chrobry 16.10.2011 07:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2011 Mam pytanie do osób palących miałem/eko-groszkiem. Czy i jak mieszacie te dwa paliwa ? Naprzemian wiadro groszku i miału czy jakieś inne patenty ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jack18 16.10.2011 08:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2011 Mam pytanie do osób palących miałem/eko-groszkiem. Czy i jak mieszacie te dwa paliwa ? Naprzemian wiadro groszku i miału czy jakieś inne patenty ? Ja od początku tego sezonu pale samym miałem, bez żadnego mieszania . W przyszłym sezonie będę palił już cały czas miałem, bo spala się lepiej niż eko. Jak masz miał w którym jest więcej grubszej frakcji to popróbuj spalać bez mieszania... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sebsa 16.10.2011 09:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2011 Dzięki Krzy, w końcu coś co do mnie przemawia. Powiedz mi tylko taką rzecz. Czy ten zawór powoduje odcięcie reszty układu? Pytam bo nie chciałbym tego. W momencie kiedy piec wchodzi mi na podtrzymanie to zarówno grzejniki jak i podłogówka są dogrzewane grawitacyjnie i to mi bardzo odpowiada. Czekam cały czas na powrót instalatora który montował piec i kotłownię, on z kolei proponuje coś co nazywa "przesyfonowaniem' kotła- trochę mi tłumaczył ale za Chiny nie zrozumiałem nic a nic:). Może ty wiesz co miał na myśli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sebsa 16.10.2011 09:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2011 Mam zmieszany miał z groszkiem i póki co sprawdza się nieźle. Proporcja 3:1 na korzyść groszku. Groszek Pieklorz Chwałowice, miał no name. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
czp01 16.10.2011 10:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2011 W momencie kiedy piec wchodzi mi na podtrzymanie to zarówno grzejniki jak i podłogówka są dogrzewane grawitacyjnie i to mi bardzo odpowiada. Mam identycznie zrobioną instalację ( ale to dzieło przypadku), że jak kocioł przechodzi w podtrzymanie a u mnie robi to często i czasami długo to grzejniki na piętrze i niektóre na parterze dogrzewają mi grawitacyjnie. 3 z 4 podłogówek też używam bez pompki bo w mniejszym lub większym stopniu też grzeją grawitacyjnie i takie rozwiązanie mi odpowiada. Mój instalator przez przesyfonowanie to tłumaczył jako dodatkowy syfon z rurką odpowietrzającą przy naczyniu wzbiorczym przelewowym co zapobiega wyciągnięciu wody z całej instalacji przy jej zbyt szybkim napełnianiu czy też uzupełnianiu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krzy27 16.10.2011 10:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2011 Dzięki Krzy, w końcu coś co do mnie przemawia. Powiedz mi tylko taką rzecz. Czy ten zawór powoduje odcięcie reszty układu? Pytam bo nie chciałbym tego. W momencie kiedy piec wchodzi mi na podtrzymanie to zarówno grzejniki jak i podłogówka są dogrzewane grawitacyjnie i to mi bardzo odpowiada. Czekam cały czas na powrót instalatora który montował piec i kotłownię, on z kolei proponuje coś co nazywa "przesyfonowaniem' kotła- trochę mi tłumaczył ale za Chiny nie zrozumiałem nic a nic:). Może ty wiesz co miał na myśli. Mylę że całkowitego odcięcia nie będzie. Działał by w mniej kontrolowany sposób jak i grawitacja, z której ja zrezygnowałem. Jeśli chodzi o ten 3D termostatyczny. Przesyfonowanie to element, który stanowczo kłuci się z grawitacją. Jest to stosunkowo proste. Rurę wychodzącą z pieca puszczasz najpierw w dół do wysokości powrotu i dalej już normalnie w góre. Przypomina to syfon stąd nazwa. W założeniach powinno zadziałać jak zawór zwrotny bez oporów przepływu. Jednak przy dużej temperaturze kotła i przegonieniu pompką grawitacja i tak pokaże kto tu rządzi. Podsumowójąc rozwiązań jest sporo i żadne najlepsze. Zawsze coś zyskasz i stracisz zarazem. Zanim stracisz nerwów z hydraulikiem zastanów się, którego rozwiązania sam potrzebujesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Giorgio_66 16.10.2011 12:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2011 Witam, Chciałbym poruszyć temat aktualizacji sterownika do wersji 0.2.8.1. Po jej dokonaniu, zmienił się charakter pracy pompy mieszającej. Poprzednio wykres miał charakter piły w zakresie 40-50 st., teraz jest to krzywa opadająca z dużo niższą temperaturą 