Slaveta 16.02.2011 23:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2011 (edytowane) Podaje wynik z całej doby pracy Ponara 26kw tylko na miale węglowym. Myślę że wykres nie wymaga komentarza. Jeżeli chodzi o moje spostrzeżenia to miał spala się idealnie prawie na proszek, nie robią się spieki i pali się równo po środku retorty co zresztą widać na zdjęciach które podałem wyżej. Z tego wynika że straciłem trochę złotówek jadąc całą zimę tylko na ekogroszku. Następnym krokiem pewnie będzie zakup porządnego miału o kaloryczności 25 albo 27 KJ. Przy okazji testów wyszedł jeden burak zrobiony w mojej instalacji a mianowicie w salonie mam jeden grzejnik o mocy 2KW gdzie pomieszczenie ma 35m2 niestety to jest za mało będę musiał po sezonie to poprawić czyli dołożyć drugi grzejnik. Dobrze widać na wykresie że pomimo 60* na piecu temp. nie poszła wyżej niż 20*. Edytowane 16 Lutego 2011 przez Slaveta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sebsa 17.02.2011 06:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2011 Skoro 01.02 pisałeś: "Ale nie czyszczę czekamy co będzie dalej. Temp spalin w okolicach 100-120 stopni, ale ostatnio mamy lekkie przymrozki." to znaczy, że od tamtego czasu temp. spalin mocno wzrosła - czy możesz napisać po ilu dniach od czyszczenia zaczęła wzrastać ? Tak ale 7 02 2011 pisałem jeszcze tak Witaj Zawijan.Po dwóch i pół tygodnia zajrzałem do kociołka. W środku - to najważniejsze sucho - i niespodziewanie czysto. Nawet gdybym chciał to nie miałbym czego zbytnio czyścić. Górna powierzchnia wymiennika pokryta lekko warstwą brudu. Wszystkie otwory płomieniówek drożne. Jedyne do czego mógłbym się przyczepić to brud zalegający na zawirowaczach, przynajmniej tych niektórych. Ale to również wina poprzedniego wymiennika i i wilgoci, która spowodowała duże ich oblepienie, co ciężko było wyczyścić. Po sezonie mam zamiar wyczyścić każdą z osobna szpachelką lub papierem ściernym. Przy okazji spojrzałem, właściwie dotknąłem warstwy brudu na półce szamotowej i tam również nieźle. Do wyczystki dolnej nie zaglądałem, już nie miałem ochoty. Temp. spalin 120-140 stopni przy 9 stopniach na zewn. Mam ustawioną funkcję auto lato, która ma za zadanie się uaktywniać powyżej 10 stopni na zewn. Tak myślę, że to niedługo będzie miało miejsce - bo o powrocie zimy raczej się nie wspomina. Chodzi o to, że przy zmniejszającym się zapotrzebowaniu na ciepełko piec pracując mniej - wolniej będzie się brudzić. Tak więc jeśli wszystko będzie szło jak do tej pory do końca lutego bez czyszczenia spokojnie powinienem dociągnąć. Jutro postaram się dołączyć wykresy do wglądu. Powiem jednak że spodziewałem po takim okresie bez czyszczenia większego wzrostu spalin czyli spadku sprawności kotła. W okresie przed ostatnimi mrozami temp spalin wachała się w przedziale 120-140 st przy temp CO 45. Ostatnio musiało u mnie naprawdę pomrozić skoro pogodówka przestawiła piec na 50 stopni jak pisałem wczoraj. Powiem tylko że na aktualnej krzywej grzania przez ostatnie 2 miesiące temp Co nie przekraczyła nigdy 48 stopni. Także ten wzrost nie je moim zdaniem tyle skutkiem spadku sprawności kotła ile bardziej ostatnich mrozów i zwiększonego zapotrzebowania na ciepło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sebsa 17.02.2011 06:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2011 Przepraszam Zawijan. Powtórzyłem po Tobie ale odpowiadając Suspenserowi nie czytałem ostatniej strony forum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
chochla72 17.02.2011 09:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2011 Ostatnio musiało u mnie naprawdę pomrozić skoro pogodówka przestawiła piec na 50 stopni jak pisałem wczoraj. Powiem tylko że na aktualnej krzywej grzania przez ostatnie 2 miesiące temp Co nie przekraczyła nigdy 48 stopni. Także ten wzrost nie je moim zdaniem tyle skutkiem spadku sprawności kotła ile bardziej ostatnich mrozów i zwiększonego zapotrzebowania na ciepło. Zdecydowanie. Temperatury za oknem w momencie rozpoczecia dyskusji o wplywie zanieczyszczen na spalanie z tego co pamietam oscylowaly w okolicach 0 stopni. Od jakiegos czasu -10 za oknem przez cala noc (w Polsce centralnej) nie jest niczym niezwyklym, a trzeba zdawac sobie sprawe z tego, ze przy temperaturze w pomieszczeniach ustawionej na 22* roznica w zapotrzebowaniu na cieplo przy -10* w porownaniu do 0* na zewnatrz zwieksza sie o 45% Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sebsa 17.02.2011 10:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2011 