Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Palnik BRUCER + sterownik eCoal


zawijan

Recommended Posts

Widzisz tylko to mnie zastanawia. Po jakie licho uzależnia się możliwość pracy pompy CO w trybie cyklicznym od posiadania czujnika temp wewn. Jeśli ona pracuje wg ustawień czas pracy/postoju które nie zalezą od wskazań czujnika temp wewn to nie widzę związku. Chyba, że zależą....

 

Jeszcze raz ,pompa pracuje cyklicznie wg nastaw czasowych jakie sobie ustawisz np. 5min pracy 30min postoju to jest cyklicznie natomiast jeśli ustawisz na wyłączoną to albo jest sterowana czujnikiem pokojowym albo termostatem.Praca cykliczna jest niezależna od czujnika pokojowego.Wyłączona jest zależna od temp w pomieszczeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4,9k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

A czy ja wiem ? Zrobiłem jak kazał zawijan. Szczeliny pionowe miałem od strony kosza, są zaklejone.

Jak ma być w końcu obrócona ta korona?

 

Dodam jeszcze coś: Po zamontowaniu kotła, wszystko działało jak należy, zero spieków, choć retopal wilgotny. Na nieszczęście podłączyłem komputer i miałem komunikat że konieczna jest aktualizacja czy jakoś tak, No więc pobrałem nowe oprogramowanie, wgrałem i od tego czasu mam szopki.

 

Wejdź w ustawienia przywróć ustawienia fabryczne i zaznacz odpowiedni parametr mocy dla twojego kotła. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym sypaniem to masz ładną zabawę ;) ale jak masz dużo czasu. U siebie zasypuję do pełna zasobnik w który wchodzi ok 160kg, wtedy liczę ile spaliłem i też zostawiam mały błąd + - 2kg lub 3kg na 160kg, nie da się wyliczyć tego z dokładnością aptekarską. Jak to mówił Pan Zawijan oko jest najgorszą miarą. :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będziesz go ciął to sprawdzisz czy korona ma rowek tzn. takie nacięcie, nie chodzi mi o ten rowek w który dajesz sylikon. Bo jeśli równo dałeś sylikon a coś przeszkadzało to może być tam garb a wycięcie trafiło z drugiej strony.

 

Starszy brucer tego nie ma, tj. brak nacięcia, tego zęba, rowku czy jak chcesz to nazwać. Nie ma też nadlanego tego schodka, ma tylko strzałkę. Nowszy strzałki nie posiada, ale ma to nacięcie i nadlew,na który nacięcie ma pasować.

 

Rozpoznać to można po wymiarach:

Zewnętrznie starszy odlew miał 270mm szer. na 360mm długości

Nowszy brucer ma 216mm szer. na 296mm długości

 

Ekoenergia dla porównania ma 245mm szer. na 330mm długości

 

Mozna zatem starszego brucera dociąć do wymiarów Ekoenergii, sprawdzić efekty, a ewentulanie jak nadal spieki wieszać się będą na wymienniku, dociąć do początku rowka na silicon w/g nowych wymiarów. ps. trochę tego rantu się przydaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na dziś jest tak:

Kalafiorek jest, ale dość kruchy.

Wydaje mi się że odrobinę mniej spaliłem, o 11 będę wsypywał kolejną porcję to będę wiedział "na oko" po poziomie w zbiorniku co i jak.

Pompa mieszająca wyłączona i puki co nie widzę żadnych kropelek (może nie wiem gdzie zaglądać ? :)).

Aha... wentylator się ustabilizował na niskich obrotach, w palenisku języki spokojne o żółtym kolorze. Wcześniej nieraz wyglądało to jak palenisko u kowala - wentyl na max, płomienie biało błękitne, krótkie. Zobaczymy jak będzie dalej.

 

PS: Mam w ręce czujnik dostarczony z kotłem... i myślę gdzie można takiego szkaradka umieścić ?

 

Z tym czujnikiem to jeszcze się jeden dzień wstrzymaj. Poobserwuj zmiany, których dokonałeś wczoraj, to musi trochę potrwać.

Fajnie,że już jest lepiej.

