Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Kocioł kondensacyjny De Dietrich MCA25 z zasobnikiem


Lasek

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 41
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Tak wyglądają moje skrzynki z rozdzielaczami:

 

[ATTACH=CONFIG]40125[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]40126[/ATTACH]

 

Przełóż sondę od głowicy termostatycznej na dolną belkę, która w układzie KAN-THERM jest belką zasilającą. W układzie jak na zdjęciu nie działa ogranicznik temperatury zasilania OP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Mam podobny kocioł i podobny układ mieszacza podłogówki - do przerobienia na wiosnę.

 

- ten układ mieszacza nie nadaje się do instalacji niskotemperaturowe,

koniecznie trzeba dać układ mieszacza z zaworem termostatycznym trójdrogowym

W okresie przejściowym kiedy na zasilaniu mamy 35 stopni, głowica jest cały czas otwarta i tworzy się krótki obieg z pompą kotła,

nie będzie siły na zasilenie piętra.

 

- ogranicz T.max wody CO do 50 stopni, bo stopisz PEXa, dodaj układ zabezpieczenia termicznego na pompie obiegowej podłogówki.

 

- zainstaluj sobie (jak nie masz) czujnik zew. od pogodówki i sterownik pokojowy CDI2,

sterownik pokojowy wstaw do pokoju referencyjnego (najzimniejszego), głowice termostatyczne ma grzejnikach na maxa,

jeśli nie ma tam grzejników to obwód podłogówki w tym pokoju ma być cały czas otwarty (odłączyć elektrozawór w mieszaczu)

 

- elektronika kotła ma wtedy możliwość samoadaptacji, po kilku dniach krzywa ustawi się sama, u mnie wyszło 0,8,

jak przyjdą większe mrozy, kocioł może skorygować krzywą i ew. przesunięcie równoległe.

 

Tymczasowo ten układ można mieszacza można "poprawić" wstawiając zawór na zasileniu lub powrocie i zdławić przepływ na "50%"

 

U mnie przy głowica termostatyczna na mieszaczy ustawiona jest na "1",

co przy T kotła 35 stopni daje 26 stopni na zasilaniu podłogówki,

a przy T kotła max. (ok. 50 stopni) na zasileniu podłogówki jest ok. 35 stopni.

 

PS. Aktualne zużycie (200m2) 12 litrów propanu, co w przeliczeniu na GZ50 daje 6m3 (na dobę).

 

Pozdrawiam

GREGOR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Mam podobny kocioł i podobny układ mieszacza podłogówki - do przerobienia na wiosnę.

 

- ten układ mieszacza nie nadaje się do instalacji niskotemperaturowej,

koniecznie trzeba dać układ mieszacza z zaworem termostatycznym trójdrogowym

W okresie przejściowym kiedy na zasilaniu mamy 35 stopni, głowica jest cały czas otwarta i tworzy się krótki obieg z pompą kotła,

nie będzie siły na zasilenie piętra.

 

Od tego jest zawór równoważący na powrocie z układu mieszaczowego do kotła. Z kolei zawór z głowicą termostatyczną działa jako regulator ilości ciepła dostarczanego do układu mieszaczowego i ogranicznik maksymalnej temperatury na zasilaniu OP. Dlatego nie bardzo rozumiem z czym masz problem. Wszystko będzie działało bez względu na to jaką temperaturę ustawisz na głowicy termostatycznej 35*C czy 45*C. Poza tym wysokość podnoszenia pompy obiegu mieszaczowego dodaje się do wysokości podnoszenia pompy w kotle. Sumaryczne ciśnienie dysponowane jest większe od tego, które jest wstanie wytworzyć pompa w kotle.

Edytowane przez nilsan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tego zaworu to masz rację. Można (trzeba) nim regulować. Ja akurat mam dodatkowe odcięcia i dławię ręcznym zaworem powrotnym.