Chochla mam do Ciebie takie pytanie. Chciałem ostatnio tak z ciekawości "pobawić się " ustawieniem pracy pompy CO w trybie cyklicznym. Ale że nie mam załączonego żadnego czujnika temp. wewnętrznej to zmiana trybu nic nie daje. Rozumiem, że ten tryb jest dedykowany w przypadku posiadania wspomnianego czujnika- ba tak przynajmniej wynika z opisu funkcji oraz braku zmian w trybie pracy mojej pompy zmianie. Wolałbym zostać przy swoim wyborze ( pogodówka plus głowice na grzejnikach) Bardziej mi chodzi o poznanie wpływu pracy pompy w takim trybie na mój układ i kocioł. Swoją drogą nie zagłębiałem się w tą funkcję ale wydaje mi się, że ciekawą opcją byłoby dodanie tablicy tygodniowej dla tej funkcji. Np w dzień praca ciągła - noc cykliczna wg nastaw operatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jorgo 17.02.2011 13:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2011 Wielokrotnie informowałem, że nasze palniki BRUCER i BURNER-S zostały skonstruowane przede wszystkim do spalania miału. zawijan...mógłbyś zrobić porównanie tych dwóch palników, co mają wspólnego, a czym się różnią, jakie mają plusy i jakie wady.......tak pokrótce to wydaje się, że BURNER-S jest lepszy.......ale mówię tak tylko z racji tego , że jest nowszym palnikiem, i wyeliminowano z niego to, co BRUCER miał złe..... dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
chochla72 17.02.2011 14:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2011 Chochla mam do Ciebie takie pytanie.... Jesli chodzi o czujnik, tak, jest on niezbedny. Tak samo jak niezbedny jest czujnik zewnetrzny, zeby pogodowka dzialala, no bo na podstawie czego sterownik mialby podejmowac decyzje o zmianie parametrow grzania? Praca cykliczna z mojej obserwacji dziala w nastepujacy sposob. Piec po dojsciu do zadanej temperatury w pomieszczeniu przechodzi w tryb pracy cyklicznej przy czym podgrzewa wode do poziomu temperatury obnizonej. Jesli temperatura w pomieszczeniach spada o ~0.5* ponizej zadanej sterownik podwyzsza temperature wody w ukladzie do temperatury standardowej i przechodzi w tryb pracy ciaglej dla pompy. Nie rozumiem zdania: "Bardziej mi chodzi o poznanie wpływu pracy pompy w takim trybie na mój układ i kocioł." Mozesz to rozwinac? Co do tablicy tygodniowej. Powiem szczerze, ze nie widze potrzeby posiadania takiej tablicy. Ciezko mi jest powiedziec czy praca cykliczna pompy jest lepsza czy gorsza od pracy ciaglej w kontekscie zywotnosci pieca, tutaj powinien wypowiedziec sie ktos kto sie tym zajmuje zawodowo. Wiem natomiast (bo to sprawdzilem) ze eCoal daje sobie doskonale rade z utrzymaniem temperatury na zadanym poziomie z duza dokladnoscia (0.1*) przy czym ten tryb jest bardziej oszczedny niz praca ciagla. Jedyny powod dla ktorego mozna by wykorzystac te tablice to przypadek w ktorym ktos chce uzyskac duze roznice temperatur w poszczegolnych pomieszczeniach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
minertu 17.02.2011 16:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2011 sebsa Do pracy cyklicznej nie musisz posiadać żadnego czujnika natomiast do pracy pompy wyłączonej tak.Praca cykliczna polega na ustawieniu samemu czasu jej pracy i postoju ,praca pompy wyłączonej nią steruje czujnik wewnętrzny lub termostat.Na pracy pompy wyłączonej da się dużo zaoszczędzić jak ktoś ma dobrze ocieplony dom (w moim przypadku było to jakieś 1/5 dnia więcej niż praca na pogodówce i pompa stale włączona).Oszczędniej ale dużo spieków i nie dopalonego węgla.Pytanie tylko czy warto zaoszczędzić 40kg grochu dla takiej pracy nie wiedząc co będzie z piecem za 5 lat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
chochla72 17.02.2011 16:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2011 sebsa Do pracy cyklicznej nie musisz posiadać żadnego czujnika natomiast do pracy pompy wyłączonej tak. Nie moge tego sprawdzic organoleptycznie bo mi wysiadl net i stracilem kontakt ze sterownikiem ale wydaje mi sie, ze sie mylisz. Spojrz na strone 26 instrukcji ecoala, na opis pola "tryb pracy pompy CO": Tryb pracy pompy CO przy aktywnym regulatorze wewnetrznym (prog. pokojowy lub termostat). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
