teres1719510421 01.12.2016 20:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2016 Gdzieś Ci przebija ciśnienie pomiędzy CO i CWU. Kominek z płaszczem wodnym pracuje jedynie na obiegu CO (choć nie wiem jaki masz schemat instalacji). Zamknij zawory od zasilania wężownicy zasobnika i wtedy zobacz czy będziesz miał zmiany ciśnienia w instalacji CO. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
prezes413 03.12.2016 09:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2016 hydraulik kazał mi zamknąć zawór dopuszczający do zbiornika, wzrosło ciśnienie do 2bar i otworzyłem kran z ciepłą wodą, i po jakimś czasie ciśnienie spadło, stwierdził że to wymiennik płytowy w kotle dziurawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
prezes413 03.12.2016 09:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2016 kocioł mam już 3 lata dwa razy rozwaliło mi filtr wody w garażu tzn obudowę filtra założyłem stalowy i problem zniknął. Co prawda ciśnienia wody nie mam za dużego, ale stwierdził że to od skoków ciśnienia wody gdy nie ma poboru w nocy. Muszę kupić reduktor. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
teres1719510421 03.12.2016 20:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2016 Przeoczyłem wcześniej informację, że masz Junkersa Modula. Tam faktycznie nie ma żadnej wężownicy w zasobniku tylko wymiennik płytowy w kotle. Bardziej zamiast reduktora powinieneś kupić zawór bezpieczeństwa na 6 barów i naczynie przeponowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
prezes413 05.12.2016 19:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2016 (edytowane) Ale czy zgadza się Pan z tym, że to może być wymiennik płytowy, tak jak twierdzi mój instalator? i czy rzeczywiście taki wymiennik kosztuje 750zł + 250 za robociznę to dużo czy mało? Edytowane 5 Grudnia 2016 przez prezes413 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
teres1719510421 05.12.2016 20:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2016 Tak, to może być wymiennik płytowy. Trzeba szukać miejsc styku wody z CO i wody z CWU. W przypadku zwykłych zasobników jest to wężownica, w przypadku wymienników warstwowych jest to wymiennik płytowy. Ceny wymiennika nie znam, robocizna mogłaby być trochę tańsza, bo ten wymiennik wymienia się bardzo łatwo (ale jeszcze serwisant musi go zamówić, przyjechać, wymienić itd.). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
prezes413 05.12.2016 20:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2016 Dziękuje za odpowiedz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ElwoodWroclaw 06.12.2016 17:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2016 Czcigodni Panowie i Piękne Panie Zapytanie takie odnośnie Junkersa... Na programatorze (FW120) czas oszczędzania a piec lekko buczy, jakby pracowała w nim pompa obiegowa. Na wyświetlaczu temperatury na piecu, widać powolny spadek. Po jakiego diabła pracuje obiegówka w piecu, kiedy nie ma zaprogramowanego ani grzania grzejników ani CO. Będę dźwięczny za wskazówki. Czy można to jakoś wyłączyć. Tak na mój gust szkoda prądu, no chyba że to potrzebna funkcja. Serdeczności Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mariuszwa 06.12.2016 18:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2016 (edytowane) Pompa pracuje cały czas gdy temp. zewnętrzna jest poniżej temp. z parametru GRANICZNA TEMPERATURA MROZU, ustawić ją można najniżej na -5 st. Edytowane 6 Grudnia 2016 przez mariuszwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ElwoodWroclaw 06.12.2016 20:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2016 Dzięki, sprawdzę. Mam jednak wrażenie, że to ustrojstwo pracuje również w okresach kiedy temp. mrozu nie występuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mariuszwa 