kaeres 28.11.2017 08:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Listopada 2017 Nie zrozumiałem jednego.Na FW200 masz ustawioną żądaną 22`C, a poniżej piszesz że 30`C.Na pewno te 30`C to jest żądana czy to jest temp. zasilania ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaeres 28.11.2017 09:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Listopada 2017 Mam pytanko co do ustawień pokręteł w tym piecyku. Na drugiej stronie kolega pisze tak "Warto pamiętać, że jest to kondensat i zjechać z temp. zasilania do minimum czyli pokrętło na "1". Dopiero w największe mrozy (poniżej -15) trzeba było zrobić na "2". Ale żeby grzejniki wówczas działały prawidłowo muszą być odpowiednio przewymiarowane dla niskich temp." Z tego co mi wiadomo to ustawienie 1 daje temp. 35`C, 2 - 43`C.Przy -15`C na dworze piec nie ma szans nagrzać kaloryferów przy zasilaniu 43`C.Podejrzewam, że przy takim mrozie wymagana jest temperatura około 4-5 (60-67`C) w zależności jaką krzywą ustawimy. I mam pytanie co do tych pokręteł oraz ustawień na programatorze CW400 (ew. na piecu z menu serwisowego bo to funkcja zdublowana).Czy któraś nastawa ma priorytet czy zawsze system będzie działał w oparciu o nastawy niższej temperatury ?Np. na pokrętle będzie 3 - 50`C, przyjdzie mróz i pomimo zadania na krzywej grzewczej dla -15`C iż powinno być 65`C na piecu to piec i tak da maksymalnie 50`C i nie dogrzeje mi pokoi ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaeres 29.11.2017 07:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Listopada 2017 Zanim rozkminimy powyższe to mam jeszcze jedno zagadnienie.Jak ustawiacie termostaty w pokojach ?Zdajecie się na sterowanie sterownikiem (zamontowanym na piecu bądź w pokoju reprezentatywnym) i termostaty otwarte na oścież czy jednak korekta termostatami ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odyseuszek 29.11.2017 07:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Listopada 2017 Na etapie ustawień kotła otwierasz na full termostaty i dobierasz krzywą grzewczą najbardziej zbliżoną do swoich preferencji temperaturowych w najcieplejszym pomieszczeniu, dzięki temu będziesz miał najniższą możliwą krzywą grzewczą. Dopiero potem korygujesz termostatami pomieszczenia w których ma być chłodniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaeres 29.11.2017 09:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Listopada 2017 (edytowane) Hoho, podejrzewam iż takie ustawianie może potrwać jeden sezon, o kosztach już nie wspominam Chociaż z drugiej strony nie zrobiłem tak jak powyżej (i w sumie jak instrukcja traktuje) ale w salonie gdzie trwa życie rodzinne faktycznie termostat na kalfiorze jest otwarty i temperatura jest OK. W części sypialnej na górze przymykam termostaty bo jest z deczka za ciepło. Edytowane 29 Listopada 2017 przez kaeres Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odyseuszek 29.11.2017 10:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Listopada 2017 Jak ktoś się uprze to i przez 3 lata nie ustawi - śmiem twierdzić, że 50% społeczeństwa nie rozumie istoty działania głowicy termostatycznej i kręci nią zwykle od minimum do maksimum, za co po części winni są producenci którzy zamiast oznaczeń temperaturowych wprowadzili podziałkę cyfrową.Jeżeli jednak rozumie się na czym polega istota krzywej grzewczej to pierwsze ustawienie to kwestia 1-2 dni, a potem ewentualna korekta jak temp. zewnętrzna zmieni się o 10-15 stopni, pod warunkiem że termostat w pokoju referencyjnym otwarty cały czas na full Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaeres 29.11.2017 14:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Listopada 2017 (edytowane) Ja pokoju referencyjnego nie mam ponieważ sterownik CW400 jest zawieszony na piecu, a piec w kotłowni więc wpływ pomieszczenia w ogóle mam wyłączony. Czytając ten wątek zachodzę w głowę jak do kalafiorów ustawiają krzywą grzewczą z temperaturą zadaną 21`C, projektową 58`C przy -20`C na dworze.Jakim cudem piec ma dać radę przy -20`C (albo jak było w styczniu 2017 nawet -29`C) za pomocą temperatury 58`C zagrzać chatę do 21`C ?Fizycznie i teoretycznie nie możliwe ale chyba jakoś praktyka mówi coś innego albo gdzieś ktoś się mija z prawdą. Edytowane 29 Listopada 2017 przez kaeres Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odyseuszek 29.11.2017 17:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Listopada 2017 Jeśli sterownik na kotle to pokój referencyjny to ten gdzie masz największe zapotrzebowanie na energię cieplną, do niego ustawiasz krzywą grzewczą a w reszcie regulujesz głowicami. Musisz albo zaufać tym co mają doświadczenie, albo samemu zgłębić temat bo twoje rozważania "jakim cudem" świadczą, że nie do końca rozumiesz jak można zaprojektować i skonfigurować instalację. PS. Piec to jest chlebowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MarcinLUB 29.11.2017 23:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Listopada 2017 Witajcie, mam pewien problem.Jest nim bardzo szybki spadek temperatury na piecu i taktowanie, musiałem ustawić dużą histerezę temp. CO i blokadę taktowania, żeby to jakoś działało.Piec ZSB 14-3CE, bez pogodówki, bez CWU (brak przyłącza wody), grzeje suchy budynek w trakcie drobnych prac wykończeniowych.Moc maksymalna pieca ustawiona na ok. 50%.Obecnie w domu pracują tylko sporo przewymiarowane grzejniki, temp. w pomieszczeniach ustawiona na 19-20 stopni, zasilanie na 48, zużycie gazu ok. 4 m3/dobę przy temp. 0-5 stopni Celsjusza.Głowice termostatyczne ustawione na 20 stopni. Pompa CO ustawiona na minimum, od 2 rozdzielaczy do 8 grzejników rurki fi 16 maksymalnie po 6 m.Po podłodze jakieś 160 m2, dość duża kubatura, dom dobrze ocieplony - 30 cm wełny + 20 cm grafitowego, wentylacja grawitacyjna, obecnie wywiewy prawie zamknięte.Uprzedzam, że nie będę wzywał serwisanta do czasu podłączenia wody i zakupu sterownika pogodówki.Jak walczyć z tym taktowaniem? Przecież nie otworzę termostatów bo stracę kontrolę nad temperaturą pomieszczeń. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaeres 30.11.2017 10:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Listopada 2017 Głowice mogą dławić.Otwórz je na maksa.Jak krzywa jest dobrze ustawiona to ma być 19-20`C Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaeres 30.11.2017 11:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Listopada 2017 Jeśli sterownik na kotle to pokój referencyjny to ten gdzie masz największe zapotrzebowanie na energię cieplną, do niego ustawiasz krzywą grzewczą a w reszcie regulujesz głowicami. Musisz albo zaufać tym co mają doświadczenie, albo samemu zgłębić temat bo twoje rozważania "jakim cudem" świadczą, że nie do końca rozumiesz jak można zaprojektować i skonfigurować instalację. PS. Piec to jest chlebowy Poćwiczę krzywą z projektową 58`C. Teraz da radę ale podejrzewam,ze przy ostrych mrozach trzeba będzie podnieść. Czy warto również ograniczyć moc kotła do 50% ? (ZSB 14-3C) ? Teraz czasami na sterowniku pokazuje że robi z mocą 60% aby ogrzać wodę do zadanej np. 42`C Jaki w ogóle jest cel ograniczania mocy pieca ZSB 14-3C który wyjściową ma maksymalną 14kW ? Czy kocioł startuje zawsze z maksymalną mocą