 

Niestety wad tego mieszacza nie da się ukryć. Występują one tylko dla niskich parametrów zasilania.

 

Przy założeniu Tpieca=35 stopni, ustawionej głowicy na 35stoni, na zasileniu nie uzyskamy tej temperatury.

Zawsze zimny powrót obniży temperaturę na rozdzielaczu. Głowica cały czas będzie otwarta na FULL.

 

Zgodnie w instrukcją (strona osiem)

http://nilsan.pl/Pliki/KAN-katalogi/k-p_op_czerwiec2007.pdf

 

Przy otwartej głowicy termostatycznej, pompa podłogówki "kradnie" wodę układu górnego i zamyka się przez powrót do kotła.

Dławienie powrotu by musiało być zmienne w zależności od Tpieca.

Dla niskich temperatur gdy głowica jest otwarta - większe dławienie.

Dla wyższych temperatur gdy głowica pracuje przymknięta - mniejsze dławienie (większe mrozy, potrzebujemy więcej gorącego czynnika)

 

Wady nie ma taki układ (mniej więcej):

http://www.budujemydom.pl/images/stories/instalacje/zgodna_wspolpraca5_600.jpg

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tego zaworu to masz rację. Można (trzeba) nim regulować. Ja akurat mam dodatkowe odcięcia i dławię ręcznym zaworem powrotnym.

 

Niestety wad tego mieszacza nie da się ukryć. Występują one tylko dla niskich parametrów zasilania.

 

Przy założeniu Tpieca=35 stopni, ustawionej głowicy na 35stoni, na zasileniu nie uzyskamy tej temperatury.

Zawsze zimny powrót obniży temperaturę na rozdzielaczu. Głowica cały czas będzie otwarta na FULL.

 

Zgodnie w instrukcją (strona osiem)

http://nilsan.pl/Pliki/KAN-katalogi/k-p_op_czerwiec2007.pdf

 

Przy otwartej głowicy termostatycznej, pompa podłogówki "kradnie" wodę układu górnego i zamyka się przez powrót do kotła.

Dławienie powrotu by musiało być zmienne w zależności od Tpieca.

Dla niskich temperatur gdy głowica jest otwarta - większe dławienie.

Dla wyższych temperatur gdy głowica pracuje przymknięta - mniejsze dławienie (większe mrozy, potrzebujemy więcej gorącego czynnika)

 

Wady nie ma taki układ (mniej więcej):

http://www.budujemydom.pl/images/stories/instalacje/zgodna_wspolpraca5_600.jpg

 

 

Pozdrawiam

 

W układzie podmieszania KAN-THERM rolę mieszacza pełni pompa OP, zaś rolę regulatora temperatury zawór termostatyczny z głowicą. Temperatura na zasilaniu OP jest uzyskiwana na drodze zmieszania wody kotłowej o wyższych parametrach z wodą powrotną z OP o niskich parametrach. W ten sam sposób działa proponowany przez ciebie zawór trójdrogowy. Różnica polega na tym, że w przypadku pierwszym układ zawsze pracuje na podmieszaniu, natomiast w przypadku drugim układ może pracować również bez podmieszania z temperaturą wody kotłowej. Jeżeli chcesz sterować podłogówką w funkcji temperatury zewnętrznej poprzez wybór krzywej grzewczej w kotle, to wybierz taką krzywą, która zapewni ci spełnienie warunku podmieszania w okresach przejściowych np. 40*C dla +10*C na zewnątrz. Kocioł i tak będzie pracował z pełną kondensacją, choć zapewne będzie taktował ze względu na wysoką moc minimalną ok. 5,8kW. Dotyczy to zarówno pierwszego jak i drugiego wariantu.

