danielw 01.10.2013 06:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Października 2013 Witam, Mam pytanie do użytkowników tego pieca, którzy mają w całym domu podłogówkę (ewentualnie może jakiś montażysta się tu pojawi i podpowie ) Zakupiłam Junkersa model jak w tytule wątku. Dom 125 mkw powierzchni użytkowej i w całym domu podłogówka + 1 drabinka w łazience. Hydraulik za 1,5 tygodnia ma mi ten piec zamontować i uruchomić, i dziś dzwoni do mnie i każe mi się upewnić w Junkersie (póki co nikt nie odbiera) czy ten piec wystarczy tylko podłączyć i uruchomić, i sobie będzie działał jak należy (na temperaturze 24-26), czy może wymaga jakichś dodatkowych bajerów (siłowniki, zawory 3drogowe??). Nie jestem hydraulikiem i nie znam też zamiarów twojego hydraulika, jednak moge napisac na swoim przykładzie (sama podłogówka, grzejnik w łazience, 140m2 użytkowej) ze do podłogówki potrzebny jest rozdzielacz (dwa rozdzielacze jesli masz parter i pietro) i trochę rur, no może jeszcze kilka zwykłaych zaworków. Poza tym kocioł ma w sobie wszystko co potrzeba, tzn listwe montażową, wewnetrzną pompkę (ktora jest o wystarczającej wydajności na całą instalację), naczynie przeponowe, zawór trójdrożny (do przełączania trybu grzania CO/CWU). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
danielw 01.10.2013 06:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Października 2013 (edytowane) Witam, posiadam Junkers Cerapur ACU - Smart ZWSB 30-4A z regulatorem pogodowym FW120. mój program grzania ciepłej wody to: 8.30-9.30 12.00-13.00 17.00-22.00 Moje pytanie jak powinienem ustawić pompę cyrkulacyjna czy podczas grzania wody czy podczas oszczędzania, żeby pompka "rozprowadzała" ciepłą wodę po instalacji. dziękuje za pomoc Pompe cyrkulacyjną ustawia się na działanie wtedy kiedy wodę się użytkuje, a wiec tak jak masz ustawione grzanie CWU, bo rozumiem że w tym czasie ktoś tej wody może używać. Pompa nie musi chodzić cały czas w tych godzinach, wystarczy że załączy się np 2-3 razy na godzine na kilka minut- wszystko zalezy od wymaganego komfortu i strat ciepła na rurach CWU- trzeba to dobrac doświadczalnie. Edytowane 1 Października 2013 przez danielw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krzyk123 01.10.2013 06:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Października 2013 Pompe cyrkulacyjną ustawia się na działanie wtedy kiedy wodę się użytkuje, a wiec tak jak masz ustawione grzanie CWU, bo rozumiem że w tym czasie ktoś tej wody może używać. Pompa nie musi chodzić cały czas w tych godzinach, wystarczy że załączy się np 2-3 razy na godzine na kilka minut- wszystko zalezy od wymaganego komfortu i strat ciepła na rurach CWU- trzeba to dobrac doświadczalnie. Można też zrobić w łazience wyłącznik do ręcznego odpalania cyrkulacji na zadany czas (np. 2 minuty). Wtedy są najmniejsze starty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
oliwkawawa 01.10.2013 08:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Października 2013 Nie jestem hydraulikiem i nie znam też zamiarów twojego hydraulika, jednak moge napisac na swoim przykładzie (sama podłogówka, grzejnik w łazience, 140m2 użytkowej) ze do podłogówki potrzebny jest rozdzielacz (dwa rozdzielacze jesli masz parter i pietro) i trochę rur, no może jeszcze kilka zwykłaych zaworków. Poza tym kocioł ma w sobie wszystko co potrzeba, tzn listwe montażową, wewnetrzną pompkę (ktora jest o wystarczającej wydajności na całą instalację), naczynie przeponowe, zawór trójdrożny (do przełączania trybu grzania CO/CWU). Dzięki za odpowiedź! Czyli to o czym napisałeś (pompa, zawór 3D, listwa) jest już W kotle? Czy dołączone jest do kotła jako dodatek? Kocioł stoi zapakowany na budowie, muszę tam zajrzeć i sprawdzić co i jak. Rozmawiałam też wczoraj z osobą ze sklepu Junkersa, i powiedziano mi że nie warto bawić się w mieszacze bo to kosztowne, skoro jest tylko podłogówka, natomiast wspomniał coś o zabezpieczeniu na piecu, w razie gdyby ktoś przypadkiem przestawił krzywe (czy jakoś tak), żeby nie poszła kiedyś w obieg za wysoka temp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
