minertu 05.04.2011 10:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2011 Zgadzam z darase. Ja wywaliłem ten dodatkowy ruszt oraz podniosłem dość wysoko deflektor i jest dużo lepiej. Minertu. Wyjmij to z kotła albo przynajmniej wywal co drugi wkład na kilka dni i napisz co stwierdziłeś. Teraz chodzi na miksie groszku z miałem i bez rusztu,spala się dobrze żadnych niedopałów ale czekam na koniec i ponownie zasypie miałem,korony nie zmienie skoro twierdzicie ,że musi spalać dobrze z nacięciami 2x po 6. Jak będzie kicha to zmienię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
darase 05.04.2011 10:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2011 6 i 6 to korona od 15kw, czy te nacięcia są odpowiednie do dmuchawy Ogniwa 24kw to niech się wypowie jakiś znawca. W 24kw to chyba 6 i 11 powinno być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
minertu 05.04.2011 11:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2011 6 i 6 to korona od 15kw, czy te nacięcia są odpowiednie do dmuchawy Ogniwa 24kw to niech się wypowie jakiś znawca. W 24kw to chyba 6 i 11 powinno być. Obecnie wszystkie palniki czy to w 16kw czy 24kw mają korony z nacięciami 2x po 6,to jest niby wersja ostateczna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
elezibi 05.04.2011 21:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2011 (edytowane) Nacięć ma być tyle, żeby dobrze się paliło. To nie jest żart. Już wyjaśniam. Ponieważ - niestety - produkcja Brucera wymknęła się trochę spod kontroli, najlepiej dobrać sobie ilość szczelin eksperymentalnie. Ilość szczelin zależy od: -zakresu mocy, na jakich eksploatujemy kocioł, -wydajności i wielkości sprężu zastosowanej dmuchawy, -szerokości nacinanych szczelin (nie zawsze są one jednakowe), -trochę także od uziarnienia opału, - i trochę także od różnych nieszczelności, które zdarzają się z różnych powodów. Można to jednak opanować. I tak, np. jeśli kocioł 24kW został dobrany z dużym przewymiarowaniem - może wystarczyć taka sama ilość nacięć, jak dla 15kW. Jeśli eksploatujemy go na górnych zakresach mocy - musi ich być więcej. Witam niestety nie mam ostatnio na nic czasu i nie zaglądam na forum (żeby się zająć dokładnie piecem też brak czasu) zawijan > dzięki za odpowiedź dalej wydaje mi się że mam czasami za mało powietrza jak będę miał czas to dokładnie opiszę VERB > pytałeś jak sprawdziłem że tam wieje szpara że brzeszczot do metalu wchodził potem na zimno wybrałem z palnika, przysłoniłem boki, było czuć a jak sypnąć pyłem to było widać minertu > palenie miałem (korona nacięcia 2x6 uszczelniona wewnątrz i na zewnątrz) u mnie przy "groszku" który jest prawie 100% miałem pojawia się na środku paleniska ciemniejsza plama podnosi się żar i wychodzi na boki korony popiołu duzo więcej i kalafiorki w których jak sie rozkruszy to czasami widać jakby zamknięty w nich nie dopalony miał (nie tragedia ale czasami są ) A teraz z innej beczki ociepliło się piec zaczyna przechodzić w podtrzymanie i nowe ciekawostki 1 Wydaje mi się (muszę dokładnie pooglądać ) że wyskoczyła mi rdza poniżej dolnego nawrotu spalin przy czyszczeniu poświeciłem latarką z góry i na dole jakby osypane rdza albo biały nalot po odkręceniu wyczystki widać coś jakby rdzę na wewnętrznej ściance dekielka wyczystki i na ściankach kotła podejrzenia: niskie temperatury spalin 80-100, mokry opał, wystudzanie powrotu przez przechodzenie w podtrzymanie (auto lato), praca cykliczna pompy, przepływ powietrza po zatrzymaniu wentylatora?? działania: cykliczna praca wyłączona, paliwo suszone, podniosła się trochę temp. spalin (inne paliwo, nie czyszczony piec?) w sobotę będę czyścił to zobaczę czy jest dalej i porobię fotki wykres wygląda tak