Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Mam podłączoną do pieca. Ruszyła zaraz po przestawieniu 5E (nie E5) na 1. Może nie zapisałeś ustawień? Wejdź jeszcze raz w menu pieca i sprawdź.

kurcze zapisałem już dawąłem automatyczną konfigurację systemu i nic dupa, ale 5E pozostało na 01 - własnie wcześniej nie zatwierdziłem i było 00 ale później przestawiłem na 01. A może wbrew logice przewód zółto zielony nie ma byc podłaczony do ramy pieca ? Bo niebieski idzie do N a brązowy do L.

Walka w kotłowni trwa w menu mam : pompa :jest, konfiguracja ciepłej wody zasobnik do urządzenia grzewczego ( jest też jakieś IMP od 3 do 10) ale to chyba nic dla mnie. Osobne programy dla pompy i wody.

  • Odpowiedzi 3,8k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Podłączyłeś dobrze. Może to będzie głupie pytanie - program pompy ustawiłeś tak, że powinna być załączona? I jak zmierzysz napięcie na zaciskach gdzie włączyłeś pompę to jest cały czas 0?

No to cieszy mnie brak problemów. Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Alternatywa na rynku nie jest bogata. Fajna jest Paradigma, nawet cena podobna - ups, to w Euro :)

 

Mice:

Przytaczany wątek czytałam. Uznanie gwarancji i zwrot kosztów remontu (o ile nastąpi) to jedno. Ale kilka dni (tygodni!!!) bez kotła w domku przy -20 na dworze ?

 

Dobrze mieć świadomość, że gwarancja i serwis działa ale jeszcze lepiej nie musieć sprawdzać tego na własnej skórze, czego wszystkim życzę :)

Podłączyłeś dobrze. Może to będzie głupie pytanie - program pompy ustawiłeś tak, że powinna być załączona? I jak zmierzysz napięcie na zaciskach gdzie włączyłeś pompę to jest cały czas 0?

napięcie na N jest a może w pompie są źle przewody i trzeba je zamienić.

Zastanawian mnie dlaczego nie mam w parametrach : priorytetu ciepłej wody, temp. zasobnika itd jest tylko : działanie pompy 4/h. Idę zamienić przewody w pompie moze nic nie skopię hehe.

Żółto-zielony to uziemienie i nie podłączaj go nigdzie indziej tylko do zacisku gdzie i inne żółto-zielone kabelki dochodzą. Kolejność brązowego i niebieskiego nie ma większego znaczenia (prąd przemienny), ale standard mówi: brązowy - faza, niebieski - zero.

 

Jeśli napięcie na zaciskach jest a pompa nie działa, to albo wyrwałeś drugi koniec kabelka z pompy, albo masz zepsutą pompę.

Podłącz zamiast pompy do pieca żarówkę (na 230V, o możliwie małej mocy na wszelki wypadek - np. 25W) - sprawdzisz, czy to nie wina pompy. Żarówka będzie się zapalać gdy pompa powinna ruszać.

 

Możesz też pompę podłączyć bezpośrednio do gniazdka sieciowego i sprawdzić czy ruszy. Pompę masz na napięcie 230V, prawda?

 

I na czas grzebania wyłączaj piec z sieci ;-)

Żółto-zielony to uziemienie i nie podłączaj go nigdzie indziej tylko do zacisku gdzie i inne żółto-zielone kabelki dochodzą. Kolejność brązowego i niebieskiego nie ma większego znaczenia (prąd przemienny), ale standard mówi: brązowy - faza, niebieski - zero.

 

Jeśli napięcie na zaciskach jest a pompa nie działa, to albo wyrwałeś drugi koniec kabelka z pompy, albo masz zepsutą pompę.

Podłącz zamiast pompy do pieca żarówkę (na 230V, o możliwie małej mocy na wszelki wypadek - np. 25W) - sprawdzisz, czy to nie wina pompy. Żarówka będzie się zapalać gdy pompa powinna ruszać.

 

Możesz też pompę podłączyć bezpośrednio do gniazdka sieciowego i sprawdzić czy ruszy. Pompę masz na napięcie 230V, prawda?

