Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Ocieplenie masz bardzo przeciętne, instalacje wysokotemperaturową więc minimalny efekt kondensacji przy temperaturach ujemnych, spalanie na poziomie 8m3 przy -8oC o temp. wewnętrznej 22oC w twoim przypadku według mnie jest jak najbardziej ok.

Skoro grzałeś dotąd kominkiem to pewnie dom też jednak musi się trochę "wygrzać". U mnie przy podobnej powierzchni i trochę lepszym ociepleniu przy -8oC ciągnie c.a. 6,5m3 ale temp. zasilania to ok. 30-31oC więc pełna kondensacja czyli oszczędność ok. 5-7% w stosunku do ciebie na samej instalacji.

Mimo wszystko spalanie na sezon grzewczy powinno ci wynieść ok. 1200m3 z ciepłą wodą w lecie ok. 1300m3.

Zmień prędkość rozgrzewania na oszczędną, ograniczenie mocy co nie bardziej niż 75%.

  • Odpowiedzi 3,8k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

No właśnie....tylko, że.... czy ja mogę coś jeszcze zmienić żeby było lepiej ?

 

Jakie ustawić temperatury skoro mam żeliwiaki ?

 

Jak ustawić głowice termo ? cały czas na 6 jeśli będę mieć temp projektową 55 ?

 

W moim przypadku lepiej przyjąć program grzejniki czy może pkt pocz/koń a może podłogówka ?

 

No właśnie program podłogówka może się sprawdzić w mojej instalacji ? czy raczej nie ma sensu ?

 

Z ta mocą tzn ustawić 1a i ab na 75 tak ? bo w chwili obecnej mam po 50

 

Ps. Czy generalnie instalacje z żeliwniakami nadaje się do tego kociołka czy lepiej wymienić grzejniki ? jeśli tak to na jakie ?

Edytowane przez tren90
Testy nic nie kosztują . Ja bym przestawił wsio na podłogowe i zobaczysz co się będzie działo. Teraz temp mają być luźne. Zeliwniaki mają bardzo dużą pojedność wodną a czy będą się sprawdzać na zasilaniu np 45 stopni to zaobczysz.

Jestem zainteresowany tym kotłem - powierzchnia 200m2 po podłogach, 140 użytkowej. Kubatura ok. 540m3.

Planuje po całości podłogówkę. Domek ocieplony styro 18cm.

 

Czy polecilibyście go do tej konfiguracji ?

 

alternatywnie rozpatruję DeDietrich MCR II....

Jestem zainteresowany tym kotłem - powierzchnia 200m2 po podłogach, 140 użytkowej. Kubatura ok. 540m3.

Planuje po całości podłogówkę. Domek ocieplony styro 18cm.

 

Czy polecilibyście go do tej konfiguracji ?

 

alternatywnie rozpatruję DeDietrich MCR II....

 

ja mam prawie identycznie jak Ty, około 200m2 po podłodze, około 150m2 użytkowej, plus do tego garaż w bryle 20m2 nieogrzewany ale ciepło ucieka:(, ocieplenie jak poniżej, w domu 21-22 stopnie cały czas, kominek rozpalony może 3 razy, rekreacyjnie wieczorkiem,

listopad średnie zużycie za dobę 5,6 m3

grudzień jak do tej pory 8,5m3

w tym już jest cwu na dwie osoby.

myślę że jak docieplę wszystkie ubytki to na pewno jeszcze z 0,5 m3 na dobę zyskam a może więcej...

Jestem zainteresowany tym kotłem - powierzchnia 200m2 po podłogach, 140 użytkowej. Kubatura ok. 540m3.

Planuje po całości podłogówkę. Domek ocieplony styro 18cm.

 

Czy polecilibyście go do tej konfiguracji ?

 

alternatywnie rozpatruję DeDietrich MCR II....

 

Oczywiście, że tak . De coś tam jest na pewno droższe. Nie widzę od jakiej mocy zaczynają pracować. Ja mam dom 10x10 po podłogach 200m2. 100% podłoga styro 15 z palcem w nosie daje rade.

ciesze się, że są podobne zdania na ten temat.

