minertu 13.11.2010 20:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Listopada 2010 Minertu i jak tam Twoje spalnie bez cyklicznej pracy pompy? Wiecej wychodzi czy mniej? O 1 dzień dłużej na zasobniku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
drplama 13.11.2010 20:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Listopada 2010 witam mam Pytanie do Zawijana czy w/w wymieniony problem jest rozwiazany w eko plus 16 kw pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jack18 13.11.2010 23:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Listopada 2010 O 1 dzień dłużej na zasobniku Czyli różnica widoczna.. Zadawanie temp masz termostat tak? Ciekawe jak by było gdybym włączył tylko ciągłą prace pompy i został na czujniku pokojowym- jak myślisz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
minertu 14.11.2010 05:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2010 (edytowane) Czyli różnica widoczna.. Zadawanie temp masz termostat tak? Ciekawe jak by było gdybym włączył tylko ciągłą prace pompy i został na czujniku pokojowym- jak myślisz? Myślę,że spokojnie tak możesz zrobić,ja mam termostat ponieważ mam go umieszczony w centralnym punkcie w domu a cz.pokojowy w pokoju dziennym i było za ciepło Teraz temperatura jest ok:) , nawet musiałem na 4D trochę przystawić.Na dom puszczam tylko 34-36* ze względu na warunki za oknem. Na ciągłej pracy pompy i cz.pokojowym obecnie jedzie kolega petrzik. Edytowane 14 Listopada 2010 przez minertu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
minertu 14.11.2010 06:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2010 Straszna sprawa, dociepliłem piec, do drzwiczek dołożyłem 10cm waty o dł.od górnych drzwiczek do podłogi, pod górną klapę także 10cm waty(teraz blacha od góry jest zimna), dodatkowo 10cm waty w tą lukę do montażu kosza. Wreszcie wchodzę do kotłowni a nie do sauny,chociaż i tak jest ciepło. Szukam dalej, teraz dół od pieca jest strasznie gorący, to pewnie brak wody w ściankach poniż palnika, muszę zamontować coś wokół popielnika od środka może szamotowe odpromienniki? Druga sprawa temperatura podajnika wzrosła do 57.6st a wodę mam w piecu 50.5st. Ze sterownika jestem zadowolony z brucera także,ale z samego wymiennika już mniej. Następny piec który kupię nie będzie tracił ciepła na zewnątrz. W kotłowni ma być chłodno a nie gorąco, taką stratą ciepła ogrzałbym kuchnię i łazienkę. To co opisujesz to normalne zachowanie każdego kotła czy to z brucerem czy nie,teściowa ma elektromet i ten to dopiero daje czadu. Ja ponad 3 miesiące grzebałem w necie i szukałem pieca,już nawet padła decyzja na elektrometa i chwała bogu,że znalazłem ogniwo.Dobry ,wydajny i oszczędny. Niedaleko mnie jest producent LAZAR też była już decyzja o jego kupnie(serwis na miejscu)ale decyzja padła na ogniwo,koledzy ze mnie się śmiali,co to mam za firmę,co to w ogóle za piec itp.Ale to im się woda gotuje i serwis nie może sobie z tym poradzić,siedzą w kotłowni i pieca pilnują A co do temp w kotłowni to to jest rzecz normalna,piec chodzi na okrągło,palnik siłą rzeczy oddaje średnio 35* ciepła ,dodaj do tego rurę kominowa i sam komin to sobie zsumuj i masz tak jakbyś miał grzejnik w kotłowni. A dół z pieca będzie ciepły bo tam jest popielnik i ciepły popiół.Nie porównuj zwykłego pieca zasypowego z piecem z podajnikiem.W zwykłym kotle zasypowym powietrze jest zasysane od dołu i dlatego nie było tak ciepło bo wszystko w komin poszło.Rozpal w nim tradycyjnie i porównaj jaka jest temp od dołu pieca z uchylonymi drzwiczkami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rofmaniak 14.11.2010 08:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2010 Witam. Mam pytanko: Ponieważ nie mogłem chwilowo przetestować pracy pieca Ogniwo Eko z czujnikiem temp. wew. chciałem się zapytać jak działa piec przy ustawieniu zadawania temp. na czujnik