timon120777 21.11.2011 09:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Listopada 2011 Odnośnie tej nastawy to zauważyłem taką prawidłowość. Otwieram grzejnik głowicą 2,-5-3 grzeje ładnie-cisza. 3,5-4-4,5 szumy, efekt wodospadu. 5-6 maksymalny przepływ - wspomnianych efektów brak. u mnie efekt szumienia pojawiał się przy minimalnym otwarciu zaworem tzn w sytuacji gdy temperatura spadała niewiele poniżej ustawionej na termostacie, otwierał się on jedynie odrobinę i wtedy zaczynało szumieć, poruszenie głowicą o jedną kreskę usuwało problem ale tylko do momentu gdy zawór nie zamykał przepływu po nagrzaniu. Przy większym zapotrzebowaniu na ciepło gdy zawór otwiera większy przepływ problemu nie ma. Mam również jeden termostat sterowany elektronicznie ale on pracuje zupełnie inaczej czyli albo otwiera na maksa albo na maksa zamyka więc przy tym grzejniku ten problem nie występuje. Nie wiem czy opisane zjawisko to efekt uszkodzenia ale mnie zupełnie nie przeszkadza. Z moich laickich przemyśleń to obniżenie ciśnienia w układzie da efekt w postaci mniejszego "parcia" wody na głowicę i efekt szumienia ustąpi Oczywiście mogę się mylić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sebsa 21.11.2011 12:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Listopada 2011 Timon masz rację . Większe ciśnienie wpływa na zwiększenie szumu w grzejnikach. To mi nie przeszkadza. Przelewanie wody i efekt wodospadu bardziej mnie mówiąc delikatnie irytuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Vld 21.11.2011 12:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Listopada 2011 ciśnienie w instalacji nie ma dużego wpływu na szumy w grzejnikach. Szumy pojawiają się, gdy przepływ wody jest nadmierny, tzn pompa za mocno tłoczy wodę. Stukanie i bulgotanie pojawia się, gdy grzejnik jest pochylony w dół od strony głowicy, a nie odpowietrznika. Najlepiej z głowicami termostatycznymi współpracują pompy elektroniczne, tzw adaptacyjne np alpha2. Utrzymują stałe ciśnienie, niezależnie od tego ile i w jakim stopniu jest otwartych/zamkniętych głowic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
timon120777 21.11.2011 14:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Listopada 2011 No ja nie ukrywam że też z tego powodu włosów nie rwałem z głowy. Szkoda że dopiero teraz wiem że pompa adaptacyjna lepsza do takich układów. Ale jak moja CO padnie to kupię alphę i bedzie cisza. Niestety człowiek musi się najpierw nauczyć żeby wiedzieć. A że ja krótko się ucze to nadmiar wiedzy zaczyna mi szumieć w głowie odrobinę to irytujace:yes: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
junior77 21.11.2011 17:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Listopada 2011 Witam!jestem nowy na forum!kupiłem Ogniwo Eko 24kw!jestem na etapie testowania,chciał bym dokupić czujniki wewnętrzny i zewnętrzny,jakie bedą odpowiednie do tego kotła?i jeszcze jedno mam problem z wgraniem nowego softu!ciągle jest brak połączenia!czy może to być wina kabla bo mam taki tani z allegro rs232 usb?proszę o pomoc!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krzy27 21.11.2011 17:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Listopada 2011 Znajomy radził by przy zapowietrzonych grzejnikach "dopompować instalację" - pomaga to ponoć przepchnąć całe niechciane powietrze. Momentami miałem wtedy nawet 2,5 bara. Większe ciśnienie ściśnie wszystkie poduszki powietrzne. Mają większą szanse ulokować się powyżej otworów odpowietrzników a ty mniejszą szanse na ich odpowietrzenie. Jak przesadzisz z za niskim ciśnieniem to zacznie ci wciągać powietrze do środka. A problem wodospadu jeśli nie jest on skutkiem ciśnienia tłoczenia pompy a w instalacji miedź i alu to inhibitor poratuje. Jak odpowietrzasz to test na zapałkę. Przy korozji aluminium z miedzią płomień będzie żółty, żółtawy. Jak niebieski to bakterie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
