Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Palnik BRUCER + sterownik eCoal


zawijan

Recommended Posts

Odnośnie tego układu http://i.imgur.com/jvtii.jpg to przerobił bym powrót CWU i podłączył go przed powrotami CO i powrotem 3Da to dlatego ,że czujnik powrotu dostaje fajnego kopa gdy załączy się pompa CWU i odczyt jest bardzo zróżnicowany ,słabe wymieszanie wody powrotnej a najlepiej wpiąć go w powrót CO.

Czy w takiej sytuacji - przy grzaniu letnim i np wyalczeniu pompy CO i zamknieciu wody z pieca na 3d woda z CWU nie bedzie probowala uciekac przez powrot 3d?

Jak możesz to zrób zdjęcie całości układu bo chyba masz tam nieźle namieszane.

http://i.imgur.com/RvcAw.jpg

http://i.imgur.com/czRXu.jpg

http://i.imgur.com/EdsXd.jpg

http://i.imgur.com/hLSTu.jpg

http://i.imgur.com/bP0mb.jpg

http://i.imgur.com/hJXwN.jpg

http://i.imgur.com/IvSC5.jpg

Jak jakosc za slaba to jak wroce moge zrobic cyfra (jak sie bateria naladuje)

 

Odnośnie temperatur to widzę,że ile piec ma zadane to tyle puszczasz na grzejniki i piec chyba cały czasz hula.

Ja bym zrobił tak ,aby piec miał temp zadaną na tyle więcej ile wynosi różnica pomiędzy temp. wyjściowa na grzejniki a powrotem.Przypuśćmy ,że masz wyjść temp na grzejniki 45* a powrót 38* to różnica wynosi 7* czyli na CO zadał bym minimum te 52* plus mała nadwyżka jakieś dodatkowe 2*.

Aktualnie pracowal w zblizonym ustawieniu

Temperatura na piecu 47, powrot 38, wyjscie na grzejniki 43 - skoryguje to jeszcze dokladniej wg twoich sugestii.

 

Dzisiaj kolo 13-14 powinien sie skonczyc wegiel mam zamiar rozkrecic gore i wyczyscic wszystko jeszcze raz. Upewniajac sie przy okazji co do szczelnosci pokrywy 3ciego obiegu.

Zauwazylem ze zuzycie delikatnie spadlo - wsypane wczoraj 40 kilo okolo godziny 7mej jeszcze takz 4 kilo w podajniku jest (godzina 10) - a wiec widoczna poprawa (wraz z progresem docieplania ;).

 

Wiec poza wysoka temperatura spalin (aktualnej jeszcze nie sprawdzalem bo na razie to jakies zakupy trzeba by zrobic) specjalnie sie nie martwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4,9k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Jezeli ktos ma jakies sugestie to z checia sie zastosuje.

Martwi mnie wysoka temperatura spalin, wczorajsze zalozenie zawirowywaczy pozornie problem rozwiazalo - ale dziaj juz temperatura spalin z powrotem osiagala ~200st.

 

Witam !!!

 

Wzrost temperatury masz wywołany spiętrzeniem zapotrzebowania na moc w tym samym czasie.

Podnosisz programatorem temperaturę CO i CWU w zbliżonym czasie, to musi skutkować wzrostem temperatury spalin.

Pokrywę trzeciego ciągu musisz mieć szczelną. /reklamacja !!!/

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokrywę trzeciego ciągu musisz mieć szczelną. /reklamacja !!!/

 

no z tym to widze maly problem - tzn ze szczelnoscia - Pokrywa ma ksztalt prostokata - ze scietymi rogami (wszystkimi).

Na dlugosc i szerokosc ten prostokat pasuje idealnie. Natomiast z tylu robia sie szpary na wycietych rogach.

Tak samo z przodu - problemem jest niwlasciwe wyprofilowanie naciec, tak ze nie nachodza one idealnie na wystajace elementy przegrody miedzy 2gim a 3cim ciagiem.

Nie wiem natomiast czy to jest normalne w tym piecu czy tez dostalem nie ten element - w poniedzialek zasiegne opini u sprzedawcy.

 

Dzisiaj wyczyscilem piec calkowicie, wybierajac nawet resztki popiolu z palnika. Jak na razie pracuje ladnie i zaobserwowane, chwilowe temperatury spalin to ~130-140.

Zobaczymy jutro wykres ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no z tym to widze maly problem - tzn ze szczelnoscia - Pokrywa ma ksztalt prostokata - ze scietymi rogami (wszystkimi).

Na dlugosc i szerokosc ten prostokat pasuje idealnie. Natomiast z tylu robia sie szpary na wycietych rogach.

