jack18 20.10.2010 19:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Października 2010 To też wypróbuję, ale najpierw muszę nawiązać kontakt z serwisem sterownika, aby się dostać do ustawień zaawansowanych. odbierz na pw wiadomosc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
29a 20.10.2010 19:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Października 2010 Tymi wystajacymi plaskownikami w strone paleniska,wsuniete od gory. Te plaskowniki maja sie oprzec na plaszczu wodnym. dzieki. Tak samo dzieki dla darase za wsparcie na gg. Jutro zdam relacje z frontu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jack18 20.10.2010 20:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Października 2010 dzieki. Tak samo dzieki dla darase za wsparcie na gg. Jutro zdam relacje z frontu spoko ale efekt na pewno bedzie w porównaniu do tego co było.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pietrekzbronami 21.10.2010 05:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Października 2010 Na koronie retorty jest zaznaczona strzałka. Czy ona pokazuje kierunek zasobnik ->piec? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
makol 21.10.2010 08:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Października 2010 tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Slaveta 21.10.2010 13:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Października 2010 Dziwne jak się różnią nasze retorty, u mnie nie ma żadnej strzałki na koronie ale jest wcięcie po jednej stronie żeby się nie pomylić co i tak mojemu instalatorowi się udało:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Slaveta 21.10.2010 13:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Października 2010 Mam takie pytanie, czy zamiast zawirowaczy nie lepiej byłoby zrobić jeszcze jednego kanału odbierającego ciepło ze spalin, dmuchawa z pewnością dałaby radę przepchać spaliny. W ten sposób zwiększyłaby się powierzchnia grzewcza pieca i tym samym sprawność. Myślę że temperatura spalin nie przekroczyłaby 100st na dużej mocy. Jaka oszczędność opału. No tak jeżeli rzeczywiście miał byś rację to nie zapominaj o aspekcie ekonomicznym, spawanie dodatkowego kanału, pewnie moc dmuchawy tez nie jest obojętny do tego wszystkiego więcej obudowy i ocieplenia by trza zużyć nie wspominając że gabaryty kotła się zmienią no i cena kotła by poszła w górę. Po co robić trudniej jak można łatwiej:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Slaveta 21.10.2010 14:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Października 2010 Niesamowite jakie rezultaty daje uszczelnienie korony palnika. Teraz węgiel spala się całkowicie i żar przesunął się na środek. Jeśli chodzi o sterownik pokojowy to na razie go wyłączyłem i przeszedłem na sterowanie CO 45 st. (zawór 3-drożny 70% ciepłej wody zawraca do pieca). Po pierwszym dniu widzę, że piec pracuje bardziej stabilnie, częściej się wyłącza i w rezultacie nie przegrzewa pomieszczeń. Przy sterowaniu pokojowym temp. w pomieszczeniu była 27st. (pomimo nastawionej 23 na dzień i ustawieniu zaworu 3-drożnego, aby 80% ciepłej wody zawracał do pieca), teraz przy sterowaniu CO mam 24-25. Na pewno sterowanie się poprawi przy obniżeniu temp. na zewnątrz i wtedy może powrócę do sterowania pokojowego Noooo u mnie też wszystko poszło na plus, w tym momencie jadę na sterowaniu pokojowym i jest kapitalnie:) W niedzielę o godzinie 12 rozpaliłem piec i wrzuciłem jeden worek ekoretu 30kg. Piec wyłączył się dopiero w środę o godzinie 14, jestem zachwycony tym wynikiem. Teraz zarzuciłem cały zasobnik i zobaczymy jak wyjdzie. Temp. na sterowniku ustawiłem na 22 w dzień i 20 w nocy. Co do utrzymywania temp. w domu też uważam że jest super ponieważ utrzymuje mi tak +/- 0.5 stopnia więc jest bardzo stabilnie. W nocy i tak temp. w domu nie schodzi poniżej 21 więc piecyk i tak nie ma co robić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