 

W PUMIE teraz walczyliśmy, aby poprawić współpracę z układami obłożonymi termostatami grzejnikowymi przy współpracy z palnikiem żeliwnym II-ej generacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz chłopie dużo zależy od instalacji :) jednak te zawory termostatyczne nie są aż tak idealne. Najlepiej gdyby w instalacji było mniej wody niż w kotle tak np. dwukrotnie, wtedy po otwarciu zaworów w jednym czasie woda w instalacji szybko by się wymieszała nie powodując dużego spadku temperatury.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompę mieszającą zostaw, chyba że masz zawór chroniący piec, już lepiej cwu daj na jednej pompie z C.O. z możliwością odcięcia instalacji C.O. na lato.

 

Z tą pompa mieszająca jest tak samo jak z zaworami mieszającymi - nie są potrzebne na wielu instalacjach i często zamiast pomóc - tworzą problemy.

Verb ją wywalił, powrót się po dobie ustabilizował.

 

Jak nie ma rdzy i kropelek wody w czopuchu - to luz.

 

Verb- nic nie ucinaj, jeżeli Ci opał i szlaka normalnie spadają. Jak co 2-3dni musisz jednak z palnika strącać szlakę, to poproś kolegę jack18 o fotki, gdzie szlifierką ucinał palenisko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz chłopie dużo zależy od instalacji :) jednak te zawory termostatyczne nie są aż tak idealne. Najlepiej gdyby w instalacji było mniej wody niż w kotle tak np. dwukrotnie, wtedy po otwarciu zaworów w jednym czasie woda w instalacji szybko by się wymieszała nie powodując dużego spadku temperatury.

 

Widzisz teraz, że nie w każdych warunkach mała ilość wody w kotle jest korzystna.

Ja wolę, aby było jej w wymienniku więcej.

 

Trochę można sytuację poprawić przy termostatach poprzez soft sterownika i zmianę dynamiki reakcji sterownika na dane z czujników.

To długa zabawa i wymaga testów na instalacjach domowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pan Jarecki napisał "Widzisz teraz , że nie w każdych

warunkach mała ilość wody w kotle

jest korzystna ." Zgadzam się, wszystko zależy od ustawienia,co nie zmienia mojego zdania że dla mnie lepsza jest mniejsza ilość wody a większa powierzchnia grzewcza kotła. :) Lepiej żeby piec nie był magazynem ciepła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale eCOAL jest odporny na takie zabawy.

Nawet po wklepaniu pinu i wejściu w ustawienia zaawansowane nie za wiele da się pokombinować. Chyba że trzeba w offsetach grzebać ?

 

Hahaha :D coś z innej beczki :http://www.youtube.com/watch?v=qG4IaHgqH00&feature=player_embedded

 

W eCoal-u nic raczej nie pogrzebiesz i lepiej tego nie rób, jak nie wiesz o co chodzi.

 

Co do kropelek wody, w ostatnim kanale pionowym na ściance mógłbyś mieć kropelki wody i rdzawe nacieki, jeżeli coś byłoby nie tak.

Ewentualnie tam na tej rurze połączonej z kominem. Nie przejmuj się tym tak mocno, jak palisz suchym opałem i masz dobre napowietrzenie kotłowni, to wszystko powinno być ok.

 

Co do przycięcia, skoro się wiesza i nie spada, jack18 pomóż koledze i wklej fotki jak podciąłeś brucer-a

Miałeś taki sam kłopot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz ,pompa pracuje cyklicznie wg nastaw czasowych jakie sobie ustawisz np. 5min pracy 30min postoju to jest cyklicznie natomiast jeśli ustawisz na wyłączoną to albo jest sterowana czujnikiem pokojowym albo termostatem.Praca cykliczna jest niezależna od czujnika pokojowego.Wyłączona jest zależna od temp w pomieszczeniu.

 

Jest zależna>W przypadku spadku temperatury z czujnika wewnętrznego jest sygnał decydujacy o załączeniu pompy co na dłużej niż sobie zaprogramowałeś.

Edytowane przez jack18
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czopuch to ta rura do komina? Mam wyczystkę zamontowaną po przeciwnej stronie wylotu z rury (z drugiej strony komina), czy tam będzie coś widać ? Rura idzie troszkę do góry, jeśli tam się coś zbiera to pewnie ścieka do kotła:confused:

 

 

 

Ano nie spadają, z tyłu mi się zawieszają bo są za duże - przeciągam je pogrzebaczem na przód i zrzucam.

 

jack18 Podrzucisz fotki ?