 

A teraz pytanie trudniejsze - jak byście mieli drugi raz wybierać - to też wzięlibyście ten kocioł czy szukali czegoś innego ?:cool:

- jak byście mieli drugi raz wybierać - to też wzięlibyście ten kocioł czy szukali czegoś innego ?:cool:

 

Możliwe że wziąłbym coś z jeszcze niższą modulacją (immergasa) o ile byłby w porównywalnej cenie. Przy czym cena to suma zakupu i obowiązkowych przeglądów dla utrzymania gwarancji. Przy ZSB masz 3 lata gwarancji przy jednym przeglądzie po 2 latach czyli cena + 300 zł, przy Immergasie masz co roku więc cena + 2x300(?).

Smart jest na tyle tani, że warto go kupić nawet przy założeniu że po 10 latach kupi się nowy. Jeżeli byłby droższy to różnica w cenie do zwykłego turbo plus przeglądy, naprawy etc. powodowałyby, że teoretycznie zaczyna się zyskiwać dopiero po 5-8 a nawet 10 latach, a wtedy lepiej myśleć powoli o wymianie na nowy.

Jestem pełen podziwu dla tych co kupują kotły za 10 i więcej tys. zł dla teoretycznie wyższej o 1-2% sprawności i innych wodotrysków, nie biorąc pod uwagę, że potem za naprawę pogwarancyjną może się okazać iż będą musieli zapłacić tyle co za nowy kocioł "niższej" klasy, ale o gustach się nie dyskutuje.

Witam.

Może komuś się przydadzą dane do porównania spalania dobowego. Od tygodnia kociołek chodzi na gaz ziemny (wcześniej chodził na propan:( )i spala średnio 13m3/dobę. Dom 250m2 netto, pow całkowita 320m2 (sprawdziłem w projekcie. Ocieplenie: ściany 20cm styro, podłoga 18cm, dach 30cm wełna. Rekuperator. Kociołek chodzi bez jakiegoś szczególnego sterownika. Steruje nim TATAREK który pilnuje stałej temperatury w buforze. W domu na połowie parteru podłogówka, reszta to stalowe kalafiory. Utrzymywana temperatura 21,5 st, w nocy 20,5.

W tym CWU na 4 osoby.

Jeśli pojawią się jakieś pytania to proszę bardzo.

Pozdrawiam.

Edytowane przez gonzo93
uzupełnienie

Witam!

Posiadam ten piecyk z regulatorem FW100. Od początku sezonu grzewczgo staram się go ustawić aby spalanie było w miarę ekonomiczne ale jakoś mi to nie wychodzi.

Właściwie to pierwszy sezon grzania, w poprzednim piecyk grzał tylko na dole temp. 10-12 stopni. Wprowadziliśmy się na wiosnę.

Korzystałem z Wadzych wskazówek w tym wątku lecz niestety z marnym skutkiem. Może ktoś ma podobne parametry w swoim domu i będzie umiał mi pomoc.

Dom nowy. Pow. urzytkowa 150m2, pow. ogrzewana po podłogach ok. 190m2, kubatury nie pamiętam ale sporo, wysokość na dole 2.75, na górze 2.65 z tym że duże skosy ścianka kolankowa 80cm.

Ocieplenie podłogi styropian 12cm, ściany beton kom. 24cm + styropian15cm, strop styropian 4cm, poddasze wełna 25cm, ocieplony stryszek 15cm wełny.

Na dole ok 70m2 podłogówki, na górze grzejniki i 10m2 podłogówki w łazience.

Przy rozdzielaczu od podłogówki mam rotametry i regulator na którym mogę zmniejszać temp zasilania.

Obecnie przy -6 do -10 w nocy spalanie mam na poziomie 11-12m3 na dobę, Ostatnio przez 2 dni temp utrzymywała się koło 0 to zużycie spadło do 10m3.

Na początku FW 100 ustawiłem na grzejniki (grzanie 21 oszczedzanie 19,5) i dusiłem temp na podłogówce, było komfortowo ale duuuże zużycie gazu, później zacząłem kombinować z ustawieniami krzywej grzania ale tu komfort mocno zmalał (niskie temperatury zwłaszcza na górze gdzie są grzejniki) a zużycie gazu niewiele mniejsze.

FW100 wisi w salonie, nie mam kominka ani innych wspomagaczy. Gaz idzie na c.o., c.w.u. i kuchenkę 3 osoby.

Przed sezonem grzewczym gazu szło średnio 1,2m3

Z ustawieniami na piecu nie kombinowałem (jeszcze).

Obecnie mam ustawione takie parametry:

grzanie 20,5 oszcz 19,5 (po osiągnięciu 20,5 piec grzeje dalej osiąga nawet ponad 21 i wyłącza sie dopiero po przejściu na tryb oszczędzania)

krzywa grzania 32-51

wpływ temp. pomieszczenia 80%

akumulacja 50%

Będe wdzięczny za wszelkie wskazówki jak ustawić to ustrojsto.