danielw 01.10.2013 08:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Października 2013 Tak, pompa, zawór 3D, listwa jest już w kotle.Myśle ze dodatkowe zabezpieczenie nie jest potrzebne, jak ktoś bawi sie w krzywe chyba wie co robi, a poza tym ten kocioł to tylko 14 KW.Monstrum to to nie jest jak inne 24, czy 30 KW chociaż zagrzać tez potrafi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
oliwkawawa 01.10.2013 09:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Października 2013 dzięki wielkie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
drk001 01.10.2013 09:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Października 2013 Dziękuję za porady odnośnie pompy cyrkulacyjnej. Mam jeszcze jedno pytanie: Od kilku dni jak temperatura spadła poniżej +5 stopni, urządzenie w nocy buczy, gdy temperatura na zewnątrz podskoczy powyżej 5 stopni przestaje.Obecnie ogrzewanie pomieszczeń mam wyłączone (p. zamroż), w nocy też jest wyłączone przygotowywanie ciepłej wody (ustawione na programatorze 15 stopni).W lecie taka sytuacja nie występowała.Co to może być? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krzyk123 01.10.2013 10:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Października 2013 Dziękuję za porady odnośnie pompy cyrkulacyjnej. Mam jeszcze jedno pytanie: Od kilku dni jak temperatura spadła poniżej +5 stopni, urządzenie w nocy buczy, gdy temperatura na zewnątrz podskoczy powyżej 5 stopni przestaje. Obecnie ogrzewanie pomieszczeń mam wyłączone (p. zamroż), w nocy też jest wyłączone przygotowywanie ciepłej wody (ustawione na programatorze 15 stopni). W lecie taka sytuacja nie występowała. Co to może być? pozdrawiam Domyślnie poniżej +5 stopni celsjusza na zewnątrz pompa obiegowa chodzi non-stop. Może to to? (można tę temperaturę obniżyć do -5). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
drk001 01.10.2013 10:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Października 2013 Czy to tak działa tylko w trybie p. zamroż? Jak można to zmienić? Czy nie grozi to utratą gwarancji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
oliwkawawa 01.10.2013 10:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Października 2013 Pewnie że zmienić, poniżej +5 (ale powyżej +1) nic tam raczej nie zamarznie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krzyk123 01.10.2013 11:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Października 2013 Czy to tak działa tylko w trybie p. zamroż? Jak można to zmienić? Czy nie grozi to utratą gwarancji? Spojrzałem w manual. Jednak domyślne ustawienie to +3 stopnie. W sterowniku FW100 możesz to zmienić w menu instalatora: Parametry ogrzewania -> temperatura graniczna mrozu (Do menu instalatora wchodzisz przytrzymując klawisz menu przez 3 sek.) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krzyk123 01.10.2013 11:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Października 2013 Czy to tak działa tylko w trybie p. zamroż? Jak można to zmienić? Czy nie grozi to utratą gwarancji? Z instrukcji: "Ostrzeżenie: uszkodzenie części instalacji po stronie wody grzewczej przy zbyt niskiej wartości granicznej dla funkcji ochrony przeciw zamarzaniu i temperaturze zewnętrznej poniżej 0 °C panującej przez dłuższy czas! - Nastawę podstawową wartości granicznej dla funkcji ochrony przeciw zamarzaniu (3 °C) może wykonać jedynie serwisant. - Wartość graniczna dla funkcji ochrony przeciw zamarzaniu nie może być zbyt niska. Uszkodzenia wynikające ze zbyt niskiej wartości granicznej dla funkcji ochrony przeciw zamarzaniu nie są objęte gwarancją!" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
