Barthelemy 11.11.2010 21:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Listopada 2010 (edytowane) Pisalem juz, ze nie mam podlogowki tylko same grzejniki, a temp zasilania oscyluje w okolicy 37-42 C. Jezeli chodzi o spalanie to akurat u mnie spadlo o okolo 3-3,5m3 /doba, po zmianie parametrow w tym temp projektowej z 80 C na 55 C, ale trudno mi powiedziec czemu tak sie stalo. Edytowane 14 Listopada 2010 przez Barthelemy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
justkaaa 16.11.2010 13:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Listopada 2010 Mój kociołek ma ograniczona moc dzięki temu cały czas ładnie kondensuje i pracuje niemalże cały dzień bez przerwy, ale... spalanie za listopad wynosi srednio 6,2m3 na dobe. Wg mnie to dość dużo. temperatury za oknem dodatnie w zakresie 5-15 a ja tak duzo pale gazu. czy to wszytsko zasługa, że jest to praktycznie mój pierwszy sezon grzewczy?Jak mam tak ograniczona moc to kociołek realną temp zasilania ma najczęściej niższą niz żądana temp zasilania i oscyluje w zakresie 30-35 st na zasilaniu, więc na powrocie jest pewnie 20-25 co oznacza, że kondensacja podręcznikowa więc i sprawność kotła powinna katalogowa - tylko to spalanie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mice 16.11.2010 13:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Listopada 2010 odnośnie krzywej grzewczej :w instrukcji do FW100 są narysowane 4 charektarystyki w zależności od wybranej opcji, a ich stromość wybiera się nastawami max temp zasilania i temp. projektową.dla okresu przejściowego wystarczy podnieść temp. projektową i będziecie mieli ciepło. Sterowanie Junkersem nie jest proste ale jak się zrozumie jak to działa to potem jest super. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mice 16.11.2010 13:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Listopada 2010 Justkaaaa, to pierwszy sezon to się nie przejmuj, wilgoć musi odparować i nic nie poradzisz. A jaka duża chałupa ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
justkaaa 16.11.2010 14:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Listopada 2010 Justkaaaa, to pierwszy sezon to się nie przejmuj, wilgoć musi odparować i nic nie poradzisz. A jaka duża chałupa ? Ogólnie ok 200m2 pow do ogrzania ale obecnie ogrzewam tyko parter, ok 80-90m2 podłogówki i narazie tylko tyle ogrzewam. Poddasza nie ogrzewam, ale mam otwarty hall więc dużo też ciepła z ogrzewanego hallu na parterze idzie w góre na poddasze. Na poddaszu utrzymuje temp 17-19 st. Jak spada poniżej to i tam zaczynam trochę podgrzewać grzejnikami, aczkolwiek przy takich temp jakie były do tej pory robiłam to 2-3 razy. Dom oceplonu: 15-18cm styro na ścianach, 15 cm na podłodze i 25 cm w dachu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mice 17.11.2010 07:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Listopada 2010 Ogólnie ok 200m2 pow do ogrzania ale obecnie ogrzewam tyko parter, ok 80-90m2 podłogówki i narazie tylko tyle ogrzewam. Poddasza nie ogrzewam, ale mam otwarty hall więc dużo też ciepła z ogrzewanego hallu na parterze idzie w góre na poddasze. Na poddaszu utrzymuje temp 17-19 st. Jak spada poniżej to i tam zaczynam trochę podgrzewać grzejnikami, aczkolwiek przy takich temp jakie były do tej pory robiłam to 2-3 razy. Dom oceplonu: 15-18cm styro na ścianach, 15 cm na podłodze i 25 cm w dachu 6m3 przy 200m2 ogrzewanych (jak masz hall otwarty na górę to ciepłe powietrze leci tam zgodnie z prawami fizyki więc grzejesz czy tego chcesz czy nie całość domu) na początku pierwszego sezonu jest dobrym wynikiem. Ogólnie 1 sezon nie jest miarodajny, dopiero w drugim ustawiasz porządnie na sterowniku, w trzecim cieszysz się życiem i czasami korygujesz w okresach przejściowych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Remigiusz78 17.11.2010 22:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Listopada 2010 True, true.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
