniu i kominie ocieplonym w poziome strychu nie ma problemów z kominem murowanym z cegły - kondensatat wykrapla sie wyjatkowo przy duzych róznicah temperatur. Znacznie tańszym rozwiązaniem jest zastosowanie pustaków keramzytowych z kształtką szamotową w obsypce keramzytowej - podobny system do Schedla lecz znacznie tańszy, oferowany przez Firmę Zapel z Boguchwały woj.podkarpackie Potwierdzam jednocześnie opinie profesora s brzoza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
januszek 30.01.2004 09:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2004 brzoza Przy dobrze wypalonej cegle, dokładnym murowaniu i systematycznym paleniu i kominie ocieplonym w poziome strychu nie ma problemów z kominem murowanym z cegły - kondensatat wykrapla sie wyjatkowo przy duzych róznicah temperatur. i tu bym się z tobą nie zgodził ponieważ nasze domki buduje się coraz cieplejsze więc ilośc spalanego opału maleje wraz ze jego spadkiem temperatura w kominie też spada tego zjawiska (wykraplania) ja nie uświadczam gdy w domku jest 25 st trochę za dużo niestety to tyle jeżeli chodzi o wodę ale jeżeli chodzi o gaz i jego dyfuzję to ani cegła ani ocieplenie ani systematyczne palenie nie pomogą dyfuzja to fizyka i już. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 30.01.2004 09:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2004 jesli kominek powstał dla rekreacji i ozdoby a osusza sie do sporadycznie - kondensat ma prawo wnikac w ceramike w wypadku ciagłego palenia komin jest suchy pale systematycznie suchym drzewem - nie obserwuje efektu mokrego komina ani łuszczenia sie cegłypozostaje przy własnym zdaniu - paląc systematycznie nie boje sie kondensatu brzoza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Arkadly 30.01.2004 09:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2004 więc wybierajcie tanio czy poprawnie? A jak to naprawdę jest z tym tanio? Czy ktoś potrafi przedstawić kalkulację kosztów materiałów na komin ceglany i systemowy? Np. 1000 cegieł + cement + coś tam vs komin systemowy. Arecki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
januszek 30.01.2004 10:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2004 jeśli byś murował sam komin pojedyńczy np 7mzużyjesz jakiś 400 cegieł po 0.6-0.7 zł daje 280zlplus cement jakieś 3-4 woreczki po 8 zł piasek 30 za tonę wodasystemowe 2 do 3 tyś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
brachol 30.01.2004 11:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2004 ja tam nie wiem ale chba wole wydac roche mniej na wyposazenie kuchni albo sypialni a spac spokojnie i nie zxastanawiac si eczy gazy powstale po spalaniu drewna, wegla i innych materialow nie buszuja mi w danym momencie po domu ale kazdy wydaje pieniadze tak jak chce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ARETE 30.01.2004 13:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2004 A może niezłym ekonomicznie (i technologicznie) wyjściem jest obmurowanie wkładu ceramicznego (np. Bolesławiec) cegłami i ocieplenie tylko nad poziomem dachu wełną (pomiedzy wkładem a obudową)...Jeśli cegła zakosztuje 280 zł, wkład ok. 800 (mniej więcej) + trochę wełny za np. 200 i zaprawa, to razem powinno wyjść ok. 1300 zł.Zawsze mniej niż 2-3 tysiące, a efekt podobny. co o tym myślicie? Zbig Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sta28 31.01.2004 15:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2004 A może niezłym ekonomicznie (i technologicznie) wyjściem jest obmurowanie wkładu ceramicznego (np. Bolesławiec) cegłami Spalinowy - wklad z Boleslawca. Dymowy - murowany - na szczeście da się wstawić kwasówkę bo zostal spier... Teraz żałuje, że też nie dałem wkładu z Bolesławca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pepe 31.01.2004 21:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2004 a ja mam spalinowy fi 150 i dymowy fi 200 z Bolesławca, obłożony na całej dł. wełną i obmurowany cegłą silikatową. Widziałem ich w 2003 w Poznaniu na MTP i tam poznalem produkt Bolesławca.Jest OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 12.10.2005 15:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Października 2005 Wyżej wymienione linki do Bolesławca nie działały. Znalazłem: http://www.zcbpu.com.pl/site.php?tpl=glowna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
paweu 12.10.2005 15:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Października 2005 A ja mam sam wkład ceramiczny Schiedla obmurowany Silką, Schiedel typ Rondo 16 ok. 60 zł/mb prostych odcinków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jabko 12.10.2005 15:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Października 2005 Jak to sie dzieje że w moim bloku powojennym zawsze palono w piecu drzewem i suchym i mokrym (każdym jaki było - tak przynajmniej twierdzą rodzice) i jakoś od dziesiatek lat nie ma problemów z kominami ??Nie wspominając już że komin ma ponad 15m, jest z cegły (robionej w czasach wojennych więc pewnie 100xgorszej od obecnej) i jest podłączone conajmniej 2 rodziny do jednego komina. A wy macie problemy z kominem przy pierwszym paleniu ????????? Po prostu zjeb... wam komin i tyle. Ludzie 100 lat robią kominy z cegły a nagle od kilku lat są dobre tylko systemowe ??Lepiej dać wiecej i spać spokojnie ??Normalne jaja se robicie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