elezibi 21.11.2011 19:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Listopada 2011 też w tamtym roku walczyłem z odpowietrzaniem takiego grzejnika bo w sypialni cholera mnie brała ........ Ale jak moja CO padnie to kupię alphę i bedzie cisza. ........ kupiłem i nie do końca cisza przed miałem jak pisałeś Odnośnie tej nastawy to zauważyłem taką prawidłowość. Otwieram grzejnik głowicą 2,-5-3 grzeje ładnie-cisza. 3,5-4-4,5 szumy, efekt wodospadu. 5-6 maksymalny przepływ - wspomnianych efektów brak. teraz potrafi czasami trochę wodospadu (takie wstrzykiwanie wody cykliczne) bardzo rzadko ogólnie szum taki od przepływu (jakby pompowało ciut za dużo) pompa buja się od 22W do jakichś 11W w trybie AUTO na 1 biegu 7-9W było najciszej instalacja stara grawitacyjna stopniowana od 2,5cala długo na jesieni paliłem na grawitacji + pompa mieszająca nie mam zaworów dławiących na wyjściu z grzejników na piętrze termostaty, parter i piwnice zwykłe zawory Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
minertu 21.11.2011 20:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Listopada 2011 Witam!jestem nowy na forum!kupiłem Ogniwo Eko 24kw!jestem na etapie testowania,chciał bym dokupić czujniki wewnętrzny i zewnętrzny,jakie bedą odpowiednie do tego kotła?i jeszcze jedno mam problem z wgraniem nowego softu!ciągle jest brak połączenia!czy może to być wina kabla bo mam taki tani z allegro rs232 usb?proszę o pomoc!!!! Czujniki masz na wyposażeniu kotła (sterownika) jak ich nie ma to ścigaj sprzedawcę lub instalatora. Z przejściówkami to tak jest jak kupisz nie odpowiednia to nic nie zrobisz. Jak chcesz owe rzeczy to odezwij się na priv. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
darase 21.11.2011 20:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Listopada 2011 Jeden z kaloryferów odpowietrzam przy wyłączonej pompie bo odpowietrznik mam od strony zasilającej a nie na końcu kaloryfera. Oczywiście kaloryfery są przechylone do góry w stronę odpowietrznika. Witaj junior77 młody człeku odwiedź stronę http://www.esterownik.pl tam są wyjaśnienia. Czujnik tem możesz kupić na aledrogo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
1410 22.11.2011 17:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Listopada 2011 Dobry wieczór Dziś dwa pytania Jaka różnica temperatur pomiędzy wyjściem a powrotem jest dopuszczalna, ....albo typowa? i Który tryb pracy pompy CWU polecacie - normalny czy priorytet? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
makol 22.11.2011 20:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Listopada 2011 Jaka różnica temperatur pomiędzy wyjściem a powrotem jest dopuszczalna, ....albo typowa? i Który tryb pracy pompy CWU polecacie - normalny czy priorytet? Różnica temp. Wyj-powr. wynika z chwilowego zapotrzebowania obiektu. Chyba nie ma typowych wartości. Im większa temp. ustawisz na wyjściu tym większą będziesz miał na powrocie ale różnica będzie mniej więcej stała. U mnie dzisiaj przeciętnie 5 do 6 stopni. Chiciaż był moment gdy niespodziewanie ( dla układu ) chciałem schłodzić jedno pomieszczenie i zamknąłem całkowicie jeden dość duży grzejnik to różnica przez chwilę wynosiła tylko 1 stopnień. Niebezpieczna może być zbyt niska temp. powrotu, ale tego powinna Ci pilnować pompa mieszająca lub zawór n-drogowy lub co tam jeszcze masz np. pompa CWU jako mieszająca a w ostateczności "ręczne" podniesienie zadanej temp. CO aby osiągną jako tako ciepły powrót. CWU mam ustawione jako normalne. Bojler 140 l , 3 osobowa rodzina , ok 40 min od napuszczenia całej wanny mam z powrotem na CWU tem. zadaną więc nie widzę potrzeby ustawiania priorytetu, ale oczywiście każdy przypadek jest inny i trzeba rozpatrzyć indywidualnie, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
junior77 22.11.2011 20:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Listopada 2011 Dzięki za podpowiedz już mam zamówione!!!!!!pozdrawiam!!!!!!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