 

I na czas grzebania wyłączaj piec z sieci ;-)

 

dzięki własnie tak zrobiłem . Rozebrałem pompę i przewody sprawdziłem były dobrze. Podłaczyłem do sieci zaświeciła się dioda pompa ruszyła ( hm chyba ruszyła bo jest bardzo cicha i mam wrażenie że skopana i nie pracuje jak trzeba. Później była operacja na otwartym sercu z właczonym prądem dioda zapala jak trzeba w chwili jak piec daje sygnał czyli teoretycznie piec chyba jest gitesik teraz muszę jakoś ustalić czy pompa jest dobra czy nie. Biegów w niej nie ma jest to pompa Grundfosa coś w niej brzęczy ale teoretycznie jak chodzi to jakoś nie czuję aby ciepła była szybciej niż normalnie.

  • 2 weeks później...

Ponieważ mamy koniec sezonu grzewczego może warto podsumować ile komu gazu poszło ? Przy okazji wypada podać powierzchnie ogrzewaną, typ instalacji, jak dobrze dom zaizolowany no i ile osób sobie zamieszkuje. Ciekaw jestem gdyż w przyszłym sezonie sam zacznę grzanko.

 

newpeter

Własnie sie wybieram po kocioł - ale mam szybkie pytanie czy program wygrzewania podłogówki jest w zewnętrznym sterowniku (pogodnowym) czy w piecu?

Jeśli w zewnętrznym to czy FW 100 go ma bo w opisie na stronie junkersa nie piszą o tym w FW200 jak najbardziej, ale mi w zupełności wystarczył by FW100 - przy okazji czy ktoś ma podłączonego smarta z zasobnikiem BIWAR QATRO 150l, zasobnik wygląda na solidny (od strony parametrów) i mam na niego ochotę sie zastanawiam czy warto czy moze coś tańszego wystarczy (dodam że mam cyrkulację, 2 dorosłe i 2 dzieci, )?

Własnie sie wybieram po kocioł - ale mam szybkie pytanie czy program wygrzewania podłogówki jest w zewnętrznym sterowniku (pogodnowym) czy w piecu?

Jeśli w zewnętrznym to czy FW 100 go ma bo w opisie na stronie junkersa nie piszą o tym w FW200 jak najbardziej, ale mi w zupełności wystarczył by FW100 ...

 

FW100 zgodnie z instrukcją ma funkcję suszenia jastrychu.

 

newpeter

Jakiej średnicy są przyłacza w junkersie -bo go jeszcze nie mam w rękach a musze kupić złaczki do PEX i ewentualnie przejściowki z rury 25, tam sa śrubunki czy jakieś gwiny stałe?
Jakiej średnicy są przyłacza w junkersie -bo go jeszcze nie mam w rękach a musze kupić złaczki do PEX i ewentualnie przejściowki z rury 25, tam sa śrubunki czy jakieś gwiny stałe?

 

http://www.szkolenia-junkers.pl/res-instrukcje.phtml?files_dir_id=686

 

pobierz: "CerapurSmart - instrukcja montażu" i na stronie 23 są wymiary przyłączy.

 

newpeter

Witam, planuje wtym roku zmodernizować kotłownie (wymiana starego pieca gazowego), poszukuje doświadczonego instaltora, który oceni, doradzi i nie zedrze ostaniego grosza :). Skłaniam sie włanie ku temu piecykowi , został mi on polecony prze Rapczyna. Jesli znacie kogoś takiego kto by mógł podjechać i ocenić to na zywo , to chętnie skorzystam, nie chciał bym natknąć się na kogoś "przypadkowego" w tak ważnych decyzjach. Miejscowość Owczarnia (okolice Pruszkowa)

Dziękuje i pozdrawiam

wazik

Edytowane przez wazik
Witam. Czy ktoś z użytkowników wie jaka jest pompa w forumowy piecu i czy dałaby radę pchnąć wodę w podłogówce 8 obiegów po około 75m (baz mieszacza i pompy) i 7 grzejników?
  • 2 weeks później...

