Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 2,2k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

czesć

Telefon do koparki- 663809560 -

jeżeli masz łatwy grunt to masz jeszcze telefon na koparkę "białoruska" czy coś takiego (o wiele tańszai nie liczy dojazdu) - 604847625.

Powiedz że polecił znajomy z Krychnowickie.

masz jeszcze na pustaki, nie wiem jakie teraz mają terimy ale jest to PH tej firmy i w miarę tanio i szybko mi dostwarczyli (bez rozładunku, w paletach dużo drożej i dłużej czekasz) - 502774306

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja muszę czekać na warunki zabudowy. Jak znam urząd to otrzymam je nie wcześniej niż za 3 miesiące ...

 

cześć

 

Myślałam, po ilości postów, że Ty dawno już wybudowałeś. Serio.

 

WZ- okres wydania zależy głównie od oczekiwania na zwrotki z ustaleń i od sąsiadów.

Masz zjazd z drogi na działkę, fizycznie istniejący? Bo jeśli nie to na etapie ustalania WZ dają ustalenie -uzgodnić zjazd z zarządcą drogi, a potem traci się czas na to.

My w maju 2006 wystąpiliśmy o WZ -odebraliśmy w sierpniu. Dość długo, bo jeden sąsiad nie odbierał korespondencji i"załapaliśmy się" na sezon urlopowy w UM ( a potem jeszcze na uzgodnianie zjazdu, przed PnB).

Fundament wylaliśmy w listopadzie. Można to było załatwić lepiej i zacząć we wrześniu.

Kiedy chcesz zaczynać budowę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość M@riusz_Radom
cześć

 

Myślałam, po ilości postów, że Ty dawno już wybudowałeś. Serio.

 

Wybudowałem ;) szereg konstrukcji pomniejszych ;) Teraz pora na dom dlatego zbierałem doświadczenia ;)

 

Zjazd mam z istniejącej drogi także tu nie przewidywałbym problemów. Problemem jest zbyt duża ilość spraw do załatwienia i za mała liczba osób zajmujących się w urzędzie sprawami WZ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Był problem czy można odliczyć podatek VAT na podstawie faktur wystawionych przed uzyskaniem pozwolenia na budowę. Proszę oto interpretacja:

Rodzaj dokumentu postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego

Sygnatura ZD-G/443-12/06

Data 2006.08.08

Autor Urząd Skarbowy w Wolsztynie

Temat Zwrot niektórych wydatków związanych z budownictwem mieszkaniowym --> Warunki przyznania prawa do zwrotu podatku

Pytanie podatnika: Czy we wniosku o zwrot części wydatków związanych z budownictwem mieszkaniowym, można ująć faktury, dotyczące materiałów zakupionych przed uzyskaniem pozwolenia na budowę?

W dniu 7 czerwca 2006r. wpłynął wniosek Pana N. w sprawie udzielenia pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w indywidualnej sprawie, w której nie toczy się postępowanie podatkowe lub kontrola podatkowa albo postępowanie przed sądem administracyjnym. Podatnik stwierdził w swoim wniosku, że zakupił na budowę domu:

 

- beton komórkowy za kwotę 6.380,60 zł w dniu 28 grudnia 2004r.;

- drewno sosnowe za kwotę 2.585,48 zł w dniu 25 stycznia 2005r.;

- drewno świerkowe za kwotę 2.265,66 zł w dniu 26 kwietnia 2005r.

W związku z tym Podatnik zwraca sie z zapytaniem, czy materiały, zakupione przed uzyskaniem pozwolenia na budowę, może uwzględnić we wniosku VZM-1 i ująć w wykazie VZM-1/A. Zdaniem Wnioskodawcy, we wniosku o zwrot części wydatków związanych z budownictwem mieszkaniowym może on ująć faktury, dotyczące materiałów zakupionych przed uzyskaniem pozwolenia na budowę.

 

Tutejszy organ podatkowy wyjaśnia, że w opisanym stanie faktycznym zastosowanie znajdują przepisy ustawy z dnia 29 sierpnia 2005r. o zwrocie osobom fizycznym niektórych wydatków związanych z budownictwem mieszkaniowym (Dz. U. z 2005r. Nr 177, poz. 1468).