06.12.2016 21:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2016 Pompa pracuje również co jakiś czas gdy palnik nie pali aby poruszyć wodę w instalacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Adamkorski 11.12.2016 12:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2016 (edytowane) Zmieniłem na 60%. Już doszedłem kiedy piec taktuje. Jeżeli chodzi o ogrzewanie to wszystko gra ładnie podtrzymuje i pracuje ale taktowanie występuje kiedy kończy nagrzewać cwu- temperatura grzania wody na piecu była max 58stC następnie kiedy osiągnęła zadaną temp w zasobniku 43stC wyłączył się palnik, przełączyło się na grzanie c.o. temperatura spada z 58stC na 31 w ciągu kilku sekund i wtedy właśnie palnik się załącza na 1sek i wyłącza i zaczyna pracować pompka i piec wraca do normy pompuje do 28stC podgrzewa przez parę minut do 39stC na zewnątrz -1 itd, w sumie to w takim razie dzieje się 2-3x dziennie: rano i wieczorem. co mogę jeszcze zmienić żeby nie występowało to taktowanie? dzięki z góry Też tak mam. Przy zaprzestaniu grzania zasobnika kocioł przechodzi w tryb Standy. Wtedy następuje jeszcze dogrzewanie zasobnika wody ciepłem resztkowym z gorącego wymiennika. Gdy temperatura wypływu spadnie do ok 63 oC kocioł przechodzi ze Standby w tryb Grzania. Gdy temperatura zasilania spadnie poniżej zadanej, kocioł w typ przypadku nie uwzględnia parametrów 3B i 3C, tylko natychmiast startuje i zaraz się wyłącza. To niepotrzebny jeden takt kotła. Zgoda, to tylko kilka taktów na dobę przy podgrzewaniu zasobnika, ale czy nie jest to nieprzemyślany algorytm sterowania? Czy macie jakiś sposób na ten przypadek? Edytowane 11 Grudnia 2016 przez Adamkorski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mariuszwa 11.12.2016 13:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2016 (edytowane) Dokładnie tak samo jest u mnie, tylko jeśli temp. wody w instalacji jest niższa o 7 st. i więcej od żądanej to palnik zdąży zejść z mocą w dół i nie wyłączy się, natomiast jeśli jest cieplejsza to szybko siągnie temp zadaną i się wyłączy. Aby to zmienić to należy uzależnic zapłon palnika od param. 3b i 3c a to wymaga zmiany w programie. Edytowane 11 Grudnia 2016 przez mariuszwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Adamkorski 11.12.2016 13:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2016 Dokładnie tak samo jest u mnie, tylko jeśli temp. wody w instalacji jest niższa o 7 st. i więcej od żądanej to palnik zdąży zejść z mocą w dół i nie wyłączy się, natomiast jeśli jest cieplejsza to szybko siągnie temp zadaną i się wyłączy. Aby to zmienić to należy uzależnic zapłon palnika od param. 3b i 3c a to wymaga zmiany w programie. Ja w zeszłym sezonie przedłużałem sztucznie tryb Standby (rozwarciem wejścia regulatora on/off gdy piec przechodził w tryb Standby i włączaniem z opóźnieniem czasowym) moim sterowaniem Fibaro. To dobrze funkcjonowało, ale przez ciągłe problemy z aktualizacjami Faibaro odpuściłem potem sobie. Jak sądzisz, czy taki jeden pusty start pobiera dużo gazu? Warto się w to bawić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
darkob 12.12.2016 13:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2016 Mam pytanie dotyczące ciepłej wody.Grzanie i cyrkulacje CWU ustawiłem na temp.43st. jako osobny program. Zauwarzyłem kilka razy że wchodząc pod prysznic woda jest za zimna ,na programatorze była temp.wody 36st....Po jakimś czasie palnik sie wlącza i zaczyna grzać ale nie wiem od czego zależy ponowne włączenie grzania ,czy od ilości wody w zbiorniku czy musi spaść z 43 st do ok.36st żeby ponownie temp. wzrosła? a może przy tych ustawieniach żeby mieć napewno ciepłą wode to trzeba nacisnąć przycisk -szybkiego grzania CWU ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