Tak samo z przodu - problemem jest niwlasciwe wyprofilowanie naciec, tak ze nie nachodza one idealnie na wystajace elementy przegrody miedzy 2gim a 3cim ciagiem.

Nie wiem natomiast czy to jest normalne w tym piecu czy tez dostalem nie ten element - w poniedzialek zasiegne opini u sprzedawcy.

 

Dzisiaj wyczyscilem piec calkowicie, wybierajac nawet resztki popiolu z palnika. Jak na razie pracuje ladnie i zaobserwowane, chwilowe temperatury spalin to ~130-140.

Zobaczymy jutro wykres ;)

 

W moim piecu tez sa jakieś tam szczelinki, ale chyba na prace pieca to nie wpływa. Jak masz ten uszczelniacz który dawałeś pod koronę to uszczelnij nim to i zobaczysz czy cos to dało. Nic się nie stanie a sprawdzisz jak by śmigał piec przy całkowicie szczelnym tym elemencie…..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj wyczyscilem piec calkowicie, wybierajac nawet resztki popiolu z palnika. Jak na razie pracuje ladnie i zaobserwowane, chwilowe temperatury spalin to ~130-140.

Zobaczymy jutro wykres ;)

 

http://i.imgur.com/jBTNJ.png

http://i.imgur.com/5eYZt.png

 

Jak widac porzadne preczyszczenie pieca przynioslo bardzo zadowalajace efekty. temperatura spalin podskoczyla do 160 dopiero w momencie kiedy prawie cala woda z CWU poszla do zmywania ;).

 

Co do uzycia silikonu - rozwaze ta opcje przy nastepnym czyszczeniu. A tyczasem poswiece czas na docieplenie strychu. Wieczorem ofotuje to co tam jest w tym momencie i wyslucham sugestii innych ;)

 

Pozdrawiam

MR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

Proszę o radę jak podłączyć mój piecyk Ogniwo eko 24kv.

Ma zagrzać 165 m2 podług ( na całości ogrzewanie podłogowe ) + 2 grzejniki drabinkowe + bojler dwupłaszczowy 140l

Miałem zamiar wstawić zawór 4 drogowy ale na stronie producenta polecają wsawić pompę mieszającą.

Proszę o radę co wybrać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

Proszę o radę jak podłączyć mój piecyk Ogniwo eko 24kv.

Ma zagrzać 165 m2 podług ( na całości ogrzewanie podłogowe ) + 2 grzejniki drabinkowe + bojler dwupłaszczowy 140l

Miałem zamiar wstawić zawór 4 drogowy ale na stronie producenta polecają wsawić pompę mieszającą.

Proszę o radę co wybrać.

 

Ja jestem za zaworem 4D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Po dogłębniej analizie waszych postów wybrałem kocioł Ogniwo Eko 24 ze sterownikiem ecoal

Od wtorku pale nim i muszę przyznać ze jest to czysta przyjemność:)

Mam natomiast problem z odczytem danych z laptopa nie mogę połączyć się ze sterownikiem

ściągnąłem i oczywiście zainstalować program do obsługi ze strony producenta

 

do sterownika ecoal mam podłączony kabel Ethernet który jest podłączony bezpośrednio do liveboxa

mam pojecie o podłączeniu zewnętrznych urządzeń pod komputer ale tym razem nie daje sobie z tym rade mam nadzieje ze ktoś mnie poratuje

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem za zaworem 4D

 

Wydaje mi się że jeżeli sterownik sam steruje pompami i podaje wodę tam gdzie trzeba w danym momencie to chyba lepsze rozwiązanie, ja tak zrobiłem i nie zawracam sobie głowy temp. powrotu., chyba że zawór 4D ma jakąś specjalną jeszcze funkcję czego nie uzyskam pompą i czego jeszcze nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj sobie spokój z zawleczkami maszynowymi, bo szału dostaniesz z ilością zmienionych zawleczek.

Kup w metalowym śruby utwardzane o podobnej długości fi.5mm, gwint tylko na końcu śruby, śruba z łepkiem imbusowym i twardość 8.8

 

Brucer rwie zawleczki w 2miejscach, ma na to oczywiście wpływ węgiel, ale konstrukcja ślimaka także.

Zawleczkę może rwać, gdy opał schodzi z kosza i ma być kręcony w stronę paleniska, tutaj jak w każdym innym palniku na rynku może zaprzeć o krawędź.