http://img824.imageshack.us/img824/7554/bruc22.jpg 2. jak temp. powrotu przebije się powyżej temp. zadanej piec zaczyna regulować do zadana + 5 (u mnie to 45+5) dobija 50 > stop(podtrzymanie?) niewielki spadek i znowu dobija do 50 (dmuchawa 38% to chyba ograniczona moc palnika bo do tylu spada podczas normalnej pracy jak przebije o 3stopnie ) na powyższym wykresie noc widać jak to się dzieje w nocy gdy obniży się temp powrotu (np odkręcę duży grzejnik) to zaczyna pracować normalnie, ale sam nie potrafi zejść z temp tak aby obniżył powrót to zjawisko widziałem też na wykresach na innych piecach pytanie czy to normalne ( i tak ma być) czy niedopracowanie programu? bo zamiast 45 mamy 50 st.? 3. zapadanie się powrotu w podtrzymaniu (auto lato) pompa mieszająca działa tylko do 45 st na wyjściu?? piec zadaje 39 na wyjściu w podtrzymaniu? dalsza część wykresu godz 13- 14 wybronił powrót ale dalej po 16 jak tylko spadło mu poniżej 45 podał sprawę całkowicie regulował temp w ok 45 ale nie załączał pompy mieszającej (2 razy załączył, ale nie zawsze kiedy było więcej niż 45) czy tak to ma działać?? Przepraszam jeżeli chaotycznie pozdrawiam elezibi Edytowane 5 Kwietnia 2011 przez elezibi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek159 06.04.2011 20:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2011 Właśnie wyczyściłem kopciucha... Zasypałem zasobnik 30 kg pelletu pochodzenia noname... (ciekaw jestem na ile wystarczy?) Na ruszcie "awaryjnym" mam postawione dwie cegły klinkierowe tak, aby została wolna przestrzeń w kształcie litery U. Zobaczymy jak eCoal sobie z tym poradzi... Mam zamiar wyrzucić ruszt "awaryjny i wstawić w jego miejsce deflektor. Puki co testuję 'paliwa' i martwi mnie ilość sadzy w układzie wymiennika. Może ktoś ma z tym tematem jakieś doświadczenie. Chętnie poczytam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek159 06.04.2011 20:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2011 Jeszce jedno pytanie odnośnie EKO Plus 25. CZYM i JAK go czyścić?Dostarczona szczotka Ø40 jest za mała do poprawnego wyczyszczenia otworów wymiennika pionowego zewnętrznych 'rur' o przekroju kwadratowym 50x50.(te z zawirowywaczami). Zaopatrzyłem się w szczotkę Ø60... Do kanałów zewnętrznych pasuje idealnie, ale jak wcisnąłem do kanałów wewnętrznych (wylotowych) to bez wspomagania "kombinerkami" zostały by tam na zawsze. Być może Ktoś z forumowiczów ma w tym temacie jakiś spostrzeżenia (doświadczenia)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marin75 07.04.2011 00:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2011 Witam. Jestem nowy na forum, ale do tego czasu intensywnie czytam o różnych kotłach. Interesuje mnie zakup małego (wejście do kotłowni po krętych schodach) pieca do ogrzewania ok. 150 m budynku (2 kondygnacje, parter i poddasze). Budynek wiekowy, ale wyremontowany, nowe okna drewniane, otynkowany bez styropianu, strych będę jeszcze docieplał wełną. Instalacja częściowo na starych rurach, częściowo na miedzi, kaloryfery aluminiowe z termostatami. Kocioł w tej chwili żeliwny firmy Dozamet K75-1-17.Daje radę. W odmu ciepło - jakieś 22-24 stopnie, w zależności jak sobie ustawię na termostatach. Nie posiada żadnego sterowania, co podejrzewam jest przyczyna dość sporego poboru paliwa. W obiegu CO i CWU (na powrocie do kotła) pompa (I bieg), głównie po to aby równomiernie i szybciej rozprowadzić ciepło po grzejnikach. Zastanawiam się nad wymianą kotła na automatyczny z podajnikiem slimakowym z mozliwością spalania miału, czy też innego paliwa. Mój wybór padł na Ogniwo Eco Plus 16 kW (małe gabaryty, sterownik eCoal z ciekawymi możliwościami oraz żeliwny palnik Burner S). Zastanawia mnie jednak trwałość kotłów stalowych. Jak