WaldekZ 25.11.2010 09:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2010 A wracając do najbardziej tajemniczego parametru regulatora FW100, a mianowicie: "ogrz.wył. do niższego poziomu temp" (tak/nie) czy może ktoś rozszyfrował jego znaczenie?Wszelkie wskazówki i interpretacje mile widziane..., jako że opis w instrukcji to śmiech na sali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
markam79 25.11.2010 19:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2010 Witam ponownieWalcze z piecem przeszło 2 miesiące. Już nie daje rady zarabiac na gaz!! Proszę niech ktos napisze jak ustawic parametry grzania na grzejniki i podłogówke. Mam na dwoch roznych obiegach. Kupilem pelna automatyke i nie wiem co jest grane ale przy grzaniu ustawionym na 21,5 piec grzejedo 26!!! - bo zapomnialem przestawic na ksiezyc jak wyjezdzalismy na tydzien z domu!!Help help napiszcie prosze. Nie chce juz wzywac serisu bo sobie zycza za sam przyjazd juz kase a byli i nic nie doradzili. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RAPczyn 26.11.2010 07:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2010 Witam ponownie Walcze z piecem przeszło 2 miesiące. Już nie daje rady zarabiac na gaz!! Proszę niech ktos napisze jak ustawic parametry grzania na grzejniki i podłogówke. Mam na dwoch roznych obiegach. Kupilem pelna automatyke i nie wiem co jest grane ale przy grzaniu ustawionym na 21,5 piec grzejedo 26!!! - bo zapomnialem przestawic na ksiezyc jak wyjezdzalismy na tydzien z domu!!Help help napiszcie prosze. Nie chce juz wzywac serisu bo sobie zycza za sam przyjazd juz kase a byli i nic nie doradzili. Ustaw krzywe grzewcze dla podłogówki i grzejników. Dla podłogówki pkt.początkowy 25st, pkt. końcowy 55st; grzejnik pkt pocz. 35st, pkt.końcowy 75st. Po zmianach napisz co się zmieniło. Instrukcja http://www.szkolenia-junkers.pl/modules/files/download.phtml?id=2531 pkt 8.1.2. i okolice. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
justkaaa 26.11.2010 13:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2010 A wracając do najbardziej tajemniczego parametru regulatora FW100, a mianowicie: "ogrz.wył. do niższego poziomu temp" (tak/nie) czy może ktoś rozszyfrował jego znaczenie? Wszelkie wskazówki i interpretacje mile widziane..., jako że opis w instrukcji to śmiech na sali. Ja mam u mnie TAK. Przeczytałam że inni tak maja więc i ja zmieniłam bo pierwotnie było NIE, ale dlaczego - to zupełnie nie wiem Moze się podzieli ktos doświadczeniami w kwestii modulacji swoich kociołków. Otóż ja temp za oknem były wyższe, czyli ok 10 st to zmniejszyłam moc kociołka do 40% i w ten sposób kociołek rzadko kiedy był w stanie dogrzac wode na zasilaniu do żądanej temperatury. Taka moc była jakby wręcz za mała by ogrzać dom, nawet przy odłączonych grzejnikach na poddaszu. jak temperatury na dworze spadły to moje poddasze zaczeło się zbytnio wychładzać więc zaczęłam tam grzac grzejnikami. Przy 40% mocy kociołek zupełnie nie był w stanie ogrzac całego domu (ok 90m2 podłogówki + 7 grzejników na poddaszu) temp na zasilaniu nie przekraczała 30 st a wewnatrz zaczeła spadac temperatura z ok 21,5 do nawet 19,5. Wtedy zwiększyłam moc kociołkowi do 65%. Teraz ogrzewa i grzejniki na poddaszu i podłogówke na parterze. Ale do meritum: na poddaszu chce utrzymywac temperature ok 18 stopni a jest juz 20 więc kociołek powinien grzac na poddaszu z mniejsza mocą i na FW jest info, że "żądana temp zasilania" to 29 st a "rzeczywista temp zasilania 40 st". Na parterze podobnie: żądana temp zasilania" to np 34 st a "rzeczywista temp zasilania" 37 st. Dopiero mieszacz miesza wode (na FW jest info, że mieszacz otwarty na 60-70-90...