Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Jak dobrze przygotować umowę z wykonawcą ?


ppsi

Recommended Posts

Witam serdecznie,

 

na wiosnę rozpoczynam budowę domku. Do końca roku chce podpisać umowę z wykonawcą. Czy macie już jakieś doświadczenia jak dobrze przygotować umowę z wykonawcą ? Może jakieś wskazówki czego nie należy przeoczyć oraz jakich wystrzegać się błędów ?

 

 

Z góry dziękuje za rady.

Pozdrawiam,

Dawid

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !! Poniżej wklejam ściągnięte ze strony muratora dwa warianty umowy z wykonawcą. Myślę, że wszystko co najważniejsze jest w nich zawarte.

 

Umowa o dzieło (2 warianty)

Zawarta w dniu ................... r. w .................................... pomiędzy: Zamawiającym – ......................................... zam. w ...................... przy ul. ........................................ a Wykonawcą – ....................................... zam. w ...................... przy ul. ........................... (mającym siedzibę w ........................ przy ul .......................................).

§1

Zamawiający zleca, a Wykonawca przyjmuje do wykonania: ................................................

w budynku mieszkalnym położonym w ........................ przy ul. ....................................

Szczegółowy zakres przedmiotu umowy (kosztorys) określa załącznik do umowy.

§2

1. Termin rozpoczęcia wykonania dzieła ustala się na dzień .................. r.

2. Termin zakończenia robót określa się na dzień ......................... r.

§3

Zamawiający umożliwi rozpoczęcie robót zgodnie z terminem określonym w § 2 pkt 1, wskaże Wykonawcy miejsce poboru wody i energii oraz składowania śmieci, umożliwi korzystanie z zaplecza sanitarnego.

§4

(wariant I)

Materiały niezbędne do wykonania dzieła, określone w załączniku do umowy (kosztorysie), zakupi i dostarczy

Wykonawca.

(wariant II)

1. Zamawiający zobowiązuje się dostarczyć materiały niezbędne do wykonania dzieła określone w załączniku

do umowy w terminie do dnia ..................

2. Wykonawca po wykonaniu dzieła zobowiązany jest rozliczyć się z otrzymanych materiałów oraz zwrócić

niewykorzystane materiały najpóźniej do czasu przyjęcia dzieła przez Zamawiającego.

§5

(wariant I)

1. Strony ustalają wynagrodzenie za zamówione prace na łączną kwotę ..................... (słownie: ...................................... złotych). Podstawą wyliczenia wynagrodzenia jest kosztorys sporządzony przez Wykonawcę i przyjęty przez strony, stanowiący załącznik do niniejszej umowy.

2. W dniu podpisania niniejszej umowy Zamawiający wypłaca Wykonawcy tytułem zaliczki na zakup materiałów ..............% umówionego wynagrodzenia, tj. kwotę ....................................... (słownie: ..................................................... złotych),

a Wykonawca kwituje odbiór wymienionej kwoty.

3. Wypłata pozostałej części wynagrodzenia nastąpi etapami po przyjęciu wykonanej części robót w terminie 7 dni od wystawienia przez Wykonawcę faktury za wykonane prace.

(wariant II)

1. Strony ustalają ryczałtowe wynagrodzenie za zamówione prace na kwotę ............................... (słownie: ......................................................... złotych).

2. Wypłata wynagrodzenia nastąpi po przyjęciu przez Zamawiającego wykonanego dzieła i rozliczeniu się Wykonawcy z powierzonych mu materiałów.

§6

1. Wykonawca zobowiązuje się wykonać pracę terminowo i bez usterek, zgodnie ze sztuką budowlaną, z zachowaniem wszelkich zasad i obowiązujących norm.

2. Wykonawca zobowiązuje się ponadto do usunięcia wszystkich nieczystości i odpadów powstałych podczas wykonywania robót objętych umową.

§7

1. Wykonawca udziela dwuletniej gwarancji na wykonane prace.

2. W przypadku stwierdzenia w okresie gwarancji wad w wykonanej pracy Wykonawca zobowiązuje się do ich nieodpłatnego usunięcia w terminie jednego tygodnia od daty zgłoszenia.

§8

Odbiór dzieła nastąpi po uprzednim sprawdzeniu wykonanych prac i sporządzeniu protokołu odbioru zawierającego wykaz ewentualnych usterek i wad oraz określeniu terminu ich usunięcia.

§9

1. Strona, która z własnej winy odstąpi od realizacji niniejszej umowy, będzie zobowiązana do zapłaty kary umownej w wysokości .......................% wynagrodzenia za przedmiot umowy.

2. W razie zwłoki w zakończeniu wykonania dzieła Zamawiającemu przysługuje prawo naliczenia kary umownej

w wysokości ....................% wynagrodzenia za każdy dzień zwłoki.

3. Stronom przysługuje prawo do dochodzenia odszkodowania przewyższającego karę umowną na zasadach ogólnych.

§10

W sprawach nieunormowanych niniejszą umową mają zastosowanie przepisy kodeksu cywilnego.

§11

Wykonawca oświadcza, że posiada umiejętności i kwalifikacje do wykonania ww. pracy.

§12

Umowę sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach po jednym dla każdej ze stron.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...