 

Drugie miejsce to palenisko i to przeciwuzwojenie, to właśnie ta łopatka jest powodem rwania zawleczek. Jak idzie na około i natrafi na węgiel z zawartościa kamienia to po zaparciu o ściane paleniska zawleczkę musi ściąć. Stąd moje nawoływanie do pracy nad zmniejszeniem oporów podawania. Udało sie to zrobić w palniku konkurencyjnym.

 

Masz rację rwie te zawleczki jak zapałki. W przeciągu 2 dni poleciały 3 sztuki a przecież nie sypię jakiegoś badziewia tylko workowany ekoret. Zrobię tak jak piszesz bo widzę że na te zawleczki nie zarobię.

Tak z ciekawości możesz napisać na czym polega to ulepszenie w retorcie konkurencji i co to za firma?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że jeżeli sterownik sam steruje pompami i podaje wodę tam gdzie trzeba w danym momencie to chyba lepsze rozwiązanie, ja tak zrobiłem i nie zawracam sobie głowy temp. powrotu., chyba że zawór 4D ma jakąś specjalną jeszcze funkcję czego nie uzyskam pompą i czego jeszcze nie wiem.

 

Zaworem 4D ograniczam zbyt wysoką temp wychodzącą na grzejniki,reszta ciepła sama idzie do powrotu i go dogrzewa.

Również koszt i początkowy i eksploatacyjny (prąd) jak już go raz ustawisz to problem masz z głowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaworem 4D ograniczam zbyt wysoką temp wychodzącą na grzejniki,reszta ciepła sama idzie do powrotu i go dogrzewa.

Również koszt i początkowy i eksploatacyjny (prąd) jak już go raz ustawisz to problem masz z głowy.

 

No tak wszystko rozumiem tylko po co dogrzewać powrót gdy go nie trzeba dogrzewać?

Patrząc na działanie pompy mieszającej ona naprawdę rzadko się załącza więc widzę tutaj jednak wyższość elektroniki nad człowiekiem.

Koszt początkowy i eksploatacyjny jest sprawą dyskusyjną ponieważ koszt samej pompy to około 100 zł a prąd to są grosze w skali miesiące ponieważ ta pompa tylko czasami się załącza. Koszt zaworu jest większy do tego dodać jeszcze dodatkowe orurowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W grę może wchodzić także jakaś drobna wada odlewnicza (nadlewka), nie zauważona przez producenta. Aby to sprawdzić, trzeba wyjąć ślimak i sprawdzić ślimak i koryto. Niestety - nie da sie tego zrobić w trakcie pracy kotła.

 

Właśnie kończy mi się zasyp i dzisiaj wieczorem to sprawdzę, przypomniało mi się też że jak byłem w łódzkiej firmie i oglądałem ponara i ogniwo to człowiek wspominał o tym że może się zdarzyć niedokładność odlewnicza ślimaka i trzeba zobaczyć po paru dniach pracy czy jest wszystko ok. U nich jak te kotły stały to widziałem że każdy sprawdzali pod tym względem i niektóre miały podszlifowane ślimaki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak wszystko rozumiem tylko po co dogrzewać powrót gdy go nie trzeba dogrzewać?

Patrząc na działanie pompy mieszającej ona naprawdę rzadko się załącza więc widzę tutaj jednak wyższość elektroniki nad człowiekiem.

Koszt początkowy i eksploatacyjny jest sprawą dyskusyjną ponieważ koszt samej pompy to około 100 zł a prąd to są grosze w skali miesiące ponieważ ta pompa tylko czasami się załącza. Koszt zaworu jest większy do tego dodać jeszcze dodatkowe orurowanie.

 

Dogrzewając powrót piec się częściej wyłącza a za tym idą oszczędności w przeciwieństwie do pompy mieszającej powrót jest cały czas dogrzewany,pompa jednak musi dostać sygnał aby się załączyć.Co do dodatkowego orurowania to ono jest bez znaczenia czy zawór 4D czy pompa.

 

Nie sprzeczajmy się co jest lepsze ,ja nie mam pompy a Ty nie masz zaworu 4D ,więc nie wiemy co z czym działa lepiej,ale wiem,że woda jest systematycznie dogrzewana,może w pompie jest to samo bo jest bezwład. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej zrobić i zawór(4d lub 3d), i pompę mieszającą, a praktyka pokaże co jest lepsze. Każdy dom jest inny. Mój piec pożarł ok 19kg na 24h, jestem przygotowany na dawkę 30kg, jeśli weźmie więcej to go sprzedaję. :D Przez tą stratę ciepła uciekającą podajnikiem mam najlepiej ogrzaną kotłownię.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój piec pożarł ok 19kg na 24h, jestem przygotowany na dawkę 30kg, jeśli weźmie więcej to go sprzedaję. :D Przez tą stratę ciepła uciekającą podajnikiem mam najlepiej ogrzaną kotłownię.