Wskazany przez ciebie układ aż roi się od błędów. Dwie pompy w obiegu ładowania zasobnika, brak pompy na obiegu CO itd.... Jednakże rozumiejąc intencje autora chcę podkreślić, że pokazany układ podmieszania z zaworem trójdrogowym będzie pracował w sposób prawidłowy jedynie w konfiguracji z buforem lub sprzęgłem hydraulicznym!!!!. W układzie z kotłem będzie pracował źle (pompy po obu stronach zaworu trójdrogowego i autorytet bliski zeru).

Edytowane przez nilsan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rysunek z zaworem trójdrogowym nie był najtrafniejszy.

Jak napisałem "mniej więcej", chodziło tylko o jego umiejscowienie w instalacji.

Cała reszta jest z innej bajki i proszę się ją nie sugerować.

 

Po wycięciu powinno zostać tyle co na stronie 7 rys.2

http://www.esbe.pl/pliki/Dokumentacja%20-%20Dobor%20termostatycznych%20zaworow%20mieszajacych.pdf

 

Jak większa podłogówka to może być konieczny wydajniejszy trójdrogowiec VTA372.

Na rysunku brakuje jeszcze zaworu zwrotnego, ale załóżmy, że chodzi o schemat.

 

Bufory i sprzęgła są zbędne.

Kondensacji do tego nie mieszajmy (przynajmniej na razie).

 

Temperatury zasilenia w okresach przejściowych nie ma sensu podwyższać

bo spowoduje to tylko większe straty i przegrzewanie obiektu (i/lub odwrotnie).

Cel jest odwrotny, maksymalnie ją obniżyć.

 

Posiadany piec jest na tyle inteligentny (samoadaptacja), że wybierze najlepszą krzywą,

tylko nie można mu przeszkadzać nieodpowiednimi mieszaczami.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez xmsg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

redlum: Do czego służą te jasne podłużne skrzynki pomiędzy zasilaniem i powrotem rozdzielacza ?

 

jest to "centralka" która bierze temperaturę z sterowników pokojowych i steruje siłownikami umieszczonymi na powrocie.

 

xmsg - mam czujnik zewnętrzny od pogodówki - oraz sterowniki pokojowe w każdym pokoju na górze oraz jeden tygodniowy w jadalni (centralnym miejscu parteru), Grzejniki mam dwa - jeden to przewymiarowana drabinka w łazience - drugi garażu (tylko po to aby się utrzymywała tam dodatnia temperatura). Oba są odkręcone ma maxa.

W tej chwili ciągle jadę na krzywej 0.3 - nie miałem czasu bawić się kotłem i nie sprawdziłem - które ustawienia są inne niż domyślne. Temperatura dzisiaj na kotle 36C (-2C na pogodówce). Jak było +5C to miałem 32C. W domku ciepło - spalanie ok 10m3 dziennie przy minusowej temperaturze i 6-7m3 przy +5C. Temperatura w pomieszczeniach jest ustawiona na parter 18C piętro 18-20C (ekipa wykończeniowa nie chce wyższej). Jak odpalę rekuperator z GWC - to pewnie spalanie jeszcze spadnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rysunek z zaworem trójdrogowym nie był najtrafniejszy.

Jak napisałem "mniej więcej", chodziło tylko o jego umiejscowienie w instalacji.

Cała reszta jest z innej bajki i proszę się ją nie sugerować.

 

Po wycięciu powinno zostać tyle co na stronie 7 rys.2

http://www.esbe.pl/pliki/Dokumentacja%20-%20Dobor%20termostatycznych%20zaworow%20mieszajacych.pdf

 

Jak większa podłogówka to może być konieczny wydajniejszy trójdrogowiec VTA372.

Na rysunku brakuje jeszcze zaworu zwrotnego, ale załóżmy, że chodzi o schemat.

 

Bufory i sprzęgła są zbędne.

Kondensacji do tego nie mieszajmy (przynajmniej na razie).

 

Temperatury zasilenia w okresach przejściowych nie ma sensu podwyższać

bo spowoduje to tylko większe straty i przegrzewanie obiektu (i/lub odwrotnie).