 

Pozdrawiam.

Paweł

ja pewnie też wybrał bym ponownie junkersa, ze względu na niską moc minimalną, cenę, no i jak widać prawie nie ma tu postów o awariach. ale ważna jest też instalacja, wg mnie powinna być maksymalnie prosta, później łatwo to ogarnąć.

Żeby nie było tak kolorowo, z jedną rzeczą mam problem, mianowicie, kocioł ładuje zasobnik 100l do temp 40 stopni, robi przy tym spore ciśnienie, bo 5 barów, co może być nie tak? Mam naczynie wzbiorcze czy tam bezpieczeństwa pojemności 8 litrów ale jest całe wypełnione wodą, jak to jest u Was, czy to naczynie jest wypełnione powietrzem, czy trzeba w nim ustawiać ciśnienie przed instalacją? może jakiś zawór przed?

W naczyniu wzbiorczym musisz ustalić ciśnienie wstępne przy odłączonym i pustym naczyniu - powinno być około 0,2-0,5 bara niższe niż masz ciśnienie sieci. Dzięki temu po podłączeniu naczynie wypełni się częściowo wodą (wyrównają się ciśnienia) a powietrze które zostanie jako ściśliwe będzie kompensowało wzrost ciśnienia wynikły z podgrzewania zasobnika. Zdemontuj naczynie jedź na stację paliw i napompuj kompresorem do wymaganego ciśnienia (zawór masz pewnie na górze naczynia pod plastikowym kapturkiem).
W naczyniu wzbiorczym musisz ustalić ciśnienie wstępne przy odłączonym i pustym naczyniu - powinno być około 0,2-0,5 bara niższe niż masz ciśnienie sieci. Dzięki temu po podłączeniu naczynie wypełni się częściowo wodą (wyrównają się ciśnienia) a powietrze które zostanie jako ściśliwe będzie kompensowało wzrost ciśnienia wynikły z podgrzewania zasobnika. Zdemontuj naczynie jedź na stację paliw i napompuj kompresorem do wymaganego ciśnienia (zawór masz pewnie na górze naczynia pod plastikowym kapturkiem).

 

dzięki za odpowiedź, kompresor w garażu więc jutro działam...

Witam!

Posiadam ten piecyk z regulatorem FW100. Od początku sezonu grzewczgo staram się go ustawić aby spalanie było w miarę ekonomiczne ale jakoś mi to nie wychodzi.

Właściwie to pierwszy sezon grzania, w poprzednim piecyk grzał tylko na dole temp. 10-12 stopni. Wprowadziliśmy się na wiosnę.

Korzystałem z Wadzych wskazówek w tym wątku lecz niestety z marnym skutkiem. Może ktoś ma podobne parametry w swoim domu i będzie umiał mi pomoc.

Dom nowy. Pow. urzytkowa 150m2, pow. ogrzewana po podłogach ok. 190m2, kubatury nie pamiętam ale sporo, wysokość na dole 2.75, na górze 2.65 z tym że duże skosy ścianka kolankowa 80cm.

Ocieplenie podłogi styropian 12cm, ściany beton kom. 24cm + styropian15cm, strop styropian 4cm, poddasze wełna 25cm, ocieplony stryszek 15cm wełny.

Na dole ok 70m2 podłogówki, na górze grzejniki i 10m2 podłogówki w łazience.

Przy rozdzielaczu od podłogówki mam rotametry i regulator na którym mogę zmniejszać temp zasilania.

Obecnie przy -6 do -10 w nocy spalanie mam na poziomie 11-12m3 na dobę, Ostatnio przez 2 dni temp utrzymywała się koło 0 to zużycie spadło do 10m3.

Na początku FW 100 ustawiłem na grzejniki (grzanie 21 oszczedzanie 19,5) i dusiłem temp na podłogówce, było komfortowo ale duuuże zużycie gazu, później zacząłem kombinować z ustawieniami krzywej grzania ale tu komfort mocno zmalał (niskie temperatury zwłaszcza na górze gdzie są grzejniki) a zużycie gazu niewiele mniejsze.

FW100 wisi w salonie, nie mam kominka ani innych wspomagaczy. Gaz idzie na c.o., c.w.u. i kuchenkę 3 osoby.

Przed sezonem grzewczym gazu szło średnio 1,2m3

Z ustawieniami na piecu nie kombinowałem (jeszcze).