%) by szła w podłogówke z mniejsza temperaturą. czy z tym kociołkiem jest wszytsko ok? Czy on moduluje moc? Mi wygląda na to jakby grzał z maksymalną mocą. A przecież to nie oto chodzi bym ja co chwile zminiała mu moc maksymalna w zaleznośc od temperatur na zewnątrz oraz to chyba nie mieszacz powinien regulować stale temperature wody zasilającej tylko to powinna załatwiac modulacja. Ponadto do podłogówki mam mieszacz (bo on chyba ma głównie pełnić funkcje "zaworu bezpieczeństwa" gdyby kociołek w wyniku jakiejs usterki chciał puścic do podłogówki za wysoka temperature, np. 60-70 st. to wtedy mieszacz "wkracza do akcji". Do grzejników mieszacza nie mam i tam idzie taka temp jaka podaje kociołek. jak jest u Was modulacja mocy kociołka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mice 26.11.2010 14:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2010 justkaaa, ale po co Ty grzebiesz przy mocy ? ustaw porządnie krzywe, a piec sam będzie modulował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarek.P 26.11.2010 14:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2010 (edytowane) A wracając do najbardziej tajemniczego parametru regulatora FW100, a mianowicie: "ogrz.wył. do niższego poziomu temp" (tak/nie) czy może ktoś rozszyfrował jego znaczenie? Wszelkie wskazówki i interpretacje mile widziane..., jako że opis w instrukcji to śmiech na sali. O ile dobrze rozumiem instrukcję, jest to parametr, który decyduje, jak piec ma się zachowywać jeśli chwilowa temperatura wnętrza jest wyższa, niż ustawiona - parametr ustawiony na NIE powoduje, że piec normalnie pilnuje krzywej grzania, TAK natomiast powoduje, że piec się wyłącza (znaczy... wyłącza grzanie) aż do osiągnięcia niższego progu temperatury. Innymi słowy: nie włącza się co i rusz przy minimalnych wahnięciach temperatury, a dopiero, jak się zrobi chłodniej. Jak jest lepiej - ja póki co mocno początkujący, więc nie wiem. Z jednej strony mamy piec pracujący co chwilę na krótko, z drugiej - włącza się rzadziej, ale za to na dłużej. J. Edytowane 26 Listopada 2010 przez Jarek.P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
justkaaa 26.11.2010 15:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2010 justkaaa, ale po co Ty grzebiesz przy mocy ? ustaw porządnie krzywe, a piec sam będzie modulował. Czytałam, że obniżenie mocy, zwłaszcza w okresach przejściowych czyli temperaturach na zewnatrz ok 5-15, jest wskazane. Zwłaszcza gdy grzałam tylko parter. nie wiem, ale myśle, że jest to dobre rozwiązanie. Skutkowało to relatywnie niska temperaturą zasilania więc ciągłą kondensacja zamiast szybkiego podgrzania pomieszczenia wyższa temperaturą zasilania i potem wyłaczenia się. Myslę, że taka praca jest ekonomiczniejsza. A co z modulacją? Grzejniki wg FW powinny byc zasilane temperaturą 30 st a sa zasilane 40 st i poddasze jest za mocno ogrzewane. Powinien sam obniżyć moc a tego nie robi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
markam79 26.11.2010 17:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2010 Ustaw krzywe grzewcze dla podłogówki i grzejników. Dla podłogówki pkt.początkowy 25st, pkt. końcowy 55st; grzejnik pkt pocz. 35st, pkt.końcowy 75st. Po zmianach napisz co się zmieniło. Instrukcja http://www.szkolenia-junkers.pl/modules/files/download.phtml?id=2531 pkt 8.1.2. i okolice. Witam Dzieki za odpowiedz. Ustawiłem jak mowisz, ale podchodząc do niego parze w domu mam 23,5 C a palnik jest załączony. Ostatniej doby przy -4C na zewn. spalil mi piec 12 m3 przy grzaniu na 21 a oszczedzanie - 19. Grzanie jest 16-18 19-23. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
