tomek4 11.04.2012 20:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2012 Witajcie, takie 2 pytania mnie męczą odnośnie ustawień FW100 1. pkt początkowy/końcowy i wpływ pomieszczenia na 100% czy to ma sens ? bo z tego co rozumiem, to krzywa grzewcza jest funkcją temp. zewn od temp zasilania, a ustawienie wpływu na 100% robi chyba z pogodówki - pokojówkę czyli temp. zewn. zostaje ignorowana ? 2. pkt początkowy/końcowy i wpływ pomieszczenia na 0% - czyli idealne sterowanie pogodowe, jak jest realizowane przejście temp z trybu ogrzewania (np 21st) do trybu oszczędzania (np 19st) ? ja to rozumiem tak, że temp. wewn. jest ignorowana - widać to w przypadku przekręcenia pokrętłem - nie ma skali temp. tylko pasek zimniej-cieplej. a) Czy może jest to realizowane przez obniżenie krzywej kilka stopni ? No właśnie o ile skoro ja chcę mieć realnie 2 st mniej w pomieszczeniu, to jak FW100 odniesie to do temp. zasilania, bo przecież nie podaje w tych trybach temp. zasilania tylko wewn. ? b) Czy może w trybie oszczędzania sztucznie kalibrowany jest termostat na np. -2st ? c) Czy może w powyższej konfiguracji zmiana na oszczędzanie nie jest realizowana ? Chociaż to było by akurat dziwne, bo na ogól oszczędzanie ma się w nocy, a wtedy spada też temp. zewn, czyli pogodówka będzie kazała grzać mocniej... Tak się nieśmiało przypomnę, bo problem mam dość duży, a odpowiedzi na powyższe mogą mi trochę pomóc przebrnąć przez konfigurację kotła... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odyseuszek 12.04.2012 21:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2012 1. pkt początkowy/końcowy i wpływ pomieszczenia na 100% ..................... kocioł utrzymuje temperaturę zasilania zgodnie z wyliczeniem krzywej, jak jednak osiagnię zadan atemperaturę to przestaje grzać, jak temp. pomieszczenia spadnie to znów grzeja tak jak na krzywej 2. pkt początkowy/końcowy i wpływ pomieszczenia na 0%................. krzywa jest standardowo ustawiana tak jakbyś chcial uzyskać w pomieszczeniu 20 oC jeśli masz aktywny tryb oszczędzania lub ręcznie przestawisz na zimniej/cieplej to krzywa przesuwa się równolegle w górę lub w dół, czyli piec podnosi/obniża temp. zasilania przy tej samej temp. zewnętrznej resztę już musisz dojść eksperymantalnie bo każdy budynke jest inny, a dodatkowo same algorytmy w FW100 też mają swoją specyfikę, której producent nie ujawnił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomek4 13.04.2012 07:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2012 1. pkt początkowy/końcowy i wpływ pomieszczenia na 100% ..................... kocioł utrzymuje temperaturę zasilania zgodnie z wyliczeniem krzywej, jak jednak osiagnię zadan atemperaturę to przestaje grzać, jak temp. pomieszczenia spadnie to znów grzeja tak jak na krzywej czyli temp. zewn jest jak najbardziej brana w tym wypadku pod uwagę, a nawet stanowi podstawę do wyliczeń temp. zasilania ? Czyli to 100% nie znaczy wcale ze ignoruje się temp. zewn, a FW100 staję się termostatem pokojowym ? 2. pkt początkowy/końcowy i wpływ pomieszczenia na 0%................. krzywa jest standardowo ustawiana tak jakbyś chcial uzyskać w pomieszczeniu 20 oC jeśli masz aktywny tryb oszczędzania lub ręcznie przestawisz na zimniej/cieplej to krzywa przesuwa się równolegle w górę lub w dół, czyli piec podnosi/obniża temp. zasilania przy tej samej temp. zewnętrznej no właśnie o ile obniża, jak przelicza temp zasilania na temp wewnętrzną ? Przypuśćmy, że chce 15 st wewnątrz w trybie oszczędzania... Ustawiam krzywą (tryb 0%) zgodnie z założeniami na 20st, załóżmy też stałą temp. zewn. 0st. W trybie grzania przelicza się to zgodnie z krzywą na 40 st zasilania... Nadchodzi noc, przełączam się na tryb oszczędzania - i pytanie, o ile spadnie temp. zasilania ? 