29a 21.10.2010 18:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Października 2010 Jutro zdam relacje z frontu Relacja z frontu wyglada nastepujaco: Wbrew moim oczekiwaniom piec groszek skonczyl sie w okolicy godziny ~5 kolo jak wstalem kolo 6:20 to w piecu juz byla tylko odrobina zaru. Skorzystalem wiec z okazji i wyczyscilem kociol - caly popiol jaki tylko byl (tak 1,5 wiadra w sumie juz sie uzbieralo) i 2 szufelki sadzy po przeczyszczeniu kanalow od gory. Od rana piec juz rozpalilem na innym weglu - teoretycznie pieklorz (zakupiony w glownie od ludzi z http://wegiel-lodz.pl, 20 za worek) Rezultat palenia ponizej: http://i.imgur.com/31rIz.png Temperatura spalin max okolo 10:30 220 stopni. Dodam tylko tyle ze w tym mniej wiecej czasie w okolicy szalal dosyc pory wicher (jak z reszta przez wieksza czesc czasu do godziny ~14). Wsypalem 2 worki zwazone na 26 kilo i jak na razie wyglada ze do rana starczy . Aczkolwiek podejzewam ze jutro trzeba bedzie dosypac. W ciagu 12 godzin nazbieralo sie troche "popiolu": http://i.imgur.com/h5pE8.jpg http://i.imgur.com/n5f6g.jpg Podczas czyszczenia sprawdzalem tez pokrywe 3 komory i odstawala na ~2-3mm, mimo usilnych prob recznego jej dobicia nie udalo mi sie to - mozliwe ze tak powinno byc - nie wiem a na sile tez nie chcialem tego dobijac. Wertujac temat przeczytalem o podobnym klopcie uzytkownika daro6 i wnioskuje z przebiegu jego problemu ze glownym problemem moze byc rzeczywiste zapotrzebowanie domu na taka ilosc kW. Jak pisalem w pierszym poscie - moj dom jest w trakcie docieplania - okolo 40% scian juz jest pokryta styropianem 10. Zostaje jeszcze docieplenie dachu ale to sprobuje jakos w przyszlym tygoniu przykryc strop 6cm styropianu. Aktualnie zmienilem ustawienia na piecu: 61/58 CO 36/33 CWU Zawor 3d na ~15% wody z pieca, aczkolwiek to pojdzie pewnie niedlugo pod korekte. Tak zeby nie robic zbyt duzych skokow temperatury. Ogien na palniku utrzymuje sie glownie z prawej strony (od podajnika). Aczkolwiek moze to byc przeklamane optycznie ze wzgledu na to ze deflektor nie znajduje sie idealnie na srodku korony, ktora jest wysunieta w strone zbiornika. http://i.imgur.com/MYQry.jpg Po rozrzuceniu zaru za pomoca pogrzebacza na cala korone efekt wygladal mniej wiecej tak: http://i.imgur.com/6kqcS.jpg Jezeli ktos ma jakies sugestie to z checia sie zastosuje. Martwi mnie wysoka temperatura spalin, wczorajsze zalozenie zawirowywaczy pozornie problem rozwiazalo - ale dziaj juz temperatura spalin z powrotem osiagala ~200st. Jak sprawdzilem to w pierwszy dzien po rozpaleniu - przy stalej temperaturze 55 przez praktycznie caly dzien wykres wygladal nastepujaco: http://i.imgur.com/JbXzA.png, Czyli juz na dziendobry temperatura spalin oscylowala w okolicach 190-220 stopni max. Patrzac po upublicznionych panelach www kotlow srednia temperatura spalin przy przywracaniu temperatury wznosi sie do max 170 stopni. Obawiam sie jednak, ze najlepszym dla mnie wyjsciem bedzie poczekac na docieplenie calego domu i przeprowadzic testy na jednej zadanej temperaturze CWU/CO bez programatora. Pozdrawiam MR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Slaveta 21.10.2010 19:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Października 2010 Dziwnie wysoka temp. spalin u mnie nie przekracza 100st. Co do pokrywy 3 komory to powinna szczelnie dolegać do ścianek bo inaczej spaliny skracają sobie drogę i temp. spalin idzie do góry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarecki79 21.10.2010 19:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Października 2010 29a ta temperatura spalin ok.200st.C nie jest wysoka, wskazuje jednak,że kocioł idzie z