coolbix 26.11.2010 20:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2010 Witam po długiej przerwieObecnie jestem w trakcie drugiego sezonu grzewczego, w poprzednim między innymi dzięki waszej pomocy w końcu udało mi się opanować ten kocioł i jego ustawienia, a teraz jestem z niego bardzo zadowolony, a zwłaszcza z jego ekonomiki, np. wczoraj temperatura w nocy spadła do - 5 st. C, w dzień w okolicach 1-2 st. C- dobowe zużycie gazu 5 m3. Moim zdaniem rewelacja. Podzielę się więc kilkoma uwagami. Dom w zabudowie szeregowej 130 m2, segment środkowy, ogrzewanie podłogowe w wiatrołapie, kuchni, 2 łazienkach, natomiast w salonie i 3 sypialniach, garderobie i garażu grzejniki Kermi X2, brak mieszacza, jest RTL. Program: grzanie 4.00-10.00 i 17-24.00- temp. 21 st.C, oszczędzanie 10.00-17.00 i 24.00-4.00- temp. 19,5 st. C. Kocioł również ogrzewa cwu dla czteroosobowej rodziny. Jest jeszcze kominek, ale użytkowany okazjonalnie np. w tym roku od września chyba trzykrotnie, więc tak naprawdę ma znikomy wpływ na ogrzewanie. Moje ustawienia FW100:1. typ ogrzewania w obwodzie grzewczym- grzejniki2. pkt początkowy- brak3. pkt końcowy- brak4. temperatura projektowa- 55st.C5. maks. temp. zasilania- 58st C6. wpływ temperatury pomieszczenia- 70%7. akumulacja cieplna budynku- 50%8. ogrz.wył. do niższego poziomu temp- nieUstawienia na kotle: ogrzewanie na 4, cwu na max.Ponadto, moim zdaniem dla pełnej kontroli ogrzewania bardzo istotne są głowice termostatyczne na grzejnikach dzięki którym bezproblemowo można sobie wyregulować temperatury dla każdego pomieszczenia, a to z kolei sprawia że kocioł pracuje ekonomiczniej regulując pracę w zależności od temperatury powrotu wody i pomieszczenia się nie przegrzewają. ( u siebie wszędzie z wyjątkiem garażu ustawiłem na głowicach takie temperatury jak na FW100 czyli 21st C). Przy takich ustawieniach kocioł świetnie kondensuje, temperatura zasilania przy grzaniu obecnie w granicach 30-42st. Nie zmieniałem żadnych ustawień mocy kotła. Przy tych ustawieniach junkers spokojnie wydalał w styczniu tego roku przy temperaturach dochodzących do -30 st. C bezproblemowo utrzymując zadane temperatury. Dobowe zużycie gazu wtedy ok. 10-11 m3/dobę.Uważam, że to bardzo dobry ekonomiczny kocioł, wymaga jednak na początku użytkowania sporej cierpliwości i kombinowania w ustawieniach. Potem właściwie jego obsługa sprowadza się tylko do włączenia na początku sezonu grzewczego.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mariuszwa 27.11.2010 10:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2010 Witam po długiej przerwie Obecnie jestem w trakcie drugiego sezonu grzewczego, w poprzednim między innymi dzięki waszej pomocy w końcu udało mi się opanować ten kocioł i jego ustawienia, a teraz jestem z niego bardzo zadowolony, a zwłaszcza z jego ekonomiki, np. wczoraj temperatura w nocy spadła do - 5 st. C, w dzień w okolicach 1-2 st. C- dobowe zużycie gazu 5 m3. Moim zdaniem rewelacja. Podzielę się więc kilkoma uwagami. Dom w zabudowie szeregowej 130 m2, segment środkowy, ogrzewanie podłogowe w wiatrołapie, kuchni, 2 łazienkach, natomiast w salonie i 3 sypialniach, garderobie i garażu grzejniki Kermi X2, brak mieszacza, jest RTL. Program: grzanie 4.00-10.00 i 17-24.00- temp. 21 st.C, oszczędzanie 10.00-17.00 i 24.00-4.00- temp. 19,5 st. C. Kocioł również ogrzewa cwu dla czteroosobowej rodziny. Jest jeszcze kominek, ale użytkowany okazjonalnie np. w tym roku od września chyba trzykrotnie, więc tak naprawdę ma znikomy wpływ na ogrzewanie. Moje ustawienia FW100: 1. typ ogrzewania w obwodzie grzewczym- grzejniki 