10 st, 15 st ? A o ile spadnie przy 10st oczekiwanej temp. wewn. ? Z czego to wynika skoro FW nie ma odniesienia w postaci wpływu temp. wewnętrznej ? resztę już musisz dojść eksperymantalnie bo każdy budynke jest inny, a dodatkowo same algorytmy w FW100 też mają swoją specyfikę, której producent nie ujawnił To oczywiste. Bardziej interesuje mnie zasada działania FW100 w tych konfiguracjach, niestety nie zostało to wyjaśnione w instrukcjach, a nie jest to też wiedza tajemna. Dlatego bardzo cenię sobie odpowiedzi użytkowników, którzy doświadczalnie doszli już do pewnych wniosków. Ja jestem dopiero na początku tej drogi i tak po każdej zmianie w konfiguracji muszę odczekać co najmniej dobę, by cokolwiek sensownego zauważyć. Dzięki! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krzyk123 21.04.2012 11:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2012 Witam. Sam "walczyłem" z ustawieniami kotła oraz FW100 (teraz to mój 3 sezon). Stosujecie różne niestandardowe ustawienia (ograniczenie mocy taktowania, itp). Teraz aura prawdziwie zimowa - temperatury ok -15 zweryfikują te ustawienia. Moja propozycja jest taka, aby wpisywać jakie wprowadziliście modyfikacje, jaka macie temperaturę w domu, układ grzewczy, powierzchnię grzewczą i zużycie gazu. U mnie sytuacja wygląda następująco: - tylko podłogówka 200m^2 (1000m rurki), bk+12 styro, dach 25-30wełny, podłoga 10-12cm styro - temperatura na zewnątrz -10 do -16 (średnio -13) - zużycie gazu 10m^3/24h (CO+CWU 120l+kuchenka), temp w domu - 20,5 stopnia - temeratura z kotła 40-43 stopnie, zasilanie podłogówki 28-30 stopni Pozdrawiam Hej. Jestem na etapie zakupu pieca. Będę miał Smarta 14 w niemal identycznym domu jak Twój. (200m2 i 100% podłogówki). Mój instalator twierdzi, że konieczna jest dodatkowa pompka do obwodu CO (proponuje Wilo 25/6 Smart) bo wbudowana w piec na pewno nie da sobie rady. Jak to wygląda u Ciebie? Czy masz dodatkową pompkę (jeśli tak to jaką)? Pzdr Krzych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
70waldek 25.04.2012 20:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2012 Mam kocioł Cerapur Modul (parametry podobne jak Smart dlatego pozwoliłem sobie w tym temacie) ZSB 14/100-3MA (lub jakoś podobnie-piszę z pamięci)+FW200,instalacja z zaworem trójdrożnym,grzejniki/podłogówka po ok.50%,dom niewykończony,podłogowka uruchomiona w listopadzie grzała całą zime a grzejników jeszcze nie podłączyłem. 2lata temu przy kładzeniu kabli miałem pomysł na dodatkową regulację temperatury podłogówki np.w łazienkach i zakupiłem regulator IB-Tron3100 i poprowadziłem kable do czujników w 2 łazienkach,holu na górze i w salonie-miejsce montazu regulatora.Teraz trzeba by dokupić elektrozawory (wychodzi mi 6szt. po 200PLN na 4 pomieszczenia bo w salonie mam 3 pętle podłogówki) ale czy to ma sens ? Czy ktoś spotkał się z takim systemem regulacji? Bo może dać sobie spokój,zaoszczędzić kasę i nie podłączać wcale tego.Moim zamiarem było ustawianie wyższej temperatury w łazienkach a niższej w salonie czy holu.IB-Tron daje możliwość ustawiania temperatury w 4 przedziałach czasowych w 4 pomieszczeniach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odyseuszek 26.04.2012 06:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2012 Zawsze możesz dokupić później jeśli okaże się że nie działa jak należy. Zróżnicowanie temperatury podłogi uzyskuje się odległością między rurkami i szybkością przepływu. Jeżeli jednak robione było na oko to może się okazać, że zawory będą konieczne. Przy dużej bezwładności podłogówki nawet obniżenie nocne ma swoich przeciwników, jako nieefektywne, a co dopiero ustawianie 4 przedziałów w ciągu dnia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