Cel jest odwrotny, maksymalnie ją obniżyć.

 

Posiadany piec jest na tyle inteligentny (samoadaptacja), że wybierze najlepszą krzywą,

tylko nie można mu przeszkadzać nieodpowiednimi mieszaczami.

 

Pozdrawiam

 

No cóż jak sobie chcesz zrobić kuku to się baw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

redlum - jaki masz ten sterownik podpięty pod piec (CDI2)?

 

Przy aktualnej temperaturze zewnętrznej, temperatury dla krzywych 0,3-0,8 są zbliżone - różnica kilku stopni.

Kluczowy punkt będzie dla dużo niższych temperatur (-15, -20), ale skoro są same podłogówki to wiele nie będzie trzeba korygować.

Jeśli masz CDI2 to za tydzień (gdy przyjdą większe mrozy) piec postara się skorygować krzywą i przesunięcie (o ile będzie taka potrzeba)

 

Niestety aby korekcja mu wyszła, to CDI2 musi być w najzimniejszym pokoju w którym obieg podłogówki jest bez termostatu.

Jeśli tak nie będzie to korekta będzie nieprawidłowa, a przy okazji może zgłaszać usterki "uszkodzenie czujnika pokojowego"

Dzieje się tak gdy wyczuje odbiór ciepła i brak wzrostu temperatury czujnika.

Olewa wtedy czujnik pokojowy i polega na wyliczeniach z temperatur zasileni, powrotu.

W pomieszczeniach z grzejnikami otwartymi na maxa robi się sauna.

 

Grzejnik w garażu ustaw na * (przeciwzamarzanie), bo jak przyjdą ostre mrozy spalanie będzie gigantyczne.

 

Przed odpaleniem GWC sprawdź czy nie jest zalane.

U mnie przez ostatni rok GWC pracowało tylko w lato i to przez 2 miesiące,

potem przyszły powodzie i wysoki poziom wód gruntowych mam do dzisiaj (10-50cm pod powierzchnią ziemi).

Może za 6 miesięcy opadnie.

Na razie powietrze zasysane z czerpni ściennej i podgrzewane we wtórnej nagrzewnicy wodnej.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sterowniki pokojowe "zwykłe" czy z regulacją PI ?

 

http://allegro.pl/kan-elektroniczny-termostat-pokojowy-z-dioda-i1410056244.html - takie mam pokojowe

http://www.kan.com.pl/pdfy/nowosci/regulator.pdf - taki na parterze

 

xmsg - nie mam - piec działa sobie, elektronika sobie. Termostat mam w każdym pomieszczeniu na gorze, zaś dół jest cały otwarty - jedyne zamknięte pomieszczenie to wiatrołap oraz malutki kibelek pod schodami. Termostat tygodniowy jest skierowany na północ (więc żadne promienie słoneczne go nie dosięgną) i jest w jadalni - z której jest przejście na salon i do kuchni - no i oczywiście na mały korytarz który prowadzi do wiatrołapu.

Jak grzejniki nastawić na przeciw-zamarzanie? Jest to ustawienie na termostacie grzejnika czy coś na kotle?

 

PS Zalanie GWC jest mi na rękę - bo mam glikolowy :)

Edytowane przez redlum
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...
Przełóż sondę od głowicy termostatycznej na dolną belkę, która w układzie KAN-THERM jest belką zasilającą. W układzie jak na zdjęciu nie działa ogranicznik temperatury zasilania OP.

 

no właśnie mam coś zmienione w tym systemie - bo wg mnie zasilanie mam na górze - więc ogranicznik temperatury zasilania jest dobrze zainstalowany. Do tego zmieniłem ograniczenie temperatury obiegu na kotle na 50C.