drk001 01.10.2013 11:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Października 2013 Bardzo dziękuję za pomoc. Na pewno nic nie zamarznie, mieszkanie to segment pod spodem mam sąsiadów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
siudek2 02.10.2013 09:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Października 2013 Witam.Czy ma ktoś zamontowany FB10 Junkersa. A jeśli tak to czy ma on podświetlenie ekranu LCD. Wczoraj kupiłem i po montażu okazuje się że u mnie nie działa podświetlenie. Mija się z celem podchodzenie do niego z latarką.http://forum.muratordom.pl/images/smilies/bash.gif Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
danielw 03.10.2013 06:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Października 2013 WitamCzy ktoś używa regulatora pokojowego FR100?Przy obecbych temperaturach 0-10st. kocioł chodzi blisko max ustawionej mocy (parametr 1A na kotle ustawiony na 50) a wydaje mi sie że w zupełności wystarczyłoby gdyby chodził na najnizszej.Nie wiem dlaczego nie chce zejsc na najnizszą moc, mniej by wtedy taktował przecież.W swoim domu używam FW100 i jakoś znacznie lepiej dobiera moc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
midbass 03.10.2013 20:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Października 2013 Witam,Mamy kocioł Junkers Cerapur Smart ZSB 14-3C + FW200. Odkąd zaczęliśmy dogrzewać dom pod koniec września mamy następujący problem. Przy temp. na 'słoneczku' ustawionej na 21,5'C (kilka godzin rano i kilka po południu) i przy księżycu 20,5'C, w ustawieniu FW200 na 'auto' mamy w domu non stop 23-24'C (za gorąco!). Problem w tym, że wygląda na to, że pomimo takich 23-24'C, jak ustawię ręcznie na słoneczko (albo jak akurat słoneczko jest w trybie auto), to palnik pomimo 2-2,5'C nadwyżki i tak grzeje non stop, a jak tylko zmienię na księżyc (albo zrobi to auto) to nagle przestaje grzać. Sprawdzałem też przy mniejszych różnicach pomiędzy słoneczkiem a księżycem, np. 20,5C vs 21'C (a nawet 20'C vs 20'C) i dalej to samo. Wczoraj za poradą zmieniłem w ustawieniach serwisowych wpływ temp. wewnętrznej z 30 na 90%, ale mam wrażenie, że nic się nie zmieniło. Na piecu grzejniki mam ustawione na '5' a wodę na 'e'. Dodam, że jeszcze w kwietniu wszystko było ok. Fakt, że z miesiąc temu FW200 jakby się zresetował (np. zgubił 2 obieg), ale przyszedł serwisant i obieg już jest. Co robić? Dziękuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
siudek2 04.10.2013 05:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Października 2013 Witam, Mamy kocioł Junkers Cerapur Smart ZSB 14-3C + FW200. Odkąd zaczęliśmy dogrzewać dom pod koniec września mamy następujący problem. Przy temp. na 'słoneczku' ustawionej na 21,5'C (kilka godzin rano i kilka po południu) i przy księżycu 20,5'C, w ustawieniu FW200 na 'auto' mamy w domu non stop 23-24'C (za gorąco!). Problem w tym, że wygląda na to, że pomimo takich 23-24'C, jak ustawię ręcznie na słoneczko (albo jak akurat słoneczko jest w trybie auto), to palnik pomimo 2-2,5'C nadwyżki i tak grzeje non stop, a jak tylko zmienię na księżyc (albo zrobi to auto) to nagle przestaje grzać. Sprawdzałem też przy mniejszych różnicach pomiędzy słoneczkiem a księżycem, np. 20,5C vs 21'C (a nawet 20'C vs 20'C) i dalej to samo. Wczoraj za poradą zmieniłem w ustawieniach serwisowych wpływ temp. wewnętrznej z 30 na 90%, ale mam wrażenie, że nic się nie zmieniło. Na piecu grzejniki mam ustawione na '5' a wodę na 'e'. Dodam, że jeszcze w kwietniu wszystko było ok. Fakt, że z miesiąc temu FW200 jakby się zresetował (np. zgubił 2 obieg), ale przyszedł serwisant i obieg już jest. Co robić? Dziękuję. Ustaw w FW200 "Korekcja wskazań temperatury pomieszczenia" na -2-2,5C. Na jakim trybie ogrzewania jedziesz , punkt początkowy-końcowy, ogrzewanie podłogowe czy kaloryfery? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
suomi 04.10.2013 19:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Października 2013 planuje zakup tego pieca - czy możecie polecić jakiegoś dobrego instalatora, który też wstawi rurę kwasówkę do komina i całe podłączenie do podłogówki ? woj. mazowieckie - na wschód od Warszawy (otwock/ mińsk mazowiecki, itp.)pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
slawos 04.10.2013 20:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Października 2013 (edytowane) planuje zakup tego pieca - czy możecie polecić jakiegoś dobrego instalatora, który też wstawi rurę kwasówkę do komina i całe podłączenie do podłogówki ? Nie musi być żadnej rury kwasoodpornej w kominie ! Wystarczy wsadzić do komina kanalizacyjną rure fi 75 dobrej marki np. VAVIN która będzie służyć do wylotu spalin. Zasysać powietrze piecyk będzie sobie resztą objętością komina P.S Chciałem coś dodać odnośnie pompy cyrkulacyjnej. Sa dwa wyjścia albo wyłącznik osobny np w łazience albo bezpośrednio do pieca podłączyć pompkę cyrkulacyjną. Ja najpierw miałem wtyczke do gniazdka - manualnie. Zmieniłem bo wtyczka i gniazdko było w kotłownio-ubikacji na dole a łazienka jest na górze i podłączyłem ją do pieca. Można ustawić 7 trybów pracy. 6 trybów w ciągu godziny i jeden który odpowiada za pracę non stop. Pompa zawsze sie uruchamia na 3 min i to wystarcza w zupełności nawet na długie odcinki do "odbiorników". Tryb 1 to pompa załączana 1 raz na godzine przez 3 min, tryb 2 to dwa razy na godzine czyli co 30 min po 3 min, 3 tryb co 20 min po 3 min 4 tryb co 15 min po 3 min, 5 tryb co 12min po 3 min, 5 tryb co 10 min po 3 min, tryb 7 pompa pracuje cały czas. Dodatkowo jest możliwość ustawienia programu pracy pompy na 24h. Czyli analogicznie jak ogrzewanie i ciepłą wode. Np. u mnie jest to: rano od 6-7 tryb 3, od 14-16 tryb 3, od 20-22 tryb 3. I nic mnie nie interesuje a woda zawsze ciepła ;) Wszystko można ustawić w zależności od potrzeb i zwyczajów użytkowników w domu i na każdy dzień z osobna Czasy załączeń należy sprawdzić doświadczalnie u siebie. U mnie rury są ocieplone są otuliną 9mm więc co 20 min po 3 min pracy pompy wystarczy w zupełności. Edytowane 4 Października 2013 przez slawos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RAPczyn 05.10.2013 05:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Października 2013 Nie musi być żadnej rury kwasoodpornej w kominie ! Wystarczy wsadzić do komina kanalizacyjną rure fi 75 dobrej marki np. VAVIN która będzie służyć do wylotu spalin. Zasysać powietrze piecyk będzie sobie resztą objętością komina Rozumiem, że to żart ... i to mało śmieszny. Zamiast rury ze stali można użyć rur z tworzywa PPs (polipropylen samo-gasnący/trudno zapalny). Rury takie muszą mieć dopuszczenia. Przy pożarze domu i braku rur z dopuszczeniem ubezpieczyciel odmówi wypłaty odszkodowania a instalator i serwisant, którzy obsługiwali kotłownie powinni trafić do sądu. AZB 612 - 2mb rury fi=80 to koszt 109 netto w katalogu; Wavin 75x2,3x2000 kosztuje 59,06 netto. Na bezpieczeństwie nie warto oszczędzać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.