dużą mocą, stąd wyższe spalanie. Wygrzewasz słabo ocieplony dom. Wczoraj po wyczyszczeniu miałeś 200st.C a dzisiaj pracując cały czas na wyższej mocy kanały już się lekko zabrudziły i dlatego temp. spalin już wynosi ok.220st.C.Na Twoim przykładzie właśnie widać,że kocioł warto czyścić częściej ok. raz w tygodniu bym polecał. Sadza to izolator i wszyscy macie straty czyszcząc rzadziej, tyle,że jak komus kocioł pracuje na małej mocy i relatywnie mało spala, to już wówczas czyścic się nie chce. ps. układając zawirowacze trzeba czyścić kocioł częściej. kol. z temp. spalin 100st.C, Ty tylko uzupełniasz straty ciepła generowane przez docieplony dom i Twój kocioł pracuje na małej mocy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarecki79 21.10.2010 19:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Października 2010 Dziwne jak się różnią nasze retorty, u mnie nie ma żadnej strzałki na koronie ale jest wcięcie po jednej stronie żeby się nie pomylić co i tak mojemu instalatorowi się udało:) Ty masz palnik pod poprawkach z bardzo małym paleniskiem i zabierak masz już z konkretnym wycięciem po złapanie konkretnym kluczem na wypadek zerwania zawleczki Twój wymiar paleniska to 216mm na 296mm kolega pietrekzbronami ma starą wersję brucera z szerokim rantem paleniska - tu była strzałka a zabierak przy zerwanu zawleczki ma odlew nakrętki, ale niestety ze stożka i po kilku razach się to upierdzieli na okrągło. Wymiar paleniska starego Brucera to szer. 270mm na 360mm Przy czym stary i nowy Brucer ma taką samą dziurę wypychająca paliwo, różnica to tylko znaczące zwężenie rantu paleniska plus ta wypustka, aby nie mylić wkładania paleniska. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Slaveta 21.10.2010 19:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Października 2010 No i wszystko wyjaśnione:)Mam takie pytanko czy jest jakaś różnica w którą stronę się powinno włożyć zawleczkę? Bokiem czy na wprost? Może głupie pytanie ale dzisiaj mi zerwało i nie zobaczyłem jak ona była włożona? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarecki79 21.10.2010 20:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Października 2010 Nie rozumiem Twojego pytania. Co znaczy bokiem włożyć zawleczkę?? Przecież tam jest tylko dziurka i trzeba trafić przez ten otwór. Daj sobie spokój z zawleczkami maszynowymi, bo szału dostaniesz z ilością zmienionych zawleczek.Kup w metalowym śruby utwardzane o podobnej długości fi.5mm, gwint tylko na końcu śruby, śruba z łepkiem imbusowym i twardość 8.8 Brucer rwie zawleczki w 2miejscach, ma na to oczywiście wpływ węgiel, ale konstrukcja ślimaka także.Zawleczkę może rwać, gdy opał schodzi z kosza i ma być kręcony w stronę paleniska, tutaj jak w każdym innym palniku na rynku może zaprzeć o krawędź. Drugie miejsce to palenisko i to przeciwuzwojenie, to właśnie ta łopatka jest powodem rwania zawleczek. Jak idzie na około i natrafi na węgiel z zawartościa kamienia to po zaparciu o ściane paleniska zawleczkę musi ściąć. Stąd moje nawoływanie do pracy nad zmniejszeniem oporów podawania. Udało sie to zrobić w palniku konkurencyjnym.Częściej brucer ale też większa ekoenergia rwie zawleczkę, jak spalany jest jednorodny grubszy groszek, wtedy tez palnik głośno chrupie mieląc i krusząc węgiel. Jak w groszku jest spora domieszka drobniejszego miału, to jakoś się to wszystko potrafi przesunąc , przeskoczyć i zawleczki nie są często rwane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