epterode 14.12.2016 19:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2016 A ja mam za sobą 2 miesiące pełnego grzania z bojlerem i przy temp 22-23 stop w domu i na zew 5 do -8 na miesiac 93 m3 bojler ustawienia eco i non stop grzanie żadne noc dzień. Jak dla mnie wypas wynik. Ok 3m3 na dobę pełna podłogówka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tren90 16.12.2016 19:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2016 Mam pytanie dotyczące ciepłej wody.Grzanie i cyrkulacje CWU ustawiłem na temp.43st. jako osobny program. Zauwarzyłem kilka razy że wchodząc pod prysznic woda jest za zimna ,na programatorze była temp.wody 36st....Po jakimś czasie palnik sie wlącza i zaczyna grzać ale nie wiem od czego zależy ponowne włączenie grzania ,czy od ilości wody w zbiorniku czy musi spaść z 43 st do ok.36st żeby ponownie temp. wzrosła? a może przy tych ustawieniach żeby mieć na pewno ciepłą wodę to trzeba nacisnąć przycisk -szybkiego grzania CWU ? Nie pamiętam na pewno ale histereza w CWU jest z automatu ustawiona na 10 czy 15 stopni. Chyba raczej 15. tej wartości nigdzie nie można zmienić. Jeśli więc ustawisz 43st. od godz. powiedzmy 19-tej to myjąc się o godz 20-tej możesz mieć letnia wodę - tym bardziej , że w miedzy czasie z pewnością ktoś korzysta z wody np ktoś się myje wcześniej niż Ty lub ktoś zmywa naczynia. Woda w zbiorniku naturalnie sie wychładza plus do tego dochodzi cyrkulacja, która też przyśpiesza wychładzanie wody. Mi dużo czasu zajęło wyczajenie o co chodzi z CWU. Jeśli ustawi się temperaturę poniżej 40st na CWU to piec nawet jej nie zagrzeje, nawet nie podejmie grzania. W moim przypadku mam tak, że od rana do wieczora mam 43st. A na wieczór od 19:00-21:00 grzeję na 50st. Woda jest gorąca (taka lubię) i spokojnie 4 osoby sie wykąpią na jednym zbiorniku. No jeśli "szanowna" zrobi dłuższą kąpiel to niestety piec zagrzeje mi drugi raz zbiornik. Tak wiec jeśli ustawisz 50 st to domieszasz sobie lekko z zimną ale wodę będziesz mieć dłużej ciepłą. Sprawdź też jaką masz cyrkulacje ? optymalnie to 3 lub 4 cykle /h. 1-2/h to za mało i możesz długo czekać na ciepła wodę (czytaj długie spuszczanie wody). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
prezes413 21.12.2016 17:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2016 Tak, to może być wymiennik płytowy. Trzeba szukać miejsc styku wody z CO i wody z CWU. W przypadku zwykłych zasobników jest to wężownica, w przypadku wymienników warstwowych jest to wymiennik płytowy. Ceny wymiennika nie znam, robocizna mogłaby być trochę tańsza, bo ten wymiennik wymienia się bardzo łatwo (ale jeszcze serwisant musi go zamówić, przyjechać, wymienić itd.). To był wymiennik płytowy koszt 800zł wymiennik, 350zł montaż. Jaka jest najczęstsza przyczyna uszkodzeń wymienników płytowych? serwisant mówił że od 13 lat jak pracuje nie wymieniał wymiennika miałem pecha! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asik86 22.12.2016 11:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2016 Proszę powiedzcie mi czy po zaniku prądu wszystkie ustawienia są automatycznie zapisane, czy jak włączą prąd będę musiała wszystko od nowa ustawiać?Jak to jest w praktyce? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
danielw 22.12.2016 12:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2016 Proszę powiedzcie mi czy po zaniku prądu wszystkie ustawienia są automatycznie zapisane, czy jak włączą prąd będę musiała wszystko od nowa ustawiać? Jak to jest w praktyce? Ustawienia są zachowane. W razie dłuższego zaniku prądu w sterowniku (zależy od stanu baterii podtrzymującej) mogą zniknąć ustawienia godziny i daty, a to może poprzesuwać ustawione programem godziny pracy kotła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.