2. pkt początkowy- brak 3. pkt końcowy- brak 4. temperatura projektowa- 55st.C 5. maks. temp. zasilania- 58st C 6. wpływ temperatury pomieszczenia- 70% 7. akumulacja cieplna budynku- 50% 8. ogrz.wył. do niższego poziomu temp- nie Ustawienia na kotle: ogrzewanie na 4, cwu na max. Ponadto, moim zdaniem dla pełnej kontroli ogrzewania bardzo istotne są głowice termostatyczne na grzejnikach dzięki którym bezproblemowo można sobie wyregulować temperatury dla każdego pomieszczenia, a to z kolei sprawia że kocioł pracuje ekonomiczniej regulując pracę w zależności od temperatury powrotu wody i pomieszczenia się nie przegrzewają. ( u siebie wszędzie z wyjątkiem garażu ustawiłem na głowicach takie temperatury jak na FW100 czyli 21st C). Przy takich ustawieniach kocioł świetnie kondensuje, temperatura zasilania przy grzaniu obecnie w granicach 30-42st. Nie zmieniałem żadnych ustawień mocy kotła. Przy tych ustawieniach junkers spokojnie wydalał w styczniu tego roku przy temperaturach dochodzących do -30 st. C bezproblemowo utrzymując zadane temperatury. Dobowe zużycie gazu wtedy ok. 10-11 m3/dobę. Uważam, że to bardzo dobry ekonomiczny kocioł, wymaga jednak na początku użytkowania sporej cierpliwości i kombinowania w ustawieniach. Potem właściwie jego obsługa sprowadza się tylko do włączenia na początku sezonu grzewczego. Pozdrawiam Witam. Jestem w trakcie regulacji kotła, dzięki za wyczepujące dane mam pytanie na jaką moc ustawiłeś kocioł. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MORHOT 27.11.2010 10:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2010 Widzę, że macie niezłe przeboje z tymi Junkersami... Czy kupując drugi raz równiez wybralibyście Junkersa? Czy można to sterowanie ogarnąć jakoś, żeby kocioł był bezobsługowy? Planuję podłogówkę po całości i "lodówkę" do kotłowni, jednak przeraża mnie to, co tu piszecie o sterowaniu. Junkers Cerapur Modul + pogodówka FW100 by u mnie miał być... Może jednak wziąć Vaillanta??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
coolbix 27.11.2010 10:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2010 WitamMoc kotła ustawiona fabrycznie na 100%. Moim zdaniem nie ma sensu zmniejszać mocy kotła ponieważ i tak sam sobie moduluje moc w zależności od potrzeb. Najistotniejsze jest ustawienie krzywej grzewczej odpowiedniej do swoich warunków. Najważniejszym ustawieniem jest temperatura projektowa, która określa nachylenie krzywej grzewczej. Zbyt niska spowoduje niedogrzanie pomieszczeń, zbyt wysoka przegrzewanie. Natomiast na piecu regulator grzania należy ustawić na taką moc , aby kocioł mógł uzyskać maksymalną temperaturę zasilania w/g krzywej grzewczej (zobacz instrukcję).Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Remigiusz78 27.11.2010 10:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2010 (edytowane) Justkaa, nie powinnaś zmieniać mocy grzewczej kociołka, bo np. na górze masz za gorąco lub na zewnątrz pojawiło się -10C.Ustaw moc grzewczą na np. 50%. Zapewni to małe zuzycie gazu - odpowiednie do Twojego domu lub zapotrzebowania. Na górze przy każdym grzejniku zamontuj termostat (np. Danfosa) i na nim ustaw 18 C.Spowoduje to, że na grzejniki pójdzie tyle ciepła, aby ogrzać pomieszczenie do tych 18C i nie będzie Cię interesować, że kocioł grzeje wodę do 45C. Najwarzniejsza dla Ciebie, jest temp. w pomieszczeniach mieszkalnych, a więc tam gdzie jest podłogówka. Podłogówka musi być zasilana stale odpowiednią temp. a nie tak jak grzejniki (grzejnik się szybko ogrzewa i ochładza, stąd wyrzsze temp zasilania) a nagrzanie do 22-24C kilkunastu ton betonu trochę trwa. Edytowane 27 Listopada 2010 przez Remigiusz78 Uppppsssssss Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.