temperatury wewnętrznej i cykliczna pracę pompy. Chodzi mi o to czy piec po osiągnięciu temperatury zadanej w ustawieniach czujnika temp. wewn. (ustawienie temperatury dziennej i temperatury nocnej) przechodzi w stan podtrzymania czy tak jak to jest w programie CO podajnik ciągle podaje z przerwami i piec w ogóle nie przechodzi w stan podtrzymania? I teraz zastanawiam się jeszcze jak długo (o ile będzie w stanie podtrzymania) piec będzie w podtrzymaniu, do momentu aż temperatura spadnie poniżej temperatury zadanej czy też np. zgodnie z nastawą podtrzymania jaką ustawimy w sterowniku? Czy możliwe jest włączenie programatora pokojowego bez cyklicznej pracy pompy CO i które ustawienia sprawdzają się lepiej? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
darase 14.11.2010 09:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2010 Minertu-to że piec się nie gotuje to zasługa sterownika, dół jest gorący i to strasznie,to pytam się dlaczego nie ma tam wody? To kolejna strata ciepła. Krążąca woda odbierałaby świetnie ciepło. W poprawianiu wymiennika jest wiele do zrobienia. Przykład z dociepleniem góry. Nie wiem jak to robisz Minertu że masz temperaturę ok 30st, taką to miałem paląc żytem, a po dociepleniu drzwiczek, boku i góry temperatura skoczyła na 57st. Pewnie teraz ciepło ucieka tylko podajnikiem i dołem, komin mam letni,więc to nie on tak nagrzewa kotłownie z dziurą na dwór. Gdybym miał taką dziurę na dwór w pokoju to lepiej nie mówić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
minertu 14.11.2010 11:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2010 Minertu-to że piec się nie gotuje to zasługa sterownika, dół jest gorący i to strasznie,to pytam się dlaczego nie ma tam wody? To kolejna strata ciepła. Krążąca woda odbierałaby świetnie ciepło. W poprawianiu wymiennika jest wiele do zrobienia. Przykład z dociepleniem góry. Nie wiem jak to robisz Minertu że masz temperaturę ok 30st, taką to miałem paląc żytem, a po dociepleniu drzwiczek, boku i góry temperatura skoczyła na 57st. Pewnie teraz ciepło ucieka tylko podajnikiem i dołem, komin mam letni,więc to nie on tak nagrzewa kotłownie z dziurą na dwór. Gdybym miał taką dziurę na dwór w pokoju to lepiej nie mówić. To jaka jest temp podajnika zależy również od kaloryczności opału,podałem 35* a nie 30* i to średnio aktualnie mam 38* ale jak napisałem to zależy od opału i od mocy z jaka pracuje palnik.To ,że docieplamy piec nie koniecznie jest musowe ale dobrowolne.Tak docieplony piec przechodził testy i uzyskał przypisane mu parametry dlatego taki piec kupiłeś a to ,że grzeje na zewnątrz (to piwnica a co jest w ziemi jest cieplejsze) to żeliwo i lepiej oddaje ciepło i długo trzyma. Może piec nie jest idealny ale lepszego w tej cenie nie znalazłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
minertu 14.11.2010 11:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2010 Witam. Mam pytanko: Ponieważ nie mogłem chwilowo przetestować pracy pieca Ogniwo Eko z czujnikiem temp. wew. chciałem się zapytać jak działa piec przy ustawieniu zadawania temp. na czujnik temperatury wewnętrznej i cykliczna pracę pompy. Chodzi mi o to czy piec po osiągnięciu temperatury zadanej w ustawieniach czujnika temp. wewn. (ustawienie temperatury dziennej i temperatury nocnej) przechodzi w stan podtrzymania czy tak jak to jest w programie CO podajnik ciągle podaje z przerwami i piec w ogóle nie przechodzi w stan podtrzymania? I teraz zastanawiam się jeszcze jak długo (o ile będzie w stanie podtrzymania) piec będzie w podtrzymaniu, do momentu aż temperatura spadnie poniżej temperatury zadanej czy też np. zgodnie z nastawą podtrzymania jaką ustawimy w sterowniku? Czy możliwe jest włączenie programatora pokojowego bez cyklicznej pracy pompy CO i które ustawienia sprawdzają się lepiej? Pozdrawiam Jest to opisane w wcześniejszych postach.Zadawanie temp. z czujnika pokojowego działa z pompa ustawiona na cyklicznie. Piec pracuje z przerwami i sam sobie ustawia czas podtrzymania.Natomiast na sama prace pieca ma jeszcze wpływ CWU oraz minimalna temperatura CO ,która jest ustawiona na 45*.Zauważyłem jednak,że i tak dość często włącza się pompa CO z powodu : nadwyżki temp CO włącza się aby wychłodzić wodę w skutek czego spada temp min na piecu i piec znowu się załącza i tak w kółko,ale ogólnie działa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
