Ana27 16.11.2009 13:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Listopada 2009 Witam Pisze w imieniu mojej siostry. Sprawa dotyczy lodowki Samsung (no frost) Lodowka zakupina zostala 1,5 roku temu i prawie od samego poczatku jest strasznie glosna. Odglosy najlepiej slychac wieczorem kiedy to zamiast w spokoju zjesc kolacje, poczytac ksiazke to wciaz slychac glosne dzwieki dochodzace z lodowki. Cos jakby "kruszenie lodu" Sprawa zostala zgloszona do producenta, niestety byla juz 4 razy "naprawiana " - pisze w cudzyslowiu poniewaz Panowie "fachowcy" przyjezdzali baaardzo niechetnie i to w dniu kiedy mial minac termin w jakim maja sie wstawic po zgloszeniu awarii (tj 21dni). Za kazdym razem po tel. zgloszeniu siostra musiala odczekac te 20/21 dni ...koszmar jakis. Za kazdym razem "psuje" sie cos innego - tak twierdza fachowcy z samsunga. Siostra zapytala sie czy po 3 awarii jest mozliwosc wymiany na nowa , odpowiadaja , ze nie poniewaz gdyby psula sie ciagle ta sama czesc - bylaby szansa wymiany, jesli natomiast usterki sa inne niestety nie ma takiej mozliwosci Prosze pomozcie, czy oni maja racje ? Zastanawiam sie zadzwonic do federacji konsumenta...ale wczesniej pisze tutaj ...moze Ktos juz mial podobny problem....lub zna jakies inne rozwiazanie W lutym konczy sie 2 lata gwarancji wiec pozniej juz pozostanie placic za naprawy.....bo napewno takie beda. Pozdrawiam serdecznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
emqwadrat 16.11.2009 15:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Listopada 2009 Tak, mają rację, więc.....: 1. Udaj się do punktu gdzie kupiłaś lodówkę.2. Zareklamuj ją ale nie z tytułu gwarancji producenta tylko z tytułu "niezgodności towaru z umową" - niech konicznie zapiszą to na druku reklamacji3. Zarządaj naprawy lub wymiany na nowy4. Po 14 dniach udaj się ponownie do tego punktu i powiedz, że zgodnie z KC minął termin i że nie dostałaś od nich żdnej odpowiedzi (no chyba, że dostaniesz.... co jest bardzo wątpliwe) co daje Ci prawo uznać, że rekalmacja została uznana więc żądasz wymiany produktu na nowy.W tym momencie muszą wymienić Ci na nową. Powodzenia Jeszcze jedno: lodówkę musiałaś kupić jako osoba fizyczna (nie firma) od osoby prawnej (firmy) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kris2222 16.11.2009 15:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Listopada 2009 zrobiłem podobnie tylko z wiertarką , po 14dni zadzwoniłem ,troche sie znerwowałem na panią i wymienili na nową Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Vafel 16.11.2009 15:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Listopada 2009 Tak, mają rację, więc.....: 1. Udaj się do punktu gdzie kupiłaś lodówkę. 2. Zareklamuj ją ale nie z tytułu gwarancji producenta tylko z tytułu "niezgodności towaru z umową" - niech konicznie zapiszą to na druku reklamacji 3. Zarządaj naprawy lub wymiany na nowy 4. Po 14 dniach udaj się ponownie do tego punktu i powiedz, że zgodnie z KC minął termin i że nie dostałaś od nich żdnej odpowiedzi (no chyba, że dostaniesz.... co jest bardzo wątpliwe) co daje Ci prawo uznać, że rekalmacja została uznana więc żądasz wymiany produktu na nowy. W tym momencie muszą wymienić Ci na nową. Powodzenia Jeszcze jedno: lodówkę musiałaś kupić jako osoba fizyczna (nie firma) od osoby prawnej (firmy) Hmm... mam przekonanie graniczące z pewnością, że nie do końca tak jest (chodzi mi o ten fragment, który pogrubiłem). Powinno być: W tym momencie muszą naprawić lub wymienić Ci na nową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamykkamyk2 16.11.2009 15:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Listopada 2009 Poprzednik dobrze napisał: "W tym momencie muszą naprawić lub wymienić Ci na nową".Inaczej gdyby było napisane w reklamacji tylko samo - "wymiana na nową". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
martadela 16.11.2009 17:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Listopada 2009 Czy to nie jest tak że przy rękojmi, My decydujemy o tym czy towar ma być wymieniony czy naprawiony? Może się mylę... dlatego pytam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