1410 22.11.2011 21:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Listopada 2011 Różnica temp. Wyj-powr. wynika z chwilowego zapotrzebowania obiektu. Chyba nie ma typowych wartości. Im większa temp. ustawisz na wyjściu tym większą będziesz miał na powrocie ale różnica będzie mniej więcej stała. U mnie dzisiaj przeciętnie 5 do 6 stopni. Chiciaż był moment gdy niespodziewanie ( dla układu ) chciałem schłodzić jedno pomieszczenie i zamknąłem całkowicie jeden dość duży grzejnik to różnica przez chwilę wynosiła tylko 1 stopnień. Niebezpieczna może być zbyt niska temp. powrotu, ale tego powinna Ci pilnować pompa mieszająca lub zawór n-drogowy lub co tam jeszcze masz np. pompa CWU jako mieszająca a w ostateczności "ręczne" podniesienie zadanej temp. CO aby osiągną jako tako ciepły powrót. CWU mam ustawione jako normalne. Bojler 140 l , 3 osobowa rodzina , ok 40 min od napuszczenia całej wanny mam z powrotem na CWU tem. zadaną więc nie widzę potrzeby ustawiania priorytetu, ale oczywiście każdy przypadek jest inny i trzeba rozpatrzyć indywidualnie, U mnie w najczęściej występującej konfiguracji ustawień ta różnica też wynosi 5 - 7 stopni. Mam zawór 4-drożny i właśnie się nim bawię ...ale efekty są naprawdę zaskakujące i naprawdę odczuwalne. Z tym, że nie do końca takie jakich bym się spodziewał. Aż się zastanawiam czy zawór jest poprawnie zamontowany A wodę ustawiłem na razie na priorytet i widzę dużo większe wahnięcia temperatury na piecu, co zresztą zrozumiałe w momencie gdy pompa CO się wyłącza a w bojlerze jest dużo strat do odrobienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marin75 22.11.2011 23:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Listopada 2011 U mnie w najczęściej występującej konfiguracji ustawień ta różnica też wynosi 5 - 7 stopni. Mam zawór 4-drożny i właśnie się nim bawię ...ale efekty są naprawdę zaskakujące i naprawdę odczuwalne. Z tym, że nie do końca takie jakich bym się spodziewał. Aż się zastanawiam czy zawór jest poprawnie zamontowany Za każdym razem jak zmienisz ustawienie na zaworze 4D musisz odczekać przynajmniej kilka godzin, aż się układ ustabilizuje. Inaczej ciągle będziesz zaskoczony Do tego dobrze jest zalożyć sobie dodatkowy czujnik temp. na rurze za zaworem 4D i podłączyć do sterownika w miejscu czujnika podłogowego (chyba że masz też podłogówkę). Możesz wtedy kontrolować jaka jest temp. w układzie CO i ew. ją korygowac, ale powtarzam - taki zawór to nie zabawka, aby kręcić nim 10 razy na dzień... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
minertu 23.11.2011 21:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Listopada 2011 Dzięki za podpowiedz już mam zamówione!!!!!!pozdrawiam!!!!!!!!! W piątek powinieneś dostać wszystko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PAPROCIAK 25.11.2011 21:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2011 Panowie może ktoś wypowie się na temat palenia miałem bo u mnie to klapa. Próbowałem 3 rodzajami miału i ciągle od strony przeciwnej do podajnika jest niedopał. Zar od strony podajnika od drugiej ciemno i nawet niespalony wegiel. Prbowaem za Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PAPROCIAK 25.11.2011 21:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2011 Za Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PAPROCIAK 25.11.2011 22:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2011 Mam starego brucera naciecia korony z 3 stron, zaslepilem krotszy bok i po 1 nacieciu od strony podajnika. Mimo tego zar sie nie przesunal a spieki jakby wieksze. Mial mam suchutki ale granulacja od 1- 35 mm wiecej tego na 1 mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
darase 25.11.2011 22:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2011 Po ile kupujesz miał? Jaka kaloryczność? Może palnik potrzebuje więcej czadu a teraz jest zbyt ciepło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krzy27 26.11.2011 09:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2011 Panowie może ktoś wypowie się na temat palenia miałem bo u mnie to klapa. Próbowałem 3 rodzajami miału i ciągle od strony przeciwnej do podajnika jest niedopał. Zar od strony podajnika od drugiej ciemno i nawet niespalony wegiel. Prbowaem za Spróbuj wgrać do sterownika najnowszą wersje softu testowego (na forum e-sterownik). Tam jest opcja korekty mocy dmuchawy i daj nastawę na +. Na początek proponuje nawet przesadnie +5%. Może to pomóc. W dziale FAQ jest również zdjęcie, na którym są zaznaczone otwory do zaklejenia. W tamtym sezonie skusiłem się na miał-odsiewkę. Problemem była najdrobniejsza pylista frakcja. Odsiewanie jej jest syzyfową pracą ale skuteczną. Dobrą metodą jest dodawanie dobrego groszku. Mieszanie. Natomiast wydaje mi się że być może ta nowa opcja korekty pomoże spalać ten miał. Daj znać jak ci idzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.