pisze Elezibi, zauważył jakieś ogniska rdzy wewnątrz u dołu pieca. Jeżeli nowy piec już zaczyna korodować, to co będzie po kilku latach ? Oczywiście nie znamy warunków spalania paliwa (mokre ?, za niska temperatura ?), ale mój ojciec też miał kiedyś kocioł z kanałami pionowymi i po zdaje się 8 latach zaczął przeciekać. Okazało się, iż właśnie w tylnej części u dołu zrobiło się sito. Podejrzewam wpływ niskiej temperatury spalin oraz tworzenie się kwasu siarkowego, który jest zabójczy dla blachy stalowej i dla komina. W takim razie pytanie - czy warto brać Ogniwo, czy może lepiej jakiś piec żeliwny (tylko do jakiego stopnia obecnie produkowane żeliwniaki są żeliwne, a w jakiej części jest stosowana blacha ?). Poza tym, czy nie będzie potrzebny także wkład kominowy, co by się komin po kilku latach nie rozsypał w drobny pył)...A może ktoś ma doświadczenia ze starszymi modelami kotłów firmy Ogniwo - jak one się sprawują, ile lat wytrzymują... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SUSPENSER 07.04.2011 19:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2011 . W takim razie pytanie - czy warto brać Ogniwo, czy może lepiej jakiś piec żeliwny (tylko do jakiego stopnia obecnie produkowane żeliwniaki są żeliwne, a w jakiej części jest stosowana blacha ?). Poza tym, czy nie będzie potrzebny także wkład kominowy, co by się komin po kilku latach nie rozsypał w drobny pył)... Żeliwne trudno się czyści, może zainteresuje Cię kocioł z kanałami poziomymi np. Skam-P Premium ze sterownikiem PUMA lub Cobra. Najlepiej wejdź na wątek poniżej i poczytaj o różnych konstrukcjach: http://forum.muratordom.pl/showthread.php?65781-RANKING-KOT%C5%81%C3%93W-NA-EKO-GROSZEK/page259 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
darase 08.04.2011 16:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2011 Ludzie Ludzie dostałem info od Budowniczego jest aplikacja esterownik na androida, świetna sprawa. Jeśli Ktoś nie wiedział to już wie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
darase 08.04.2011 18:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2011 Budowniczy Twoja wiadomość nie miała klauzuli tajności Aplikacja fajowa, widać że widać co się dzieje. Jednym słowem dobra robota Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
darase 08.04.2011 18:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2011 Budowniczy zakryj lampę paluchem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
darase 08.04.2011 19:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2011 Budowniczy pora na zmianę aparatu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SUSPENSER 08.04.2011 20:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2011 Nie pomyliłeś Ty czasem wątku? Przeczytaj sobie jeszcze raz tytuł tego wątku! Dobra? Kolega pytał o inne kotły to skierowałem go pod właściwy adres, podając nawet alternatywę [może z tym trochę przesadziłem, ale niech wie jaki ma wybór]. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
minertu 09.04.2011 19:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2011 (edytowane) Heh panowie,kopnął mnie zaszczyt testowania owego urządzenia przesłanego z elektro-system,ogólnie jest spoko,jak ktoś nie ma laptopa może być,w telefonie chyba bardziej przydatna funkcja ale i tak na razie tylko podgląd no chyba,że ktoś się zaloguje na esterownik.pl.Mam urządzenie przed sobą,jako tablet spoko ale nie da się na razie sterować piecem poza esterownik czas swoje pokaże a aplikacja mam nadzieje się rozwinie.Po rozmowie z bardzo miłym panem Markiem dojdą z czasem nowe opcje ustawień w sterowniku (mam nadzieję) Otrzymanie urządzenia do testu to miłe zaskoczenie ze strony producenta sterownika.Fajna sprawa ,oby się dobrze