emqwadrat 16.11.2009 18:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Listopada 2009 Nie jestem prawnikiem a jedynie "pasjonatem" wszelkiego rodzaju kruczków związanych z reklamacjami więc mogę się gdzieś mylić. Jeżeli przeczyta to jakiś fachowiec to proszę o wyjasnienie/sprostowanie, ale z tego co wiem to...: 1. Powszechnie znana rękojmia to właśnie "niezgodność towaru z umową" 2. Przy składaniu reklamacji w punkcie sprzedaży z tytułu właśnie "niezgodności..." możemy zażądać naprawy lub wymiany albo dać prawo sprzedawcy do wyboru, ale jeżeli np. zażądamy wymiany to sprzedawca może nam i tak zaproponować naprawę i będziemy musieli się na to zgodzić 3. Jeżeli na tak zgłoszoną reklamację i żądanie nie uzyskamy jednak odpowiedzi w ciągu 14 dni to domniemuje się, że sprzedawca uznał naszą reklamację i własnie w tym momencie to my mamy wybór w jaki sposób chcemy aby ta rekalmacja została "załatwiona" - naprawa czy wymiana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Vafel 16.11.2009 19:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Listopada 2009 Nie jestem prawnikiem a jedynie "pasjonatem" wszelkiego rodzaju kruczków związanych z reklamacjami więc mogę się gdzieś mylić. Jeżeli przeczyta to jakiś fachowiec to proszę o wyjasnienie/sprostowanie, ale z tego co wiem to...: 1. Powszechnie znana rękojmia to właśnie "niezgodność towaru z umową" 2. Przy składaniu reklamacji w punkcie sprzedaży z tytułu właśnie "niezgodności..." możemy zażądać naprawy lub wymiany albo dać prawo sprzedawcy do wyboru, ale jeżeli np. zażądamy wymiany to sprzedawca może nam i tak zaproponować naprawę i będziemy musieli się na to zgodzić 3. Jeżeli na tak zgłoszoną reklamację i żądanie nie uzyskamy jednak odpowiedzi w ciągu 14 dni to domniemuje się, że sprzedawca uznał naszą reklamację i własnie w tym momencie to my mamy wybór w jaki sposób chcemy aby ta rekalmacja została "załatwiona" - naprawa czy wymiana Jeżeli w ciągu 14 dni nie uzyskamy odpowiedzi to domniemuje się, że sprzedawca uznał reklamację, ale nie mamy w tym momencie wyboru - wybór należy do sprzedawcy, chyba że składając reklamację wnioskowaliśmy pisemnie o wymianę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BOHO 16.11.2009 19:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Listopada 2009 http://forumprawne.org/prawa-konsumenta/57401-poradnik-konsumenta.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ana27 17.11.2009 12:18 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Listopada 2009 bardzo dziekuje za rady Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gourmand 17.11.2009 20:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Listopada 2009 Oby udało się wymienić na nową, ale czy problem zostanie rozwiązany?Mam wątpliwości, gdyż sam jestem właścicielem takiego urządzenia. W sumie nie można powiedzieć, że działa niewłaściwie, jednak jej hałaśliwość jest irytująca!!! Prawdopodobnie, jak często różnej maści fachowcy nie potrafią wyjaśnić przyczyn awarii, mówią, że ten typ tak ma. Cóż, nasze lodówki też pewnie tak mają. Jest jeszcze jedna rzecz w tym urządzeniu nie po mojej myśli. Otóż, lubię gdy kuchnia jest troszkę przystrojona. W moim domu zawsze jakiś kwiatek lub inna ozdóbka na lodówce stała. Tym razem mocno się zdziwiłem, gdy po rozpakowaniu okazało się , że na górze lodówki są zainstalowane jakieś elementy elektroniczne oraz osłony plastikowe. Nie jest to płaska powierzchnia jak zazwyczaj bywało i ścieranie kurzu stało się już bardziej złożoną operacją.Że też nie przyszło mi do głowy wdrapać się na ten eksponat na wystawie sklepowej!!!! Cóż, widocznie życie nie może być zbyt proste. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wirecki 17.11.2009 20:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Listopada 2009 To Samsung robi lodówki???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gourmand 17.11.2009 20:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Listopada 2009 Mało tego, niektórzy je nawet kupują, niestety. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gtsvectra 17.11.2009 20:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Listopada 2009 oczywiście że produkuje,Chłodz-zam. no frost są głośne i nic sie z tym nie zrobi,Co do reklamacji, to konsument składając reklamację musi okreslić swoje żądania, może oczywiście żądać wymiany na nową wolną od wad.Jeślinie nie dostanie odpowiedzi w ciągu 14 dni kalendarzowych, reklamacja zostaje uznana, zdarza się to bardzo rzadko, że sprzedający nie ustosunkuje się do naszej reklamacji (tz nie musi nic naprawiać, wystarczy że wyśle do kupującego pismo, np. że podstawą do jakichkolwiek roszczeń jest ekspertyza, ect) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.