Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Komin - problemy


Recommended Posts

Witam i na poczatku przepraszam że po raz kolejny poruszam problem cieknacych kominów. Niestety ale ten problem dotknął rowniez mnie i szukam rozwiazania problemu.

Komin wykonany z cegły klinkierowej "kratówki" i w dodatku murowany na listwach, czyli o cofnietych fugach z zaprawy do klinkieru. Podstawowe dwa błedy w wykonaniu kominów i teraz juz DOBRZE je znam. Obróbka komina wcieta w komin i bardzo dobrze usczelniona silikonem dekarskim.

Dodatkowo po pierwszych objawach przeslikonowałem fugi na wysokość pierwszej warstwy cegieł. Wilgoc na kominach, ponizej lini dachu pokazuje sie po obfitych deszczach. Jestem pewien że wnika przez te cofniete fugi. Teraz pytanie, poniewaz dostęp do kominów mam mocno utrudniony ze wzgledu na pochylenie dachu wiec wolałbym uniknac fugowania ich na tzw. "0", czy przesiliokonowanie wszystkich fug na kominie jest w stanie rozwiązać skutecznie moj problem czy tez iść inna drogą. Prosze o pomoc w rozwiazaniu mojego problemu i dziekuje za zainteresowanie.

a ten komin od wierzchu jest jakoś zabezpieczony przed deszczem? majakąś obróbkę np. blacharską? może deszcz padając sączy się poprzez szczeliny w cegle i stąd problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda psuc mi wygladu kominów tynkujac je - to juz ostateczność.

Ostatnie dwie warstwy są wykonane z pełnej cegły klinkierowej, nastepnie komin na ciągach wentycyjnych "przykryty" jest cegłą pełna i pełna ceglą klinkierową i na tym zrobiona jest czapa z zaprawy do murowania klinkieru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda psuc mi wygladu kominów tynkujac je - to juz ostateczność.

Ostatnie dwie warstwy są wykonane z pełnej cegły klinkierowej, nastepnie komin na ciągach wentycyjnych "przykryty" jest cegłą pełna i pełna ceglą klinkierową i na tym zrobiona jest czapa z zaprawy do murowania klinkieru.

 

Z tego co piszesz wnioskuję, że komin do dachu wykonany jest z pełnej cegły palonej, a powyżej z cegły klinkierowej kratówki + dwie warstwy pełnej cegły klinkierowej + czapka z zaprawy.

Musze cię zmartwić, że to jest niestety następny błąd. Komin powinno się (jeżeli jest murowany z cegły) murować od dołu, do zakończenia z takiego samego materiału. Najlepiej jest to zrobić z dobrze wypalonej pełnej cegły kl 150.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja do znudzenia powtarzam:

Mam komin z kratówki, który przeżył już wszelkie możliwe ulewy i jest suchutki, ale:

1. ma pełne fugi,

2. porządna wodoszczelna czapa.

 

Proponuję zadbać o te dwie rzeczy i życzę sukcesu w naprawie.

 

dodam jeszcze:

3. zaprawa trasowa

i komin wytrzyma sto lat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam i na poczatku przepraszam że po raz kolejny poruszam problem cieknacych kominów. Niestety ale ten problem dotknął rowniez mnie i szukam rozwiazania problemu.

Komin wykonany z cegły klinkierowej "kratówki" i w dodatku murowany na listwach, czyli o cofnietych fugach z zaprawy do klinkieru. Podstawowe dwa błedy w wykonaniu kominów i teraz juz DOBRZE je znam. Obróbka komina wcieta w komin i bardzo dobrze usczelniona silikonem dekarskim.

Dodatkowo po pierwszych objawach przeslikonowałem fugi na wysokość pierwszej warstwy cegieł. Wilgoc na kominach, ponizej lini dachu pokazuje sie po obfitych deszczach. Jestem pewien że wnika przez te cofniete fugi. Teraz pytanie, poniewaz dostęp do kominów mam mocno utrudniony ze wzgledu na pochylenie dachu wiec wolałbym uniknac fugowania ich na tzw. "0", czy przesiliokonowanie wszystkich fug na kominie jest w stanie rozwiązać skutecznie moj problem czy tez iść inna drogą. Prosze o pomoc w rozwiazaniu mojego problemu i dziekuje za zainteresowanie.

 

 

Ja miałem też problemy z cięknącym kominem - wykonanym z cegły klinkierowej dziurawki a ostatnie 4 warstwy z cegły pełnej. Zakończone do wszystko wylewką z betonu.

 

Przy dłuższych deszczach (siąpiących) komin połykał wodę i oddawał mi ją w pomieszczeniach na poddaszu :).

 

Oto kilka UWAG (już mi nie cieknie to samo zrobił znajomy i też nie ma już problemu i tobie na pewno pomoże):

 

1. Nie przejmuj się obróbką komina wciętą !!!!!! - to jest OK.

2. Posmaruj sobie zakończenie komina i wszystkie fugi do około komina środkiem, który zabezpiecza przed przedostawaniem się wody - ja to zrobiłem środkiem który nazywa się - SIKAGARD-703 W

3. Na zakończenie komina położyłem dwie warstwy papy na gorąco i zakończyłem to obróbką blacharską - wystającą około 3 cm za komin

4. to wszystko

 

Gwarantuję Ci, że Twoje problemy z cieknącym kominem się skończą.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za podpowiedź, ale mam jedno pytanko, czy gdyby Twój sposób mi nie pomógł to czy po zapuszczeniu fug preparatem przez Ciebie podanym w przyszłosci bede mógł zafugować cegly na "0" czy tez ten preparat tak zabezpieczy fugi że już nic sie do nich nie przyczepi?

 

Poniżej opis z instrukcji zastosowania:

 

Sikagard-703W - jest jednoskładnikowym gotowym do użycia, hydrofobowym impregnatem siloksanowym do zabezpieczeń wielu rodzajów podłoży mineralnych: betonowych, ceglanych, kamiennych, klinkierowych, zbrojonych włóknem płyt cementowych.

 

-Zapewnia uzyskanie podłoża nienasiąkliwego dla wody opadowej. Przeźroczysty - nie zmienia wyglądu zabezpieczonej powierzchni. Poprawia odporność podłoża na zabrudzenia i powstawanie nalotów organicznych (np. mchy i porosty) oraz zmniejsza możliwość powstawania wykwitów solnych. Nie zmienia porowatości podłoża i jego paroprzepuszczalności.

 

- Zabezpieczone podłoże można pokrywać wieloma rodzajami powłok.

 

 

To tyle jeśli chodzi o opis.

Ja sam nie pokrywałem niczym tego ale myślę, że nie będzie żadnego problemu żeby uzupełnić fugę.

 

Najważniejsze w zabezpieczeniu Twojego komina jest (jak pisał ktoś wyżej) aby dobrze zaizolować tę betonową czapę zamykającą komin. Bo beton wciąga wodę i oddaje ją później do dziurawki. Fugi również piją wodę i i też ją oddają do dziurawki.

 

Napiszę Ci jeszcze tylko tyle, że ja zanim do tego doszedłem trzy razy miałem poprawianą "obróbkę blacharską" komina. Wydałem na to z 1000 PLN i nic to nie dało.

 

Więc się nie zastanawiaj i zrób to. Koszt niewielki bo środek ten kosztował bodajże około 45 PLN a można wykorzystać go również na balkony i tym podobne rzeczy narażone na opady i wilgoć.

 

No i oczywiście kup kawałek dobrej papy wodoodpornej najlepiej termozgrzewalnej zaproś dekarza i niech Ci ją przyklei na kominy.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...