ppsi 15.11.2009 11:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Listopada 2009 Witam serdecznie, na wiosnę rozpoczynam budowę domku. Do końca roku chce podpisać umowę z wykonawcą. Czy macie już jakieś doświadczenia jak dobrze przygotować umowę z wykonawcą ? Może jakieś wskazówki czego nie należy przeoczyć oraz jakich wystrzegać się błędów ? Z góry dziękuje za rady.Pozdrawiam,Dawid Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pajogor 15.11.2009 12:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Listopada 2009 Witam !! Poniżej wklejam ściągnięte ze strony muratora dwa warianty umowy z wykonawcą. Myślę, że wszystko co najważniejsze jest w nich zawarte. Umowa o dzieło (2 warianty)Zawarta w dniu ................... r. w .................................... pomiędzy: Zamawiającym – ......................................... zam. w ...................... przy ul. ........................................ a Wykonawcą – ....................................... zam. w ...................... przy ul. ........................... (mającym siedzibę w ........................ przy ul .......................................).§1Zamawiający zleca, a Wykonawca przyjmuje do wykonania: ................................................w budynku mieszkalnym położonym w ........................ przy ul. ....................................Szczegółowy zakres przedmiotu umowy (kosztorys) określa załącznik do umowy.§21. Termin rozpoczęcia wykonania dzieła ustala się na dzień .................. r.2. Termin zakończenia robót określa się na dzień ......................... r.§3Zamawiający umożliwi rozpoczęcie robót zgodnie z terminem określonym w § 2 pkt 1, wskaże Wykonawcy miejsce poboru wody i energii oraz składowania śmieci, umożliwi korzystanie z zaplecza sanitarnego.§4(wariant I)Materiały niezbędne do wykonania dzieła, określone w załączniku do umowy (kosztorysie), zakupi i dostarczyWykonawca.(wariant II)1. Zamawiający zobowiązuje się dostarczyć materiały niezbędne do wykonania dzieła określone w załącznikudo umowy w terminie do dnia ..................2. Wykonawca po wykonaniu dzieła zobowiązany jest rozliczyć się z otrzymanych materiałów oraz zwrócićniewykorzystane materiały najpóźniej do czasu przyjęcia dzieła przez Zamawiającego.§5(wariant I)1. Strony ustalają wynagrodzenie za zamówione prace na łączną kwotę ..................... (słownie: ...................................... złotych). Podstawą wyliczenia wynagrodzenia jest kosztorys sporządzony przez Wykonawcę i przyjęty przez strony, stanowiący załącznik do niniejszej umowy.2. W dniu podpisania niniejszej umowy Zamawiający wypłaca Wykonawcy tytułem zaliczki na zakup materiałów ..............% umówionego wynagrodzenia, tj. kwotę ....................................... (słownie: ..................................................... złotych),a Wykonawca kwituje odbiór wymienionej kwoty.3. Wypłata pozostałej części wynagrodzenia nastąpi etapami po przyjęciu wykonanej części robót w terminie 7 dni od wystawienia przez Wykonawcę faktury za wykonane prace.(wariant II)1. Strony ustalają ryczałtowe wynagrodzenie za zamówione prace na kwotę ............................... (słownie: ......................................................... złotych).2. Wypłata wynagrodzenia nastąpi po przyjęciu przez Zamawiającego wykonanego dzieła i rozliczeniu się Wykonawcy z powierzonych mu materiałów.§61. Wykonawca zobowiązuje się wykonać pracę terminowo i bez usterek, zgodnie ze sztuką budowlaną, z zachowaniem wszelkich zasad i obowiązujących norm.2. Wykonawca zobowiązuje się ponadto do usunięcia wszystkich nieczystości i odpadów powstałych podczas wykonywania robót objętych umową.§71. Wykonawca udziela dwuletniej gwarancji na wykonane prace.2. W przypadku stwierdzenia w okresie gwarancji wad w wykonanej pracy Wykonawca zobowiązuje się do ich nieodpłatnego usunięcia w terminie jednego tygodnia od daty zgłoszenia.§8Odbiór dzieła nastąpi po uprzednim sprawdzeniu wykonanych prac i sporządzeniu protokołu odbioru zawierającego wykaz ewentualnych usterek i wad oraz określeniu terminu ich usunięcia.§91. Strona, która z własnej winy odstąpi od realizacji niniejszej umowy, będzie zobowiązana do zapłaty kary umownej w wysokości .......................% wynagrodzenia za przedmiot umowy.2. W razie zwłoki w zakończeniu wykonania dzieła Zamawiającemu przysługuje prawo naliczenia kary umownejw wysokości ....................% wynagrodzenia za każdy dzień zwłoki.3. Stronom przysługuje prawo do dochodzenia odszkodowania przewyższającego karę umowną na zasadach ogólnych.§10W sprawach nieunormowanych niniejszą umową mają zastosowanie przepisy kodeksu cywilnego.§11Wykonawca oświadcza, że posiada umiejętności i kwalifikacje do wykonania ww. pracy.§12Umowę sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach po jednym dla każdej ze stron. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ppsi 15.11.2009 19:38 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Listopada 2009 pajogor wielkie dzięki rzeczywiście umowa wydaje się być optymalna. Dodatkowo przygotuje załącznik z wypunktowanym pracami jakie wchodzą w umowę. Wielkie dzięki pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.