 

Czy taki zmieniony układ jest dobrze zrobiony? Na zasilaniu powinny być zawory termostatyczne - a na powrocie rotametry? Czy może jest to obojętne? Niby tyle czytałem o podłogówce - ale jak widać ciągle mam braki w teorii. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie mam coś zmienione w tym systemie - bo wg mnie zasilanie mam na górze - więc ogranicznik temperatury zasilania jest dobrze zainstalowany. Do tego zmieniłem ograniczenie temperatury obiegu na kotle na 50C.

 

Czy taki zmieniony układ jest dobrze zrobiony? Na zasilaniu powinny być zawory termostatyczne - a na powrocie rotametry? Czy może jest to obojętne? Niby tyle czytałem o podłogówce - ale jak widać ciągle mam braki w teorii. :(

 

Przeanalizuj ten rysunek.

 

Rozdzielacz z mi&#101.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki - tego mi brakowało - zasilanie jest na górze (ręką można wyczuć że rurka na górze jest cieplejsza) - ale potem przez pompkę leci do części rozdzielacza gdzie są rotametry (to nawet się zgadza patrząc na zegary), nastepnie przez podłogówkę i wraca tam gdzie są zawory termostatyczne. Czyli tak jak pisałeś na początku - trzeba przełożyć sondę od głowicy termostatycznej na dolna belkę
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 years później...
Witam serdecznie Mam spory problem. Wybraliśmy piec DeDietrich MCA25 z zasobnikiem 150 litrów. Mam dwóch instalatorów, i dwie zupełnie różne opinie na temat pracy i osprzętu do TEGO SAMEGO kotła. Opinia nr 1.: "Co do kotła MCA to nie ma możliwości aby ten kocioł wystartował bez czujki zewnętrznej, i nie do końca wiem o co chodzi Instalatorowi z większą temp. na podłogówkę. Przy użyciu pogodówki kocioł pracuje wg krzywej grzewczej i dostosowuje temp. wychodzącej wody grzewczej do temp. zewn. np. przy temp zewn. –15 stC woda zasilająca będzie miała 38 stC a przy temp zewn. +10 stC woda zasilająca będzie miała 32 stC i tak jak Pani widzi nie ma to wpływu na większą temp. Zatem niech Pani się zapyta tego instalatora jaką temp. wody zasilającej grzejniki zakładał przy obliczeniach i jak chciał zredukować temp. na ogrzewanie podłogowe bo jak na siłownikach w belkach rozdzielaczy to ja nie mam więcej pytań do nie go bo i tak nie ma sensu z nim gadać. Pion CO będzie miał taką samą temp. co woda w ogrzewaniu podłogowym inaczej w Pani instalacji się tego nie da zrobić, aby miały inną temp. potrzebowali byśmy dodatkowego pionu do samych grzejników i zastosowanie układu z modułem hydraulicznym do ogrzewania podłogowego albo zastosowanie dwóch grup pompowych jednej bezpośredniej a drugiej mieszaczowej ale do tego Pani instalacja nie jest przygotowana. Zostawię już problem z małą średnicą pionu do ogrzewania podłogowego tj. PEX fi 25-26 co przy ogrzewaniu podłogowym ma bardzo duże znaczenie aby uzyskać deltę ok 5 stC co robi się przy większych obrotach pompy obiegowej i co za tym idzie dużych przepływach w instalacji (mały przepływ duża delta, duży przepływ mała delta), mała delta projektowana jest do ogrzewania podłogowego (ok 5 stC) a większa do ogrzewania grzejnikowego (ok 10 stC) do dużych przepływów potrzebne są większe średnice a jaki e to musiał bym mieć dane budynku aby to obliczyć ale na pewno nie średnica wew. rury fi 20. Niech się go Pani jeszcze zapyta jaką średnią długość rury mają dane obwody i jaki jest rozstaw między nimi jest to również bardzo ważne przy dobieraniu odpowiedniej wartości krzywej grzewczej. Opinia nr II.: Grzejniki są zasilane z pionu C.O i regulacja będzie na głowicy termostatycznej przy grzejniku. Czujnika na pogodówkę nie będzie ponieważ nie możemy puścić większej temperatury na ogrzewanie podłogowe. No i bądź tu mądry i pisz wiersze. Ktoś się orientuje w tym temacie i podpowie kto ma rację i którego z instalatorów słuchać? Cały dom mam w podłogówce (parter + piętro), na poddaszu zaś trzy grzejniki 600/600/22 umiejscowione pod oknami. Na poddaszu w przyszłości chciałabym dwa pokoje plus łazienkę (na razie nie robimy bo brak finansów) i w każdym z tych pomieszczeń jest taki grzejnik jeden. Podłogówka z alupexu. Matko nawet nie wiem co powinnam napisać. W kotłowni wg planu pierwotnego miało być sprzęgło 35 kw z pompą. Mam dwa rozdzielacze, jeden na piętrze drugi na parterze. Do żadnego nie są wpięte grzejniki http://images62.fotosik.pl/127/10390d29c1980b11gen.jpg Proszę doradźcie coś
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie Mam spory problem. Wybraliśmy piec DeDietrich MCA25 z zasobnikiem 150 litrów. Mam dwóch instalatorów, i dwie zupełnie różne opinie na temat pracy i osprzętu do TEGO SAMEGO kotła.