rozwijała. A tak a pro po ,dlaczego większość bierze pod uwagę mój piec,sterownik i wykresy? Dziś zmieniłem koronę przeznaczoną do testów otrzymaną z ICHPW z ZABRZA.Puściłem chyba za dużo powietrza do spalania miału ale moim zdaniem lokalny sprzedawca miału oszukuje jak wszyscy inni ,którzy chcą szybko zarobić. Popiół i sadze jak glina. Jedyny pozytyw to taki,że zmieniłem usadowienie dmuchawy (podajnik po prawej) zamontowałem dmuchawę z przodu po dorobieniu tzw przejściówki. Z tyłu za mało miejsca na pobór powietrza (moim zdaniem) po zamontowaniu dmuchawy z przodu paliwo dostaje więcej powietrza.Czas pokaże (mogę się mylić ale to info z moich obserwacji). Fotki zamontowania dmuchawy zapodam jutro oraz jak spala się miał na testowanej koronie. Na dziś to tyle. Wpisu nie zmieniam ale po dogłębnym zapoznaniu się z działaniem owego urządzenia informuję,że można zmienić temp zadana CO oraz CWU Edytowane 9 Kwietnia 2011 przez minertu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
minertu 09.04.2011 20:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2011 ehhh darase Ty to to wiesz jak zachowac sekret jest narazie w formie testów, tak wyglada to na mojej motorolli Przepraszam za jakosć ale moj aparat tak robi fotki błyszczacych powierzchni (a nie mogłem lampy wyłaczyc) jak sie dobrze przyjrzycie zobaczycie czyj to kocioł a tu link https://esterownik.pl/aktualnosci Muszę przyznać ,że mnie mile zaskoczyli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
minertu 09.04.2011 20:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2011 Chciałbym sprostować poprzedni wpis,można z apletu sterować piecem,zmieniać temp CO oraz CWU Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
minertu 10.04.2011 11:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2011 Witam,załączam parę fotek przerobienia uchwytu wentylatora oraz jak wyglądało spalanie niby dobrego miału (odsiewka z groszku kwk chwałowice) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wojtekosiek 10.04.2011 16:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2011 witam zakupiłem piec eko plus 16 jeszcze nie zamontowany i mam takie pytanie potrzebuję wodę użytkowa w granicach 60 stopni a na grzejniki tak jak na dzisiejsza pogodę 40 stopni i czy sterownik sobie jakoś poradzi czy muszę zamontować zawór czterodrożny żeby obniżyć temperaturę na dom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
elezibi 10.04.2011 17:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2011 Czy ktoś w forumowiczów testował inny termistor, niż dostarczony z eCoal ? Oryginalny strasznie cygani Witam 1. w opcjach zaawansowanych jest zakładka kalibracja czujników 2. można nabyć sam czujnik (nieobudowany) symbol KTY81-210 np tu >> tme.eu lub w innym sklepie elektronicznym, allegri itp. (ja mam taki założony do pokojówki) 3. można kupić obudowany (zaprasowany) i z kablem (ale krótki kabel widziałem w necie) UWAGA! ten do temp wody w kotle jest podwójny (czujnik i termik w jednej obudowie) zalecałbym oryginalny temp spalin to PT100 zacznij od kalibracji Pozdrawiam elezibi PS. dalej brak czasu na przypilnowanie pieca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pawelo_pl 10.04.2011 17:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2011 potrzebuję wodę użytkowa w granicach 60 stopni Żeby CWU miało 60 stopni to piec musiałby chodzić min na 70 stopni i tak pewnie by długo do 60 by dochodził- pytanie po co Ci tak wysoka temperatura - bo do kąpieli pod prysznicem wystarcza jakieś 45 stopni do wanny 55 stopni. A jak będziesz chciał mieć tak wysoką temp CWU to automatycznie spalanie węgla będzie większe. Oczywiście lepiej mieć wtedy zawór 4D. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.