jaką ma ustawioną aby później schodzić do nominalnej ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Konsultant marki Junkers 30.11.2017 12:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Listopada 2017 Nadeszła w koncu pora na odpalenie ogrzewania na stale w moim domu i pytanie jak ustawic kilka parametrów przy pracy wg wskazań czujnika zew. czyli pogodówki. Posiadam ZSB-15C z regulatorem CW400. Dom wolnostojący 100m2 (100% podgłówka) W instrukcji napisali ze ważne jest ustawienie poniższych parametrów (poniżej moje wprowadzone ustawienia w razie potrzeby proszę o komentarz): 1. temperatura projektowa - tutaj na razie ustawiłem 40 ale chyba powinienem 45 bowiem podłogówka (moc i rozstaw pętli) była liczona dla nastaw 45/35 (zasilanie/powrot), czyli jeśli dobrze rozumiem jest to max temperatura zasilania przy min. temp. zew. jaka może wystąpić (pkt.4) 2. max temperatura zasilania - na razie ustawiłem 42 bo tak mi pasowalo z krzywej - jakies sugestie? 3. Tłumienie temp. zew. ustawiłem na "sredni" wg zalecaniem dla domu z porothermu 4. min. temp. zewnętrzna - ustawilem "-15" tyle gdzies znalazłem w ostatnich statystykach dla Poznania ale chyba generalnie już pare lat tyle nie było 5. system grzewczy ustawiony na "podloga" 6. przesuniecie równolegle temperatury - czyli jak rozumiem wplyw temp. pomieszczenia ale juz nie bardzo rozumiem jak ta wartosc wplywa na regulacje. Regulator mam powiedzmy w pomieszczeniu reprezentatywnym (przy salonie) - jaka wartość powinna tu byc ustawiona (na razie fabryczne "3") 7. rodzaj obniżenia - tutaj na razie ustawiłem "próg temp. w pomieszczeniu" ale się zastanawiam nad "trybem ograniczonym" przy którym jest napisane ze jest bardziej zalecany do ogrzewania podłogowego - tutaj proszę o sugestie co najlepiej ustawić Nie wiem czy coś pominąłem? Witam, W celu poprawnej weryfikacji ustawień kotła warto skontaktować się z naszym autoryzowanym serwisantem. Postaram się jednak odpowiedzieć na Pańskie pytania: 1.Temp. projektowa 45C zgodnie z obliczeniami. 2. Maksymalna temperatura zasilania: 5 stopni więcej czyli 50 3. Tłumienie (akumulacja cieplna budynku) średni 4. Strefa klimatyczna dla Poznania -18C 5. Podłoga 6. Przesunięcie równoległe na 0 Ale wpływ temperatury pokojowej dla ogrzewania podłogowego należy zostawić na poziomie 3K. 7. Obniżenie nocne – tryb ograniczony (dla ogrz. Podłog) W razie pytań, pozostaję do dyspozycji. Pozdrawiam, ________________________________ Konsultant marki Junkers Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MarcinLUB 30.11.2017 17:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Listopada 2017 Głowice mogą dławić. Otwórz je na maksa. Jak krzywa jest dobrze ustawiona to ma być 19-20`C Nie ma krzywej, bo nie ma pogodowki. Przy ustawieniu wiekszej wydajnosci pompy jest troche lepiej, ale szumi w grzejnikach i czasem powstaja wibracje przy jednej z glowic. Moim zdaniem w budynku, ktory dobrze trzyma temp. i glowice (majace bezwladnosc czasowa i histereze) sa dlugo przymkniete, przy przymknieciu glowic potrzebna wieksza wydajnosc pompy i gdzie tu oszczednosci? Ten piec, jak pewnie inne kondensaty, nie nadaje sie bez pogodowki do dobrze ocieplonych budynkow i instalacji o malych pojemnosciach. Chyba, ze glowice mam kiepskie - jakies Concept? Co myslicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaeres 04.12.2017 07:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2017 (edytowane) Poćwiczę krzywą z projektową 58`C. Teraz da radę ale podejrzewam,ze przy ostrych mrozach trzeba będzie podnieść. Czy warto również ograniczyć moc kotła do 50% ? (ZSB 