a-w 14.11.2010 16:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2010 witam, może podzielę się swoimi spostrzeżeniami, u mnie akurat najekonomiczniejsze ustawienia są z cykliczną pracą pompy i czujnikiem pokojowym, przysłanianie dmuchawy powodowało kopcenie, stała praca pompy przegrzewała pomieszczenia i byłem zmuszony korygować to dość często zaworem 4d, obserwując pracę z wykresów dobowych czasem dmuchawa pracuje non-stop przez kilka godz. a czasem regularny wykres z podtrzymaniem, dlaczego tak jest? nie potrafię wytłumaczyć, widocznie tak ma być, docieplanie kotła wydaje mi się bez sensu, podniesie tylko temp. podajnika i pewnie samego palnika co zaskutkuje większymi spiekami,nie doszukałem się również nigdzie na jakiej wysokości ma być deflektor (fabryka ustawiła na 9cm i czasem spieki zablokują się pod nim)ogólnie jestem z kociołka zadowolony i nie żałuję wyboru,zwłaszcza kiedy czytam o problemach z innymi markami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
darase 14.11.2010 18:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2010 MINERTU- Nie pisałem że masz tem.podajnika 30st tylko ''ok. 30'' , wiadomo że nie trzeba ocieplać,ale ocieplenie to duża oszczędność, też nie ma co patrzeć na to co mówi producent bo np.200st temperatura spalin jest akceptowalna ale już dla mojej kieszeni mniej bo więcej ciepła idzie w komin, tak samo jak temperatura podajnika którego alarm ustawiony jest na 100st a ja robię drakę o 57st. Uważam że błędem jest marnotrawienie ciepła wokół popielnika, też mogłaby być tam woda dogrzewająca powrót to i tem podajnika by spadła. Test jak w chip-ie cena/jakość nie do pobicia bdb. Minertu pomyśl o jakimś odpromienniku ciepła wokół szuflady na popiół, żeby to ciepło zostawało w kotle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jack18 14.11.2010 18:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2010 witam, może podzielę się swoimi spostrzeżeniami, u mnie akurat najekonomiczniejsze ustawienia są z cykliczną pracą pompy i czujnikiem pokojowym, przysłanianie dmuchawy powodowało kopcenie, stała praca pompy przegrzewała pomieszczenia i byłem zmuszony korygować to dość często zaworem 4d, obserwując pracę z wykresów dobowych czasem dmuchawa pracuje non-stop przez kilka godz. a czasem regularny wykres z podtrzymaniem, dlaczego tak jest? nie potrafię wytłumaczyć, widocznie tak ma być, docieplanie kotła wydaje mi się bez sensu, podniesie tylko temp. podajnika i pewnie samego palnika co zaskutkuje większymi spiekami, nie doszukałem się również nigdzie na jakiej wysokości ma być deflektor (fabryka ustawiła na 9cm i czasem spieki zablokują się pod nim) ogólnie jestem z kociołka zadowolony i nie żałuję wyboru,zwłaszcza kiedy czytam o problemach z innymi markami. Ja też mialem tak deflektor ustawiony,wiec go podnioslem o jedno oczko łancucha na którym wisi. teraz jest kolo 15cm i jest dobrze... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