Obecnie mam ustawione takie parametry:

grzanie 20,5 oszcz 19,5 (po osiągnięciu 20,5 piec grzeje dalej osiąga nawet ponad 21 i wyłącza sie dopiero po przejściu na tryb oszczędzania)

krzywa grzania 32-51

wpływ temp. pomieszczenia 80%

akumulacja 50%

Będe wdzięczny za wszelkie wskazówki jak ustawić to ustrojsto.

 

Pozdrawiam.

Paweł

 

Mam bardzo i to bardzo podobny domek. Jedynie nie mam strychu i zamiast fw100 mam fw200. Walczę z tym ustrojstwem co dzień-dwa i jak do tej pory to nabiło mi już 525 m3: od 20 października do 20 grudnia. Zaznaczam, że to mój I sezon.

Ostatniej doby nabiło 9 m3 przy ustawieniach:

5-7 i 15-21 grzanie na 20,50C; reszta oszczędzanie 18,50C

obieg 1 - grzejniki

krzywa pkt pocz: 30, pkt koń: 50

wpływ temp. pomieszczenia: 100%

akumulacja: 70%

obieg 2 - podłogówka

ustawienia podstawowe(fabryczne): jeszcze się nie bawiłem nad opcjonalnym rozwiązaniem,

Na piecu pokrętło lewe na 4 (ciekawe czy ma to wpływ jakikolwiek), a prawe na eco (woda)

W ustaw. 3a: 0, 3b: 15, 3c:12

Co by nie robić to i tak piecyk jak jest na ogrzewaniu to pracuje non-stop, jedynie przy oszczędzaniu wyłącza się i załączy dopiero jak osiągnie graniczą temp (w moim przypadku to 18,5).

Przy takich ustawieniach grzejniki na górze są (wg mnie) za mało gorące (ciepłe).

To jakby co Pawle jestem z tobą w problemie gazowym.

Czekamy na rady master-majstrów...

Oczywiście ustaw parametry ciepłej wody i program cwu z cyrkulacją jeżeli masz

Rozumiem, ze ciepłą potrzebujesz 2 - 3 razy dziennie w jakiś godzinach np 6-8, 14-16, 20-23

Program temperatury cwu w zakresie 40-50 C ww godzinach w pozostałych np w zakresie 15-20 C wystarczy

Zbiornik max 60 C

Grawitacja równolegle z grzaniem

Witam wszystkich.

 

Zakupiłem kocioł w wersji ZSB 22-3C z pogodówką FW-200. Instalacja wykonana na zasadzie: podłogówka na parterze (ok 100m2) i grzejniki na piętrze. Całość podłogówki sterowana jest dodatkowo regulatorami pokojowymi z elektrozaworami natomiast grzejniki zaworami termostatycznymi. Pytanie w jaki sposób należy ustawić sterownik, żeby dać możliwość swobodnej pracy sterownikom i termostatom. Tzn. FW200 jest zamontowany w salonie na parterze, jednak obok niego jest zamontowany również regulator pokojowy, który odcina dopływ do podłogi jeśli osiągnie założoną temp. Przy tym założeniu muszę ustawić wyższą temp. na FW200 ponieważ w innym przypadku będzie wyłączał cały kocioł po osiągnięciu wymaganej temperatury tylko w salonie. Czy jeśli ustawię temp. np. o 2 st. wyższą na FW200 niż na reg. pokojowym to nawet po zamknięciu elektrozaworu FW200 będzie dążył do wzrostu temp w pomieszczeniu (czyli nadal będzie grzał wodę na inne pomieszczenia). I tak kolejno po osiągnięciu zadanej temp. każde pomieszczenie będzie odcinane.

 

Czy w takiej sytuacji kocioł wyłączy się samoczynnie jak temp. powrotu będzie niewiele niższa niż temp zasilania? Jak ustawić dopuszczalną różnicę temp. zasilania i temp. powrotu aby kocioł nie pracował non stop?

Witam, mam małe pytanie dotyczące pieca Junkers - mianowicie po przeczytaniu całego wątku znalazłem u kilku osób podobny problem: ustaawienie na regulatorze temperatura powiedzmy 18 w dzień, natomiast odczytana temperatura w pokoju 15-15,5 stopnia. Wiem że jest korekcja wskazań - tylko czy mam przestawić na +2 czy raczej na -2. chyba, że podacie mi inny powód takiego "niedogrzania" ?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...