29a 22.10.2010 05:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Października 2010 29a ta temperatura spalin ok.200st.C nie jest wysoka, wskazuje jednak,że kocioł idzie z dużą mocą, stąd wyższe spalanie. Wygrzewasz słabo ocieplony dom. Wczoraj po wyczyszczeniu miałeś 200st.C a dzisiaj pracując cały czas na wyższej mocy kanały już się lekko zabrudziły i dlatego temp. spalin już wynosi ok.220st.C. Na Twoim przykładzie właśnie widać,że kocioł warto czyścić częściej ok. raz w tygodniu bym polecał. Sadza to izolator i wszyscy macie straty czyszcząc rzadziej, tyle,że jak komus kocioł pracuje na małej mocy i relatywnie mało spala, to już wówczas czyścic się nie chce. ps. układając zawirowacze trzeba czyścić kocioł częściej. kol. z temp. spalin 100st.C, Ty tylko uzupełniasz straty ciepła generowane przez docieplony dom i Twój kocioł pracuje na małej mocy. No i jest to uspokajajaca wiadomosc informacja. Poki jeszcze dom nie jest do konca docieplony gorsze wyniki mozna zrzucic na bark niedocieplenia. Dzisiaj poszlo lekko ponad 40 kilo "pieklorza", podsypem mu pare kilo aby w sobote z rana moc testowac czyms innym. Sproboje tez jeszcze dokladniej sporobwac wyczyscic kanaly + docisnac ta pokrywe od 3ciego obiegu. A tymczasem pewnie przeniose sie na podforum o dociepleniach i poszukam tematu "jak docieplic strych - skladzik" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
minertu 22.10.2010 05:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Października 2010 (edytowane) No i jest to uspokajajaca wiadomosc informacja. Poki jeszcze dom nie jest do konca docieplony gorsze wyniki mozna zrzucic na bark niedocieplenia. Dzisiaj poszlo lekko ponad 40 kilo "pieklorza", podsypem mu pare kilo aby w sobote z rana moc testowac czyms innym. Sproboje tez jeszcze dokladniej sporobwac wyczyscic kanaly + docisnac ta pokrywe od 3ciego obiegu. A tymczasem pewnie przeniose sie na podforum o dociepleniach i poszukam tematu "jak docieplic strych - skladzik" Odpowiedz mi na pytanie , czy masz termometr za pompa CO ,który mierzy temperaturę wychodzącą na grzejniki i jaka ta temperatura jest jaka jest różnica temperatur między wodą wychodzącą na grzejniki a powrotem Może to Ci pomoże Ustawiłem temp wychodzącą na grzejniki 40* powrót waha się w granicach 38* Temp CO ustawiona na 55*co i tak jest chyba za dużo ale na cykliczną pracę pompy powinna być nadwyżka temp w kotle na takich ustawieniach temp w pomieszczeniach utrzymuje się na poziomie 26,5*-27,2* temp spalin 140*(średnio) Co do ocieplenia stropu to odpuść sobie ten styropian 6cm a zainwestuj w wełnę 20cm no i ocieplaj domek jak najszybciej bo duże straty masz w grzaniu podwórka Edytowane 22 Października 2010 przez minertu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
29a 22.10.2010 06:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Października 2010 (edytowane) Odpowiedz mi na pytanie , czy masz termometr za pompa CO ,który mierzy temperaturę wychodzącą na grzejniki i jaka ta temperatura jest jaka jest różnica temperatur między wodą wychodzącą na grzejniki a powrotem czy masz zawór 4D No wlasnie juz wczesnej pytales o temperature w porownaniu z temperatura inna ale nie wiedzialem o ktora chodzi. Mam zawor 3d ustawiony na zasilaniu tak ze porcuje wode z powrotu albo z zasilania. Dodatkowy termomentr znajduje sie za pompa CO ktora jest za zaworem 3d. Z reszta: powrot: http://i.imgur.com/jvtii.jpg pompa CO i dodatkowy termometr: http://i.imgur.com/rMCyi.jpg Zawor 3d (od dolu wyjscie z zasilaniem: http://i.imgur.com/tH1c3.jpg edit: Co do styropianu 6cm. Strych sluzy jako skladzik - na styropianie latwiej bedzie IMO jakies plytki pozniej polozyc. Ale to jest do przemyslenia. edit2: A w odpowiedzi na pytanie o temperature: Aktualna sytuacja na panelu: http://i.imgur.com/4Xsqt.png - zawor 3d ustawiony praktycznie tak jak na zdjeciu powyzej (delikatniej mniej z CO). i temperatura na termomentrze ~45 stopni. Wykres z pracy od rana http://i.imgur.com/kOVED.png Edytowane 22 Października 2010 przez 29a Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Giorgio_66 22.10.2010 19:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Października 2010 Właśnie napisałem do nich czy jest możliwość zaktualizowania oprogramowania z czytnika kart na komp.Z uprawnieniami administratora sobie poradziłem więc już z komputera mogę piecem sterować,hasło również otrzymałem ale chyba głębsza ingerencja w sterownik na razie jest zbędna. Mam podobne problemy z komunikacją, tzn. przejściówka RS232 na USB się nie sprawdziła. Posiadam wyjście Ethernet, przez które podpiąłem laptopa. W przeglądarkę wpisałem IP ze sterownika i wygląda, że się połączyłem prawidłowo, ponieważ ukazało się okno logowania. Tu jednak zaczął się problem gdyż użytkownik/hasło admin/admin (podobno standardowe jak piszą na ecoal.pl) nie działa. Próbowałem też wpisać hasło do ustawień serwisowych, bez rezultatu. Inne typowe opcje w stylu admin/password, też nie działają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
minertu 23.10.2010 07:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Października 2010 No wlasnie juz wczesnej pytales o temperature w porownaniu z temperatura inna ale nie wiedzialem o ktora chodzi. Mam zawor 3d ustawiony na zasilaniu tak ze porcuje wode z powrotu albo z zasilania. Dodatkowy termomentr znajduje sie za pompa CO ktora jest za zaworem 3d. Z reszta: powrot: http://i.imgur.com/jvtii.jpg pompa CO i dodatkowy termometr: http://i.imgur.com/rMCyi.jpg Zawor 3d (od dolu wyjscie z zasilaniem: http://i.imgur.com/tH1c3.jpg edit: Co do styropianu 6cm. Strych sluzy jako skladzik - na styropianie latwiej bedzie IMO jakies plytki pozniej polozyc. Ale to jest do przemyslenia. edit2: A w odpowiedzi na pytanie o temperature: Aktualna sytuacja na panelu: http://i.imgur.com/4Xsqt.png - zawor 3d ustawiony praktycznie tak jak na zdjeciu powyzej (delikatniej mniej z CO). i temperatura na termomentrze ~45 stopni. Wykres z pracy od rana http://i.imgur.com/kOVED.png Odnośnie tego układu http://i.imgur.com/jvtii.jpg to przerobił bym powrót CWU i podłączył go przed powrotami CO i powrotem 3Da to dlatego ,że czujnik powrotu dostaje fajnego kopa gdy załączy się pompa CWU i odczyt jest bardzo zróżnicowany ,słabe wymieszanie wody powrotnej a najlepiej wpiąć go w powrót CO.Jak możesz to zrób zdjęcie całości układu bo chyba masz tam nieźle namieszane. Zastanawiam się również jakie znaczenie ma wmontowany zawór zwrotny na wpuście do dolewania lub spuszczania wody do pieca,nie bardzo widzę co za nim jest i do czego ma służyć. Odnośnie temperatur to widzę,że ile piec ma zadane to tyle puszczasz na grzejniki i piec chyba cały czasz hula. Ja bym zrobił tak ,aby piec miał temp zadaną na tyle więcej ile wynosi różnica pomiędzy temp. wyjściowa na grzejniki a powrotem.Przypuśćmy ,że masz wyjść temp na grzejniki 45* a powrót 38* to różnica wynosi 7* czyli na CO zadał bym minimum te 52* plus mała nadwyżka jakieś dodatkowe 2*. I najlepiej zrób to na wyłączonej pompie CWU bo ona za dużo miesza w twoim układzie(wg informacji od eCoala czujnik ma mieć ok 0,5m rury z wodą powrotną wymieszaną) a u ciebie jest powrót CWU na wprost czujnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
minertu 23.10.2010 07:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Października 2010 Mam podobne problemy z komunikacją, tzn. przejściówka RS232 na USB się nie sprawdziła. Posiadam wyjście Ethernet, przez które podpiąłem laptopa. W przeglądarkę wpisałem IP ze sterownika i wygląda, że się połączyłem prawidłowo, ponieważ ukazało się okno logowania. Tu jednak zaczął się problem gdyż użytkownik/hasło admin/admin (podobno standardowe jak piszą na ecoal.pl) nie działa. Próbowałem też wpisać hasło do ustawień serwisowych, bez rezultatu. Inne typowe opcje w stylu admin/password, też nie działają Mogę pomóc ,odbierz PW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.