Witam,

Stoję przed wyborem kotła i tak powoli czytuję opinię już użytkujących,

czy osoby które posiadają Junkersa 14-3 mogą narzekać?

bardzo popularny sprzęt :) może ze względu na cenę - nie wiem

domek mój raczej standard ok. 190 m, 16cm styro, podłoga 12, dach wełna 25

garaż w bryle, cały dom podłogówka, reku

 

był wątek o przejściach jednej z Pań na forum ale jak czytałem skończyło się dobrze, raczej poczatkowa niechęć zadziałałą ale w czas (a może już po czasie) się zreflektowali

tak czy inaczej szukam kotła

instalację działałem sam, kotłownie miał mi zrobić wujek - hydraulik starej daty jak sie określa sam :)

on z kolei poleca Immergas (model jeszcze dokładnie nie wiem jaki) - rzekomo takie cudne i on ma super zniżki

kolejna sprawa to zanegował mój pomysł wsadzania rury do szachtu, tylko wyprowadzenie komina bezpośrednio w bok za ścianę - co o tym myślicie - wylot byłby skierowany na zachód i dostawał wiatrem w czoło ...

 

sterownik - rozumiem że potrzeba mi FV100 - pogodówka czyli czujnik zewn. i regulator pokojowy.

Czy coś jeszcze?

Zasobnik myśle jakiś ponad 200 L z 2 węź - tak przyszłościowo :)

 

poradźcie doradźcie :)

Witam,

to zanegował mój pomysł wsadzania rury do szachtu, tylko wyprowadzenie komina bezpośrednio w bok za ścianę - co o tym myślicie - wylot byłby skierowany na zachód i dostawał wiatrem w czoło ...

.....

Zasobnik myśle jakiś ponad 200 L z 2 węź - tak przyszłościowo :)

 

 

Nie wiem dlaczego Ci to zanegował - ja włożyłem właśnie rurę fi80 do komina który pierwotrnie byl przezanczony do gazu (fi 140) pięknie to wyprowadziłęm na górę i zwińczylem ślicznym ;0 daszkiem jakieś 40 cm nizej jest daszek od 140-ki ponizej którego jest wlot czystego powietrza.

Kominiarz który to odbierał nie miał żadnych zastrzeżeń - stwierdził że robota jest fachowa i przedewszystkim tania bo nie mażadnych "systemowych" zakończeń a to co jest bedzie działać doskonale.

Co do zasobnika - ja sie skłąniam ku 150l z biawaru (qatrro) mam nadzieję ze wyrobi kociołek - a zasobnik ma całkeim ciekawe parametry (małe straty, dobry wymiennik - jeden ale nie zamierzam stawiać drugiego kotła - przynajmneij na razie a i solary nie wchodzą w grę przyanjmneij w tej cenie w ajkiej są teraz))

zanegował że niby dużo taniej z tą rurą przez ścianę

dziś dzwoniłem na infolinię Junkersa i sobie chwilę porozmawiałem, czy inny rodzaj komina wpływa na kondensację

powiedzieli że nie, natomiast że spaliny mogą lekko po elewacji brudzić, lub skraplać w zimie (czy jakoś tak)

 

a jak z pozostałymi wątpliwościami :)

...tak czy inaczej szukam kotła

instalację działałem sam, kotłownie miał mi zrobić wujek - hydraulik starej daty jak sie określa sam :)

on z kolei poleca Immergas (model jeszcze dokładnie nie wiem jaki) - rzekomo takie cudne i on ma super zniżki

kolejna sprawa to zanegował mój pomysł wsadzania rury do szachtu, tylko wyprowadzenie komina bezpośrednio w bok za ścianę - co o tym myślicie - wylot byłby skierowany na zachód i dostawał wiatrem w czoło ...

 

sterownik - rozumiem że potrzeba mi FV100 - pogodówka czyli czujnik zewn. i regulator pokojowy.

Czy coś jeszcze?

Zasobnik myśle jakiś ponad 200 L z 2 węź - tak przyszłościowo :)

 

poradźcie doradźcie :)

 

System spalinowo-powietrzny wypuszczony przez ścianę będzie tańszy niż wpuszczony w szacht kominowy.

FW100 może być zamontowany w kotle lub w pomieszczeniu, jeśli będziesz kupować obcy zbiornik to potrzebujesz czujnika temperatury SF3.