minertu 14.11.2010 18:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2010 MINERTU- Nie pisałem że masz tem.podajnika 30st tylko ''ok. 30'' , wiadomo że nie trzeba ocieplać,ale ocieplenie to duża oszczędność, też nie ma co patrzeć na to co mówi producent bo np.200st temperatura spalin jest akceptowalna ale już dla mojej kieszeni mniej bo więcej ciepła idzie w komin, tak samo jak temperatura podajnika którego alarm ustawiony jest na 100st a ja robię drakę o 57st. Uważam że błędem jest marnotrawienie ciepła wokół popielnika, też mogłaby być tam woda dogrzewająca powrót to i tem podajnika by spadła. Test jak w chip-ie cena/jakość nie do pobicia bdb. Minertu pomyśl o jakimś odpromienniku ciepła wokół szuflady na popiół, żeby to ciepło zostawało w kotle. Do dolnych drzwiczek włożyłem też watę z aluminium a górne są z płytą szamotową ,na odpromiennik nie mam pomysłu Co do temp podajnika to czy nie masz żaru za nisko w podajniku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ZbysiuB 14.11.2010 20:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2010 ... tak samo jak temperatura podajnika którego alarm ustawiony jest na 100st a ja robię drakę o 57st. Uważam że błędem jest marnotrawienie ciepła wokół popielnika, też mogłaby być tam woda dogrzewająca powrót to i tem podajnika by spadła... I zgadzam się z Tobą . Tylko przy wejściu z pracą kotła na wysokie temperatury np. 65-70 st.C powrót będzie oscylował koło wartości, o którą "robisz drakę" . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
darase 14.11.2010 20:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2010 Minertu myślący z Ciebie człek, jest tak jak piszesz ''lustro żaru'' jak to nazywa jeden kolega delikatnie się zapada, co jakiś czas w trybie ręcznym go podnoszę, dobry groszek i małe zapotrzebowanie na ciepło. Może taką płytę szamotową wstawić w środku koło szuflady? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PAPROCIAK 14.11.2010 20:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2010 Darase Kup taką wełnę z folia aluminiowa jak do kominków i na silikonie doklej gdzie ci ucieka ciepło, ustaw piec na takiej płycie do budowy ścianek kominka i po problemie. U mnie kotłownia graniczy z pralnią, suszarnią i garażem tak że ciepło się nie marnuje ale grzejnik tam dałem niepotrzebnie.U mnie podajnik cały czas ma ok 30 stopni. Wysokość lustra żaru zależy od tempa palenia jak będzie zimno to szybciej bedzie podawał i żar ci się podniesie.Wydaje mi się ze piec ma lekki nadmiar powietrza bo mieszanie ekogroszku z miałem powoduje że spieków jest znacznie mniej. - dodatkowa korzyść to: miał znacznie tańszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
darase 14.11.2010 21:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2010 PAPROCIAK dzięki za cenne rady, bardzo mądrze piszesz, ogniwa podłoga wogóle nie jest docieplona, będzie ciężko go podnieść, mam go postawionego na takiej specjalnej twardej gumie żeby drgania się nie przenosiły, spróbuję ocieplić go od środka. Może się uda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rofmaniak 14.11.2010 21:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2010 darase na jakiej gumie ustawiałeś piec, bo u mnie stoi na kafelkach i strasznie przenosi drgania podczas podawania podajnika. Są jakieś specjalne gumy pod piec (odporne na wysoką temperaturę)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
darase 14.11.2010 22:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2010 Rofmaniak- są takie gumy żeby np.maszyny typu frezarki, tokarnie itp.nie jeździły na betonie lub płytkach. Guma jest tak twarda że nożem nie szło ciąć, musiałem boshem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
minertu 15.11.2010 05:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Listopada 2010 Minertu myślący z Ciebie człek, jest tak jak piszesz ''lustro żaru'' jak to nazywa jeden kolega delikatnie się zapada, co jakiś czas w trybie ręcznym go podnoszę, dobry groszek i małe zapotrzebowanie na ciepło. Może taką płytę szamotową wstawić w środku koło szuflady? Można spróbować z płytką szamotową,są chyba w OBI o grubości do 3cm bodajże ale zmniejszy to znacznie popielnik.Można spróbować wyłożyć spód i zobaczyć czy coś się zmieni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.