70waldek 27.04.2012 22:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2012 Zawsze możesz dokupić później jeśli okaże się że nie działa jak należy. Zróżnicowanie temperatury podłogi uzyskuje się odległością między rurkami i szybkością przepływu. Jeżeli jednak robione było na oko to może się okazać, że zawory będą konieczne. Przy dużej bezwładności podłogówki nawet obniżenie nocne ma swoich przeciwników, jako nieefektywne, a co dopiero ustawianie 4 przedziałów w ciągu dnia. Dzięki za odpowiedź.Chyba założę te elektrozawory.Jeden kosztuje 100 a nie 200 jak wcześniej myślałem,ale na parter potrzebuję 6-tak mówi mój instalator bo mam otwartą kuchnię i hol i on mówi ,że trzeba sterować jednakowo zaworami z całej otwartej przestrzeni a ja myślałem że w kuchni i holu niepotrzebne.Z 4 przedziałami w ciągu dnia to rzeczywiście bez sensu ale 2 przedziały albo stała temperatura tylko różna w łazience i salonie może sie przydać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
listek 29.04.2012 11:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2012 Hej. Jestem na etapie zakupu pieca. Będę miał Smarta 14 w niemal identycznym domu jak Twój. (200m2 i 100% podłogówki). Mój instalator twierdzi, że konieczna jest dodatkowa pompka do obwodu CO (proponuje Wilo 25/6 Smart) bo wbudowana w piec na pewno nie da sobie rady. Jak to wygląda u Ciebie? Czy masz dodatkową pompkę (jeśli tak to jaką)? Pzdr Krzych Cześć. Dom mam podzielone na 2 kondygnacje. Parter - rozdzielacz na 9 sekcji poddasze - rozdzielacz na 4 sekcje. Ja mam całą podłogówkę wykonana na mieszacza TECE (w postach wcześniejszych jest to opisane). Mój jest ten drugi z rotometrami: http://www.tece.pl/techniczne/Instrukcja4.pdf Tak mi doradziła mój instalator - nie wiem czy dobrze czy źle. Ja brałem pod uwage w przyszłości wpięcie w obieg kotła na opał stały (węgiel, itp). Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarett 29.04.2012 16:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2012 Mam chyba POWAŻNY PROBLEM z kotłem. Przestał działać. Po jest podłączony do do prądu ale nie daje oznak życia. Prawdopodobnie były w miej instalacji elektryczne jakieś problemy z 'zerem'. Przy okazji przestał mi też działać napęd bramy garażowej. Czy kocioł ma na to jakieś zabezpieczenie czy raczej cała elektronika została załatwiona? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Radiowiec 29.04.2012 17:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2012 Witajcie, Szukam piecyka do siebie i myślę o tym Junkersie. Dom 150m2 użytkowej plus sporadycznie ogrzewany garaż 45m2. Ściany ytong energo 24cm plus 15 styro 031, podłoga 10cm styro 10cm, dach toprock 30cm. Teoretycznie moje zapotrzebowanie na ciepło to 7-8kW. Instalator - kuzyn, więc nie ma interesu w naciąganiu mnie, twierdzi, że ten piec nie ogarnie jednak cwu i mi go nie zamontuje, bo nie chce, żebym miał do niego później pretensje. Proponuje Smarta 22, a najlepiej coś 24kW. Jak to wygląda u Was. Czy z CWU w mrozy nie ma problemu? Dodam, że będą u mnie tylko grzejniki. Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krzyk123 29.04.2012 21:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2012 Cześć. Dom mam podzielone na 2 kondygnacje. Parter - rozdzielacz na 9 sekcji poddasze - rozdzielacz na 4 sekcje. Ja mam całą podłogówkę wykonana na mieszacza TECE (w postach wcześniejszych jest to opisane). Mój jest ten drugi z rotometrami: http://www.tece.pl/techniczne/Instrukcja4.pdf Dzięki za info. Czyli, że te pompki w rozdzielaczach wspomagają pompkę w Junkersie i pracują cały czas? Tak mi doradziła mój instalator - nie wiem czy dobrze czy źle. Ja brałem pod uwage w przyszłości wpięcie w obieg kotła na opał stały (węgiel, itp). Pozdrawiam Biorąc pod uwagę podwyżki cen gazu to IMHO raczej dobrze Pzdr Krzych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