chochla72 17.02.2011 17:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2011 (edytowane) Pytanie tylko czy warto zaoszczędzić 40kg grochu dla takiej pracy nie wiedząc co będzie z piecem za 5 lat. na ta chwile ja widze dwa potencjalne zagrozenia dla pieca 1) niska temperatura powrotu i mozliwosc wykraplania sie wody na wymienniku. Jesli masz w ukladzie pompe mieszajaca lub zawor n-drozny to problem nie powinien wystepowac. W koncu chodzi o to aby zapewnic temperature powrotu wyzsza niz punkt rosy. Jesli uda sie to zapewnic to chyba nie ma znaczenia czy pompa bedzie pracowac w trybie ciaglym czy przerywanym 2) jak spawy w dlugoterminowym okresie wytrzymaja wahniecia temperatur w komorze spalania. Trzeba by sie spytac jakiegos metaloznawce czy taka hustawka temperaturowa nie spowoduje jakis mikropekniec i w efekcie rozszczelnienia kotla. Wydaje mi sie to raczej malo prawdopodobne bo nawet jesli skoki temperatur sa duze to sa one rozlozone w dlugim okresie czasu - spaw nie stygnie gwaltownie wiec nie tworza sie zbyt duze napezenia mogace prowadzic do pekniec. No przynajmniej tak mi sie kojarzy z lekcji technologii sprzed cwierc wieku Tak na marginesie oszczednosci moga byc calkiem solidne - u mnie przejscie przy programatorze pokojowym z pracy ciaglej na cykliczna powodowalo wydluzenie pracy pieca o 2-3 dni przy ~2 tygodniowym okresie miedzy zasypami Edytowane 17 Lutego 2011 przez chochla72 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
minertu 17.02.2011 17:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2011 (edytowane) chochla72 Wszystko się zgadza ale jak robiono instrukcje nie było jeszcze oprogramowania takiego jakie jest obecnie. W nowym oprogramowaniu masz tak praca cykliczna -czyli sam ustawiasz ile czasu pompa ma pracować a ile stać praca wyłączona-w tym momencie steruje nią albo termostat albo czujnik pokojowy ,zależy co sobie wybierzesz praca ciągła-niezależna od czujników Oczywiście w każdym trybie po przekroczeniu temp maksymalnej na piecu pompa uruchamia się w celu wychłodzenia wody w piecu i odwrotnie ,gdy temp na piecu spadnie poniżej minimalnej pompa się wyłącza aby woda się dogrzała. Edytowane 17 Lutego 2011 przez minertu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
darase 17.02.2011 20:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2011 Burner jest "troszeczku" lepszy, ponawiam pytanie istnieje techniczna możliwość założenia tego palnika do Ogniwa eko? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
minertu 17.02.2011 20:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2011 zawijan poczytaj priv a tu zapodaje foto jak to wygląda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
darase 17.02.2011 20:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2011 Sprawdzałem również możliwość włożenia cegieł na ruszt awaryjny, możliwość jest tylko trzeba podnieść na płaskownikach 3 belki żeliwne. Nie wiem tylko czy te cegły powinny być na całym ruszcie awaryjnym czy tylko nad palnikiem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
minertu 17.02.2011 20:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2011 Nie chciało mi sie dzis bawic ale jutro robie z katownika podpore i na to cegły bo żeberek chyba szkoda.Deflektor zamontuje od spodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
darase 17.02.2011 20:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2011 Minertu nie lepiej tam było cegły dać? Szkoda tego rusztu żeliwnego jest tak nisko że wypali się dziura. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
chochla72 17.02.2011 20:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2011 chochla72 Wszystko się zgadza ale jak robiono instrukcje nie było jeszcze oprogramowania takiego jakie jest obecnie. hmmmm, sprawdzilem i faktycznie tryb pracy pompy nie jest zalezny od regulatora pokojowego. Coz, trzeba poprosic producenta o uaktualnienie manuala w takim razie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
minertu 17.02.2011 20:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2011 dól żeberek jest na wysokości deflektora,jak zrobię podporę to będą cegły a pod nimi deflektor. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
darase 17.02.2011 20:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2011 Wydaje mi się że deflektor nad cegłami jest zbędny. Chochla swoje dziecko zmuszam do myślenia gram z Wojciechem w szachy , 4.5lata to najlepszy wiek na myślenie, narazie wygrywa, gramy o puchar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
minertu 17.02.2011 21:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2011 Wydaje mi się że deflektor nad cegłami jest zbędny. Napisałem,że będzie pod A żeberka też żeliwne wiec prędko się nie wypalą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.