Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Proszę o poradę w związku z podatkiem.

bossawka

Recommended Posts

Wybudowałem garaż (ciąg 8 garaży) w 2004 roku. Z tego co wiem kierownik budowy nie zgłosił nigdzie zakończenia budowy. Garaże są normalnie użytkowane. Nagle wszyscy właściciele garaży dostali pisma z Urzędu Miasta że garaże są użytkowane a nie jest płacony podatek z tego tytułu. Słyszałem że dopóki kierownik budowy nie zgłosi zakończenia budowy takiego podatku nie płaci się. Na domiar złego Urząd Miasta chce zapłaty za 5 lat wstecz :evil: od 2004. Czy mam płacić aż za tyle lat wstecz? Proszę o doradzenie gdyż nie znam się na prawie budowlanym i podatkowym.

Za użytkowanie bez zgłoszenia grozi kara 10 tys zł.

8 x 10 tys. =80 000,00 zł.

Nie kombinuj bo przekombinujesz. Poza tym to obywatel ma obowiązek wypełnić deklaracje podatkową w przypadku zakończenia prac budowlanych.

Co nie jest równoznaczne ze zgłoszeniem zakończenia budowy do PINBu. Zgłoszenia należy zrobić po zakończeniu prac budowlanych ale nie później niż 21 dni przed przystąpieniem do użytkowania.

Prosty przykład kończysz prace budowlane w sierpniu 2005 r. Deklaracje podatkową wypełniasz do końca roku i płacisz podatek od 2006 r począwszy. Pozwolenie budowlane było ważne wg starego prawa dwa lata dlatego zgłoszenie zakończenia budowy musisz wykonać do lipca 2007 r i po tym terminie możesz użytkować.

A teraz kolego to masz kłopoty i to duże.

Weź sobie pozwolenie na budowę dla tych garaży i dokładnie przeczytaj

Napewno natkniesz się na takie zdanie:

"Inwestor jest zobowiązany do przed przystąpieniem do użytkowania ( i tu mogą być dwie wersje )

1. uzyskać ostateczną decyzję o pozwoleniu na użytkowanie

2. zawiadomić właściwy organ nadzoru budowlanego o zakończeniu budowy co najmniej 21 dni przed zamierzonym terminem przystąpienia do użytkowania"

Inwestorem byłeś ty czy kierownik budowy ?

Teraz otwórz sobie dziennik budowy i przeczytaj ostatni wpis kierownika budowy.