29-39 st. Ponieważ nie zapisałem sobie na dysku poprzedniej aktualizacji z marca 2011, dlatego bardzo proszę forumowiczów, którzy posiadają starą aktualizację sterownika o jej udostępnienie. Z góry dziękuję i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sebsa 16.10.2011 13:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2011 Dzięki za info. Najbardziej zależy mi na ochronie powrotu kotła nawet kosztem grawitacji, dlatego pomysł z zaworem termostatycznym 3D najbardziej mi odpowiada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krzy27 16.10.2011 13:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2011 Dzięki za info. Najbardziej zależy mi na ochronie powrotu kotła nawet kosztem grawitacji, dlatego pomysł z zaworem termostatycznym 3D najbardziej mi odpowiada. To jeszcze małe info. Ogólnie są dwa typy tych zaworów. Jeden ma stale otwarte wejście ciepłe i tu trzeba zawór regulacyjny (najlepiej taki z zasuwą w środku), drugi w pełni potrafi domknąć ciepłe wejście ale jest droższy. Jak będziesz się rozglądał to to zwracaj na to uwagę. Ja w zasypowym do ładowania bufora użyłem tego tańszego i po wyregulowaniu zaworu chodzi wyśmienicie. Jeśli używasz pompki CWU to dobrze jest dołożyć odpowiednio zawory zwrotne. Chodzi o to by np. pompka CWU do podgrzania brała ciepłą wodę z pieca i nie mieszała z wodą z instalacji. Jak użyjesz kulowych być może i grawitacja zadziała bez pomp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
chochla72 16.10.2011 19:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2011 Mylę że całkowitego odcięcia nie będzie. Nie bedzie. Ja mam wlasnie taki zawor w instalacji i sprawdza sie idealnie - a co wiecej jedna pompa mniej w ukladzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
elezibi 16.10.2011 19:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2011 Witam, Chciałbym poruszyć temat aktualizacji sterownika do wersji 0.2.8.1. Po jej dokonaniu, zmienił się charakter pracy pompy mieszającej. Poprzednio wykres miał charakter piły w zakresie 40-50 st., teraz jest to krzywa opadająca z dużo niższą temperaturą 29-39 st. Ponieważ nie zapisałem sobie na dysku poprzedniej aktualizacji z marca 2011, dlatego bardzo proszę forumowiczów, którzy posiadają starą aktualizację sterownika o jej udostępnienie. Z góry dziękuję i pozdrawiam oficjalne wersje masz tu http://www.ecoal.pl/?pd=8 były też testowe http://esterownik.pl/forum/posty,33/-oprogramowanie-wersje-testowe- Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sebsa 17.10.2011 04:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Października 2011 napisał Chochla72 Nie bedzie. Ja mam wlasnie taki zawor w instalacji i sprawdza sie idealnie - a co wiecej jedna pompa mniej w ukladzie. Chochla wskażesz na priva typ tego Twojego zaworu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
chochla72 17.10.2011 06:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Października 2011 Chochla wskażesz na priva typ tego Twojego zaworu? Jak go znajde pod zwalami pylu to nie ma sprawy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Giorgio_66 17.10.2011 08:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Października 2011 oficjalne wersje masz tu http://www.ecoal.pl/?pd=8 były też testowe http://esterownik.pl/forum/posty,33/-oprogramowanie-wersje-testowe- Dziękuję za linki, ale pojawił się nowy problem. Sterownik z softem 2.8 nie chce komunikować się ze starszą wersją programu komunikacyjnego, natomiast nowy program komunikacyjny 2.10 nie posiada zakładki do aktualizacji sterownika i przez to nie obsługuje plików z rozszerzeniem .ecf. Mam nadzieję, że zamieszczone w linku początkowe wersje plików samowykonawczych do aktualizacji sterownika obsługują jeszcze pliki .ecf Sprawdzę po pracy. Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sebsa 17.10.2011 21:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Października 2011 Krzy, wybacz pytanie laikowi, ale czy poszczególne zawory różnią się parametrami między sobą - myślę tu np o charakterystykach przepływu itp jeśli coś takiego w ogóle istnieje. Czy muszę na coś zwrócić uwagę dobierając zawór do swojej instalacji i kupując takowy, czy też lepiej zdać się na hydraulika, który pewnie z tego skwapliwie skorzysta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krzy27 17.10.2011 21:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Października 2011 Krzy, wybacz pytanie laikowi, ale czy poszczególne zawory różnią się parametrami między sobą - myślę tu np o charakterystykach przepływu itp jeśli coś takiego w ogóle istnieje. Czy muszę na coś zwrócić uwagę dobierając zawór do swojej instalacji i kupując takowy, czy też lepiej zdać się na hydraulika, który pewnie z tego skwapliwie skorzysta Nie jeden hydraulik by mnie uświadamiał na swoje. Raczej na nich nie liczę. To nie on będzie się tym ciepłem cieszył bądź wkurzał. Pierwsza sprawa to typ. Przy tańszym będzie pisało że ma dwa końce stale otwarte i tu musisz mieć dodatkowo zawór regulacyjny. Droższy reguluje oba końce. Tego osobiście w łapkach nie miałem. Temperatura otwarcia tu ważne dla ciebie by była w miarę niska. Chyba zaczynają się od 45°C. Piec będziesz musiał prowadzić powyżej tej temperatury by szło coś na grzejniki. Przepływ który zależny jest raczej od średnicy a tą jak sądzę będziesz dobierał pod swoją instalacje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
chochla72 18.10.2011 07:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Października 2011 Temperatura otwarcia tu ważne dla ciebie by była w miarę niska. Chyba zaczynają się od 45°C. Naaah, sa z nizszymi. Sebsa, mojego typu Ci nie podam bo jest tak umiejscowiony, ze bez gruntownego czyszczenia kotlowni go nie odczytam, a czyscic mi sie w tej chwili kotlowni nie chce ale producentem jest firma ESBE. Wejdz sobie na ich strone i poszukaj czegos co Ci bedzie odpowiadalo. Ja mam akurat nieregulowany ale widze, ze sa i takie, w ktorych mozesz sobie ustawic temperature przy ktorej sie otworza. (taki szybki przyklad tutaj: http://www.nokaut.pl/szukaj/esbe-zawor-termostatyczny.html) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krzy27 18.10.2011 09:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Października 2011 VTA proponowałbym do CWU lub podłogówki. Do prowrotu kotła zdecydowanie stała nastawa i z ESBE VT bądź VTC. Z temperaturą 45°C widziałem najmniej gdzie sam kupowałem. ECoal zabezpiecza powrót na poziomie 39°C stąd 6°C wiecej zapasu. Zawory te nie są bardzo precyzyjne. Otwierajają się w pewnym zakresie blisko podanej temperatury oraz mają bezwładność. Tak że z tym ustawieniem spokojnie mogę polecić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
1410 22.10.2011 19:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Października 2011 Witam Czy spalał ktoś w Ogniwie Eko same pellety lub podobnego rodzaju paliwa? Czy jest to bezpieczne i możliwe? Wczoraj gdy opróżnił mi się zbiornik, wrzuciłem na próbę worek (15 kg) pellet. Wszystko niby było w porządku... ale przed pójściem do łóżka zerknąłem na sterownik i okazało się, że temperatura podajnika doszła do 70 stopni. Wcześniej chyba wahała się w granicach 40 - 42 stopnie. Zresztą na to akurat nigdy nie zwracałem większej uwagi. Trochę się przestraszyłem, wyciągnąłem pellet zmieszałem z groszkiem i wrzuciłem ponownie. Temperatura ustaliła się po kilku godzinach na czterdziestu kilku stopniach. A ja nie spałem przez ponad pół nocy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marin75 22.10.2011 22:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Października 2011 Witam Czy spalał ktoś w Ogniwie Eko same pellety lub podobnego rodzaju paliwa? Czy jest to bezpieczne i możliwe? Wczoraj gdy opróżnił mi się zbiornik, wrzuciłem na próbę worek (15 kg) pellet. Wszystko niby było w porządku... ale przed pójściem do łóżka zerknąłem na sterownik i okazało się, że temperatura podajnika doszła do 70 stopni. Wcześniej chyba wahała się w granicach 40 - 42 stopnie. Zresztą na to akurat nigdy nie zwracałem większej uwagi. Trochę się przestraszyłem, wyciągnąłem pellet zmieszałem z groszkiem i wrzuciłem ponownie. Temperatura ustaliła się po kilku godzinach na czterdziestu kilku stopniach. A ja nie spałem przez ponad pół nocy W OE+ nie można spalać samych pellet - brak zabezpieczeń. Mozna jedynie mieszanki. Jest to nawet wskazane - lepsze dopalanie węgla, brak spieków itp. Ale max zdaje się to pół na pół.... Mozna też mieszać z trocinami, wiórami itp, ale może być większa wilgotność tego rodzaju opału... No i trzeba uwazać na kawałki drewna, które mogą zablokować podajnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.