 

Mój bierze przy takiej pogodzie niecałe 15 kg ale ja mam inny dom i inne zapotrzebowanie na ciepło.

Jaką masz temp. podajnika że tak ogrzewa Ci kotłownię? U mnie przy temp. 55st CO podajnik ma zaledwie 35st. W kotłowni jest cieplej podczas pracy kotła ale nie jest jakoś tragicznie gorąco.

Tak na marginesie to inne retorty się nie grzeją?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dogrzewając powrót piec się częściej wyłącza a za tym idą oszczędności w przeciwieństwie do pompy mieszającej powrót jest cały czas dogrzewany,pompa jednak musi dostać sygnał aby się załączyć.Co do dodatkowego orurowania to ono jest bez znaczenia czy zawór 4D czy pompa.

 

Nie sprzeczajmy się co jest lepsze ,ja nie mam pompy a Ty nie masz zaworu 4D ,więc nie wiemy co z czym działa lepiej,ale wiem,że woda jest systematycznie dogrzewana,może w pompie jest to samo bo jest bezwład. :)

 

Nikt tu się nie sprzecza chodzi o zrozumienie tego tematu:)

Nie wiem może u Ciebie jest grawitacja i wtedy inaczej to wszystko pracuje ale ja mam parter i jak pompa nie ruszy to nie ma siły woda nigdzie nie popłynie w żadną stronę. Logicznie myśląc w moim przypadku (parter) nie widzę sensu zaworu 4D ponieważ po co mam cały czas wkładać energię w powrót i go nadmiernie przegrzewać przecież to zawsze będzie jakaś strata. Kocioł ma wytworzyć tyle energii żeby utrzymać temp. w salonie taką jak mu zadałem potem wyłącza pompę CO i ewentualnie załącza pompę mieszającą żeby powrót nie spadł poniżej chyba 45st. albo 40st. i tutaj widzę oszczędności. Jak bym miał instalację na zaworze 4D to musiał bym cały czas kręcić zaworem żeby woda na powrocie nie miała za wysokiej albo za niskiej temp. a i tak jak sterownik wyłączy pompę CO to wtedy już nic nie zrobię.

To takie moje przemyślenia nie musza być prawidłowe:)

Co do częstego odstawiania się kotła gdzieś tam Zawijan pisał że nie jest to za bardzo porządany efekt ponieważ wtedy może właśnie wystąpić efekt korozji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt tu się nie sprzecza chodzi o zrozumienie tego tematu:)

Nie wiem może u Ciebie jest grawitacja i wtedy inaczej to wszystko pracuje ale ja mam parter i jak pompa nie ruszy to nie ma siły woda nigdzie nie popłynie w żadną stronę. Logicznie myśląc w moim przypadku (parter) nie widzę sensu zaworu 4D ponieważ po co mam cały czas wkładać energię w powrót i go nadmiernie przegrzewać przecież to zawsze będzie jakaś strata. Kocioł ma wytworzyć tyle energii żeby utrzymać temp. w salonie taką jak mu zadałem potem wyłącza pompę CO i ewentualnie załącza pompę mieszającą żeby powrót nie spadł poniżej chyba 45st. albo 40st. i tutaj widzę oszczędności. Jak bym miał instalację na zaworze 4D to musiał bym cały czas kręcić zaworem żeby woda na powrocie nie miała za wysokiej albo za niskiej temp. a i tak jak sterownik wyłączy pompę CO to wtedy już nic nie zrobię.

To takie moje przemyślenia nie musza być prawidłowe:)

Co do częstego odstawiania się kotła gdzieś tam Zawijan pisał że nie jest to za bardzo porządany efekt ponieważ wtedy może właśnie wystąpić efekt korozji.

 

Oba urządzenia mają to samo zadanie,zawór 4D robi to non stop a pompa od czasu do czasu jak ją sterownik załączy.Co do odstawiania pieca to jest przed tym nie pożądanym efektem zabezpieczony minimalna temp. na kotle ,która wynosi 45*.

Jak napisałem wyżej przy zaworze 4D jak go raz ustawisz to masz problem z głowy i nie trzeba latać do kotłowni nim kręcić.Ustawiając temp.wyjściową na grzejniki 40* a temp CO ma 55* to te 10* non stop dogrzewa wodę powrotną co powoduje,że piec szybciej dochodzi do temp zadanej i częściej się wyłącza a co za tym idzie?Oszczędności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...