 

W odniesieniu do przedstawionego we wniosku stanu faktycznego, wyjaśnia się co następuje:

 

Zgodnie z art. 3 ust. 1 ww. ustawy, osoba fizyczna ma prawo do zwrotu części wydatków, poniesionych na zakup materiałów budowlanych w związku z:

 

1. budową budynku mieszkalnego;

 

2. nadbudową lub rozbudową budynku na cele mieszkalne lub przebudową (przystosowaniem) budynku niemieszkalnego, jego części lub pomieszczenia niemieszkalnego na cele mieszkalne, w wyniku których powstał lokal mieszkalny spełniający wymagania określone w odrębnych przepisach;

 

3. remontem budynku mieszkalnego lub lokalu mieszkalnego.

 

Zwrot, o którym mowa w cytowanym powyżej ust. 1, dotyczy wydatków poniesionych i udokumentowanych fakturami wystawionymi od dnia 1 maja 2004r. do dnia 31 grudnia 2007r. (w myśl art. 3 ust. 2 ww. ustawy).

 

Zgodnie z art. 3 ust. 3 cytowanej wyżej ustawy, zwrot części wydatków związanych z budownictwem mieszkaniowym dotyczy wydatków, poniesionych na zakup materiałów budowlanych, które do dnia 30 kwietnia 2005r. były opodatkowane stawką podatku od towarów i usług w wysokości 7%, a od dnia 1 maja 2004r. są opodatkowane podatkiem VAT.

 

Art. 5 ust. 3 ww. ustawy stanowi, że wniosek może być złożony:

 

1. po zakończeniu inwestycji, o której mowa w art. 3 ust. 1, nie później niż przed upływem 6 miesięcy od dnia zakończenia inwestycji albo

 

2. raz w roku, z tym że ostatni wniosek może być złożony nie później niż do dnia 30 czerwca 2008r.

 

Zgodnie z art. 4 ust. 2 ustawy o zwrocie osobom fizycznym niektórych wydatków, związanych z budownictwem mieszkaniowym, prawo do zwrotu, o którym mowa w art. 3 ust. 1, przysługuje pod warunkiem, że osoba fizyczna posiada:

 

1. prawo do dysponowania nieruchomością na cele budowlane w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994r. - Prawo budowlane (Dz. U. z 2003r. Nr 207, poz. 2016 ze zm.) albo tytuł prawny do budynku mieszkalnego lub lokalu mieszkalnego w przypadku inwestycji określonej w art. 3 ust. 1 pkt 3;

 

2. pozwolenie na budowę w przypadku inwestycji, dla której zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994r. - Prawo budowlane wymagane jest takie pozwolenie.

 

Ustawodawca nie uzależnia prawa do zwrotu niektórych wydatków związanych z budownictwem mieszkaniowym od tego, czy zakup materiałów budowlanych nastąpił przed, czy po uzyskaniu pozwolenia na budowę. Wymagane jest jedynie, by wydatki poniesione i udokumentowane były fakturami, wystawionymi od dnia 1 maja 2004r. do dnia 31 grudnia 2007r.

Natomiast odnośnie pozwolenia na budowę (w przypadku inwestycji, dla której wymagane jest takie pozwolenie) należy uznać, że wystarczające jest, aby pozwoleniem na budowę inwestor dysponował w momencie składania wniosku o zwrot. Możliwe jest zatem, że Podatnik poczyni wydatki wcześniej, jeszcze przed uzyskaniem pozwolenia na budowę. Stanowisko Wnioskodawcy jest więc prawidłowe.

Powyższa interpretacja została wydana w oparciu o stan faktyczny przedstawiony we wniosku Podatnika oraz stan prawny obowiązujący w dniu jej wydania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za wieźbę mam ustaloną cenę 14zł/m2. Wieźba podwója tzw. pracująca :-? Pokrycie blachodachówką - 9zł/m2. Oprawa kominów i okien dachowych po 200zł/szt. Dwaj różni wykonawcy. Żaden nie miał czasu na wykonanie całości prac...

Też nie wiem czy tanio czy drogo. Już nawet nie sprawdzam. :( Poprostu się cieszę, że mam wykonawcę :-?

 

Co do WZ to zależy jaka gmina i teren. Ja czekałam ok 3 miesięcy ale sąsiedzi czekali już np. pół roku :-? Gmina Pionki.

Co do zjazdu natomiast to nie wiem czy nie trzeba bedzie otrzymać i tak decyzji bądź postanowienia, że istniejacy zjazd moze być użytkowany i nie trzeba nic zmieniać :lol: :evil: Ale to tylko moje domysły :wink: :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...