14-3C) ? Teraz czasami na sterowniku pokazuje że robi z mocą 60% aby ogrzać wodę do zadanej np. 42`C Jaki w ogóle jest cel ograniczania mocy pieca ZSB 14-3C który wyjściową ma maksymalną 14kW ? Czy kocioł startuje zawsze z maksymalną mocą jaką ma ustawioną aby później schodzić do nominalnej ? Faktycznie 58`C póki co wystarczy i oszczędność rzędu 30-40% przy dotychczasowych obliczeniach. Boję się jedynie, że przy ostrzejszych mrozach krzywa może być za płaska. Jaki macie dobowe zużycie przy temperaturach z zeszłego tygodnia i weekendu ? U mnie 160m2 (z garażem bo jego też delikatnie ogrzewam na 2) - 20% podłogówki, reszta kalafiory (8szt). C.W.U. z zasobnika 120L - 48`C, spadek 43`C ((w tygodniu programy użytkowe obniżanie na czas gdy jesteśmy w pracy/szkole oraz na noc, w weekend grzanie 7-23. Cyrkulacja zgodnie z programem C.W.U.) C.O. - 20`C, spadek 19`C (w tygodniu programy użytkowe obniżanie na czas gdy jesteśmy w pracy/szkole oraz na noc, w weekend grzanie 7-23) Krzywa: Max - 62`C Projektowa - 58`C Minimalna - (-20`C) Piec skręcony na 70% (11kW) Dodatkowo przestał taktować bo dawał 4-10x na godzinę, a teraz 1 x 3h Spalanie gazu w tygodniu 4-6 m3 Spalanie w weekend 8-10 m3 (ta dyszka wyszła przy długiej gorącej kąpieli, 3 x dolewana gorąca woda. Edytowane 4 Grudnia 2017 przez kaeres Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grarmi 05.12.2017 20:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2017 Czy udało sie komuś rozwiązać problem pracującej Non stop pompy? Zmieniłem funkcje 1E z 0 na 2 ale żadnego efektu nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
GraMar 06.12.2017 03:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2017 Czy udało sie komuś rozwiązać problem pracującej Non stop pompy? Zmieniłem funkcje 1E z 0 na 2 ale żadnego efektu nie ma. A jak masz 9.F? A jak ustawiłeś temperaturę graniczną mrozu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grarmi 06.12.2017 04:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2017 9.F jest 3 min nie zmieniałem tej funkcji. Mam regulator pokojowy FR 110. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
GraMar 07.12.2017 06:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2017 Oba urządzenia bardzo podobne, przejrzałam instrukcję Twego regulatora i faktycznie brakuje w nim funkcji ustawienia: temperatura graniczna mrozu.Niektóre funkcje są w Twoim regulatorze lepiej opisane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rsat 07.12.2017 07:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2017 Inteligentne wyłączanie pompy układugrzewczego w przypadku instalacjigrzewczych z regulatorem ogrzewaniaprowadzonym wg temperatury zewnętrznej.Pompa c.o. jest załączana tylko w raziepotrzeby.Masz takie ustawienie w kotle u mnie jest 2.1E Tryb załączania pompy kocioł zsb-5c ale w 3c tez powinno być cos takiego Ja przestawiłem i pompa nie chodzi non stop Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SJ413 07.12.2017 07:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2017 To ja mam inną sprawę: pełna podłogówka, żadnych mieszaczy, kocioł ZSB-24 5c: w instrukcji jest, że w przypadku instalacji CW400 na kotle, nie mierzy on temperatury pomieszczenia. Ustawiłem ostatnio wymaganą temp. pomieszczenia na 15 stopni, po jakimś czasie na wyświetlaczu sterownika było 21 stopni temp. ZASILANIA, a kocioł pracował na minimalnej mocy. To skoro CW400 nie mierzy temp. pomieszczenia to co steruje parametrami kotła w tym czasie ? Dlaczego utrzymywał taką temperaturę, moc i ciągle pracował ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.