Napisz jakie masz obciążenie cieplne budynku. Jeśli większe niż 11,63kW (1000l/h, dt=10stK) to zgodnie z wytycznymi Junkersa powinno być sprzęgło hydrauliczne. Przy podłogówce profilaktycznie jeszcze TB 1

 

...zwińczylem ślicznym ;0 daszkiem jakieś 40 cm nizej jest daszek od 140-ki ponizej którego jest wlot czystego powietrza.

Kominiarz który to odbierał nie miał żadnych zastrzeżeń - stwierdził że robota jest fachowa i przedewszystkim tania bo nie mażadnych "systemowych" zakończeń a to co jest bedzie działać doskonale.

Co do zasobnika - ja sie skłąniam ku 150l z biawaru (qatrro) mam nadzieję ze wyrobi kociołek - a zasobnik ma całkeim ciekawe parametry (małe straty, dobry wymiennik - jeden ale nie zamierzam stawiać drugiego kotła - przynajmneij na razie a i solary nie wchodzą w grę przyanjmneij w tej cenie w ajkiej są teraz))

 

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem. Masz kocioł kondensacyjny, zakończenie układu spalinowego kotła jest przesłonięte czy w czasie deszczu będzie padać do rury spalinowej?

 

Ps. Prawdę mówiąc to nie liczyłbym na obniżkę cena kolektorów słonecznych.

Witam,

Stoję przed wyborem kotła i tak powoli czytuję opinię już użytkujących,

czy osoby które posiadają Junkersa 14-3 mogą narzekać?

bardzo popularny sprzęt :) może ze względu na cenę - nie wiem

domek mój raczej standard ok. 190 m, 16cm styro, podłoga 12, dach wełna 25

garaż w bryle, cały dom podłogówka, reku

 

był wątek o przejściach jednej z Pań na forum ale jak czytałem skończyło się dobrze, raczej poczatkowa niechęć zadziałałą ale w czas (a może już po czasie) się zreflektowali

tak czy inaczej szukam kotła

instalację działałem sam, kotłownie miał mi zrobić wujek - hydraulik starej daty jak sie określa sam :)

on z kolei poleca Immergas (model jeszcze dokładnie nie wiem jaki) - rzekomo takie cudne i on ma super zniżki

kolejna sprawa to zanegował mój pomysł wsadzania rury do szachtu, tylko wyprowadzenie komina bezpośrednio w bok za ścianę - co o tym myślicie - wylot byłby skierowany na zachód i dostawał wiatrem w czoło ...

 

sterownik - rozumiem że potrzeba mi FV100 - pogodówka czyli czujnik zewn. i regulator pokojowy.

Czy coś jeszcze?

Zasobnik myśle jakiś ponad 200 L z 2 węź - tak przyszłościowo :)

 

poradźcie doradźcie :)

 

Mam dokładnie ten piec, z tym sterownikiem i nawet 200l z 2 wężownicami. Wszystko działa :)

Domek podobnie ocieplony tylko trochę mniejszy.

Witam Panowie,

 

Wdałem się wczoraj w dyskusje z moim instalatorem odnośnie mocy i wymiarów grzejników do mojego domku.

W projekcie mam wyliczone straty i dobrane grzejniki Purmo dla parametrów 75/55 st.C kotła kondensacyjnego. W praktyce straty będą mniejsze, gdyż dom będzie lepiej ocieplony (15cm styro zamiast 12cm i reku zamiast wentylacji grawitacyjnej). I tak przykładowo dla pomieszczenia sypialni o powierzchni 12m2 i wys. 2,5m mam dobrany grzejnik CV22 450x800 co daje moc cieplną 861[W]. Grzejniki będą tylko na piętrze, na dole podłogówka, w sumie ok. 130m2 do ogrzania.

Wychodzi na to, że projektant założył 70W/1m2. Instalator twierdzi, że to jest za mało i trzeba przewymiarować. Pytanie czy faktycznie trzeba przewymiarować ??? Czy przy tym piecu lepiej założyć niższe parametry np. 55/35 st.C i przewymiarować grzejniki ? Czy zakładając że duże mrozy są tylko przez parę dni w roku można zostać przy parametrach 75/55 st.C a przez większą cześć zimy piecyk i tak będzie pracował na niższych parametrach i przewymiarowanie grzejników jest zbędne ? Jak to jest w praktyce ?

 

pozdrawiam

newpeter

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...