Opinia nr 1.: "Co do kotła MCA to nie ma możliwości aby ten kocioł wystartował bez czujki zewnętrznej, i nie do końca wiem o co chodzi Instalatorowi z większą temp. na podłogówkę. Przy użyciu pogodówki kocioł pracuje wg krzywej grzewczej i dostosowuje temp. wychodzącej wody grzewczej do temp. zewn. np. przy temp zewn. –15 stC woda zasilająca będzie miała 38 stC a przy temp zewn. +10 stC woda zasilająca będzie miała 32 stC i tak jak Pani widzi nie ma to wpływu na większą temp. Zatem niech Pani się zapyta tego instalatora jaką temp. wody zasilającej grzejniki zakładał przy obliczeniach i jak chciał zredukować temp. na ogrzewanie podłogowe bo jak na siłownikach w belkach rozdzielaczy to ja nie mam więcej pytań do nie go bo i tak nie ma sensu z nim gadać. Pion CO będzie miał taką samą temp. co woda w ogrzewaniu podłogowym inaczej w Pani instalacji się tego nie da zrobić, aby miały inną temp. potrzebowali byśmy dodatkowego pionu do samych grzejników i zastosowanie układu z modułem hydraulicznym do ogrzewania podłogowego albo zastosowanie dwóch grup pompowych jednej bezpośredniej a drugiej mieszaczowej ale do tego Pani instalacja nie jest przygotowana. Zostawię już problem z małą średnicą pionu do ogrzewania podłogowego tj. PEX fi 25-26 co przy ogrzewaniu podłogowym ma bardzo duże znaczenie aby uzyskać deltę ok 5 stC co robi się przy większych obrotach pompy obiegowej i co za tym idzie dużych przepływach w instalacji (mały przepływ duża delta, duży przepływ mała delta), mała delta projektowana jest do ogrzewania podłogowego (ok 5 stC) a większa do ogrzewania grzejnikowego (ok 10 stC) do dużych przepływów potrzebne są większe średnice a jaki e to musiał bym mieć dane budynku aby to obliczyć ale na pewno nie średnica wew. rury fi 20. Niech się go Pani jeszcze zapyta jaką średnią długość rury mają dane obwody i jaki jest rozstaw między nimi jest to również bardzo ważne przy dobieraniu odpowiedniej wartości krzywej grzewczej.