listek 30.04.2012 16:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2012 Dzięki za info. Czyli, że te pompki w rozdzielaczach wspomagają pompkę w Junkersie i pracują cały czas? Krzych Tak pracują cały czas. Pompa w Junkerise jest chyba ustawiona na 1 lub 2 bieg. Na parterze rozdzielacz na 3 a na piętrze na 2 biegu. PS polecam zakupić UPS takiego jak do komputera (podrztymanie zasilania) - przede wszystkim ochrona przed chwilowym włączaniem i wyłączeniem zasilania. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
listek 30.04.2012 16:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2012 Witajcie, Szukam piecyka do siebie i myślę o tym Junkersie. Dom 150m2 użytkowej plus sporadycznie ogrzewany garaż 45m2. Ściany ytong energo 24cm plus 15 styro 031, podłoga 10cm styro 10cm, dach toprock 30cm. Teoretycznie moje zapotrzebowanie na ciepło to 7-8kW. Instalator - kuzyn, więc nie ma interesu w naciąganiu mnie, twierdzi, że ten piec nie ogarnie jednak cwu i mi go nie zamontuje, bo nie chce, żebym miał do niego później pretensje. Proponuje Smarta 22, a najlepiej coś 24kW. Jak to wygląda u Was. Czy z CWU w mrozy nie ma problemu? Dodam, że będą u mnie tylko grzejniki. Pozdr Mam dom podobny do Twojego (200 m^2 podłogówki). Zapotrzebowanie policzone w OZC na poziomie ok 7-8kW. Do tego CWU 120l - nie widze żadnych problemów nawet przy największych mrozach. Gdybym mógł to kupiłbym teraz kociołek startujący najlepiej od 1kW. Poczytaj na forum co jest napisane na temat zamontowania kociołka 22kW w domu z zapotrzebowaniem ok 7-10kW. Kociołek taki ciągle taktuje przy temperaturach do ok -5stopni. Decyzja nalezy do Ciebie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RadziejS 02.05.2012 08:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Maja 2012 Mam 220 m2 p.u., zasobnik 220L i kociołek spokojnie dawał radę. Ale przyznam, że gdy zastanawiałem się nad wyborem i szukałem, ludzie się w głowę pukali. Fachowcy-gazownicy starej daty proponowali mi "minimum 24kW" do takiego domu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RadziejS 02.05.2012 08:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Maja 2012 Hej. Jestem na etapie zakupu pieca. Będę miał Smarta 14 w niemal identycznym domu jak Twój. (200m2 i 100% podłogówki). Mój instalator twierdzi, że konieczna jest dodatkowa pompka do obwodu CO (proponuje Wilo 25/6 Smart) bo wbudowana w piec na pewno nie da sobie rady. Jak to wygląda u Ciebie? Czy masz dodatkową pompkę (jeśli tak to jaką)? Pzdr Krzych Mam dwa zwykłe rozdzielacze, chyba po 9 sekcji, rurki tak ok. 1400 mb, i wystarcza pompa kotła. Jakby Ci nie dogrzewało, pompkę dołożysz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tacim 05.05.2012 16:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Maja 2012 Ja też , ja też jakieś 160m2 podłogi pracuje z dużym zapasem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
miplomar 08.05.2012 11:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Maja 2012 Witam,Jestem w trakcie montażu kotła CS ZSB 14-3C.Przewód powietrzno-spalinowy planowany w układzie poziomym przez ścianę.Czy i jakie powinno być nachylenie przewodu: w kierunku kotła czy w kierunku wylotu spalinowego ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
teco 09.05.2012 14:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Maja 2012 (edytowane) Del Edytowane 9 Maja 2012 przez teco Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
teco 09.05.2012 14:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Maja 2012 Witam, Jestem w trakcie montażu kotła CS ZSB 14-3C. Przewód powietrzno-spalinowy planowany w układzie poziomym przez ścianę. Czy i jakie powinno być nachylenie przewodu: w kierunku kotła czy w kierunku wylotu spalinowego ? Obstawiam, że w kierunku kotła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odyseuszek 09.05.2012 18:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Maja 2012 W kierunku kotła i nachylenie 5,2% Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.