armark 12.10.2005 19:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Października 2005 Ja jeszcze w kwestii formalnej...Rozmawiając z potencjalnym wyjonawcą, dowiedziałem się, że Schiedla nie ma sensu (a tak mam w projekcie), gdyż :primo - jest droższysecundo - trudniej wykańcza się fragmencik wystający ponad dach (klinkierem raczej trudno...) Szczególnie to "secundo" mnie zafrapowało - czy jest to prawda, czy też wykonawca idzie na łatwiznę ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Darek Rz 13.10.2005 05:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Października 2005 Jak to sie dzieje że w moim bloku powojennym zawsze palono w piecu drzewem i suchym i mokrym (każdym jaki było - tak przynajmniej twierdzą rodzice) i jakoś od dziesiatek lat nie ma problemów z kominami ?? Nie wspominając już że komin ma ponad 15m, jest z cegły (robionej w czasach wojennych więc pewnie 100xgorszej od obecnej) i jest podłączone conajmniej 2 rodziny do jednego komina. A wy macie problemy z kominem przy pierwszym paleniu ????????? Po prostu zjeb... wam komin i tyle. Ludzie 100 lat robią kominy z cegły a nagle od kilku lat są dobre tylko systemowe ?? Lepiej dać wiecej i spać spokojnie ?? Normalne jaja se robicie Witam !!! Zgadzam się z tobą w 100% . Ja czekam na więźbę z plastiku bo niedługo taką zaczną robić i powiedzą że tamte stare z drewna są jednak do d... i to nic że przez setki lat tak robili .Poczekajmy z 50 lat to się okaże co jest lepsze -systemowy czy "ceglany" z wkładem kamionkowym " pozdro D.RZ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andre59 13.10.2005 06:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Października 2005 Komin tradycyjny składa się z cegły i zaprawy.O cegle już wspominano, że powinna być pełna i dobrze wypalona.A co z zaprawą?Czy powinna być cementowo-wapienna, czy cementowa, czy cementowa z dodatkiem plastyfikatora, czy jakaś inna?Czy ktoś z Was jest dobrze zorientowany w tym temacie? Kominka będę używał sporadycznie i chciałbym aby komin murowany nie stwarzał problemów o jakich niektórzy wspominali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
arek_s 13.10.2005 07:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Października 2005 jak sie poczyta te Wasze teorie nt.kominów murowanych z cegły to wychodzi że trzeba by rozebrać wszystkie kominy w starszych domach. Sorry mieszkałem w domu gdzie komin był murowany, teraz mieszkam w innym z takim samym typem komina i byłem jeszcze w wielu innych domach gdzie są takie same kominu i problemów nie ma więc nie ściemniajcie że tylko kominy systemowe nadają sie do użytku a murowane sa be. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wbrat 13.10.2005 08:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Października 2005 Jak to sie dzieje że w moim bloku powojennym zawsze palono w piecu drzewem i suchym i mokrym (każdym jaki było - tak przynajmniej twierdzą rodzice) i jakoś od dziesiatek lat nie ma problemów z kominami ?? Nie wspominając już że komin ma ponad 15m, jest z cegły (robionej w czasach wojennych więc pewnie 100xgorszej od obecnej) i jest podłączone conajmniej 2 rodziny do jednego komina. "W dzisiejszych" kominkach nizsza jest temperatura spalin, przez co wieksze ryzyko wykraplania sie wody. Ale tez wydaje mi sie, ze troche przesady jest w tym wszystkim (choc sam mam wklad obmurowany celga pelna)... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andre59 13.10.2005 08:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Października 2005 Wydaje mi się, że urządzenie grzewcze i komin z nim współpracujący należy rozpatrywać jako całość.Argumenty, że ludzie od lat budują i eksploatują kominy murowane nie zawsze są słuszne.Znajomy użytkował piec węgłowy podłączony do murowanego komina. Przez wiele lat wszystko było w porządku. Gdy wymienił zużyty piec węgłowy na piec opalany miałem węglowym zaczęły się kłopoty z kominem. Między cagłami pojawiły się brunatne płamy. Tak więc system kominowy powinien być dopasowany do współpracujacego urządzenia grzewczego.Inne wymagania stawiają kuchnia węgłowa i piec kaflowy czy piec węglowy c.o. a inne np kocioł gazowy.A jak jest z kominkiem? Temperatura spalin, zawartość pary wodnej itp.?Chciałbym na forum przeczytać więcej rzeczowych argumentów a nie co się komu podoba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 13.10.2005 15:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Października 2005 O cegle już wspominano, że powinna być pełna i dobrze wypalona. Jak rozpoznać tę dobrze wypaloną? Jest mniej spękana? Ma jakieś plamki? Ciemniejsza? Jaśniejsza? A co z zaprawą? Czy powinna być cementowo-wapienna, czy cementowa, czy cementowa z dodatkiem plastyfikatora, czy jakaś inna? Czy ktoś z Was jest dobrze zorientowany w tym temacie? Kominka będę używał sporadycznie i chciałbym aby komin murowany nie stwarzał problemów o jakich niektórzy wspominali. Podpinam się pod pytanie - prosze fachowców o wskazówki. Komin mam zacząć murować pojutrze, nie wiem jakiej zaprawy majster ma używać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.