 

- kocioł MCA ma czujnik zewnętrzny w wyposażeniu, nie założenie go skutkuje nie brakiem pracy tego kotła, ale wyświetleniem kodu błędu,

jego pracę w funkcji regulatora pogodowego czy regulatora pokojowego lub stany pośrednie, można ustalić określając wpływ zarówno jednego jak i drugiego rodzaju sterowania na pracę kotła,

rzeczy te można ustalić wchodząc głębiej w automatykę kotła,

- zasadniczo powinnaś mieć do kotła regulator pokojowy, pozwoli on na bardziej ekonomiczną pracę kotła,

gdy nie ma regulatora pokojowego i nie jest ustawiona w automatyce praca tylko na tryb pogodówki, to kocioł pracuje porównując dwa parametry: temperaturę pomieszczenia (kotłowni) i temperaturę zewnętrzną,

- nie rozumiem stwierdzenia tego rodzaju, że pogodówka nie ma wpływu na temperaturę zasilania,

ten pan ma luki w wiedzy na ten temat,

dla mnie ogrzanie na oko 120 l. wody do temperatury 32C a 38C jest istotna,

różnicę w zużyciu energii możesz sobie obliczyć z wzoru Q=m*Cw*delta t gdzie Cw to ciepło właściwe wody,

- rury fi 25 w przeciętnych domach gdzie podłogówki jest do 180-200 m2 są wystarczające,

- zawsze twierdziłem że, podmieszanie podłgówki powinno być realizowane za pomocą zaworu trójdrogowego sterowanego automatyką kotła a ten kocioł nadaje się do tego jak mało który,

- nie wiem jakie masz długości rur w poszczególnych obwodach, ale w przypadku gdy nie przekraczają 120 mb, nie powinno być problemów, dla wygody powinny być dane rozdzielacze z przepływomierzami, łatwiej wyregulować,

- co do krzywej grzewczej to i tak jest zawsze metoda prób i błędów,

każdy budynek jest inny

 

 

 

Opinia nr II.: Grzejniki są zasilane z pionu C.O i regulacja będzie na głowicy termostatycznej przy grzejniku. Czujnika na pogodówkę nie będzie ponieważ nie możemy puścić większej temperatury na ogrzewanie podłogowe. No i bądź tu mądry i pisz wiersze. Ktoś się orientuje w tym temacie i podpowie kto ma rację i którego z instalatorów słuchać? Cały dom mam w podłogówce (parter + piętro), na poddaszu zaś trzy grzejniki 600/600/22 umiejscowione pod oknami. Na poddaszu w przyszłości chciałabym dwa pokoje plus łazienkę (na razie nie robimy bo brak finansów) i w każdym z tych pomieszczeń jest taki grzejnik jeden. Podłogówka z alupexu. Matko nawet nie wiem co powinnam napisać. W kotłowni wg planu pierwotnego miało być sprzęgło 35 kw z pompą. Mam dwa rozdzielacze, jeden na piętrze drugi na parterze. Do żadnego nie są wpięte grzejniki http://images62.fotosik.pl/127/10390d29c1980b11gen.jpg Proszę doradźcie coś

odpowiedź masz już powyżej,

jeszcze wszystko można zrobić, kotłowni przecież jeszcze nie ma

nie odpiszę Ci już na PW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo Ci dziękuję. Chodziło o to, że usłyszałam od instalatora, że gdy nie mam rur od grzejników wyprowadzonych w kotłowni, tylko podłączone do pionu CO wraz z podłogówką, to temp. na grzejnikach nie będzie wystarczająca do ogrzania poddasza i nie można zrobić dwóch oddzielnych obiegów bez kucia ścian i wylewki (bo wylewki już są). I chodzi o to, że nie wiem czy to prawda.

Regulatory pokojowe mam z Kana w czterech pomieszczeniach na piętrze i w dwóch na parterze. Długość rur w pętli nie przekracza 100 metrów.

Czyli jest zaplanowane dobrze, czy źle? Trzeba te rury od grzejników odłączać od pionów i wyprowadzać w kotłowni czy nie?

Wybacz te pytania, ale dla mnie to czarna magia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...