Tigerek.Bc 18.11.2009 09:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2009 Czy ktos z formumowiczów ma doswiadczenia z takim garażem? Jakie są plusy i minusy do rozpatrzenia na etapie podejmowania decyzji? Jakie sa uwarunikowania? PozdrawiamArek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukasz_p 18.11.2009 10:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2009 Jakie sa uwarunikowania? Podstawa to: niski poziom wód gruntowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
madzioras 18.11.2009 10:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2009 Wyjścia są dwa: 1. Podnosisz poziom "0" dość sporo żeby zjazd do garażu był łagodniejszy (no chyba że działkę masz że spadkiem to się temat rozwiązuje) 2. Masz garaż w piwnicy przy niskim pozimie "0" i bardzo stromy zjazd do tegoż garażu. Mnie się osobiście wysoko podniesione domy nie podobają a stromy zjazd zimą... Jak sypnie śniegiem albo przymrozi i zrobi się szklaneczka to niezła się zaczyna jazda. Ja osobiście nie polecam takiego rozwiązania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Henryk51 18.11.2009 10:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2009 Czynnikiem warunkującym budowę garażu w piwnicy jest długość i pochylenie wjazdu do garażu. I wbrew pozorom nie jest to sama stromość wjazdu lecz punkt przełamania płaskiej płaszczyzny z pochyleniem. Jeśli pochylenie jest zbyt duże to gdy koła jednej osi stoją na pochyleniu a koła drugiej osi na płaskim to niski samochód drze podłogą o linię przełamania. Podobnie przy wjeździe z pochyłości do garażu można zahaczyć przodem lub tyłem samochodu o posadzkę. Stąd kąt pochylenia wjazdu nie może być zbyt wielki. Wysoki samochód może także drzeć o nadproże.Za to nie stanowi problemu zimowa śliskość podjazdu. Po prostu ustawia się samochód tak, że os napędowa znajduje się w głębi garażu. Podczas wyjeżdżania rozpędza się samochód jeszcze w garażu gdzie jest sucho, a po pochyłości samochód wyjeżdża rozpędem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sql 18.11.2009 16:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2009 ja tak właśnie robię - garaż na 2 samochody w piwnicy pod domkiem , śliskich podjazdów się nie boję - od urodzenia mamy taki w domu rodzinnym i wystarczy odśnieżać. kilka razy jak był naprawdę ostry hardcore, to posypywaliśmy solą (KCL) i od razu śnieg/lód znikał. zdecydowany plus to brak straty powierzchni na działce oraz ładniejsza bryła budynku, a także więcej pomieszczeń technicznych w okolicy , jak bardzo się boisz podjazdów, to można dać ogrzewane - glikol w CO, bądź elektryczne, ale moim zdaniem jest to zbędne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
LukaEgon 18.11.2009 19:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2009 Za to nie stanowi problemu zimowa śliskość podjazdu. Po prostu ustawia się samochód tak, że os napędowa znajduje się w głębi garażu. Podczas wyjeżdżania rozpędza się samochód jeszcze w garażu gdzie jest sucho, a po pochyłości samochód wyjeżdża rozpędem. Różnie z tym może być Ale jak ktoś wyjeżdża "z głową" to nie powinno być problemu Przy wjeżdżaniu też trzeba uważać. Ale tak jak już pisaliście. Jest sól, są środki takie jak Antylód, czy coś takiego i zima nie straszna. Za to większy problem może sprawiać woda... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
am76 18.11.2009 20:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2009 ja tak właśnie robię - garaż na 2 samochody w piwnicy pod domkiem (...) zdecydowany plus to brak straty powierzchni na działce oraz ładniejsza bryła budynku, a także więcej pomieszczeń technicznych w okolicy , Rzecz w tym, że jest dokładnie na odwórt. Tracisz dużo powierzchni na działce na całkowicie bezużyteczny wjazd do garażu. Poza tym, poddasze nad garażem to praktycznie darmowa dodatkowa przestrzeń. Ale zapewne wiele zależy od konkretnej sytuacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sql 18.11.2009 23:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2009 Rzecz w tym, że jest dokładnie na odwórt. Tracisz dużo powierzchni na działce na całkowicie bezużyteczny wjazd do garażu. Poza tym, poddasze nad garażem to praktycznie darmowa dodatkowa przestrzeń. Ale zapewne wiele zależy od konkretnej sytuacji. a przed garażem to nie masz wjazdu wybrukowanego? też masz, więc strata podobna. akurat u mnie miało to znaczenie, bo dom mógł zajmować według warunków zabudowy 16% powierzchni działki, więc garaż kosztował by mnie mniejszy dom , Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.