Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Palnik BRUCER + sterownik eCoal


zawijan

Recommended Posts

Zgłębiłem trochę temat załączania pomy cyrkulacyjnej po przez czujkę od alarmu, czujnik tem. powrotu do zwykłego programatora z Łobi za 19zł. Uważam ostatnie rozwiązanie lub ostatnie i przedostatnie rozwiązanie za najlepsze. Tzn. programator za 19zł załącza pompę wieczorem i np. rano gdy się myjemy lub/i pompa jest załączana gdy powrót spadnie poniżej np. 30st.

 

P.S. Mój komfort cieplny to 24st. niby od 23st to różnica tylko albo aż 1st. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4,9k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Jack masz dobry pomysł, można pompę cyrkulacyjną załączać klaśnięciem w dłonie tak jak się zapala światło ale wtedy trzeba poczekać aż woda zrobi "rundkę" i woda cieplutka :)

Niestety nie mam tego problemu. Teraz już kuć nie będę dla dodatkowej rury ale pewnie kuć będę dla dodatkowego nawiewu świeżego powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może to i głupie co napiszę ale skoro można podłączyć wentylator wyciągowy w łazience by uruchamial się po włączeniu światła to można też podłączyć pompę cyrkulacyjną by również wtedy startowała????? włączamy światło pompa startuje myjemy rączki wychodząc gasimy światło i poompa stop Tylko trzeba by kable na etapie rozprowadzania instalacji prowadzić już bo inaczej to jest trochę zachodu ale nie jest to chyba niemożliwe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaniepokojony wywołanym tematem wilgoci spojrzałem u siebie na miernik i pokazuje teraz ok 58 % wilgotności powietrza to chyba nie jest źle - jednak czasami żałuję, że mam tylko wentylacje grawitacyjną ( jakoś ten temat przy budowie przegapiłem). No chyba, żeby się jeszcze kiedyś zmobilizować - rozkuć trochę dom, zrobić dodatkowe kanały i zainstalować wentylacje mechaniczną z rekuperatorem hmm... :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może to i głupie co napiszę ale skoro można podłączyć wentylator wyciągowy w łazience by uruchamial się po włączeniu światła to można też podłączyć pompę cyrkulacyjną by również wtedy startowała????? włączamy światło pompa startuje myjemy rączki wychodząc gasimy światło i poompa stop Tylko trzeba by kable na etapie rozprowadzania instalacji prowadzić już bo inaczej to jest trochę zachodu ale nie jest to chyba niemożliwe

Na krótkich odcinkach ma to sens - niestety jak masz daleko do łazienki od kotłowni to trzeba i tak czekać jakieś 5 min zanim się dobrze wymiesza i będzie ciepła. Ja u siebie mam zegar sterujący i mieszam np co 30 min przez 15 - ale docelowo nie włączam tego wogule wychowałem się bez tego więc mi to jest i teraz do szczęścia nie potrzebne. Choć pomysł @darase z pomiarem temperatury jest genialny w połączeniu z zegarem warto by wykorzystać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzy nie twierdzę że wentylacja to coś złego, wręcz przeciwnie, Twoja wentylacja pracuje 24h? Jestem ciekaw jak z opłatami za prąd, nam udaje się zmieścić w 110 zł na miesiąc.

P.S. Nie siedzimy przy świeczkach ;)

 

Miałem kłopot z jednym, który wręcz podłączył mi lidlowaty miernik energii taki wtyczka we wtyczkę. Nastawił koszt 1kWh na warość 52gr. Po dobie jak zobaczył wartość nieco ponad 1 złoty, sprawdził drugą dobę i od tamtej pory na temat kosztów się nie wypowiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaniepokojony wywołanym tematem wilgoci spojrzałem u siebie na miernik i pokazuje teraz ok 58 % wilgotności powietrza to chyba nie jest źle - jednak czasami żałuję, że mam tylko wentylacje grawitacyjną ( jakoś ten temat przy budowie przegapiłem). No chyba, żeby się jeszcze kiedyś zmobilizować - rozkuć trochę dom, zrobić dodatkowe kanały i zainstalować wentylacje mechaniczną z rekuperatorem hmm... :)

 

Jak się zmobilizujesz to w domku demolka. Jak tylko parterówka to roboty minimum. Przy grawitacyjnej problemem jest brak napływu świeżego powietrza. Natomiast jego napływ to z kolei strata. W wentylacji mechanicznej z odzyskiem również jest to strata lecz mniejsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym wciąganiem do grobu przez wilgotność ( jak u mnie 70%) to nie przesadzajcie, jeśli pomrę przez wilgotność to wszystkich zapraszam na swoją kremację ;) tak na marginesie rozglądam się za osuszaczem z ogniwem Peltiera.

Darase, od samej wilgotnosci nikt jeszcze nie umarl bo inaczej to by Indonezja byla niezamieszkalym ladem ale tutaj chodzi o rzeczy dookola wilgotnosci. Poczytaj sobie o syndromie zlego domu (czyli domu w ktorym nie dziala lub slabo dziala wentylacja - jakakolwiek), chocby tutaj:

http://www.muratorplus.pl/technika/konstrukcje/syndrom-chorego-budynku-cz-1_57547.html

Zas co do kosztow eksploatacji wentylacji mechanicznej. Spojrzalem na specyfikacje swojego. Na pierwszym biegu (uzywanym przez 95% czasu pracy) wentylator zuzywa 15W. Dwa wentylatory daja dziennie 0.7kW. Reszte kalkulacji zrob sobie sam :)

 

rozkuć trochę dom, zrobić dodatkowe kanały i zainstalować wentylacje mechaniczną z rekuperatorem hmm... :)

Przy domu parterowym nie bedzie nawet takiego dramatu bo mozesz kanaly ocieplic i polozyc na warstwie welny sufitowej. Przy pietrowym bedzie juz gorzej (jesli masz wysokie pomieszczenia opcja jest polozenie plaskich kanalow i obnizenie nieco sufitu - od 7 do 11 cm w zaleznosci od wielkosci domu a co za tym idzie wydajnosci wentylacji). Pamietaj tylko o jednym, zapomnij o oszczednosciach wynikajacych z rekuperacji przy paleniu weglem bo sa one pomijalne w porownaniu do kosztow montazu (a robienie samej wentylacji mechanicznej bez odzysku w zbudowanym juz domu to overkill jak dla mnie bo lepiej Ci bedzie zainstalowac nawiewniki w oknach lub scianach - mniejszy balagan i oszczednosc czasu, pieniedzy i nerwow mieszkancow), . Tak naprawde to reku moze zwrociloby Ci sie przy oleju lub pradzie. Ale komfort uzytkowania takiej instalacji - bezcenny.

Edytowane przez chochla72
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pawelo pomysł nie jest mój, zapewne jest kogoś kto sprzedaje taki sterowniczek na allegra ;) za 99 zł, jest zbyt drogi, powinien kosztować 49zł, to by znalazł nabywców a tak można samemu ustawić programator tak jak Ty to zrobiłeś ale 15min to zbyt długo.

 

Krzy unikasz sprytnie odpowiedzi ;) chciałem zweryfikować koszty, żeby nie było że forma przerosła treść.

 

Chochla dzięki za przybliżenie tematu, mógłbyś w wolnej chwili sprawdzić jakie masz te wentylatory, chciałbym zrobić tylko nawiew powietrza wstępnie ogrzanego w kotłowni lub/i ogrzanego z GWC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chochla dzięki za przybliżenie tematu, mógłbyś w wolnej chwili sprawdzić jakie masz te wentylatory, chciałbym zrobić tylko nawiew powietrza wstępnie ogrzanego w kotłowni lub/i ogrzanego z GWC.

Przykro mi ale nie sprawdze. Ja mam reku gotowca kupionego i nie chce mi sie go rozkrecac. Dla podpowiedzi Brink Renovent HR, ale jak chcesz wiedziec cos wiecej o centralach to poczytaj sobie watki dotyczace tego tematu na forum (i tak juz robimy offtopic). Jest pare takich, ktore dadza Ci odpowiedz co, jak i dlaczego.

Zas co do nawiewu powietrza z kotlowni to raczej bym to odradzal (zakladajac, ze Cie dobrze rozumiem i ze chcesz tloczyc powietrze bezposrednio z kotlowni do pomieszczen). Zabrania tego i prawo i zdrowy rozsadek. Pomijam uciazliwosci zwiazane z pylem i zapachami. Gorzej, ze pewnego dnia moglbys zapasc w lagodny sen, z ktorego juz bys sie nie obudzil, gdyby piec zamiast cieplego powietrza zaczal produkowac cieply tlenek wegla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie, nie jestem "kamikadze" ;) kotłownia jest dość ciepła(ponad 22st), podwiesiłbym rury pod sufitem układając je jak podłogówkę, ciepłe rury ogrzewałyby powietrze. Mam kratki które bardziej są wywiewne, jeśli dostarczę do domu powietrze to stare powietrze powinno być wytłoczone przez kratki.

Dobrze myślę?

Dzięki za wskazówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem kłopot z jednym, który wręcz podłączył mi lidlowaty miernik energii taki wtyczka we wtyczkę. Nastawił koszt 1kWh na warość 52gr. Po dobie jak zobaczył wartość nieco ponad 1 złoty, sprawdził drugą dobę i od tamtej pory na temat kosztów się nie wypowiada.

 

Taki miernik miałem u siebie i straszliwe bzdury pokazywał [moc] i wyliczał na ich podstawie kWh - porównałem jego wskazania z homologowanym licznikiem kWh i okazało się, że naprawdę zużycie prądu było dużo mniejsze niż wskazane przez badziewny, tani miernik z marketu.

Proponuję nie polegać na wskazaniach liczników/mierników bez homologacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzy unikasz sprytnie odpowiedzi ;) chciałem zweryfikować koszty, żeby nie było że forma przerosła treść.

 

Heh. Nie zamierzałem. Inwestycyjnie było drogo za to eksploatacyjnie taniej. Z silnikami EC moc na niskich biegach plasuje się, jak już wyżej ktoś wspomniał, w okolicy kilkunastu watów. Przy silnikach zmiennoprądowych zdecydowanie powyżej setki. Jeśli pytasz o rachunki za prąd to przy tych prognozowanych i wyrównaniach mógłbym cię nieświadomie okłamać a nie chcę ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stało się, wczoraj wilgotność w pokoju osiągnęła magiczną cyfrę 80% pozwalającą rozwijać się pleśni i grzybkom, moja reakcja była natychmiastowa, załączyłem rekuperator ;) tzn. rozszczelniłem okna i zaszła reakcja wymiany, ciepłe powietrze wylatując ogrzewało powietrze zimne wlatujące. Zapewne wzrośnie koszt ogrzewania ale wilgotność spadła na 70%. Kurcze, ocieplać i robić dziury w oknach to jest ekonomia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stało się, wczoraj wilgotność w pokoju osiągnęła magiczną cyfrę 80% pozwalającą rozwijać się pleśni i grzybkom, moja reakcja była natychmiastowa, załączyłem rekuperator ;) tzn. rozszczelniłem okna i zaszła reakcja wymiany, ciepłe powietrze wylatując ogrzewało powietrze zimne wlatujące. Zapewne wzrośnie koszt ogrzewania ale wilgotność spadła na 70%. Kurcze, ocieplać i robić dziury w oknach to jest ekonomia.

 

:)

pamietaj ze wilgotnosc to nie jest kwestia ocieplenia tylko szczelnosci domow. Kiedys drzwi i okna byly robione z pewna doza 'tolerancji' wiec i wymiana powietrza byla niejako naturalna. w tej chwili bakteria sie ledwo przez uszczelki przeciska wiec i wymiany niet. Jak zalozysz szczelne okna i drzwi do nieocieplonego domu to zakladajac, ze utrzymasz ta sama temperature (kosztem oczywiscie duuuuzo wiekszego spalania) nadal bedziesz mial problem z wilgotnoscia (i co gorsza niewyplacalnoscia :)) Akcja rodzi reakcje. Fizyki nie oszukasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stało się, wczoraj wilgotność w pokoju osiągnęła magiczną cyfrę 80% pozwalającą rozwijać się pleśni i grzybkom, moja reakcja była natychmiastowa, załączyłem rekuperator ;) tzn. rozszczelniłem okna i zaszła reakcja wymiany, ciepłe powietrze wylatując ogrzewało powietrze zimne wlatujące. Zapewne wzrośnie koszt ogrzewania ale wilgotność spadła na 70%. Kurcze, ocieplać i robić dziury w oknach to jest ekonomia.

 

Hehe, na rodzaj takiego rekuperatora co ma darase mogą sobie pozwolić tylko osoby które mają kotłownie węglową, ci co mają prąd czy gaz - przy takim reku poszliby z torbami . A swoją drogą po co żeś ocieplal chałupę???? zrywaj teraz to styro :wave:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...