 

Tak jak rozbiorę palnik po zimie.A tak poważnie to wystarczy ciąć od spodu korony pod katem prostym. Ciecie musi się zaczynać na styku z zewnętrznym wygrabieniem rowka uszczelniającego.Nie mam fotek od spodu jak ktoś ma zdjętą koronę niech wrzuci fotkę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od spodu mam tylko fotkę Ekoenergii

 

Do tego rowka możesz szlifierką pojechać (zostaw np. 0,5cm przed tym rowkiem), proste cięcie, nie musisz się wielce bawić.

 

Weź sobie miarę, zmierz ten odlew.

 

Możesz podciąć tak, jak ma wymiar Ekoenergia, czyli na 245mm szer. na 330mm długości (wówczas trochę Ci koło rowka zostanie)

 

Możesz podciąć tak do samego rowka, wówczas powinieneś się zbliżyć do wymiaru nowego brucera, czyli 216mm szer. na 296mm długości

 

ps. ta czerwona kreska to miejsce, gdzie należy nałożyć czarny silicon, to nie jest zaznaczenie cięcia!!!!!!!!!!!!!!! Ciąć przed tym rantem rowka

Silicon czarny pod palenisko.JPG

Edytowane przez Jarecki79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie śmiech to zdrowie :) Mniej wody ma Ogniwo 24kw jak się nie mylę 68l przy powierzchni grzewczej 2.2m , inne piece przy podobnym kw i podobnej powierzchni mają ponad 100l wody i tak to wygląda. Mała ilość wody w kotle i instalacji C.O. to mniejszy "bezwład" a większa dynamika. Tak to odbieram ale mogę się mylić. :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obcinałeś tylko od strony wnętrza czy dookoła ochlastałeś ? Potem szlifowałeś krawędzie górne aby były lekko w dół jak jest teraz ? Napisz dlaczego to zrobiłeś (tylko zawieszająca się szlaka czy jeszcze coś?), czy są jakieś minusy takiej modyfikacji itd. :)

 

Aha, powiedz ile tarczek zużyłeś. Mam w domu tylko dwie 1mm do cięcia. Coś czuję że to mało :D

 

Poszko 2 cienkie tarcze do ciecia.obciolem w kolo ,dla estetyki wygladzilem tarcza z papierem sciernym i zalamalem lekko krawedzie zeby nie byly ostre. Celem bylo uzyskanie wiekszego odstepu pomiedzy wymiennikiem i korona palnika .Co Ty chcesz uzyskac w eCoalu? co chcesz ostawiac, jaki czas podtrzymania w czym,w trybie lato czy w czym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego do wymiarów Ekoenergii, a nie nowego Brucera?

 

Tylko się nie denerwuj, chciałem pomóc. Chyba mi się to udało, bez niepotrzebnych kłótni i negatywnych emocji.

 

Powiedziałem,że można spróbować dociąć do Ekoenergii, bo z tego zawsze idzie dociąć więcej do nowego brucera, odwrotnie się nie da.

Można, co nie znaczy, że trzeba.

 

Napisałem tak tez dlatego,że trochę tego rantu warto zostawić, tak, aby przytrzymał trochę opał w strefie spalania a jednak nie powodował jego zawieszania. To się moim zdaniem fajnie udało w tym dużym ekoenergii, dobry kompromis utrafili.

Tylko proszę nie pisz, że Ekoenergia najlepsza itd., bo nie o to chodzi.

 

Po zmianie na całkowicie odcięte, tak też jest w nowej małej ekoenergii dość szybko spada szlaka a mógłby ten opał jeszcze chwilę zostać (przy niektórych ekogroszkach). Tylko o to chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli starczą mi dwie tarczki, fajnie. Myślałem że to bardziej oporne jest :)

 

 

 

Kocioł ustabilizował się w cyklu praca/postój. Zadaną mam temperaturę 42 st a oscyluje w granicach 46/47st. W parametrach użytkownika jest "postój w podtrzymaniu" czy coś i jest to w %. W opcjach zaawansowanych są parametry postoju - nie wiem co tam przestawiać, czy w ogóle przestawiać.

Myślałem że sterownik ma czekać z ponownym uruchomieniem do czasu, kiedy temperatura spadnie poniżej zadanej. Jak to właściwie działa?

 

Parametry użytkownika- tu chodzi o postój w trybie lato, opcja do grzania CWU bez pracy pompy CO. W zaawansowanych chodzi Ci najprawdopodobniej o czas postoju pompy CO i czas pracy pompy CO. Jesli chcesz grzać samo CWU to interesują Cie parametry użytkownika a jesli praca cykliczna pompy to zaawansowane. Jaka prace masz teraz pompy CO?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...