Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

dopływ powietrza do kominka z zewnątrz - czy warto go zrobić


wojtasns

Recommended Posts

Witam . Nie mam zbyt dużego doświadczenia w budowaniu kominków ale z racji , że jestem budowlańcem z krwi i kości to postanowiłem w swoim domku zrobić go samodzielnie . Efekt jest bardzo udany i palimy w nim każdego popołudnia jest cieplutko i przyjemnie ale męczy mnie temat dolotu powietrza z zewnątrz. Z racji , że dom był już wykończony zanim powstał temat kominka (choć komin był w trakcie budowania wykonany) nie chciałem dewastować tego co już zostalo wykończone . Palimy i jest ciepło ale musze miec rozszczelnione okna dla bezpieczeństwa i mam wrażenie, ze zimne powietrze snuje sie przy podłodze choć siedząc na kanapie jest super przyjemnie. Dodam , że lubimy wietrzyc mieszkanie mimo kominka więc nie ma obawy , że tlenu zabraknie . Mam też obawy , że jak zrobie dolot powietrza z zewnątrz to w czasie kiedy kominka nie będziemy palic to narazimy się na dopływ zimnego powietrza do domu a także , że robaczki których nie brakuje będą miały kolejną dziurkę do wlażenia do domku . Kolejny dylemat to przecież izolacja termiczna ewentualnego kanalu z zimnym powietrzem i sposób jego przeprowadzenia . Jeżeli ktoś miałby jakieś sugestie lub rady - będę wdzięczny - pozdrawiam i z góry dziękuje Wojtas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam rurę pod chudziakiem więc o izolację się nie obawiam. Na rurze przy wyjściu z podłogi będzie szyber aby nie ciągnęło zimnym powietrzem jak nie będzie palone. Jeżeli chodzi o robaczki to na wlocie drobna siatka powinna załatwić sprawę, poza tym jak chcą to niech idą do krematorium :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach