Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Kocioł Junkers Cerapur Smart ZSB 14-3C w praktyce


lukasz_p

Recommended Posts

Witam.

(...)

Podobno parametr "Minimalna temperatura zewnętrzna" ustawione mam na -18 wpływa na krzywą oraz "temperatura projektowa" obecnie ustawiona na 70 stopni. Ale jak jedno do drugiego się ma i jak to zmieniać proporcjonalnie to kurcze nie wiem.

Temperatura projektowa zmienia punkt końcowy krzywej (ten przy minimalnej temperaturze zewnętrznej). Tutaj masz fajny opis z wykresem https://www.techsterowniki.pl/blog/krzywa-grzewcza-czym-ja-ustawic

 

Kociol już chwilę działa. Temperatura w domu 21,5. Palnik chodzi praktycznie 20-23 h dziennie . Spalanie gazu 8-9 m3 na dobe. Przeplywy ok 1 litra lub mniej. Mam wrażenie, że powinno to lepiej działać. Co do domu to 100m2 na scianach 20 cm na stropie 18 cm styropianu. Rekuperacja i całościowo podłogówka.

Czy takie spalanie jest ok ? Czy montaż sprzęgła i pompy pomoże w odbiorze ciepła z instalacji ?

Kocioł masz ustawiony dobrze, palnik pracuje długo. Jak chcesz oszczędniej, to obniż temperatury wewnątrz - to jest klucz do oszczędności. Sprzęgło nic Ci nie da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3,8k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Ustaw sobie temp. początkową na 20 stopni, końcową na 45. A później oglądaj diagnozy w menu serwisowym. Będziesz widział czy kocioł podwyższa czy obniża temperaturę projektową - z tego wywnioskujesz czy krzywą trzeba podnieść czy opuścić.

Jeśli nie będziesz miał wystarczających przepływów, to tak, trzeba dawać większą temperaturę zasilania.

 

jako temp poczatkowa/koncowa masz na mysli punkty poczatkowe i koncowe krzywej tak? bo to jest inna regulacja (wg instrukcji Junkersa) od tej gdzie mamy tylko temperature projektowa do ustawienia i jak rozumiem punkt poczatkowy byl domyslny na 25. Ja teraz testuje ustawienie pkt pocz/koncowy na 27/41 bo bylo cieplo przy mrozach a przy plusach chlodnawo dlatego wzialem sie za "splaszczanie" krzywej

a gdzie w diagnozie masz temp projektowa? czy chodzilo Tobie o zadana temp zasilania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak to macie i jak to możliwe, że kocioł pracuje 20h na dobe.

Dom 10x11m z poddaszem ogrzewanie 22' sama podłogowka. W grudniu poszło z CWU 170m3 czyli ok 6m3 na dobę a kocioł pracuje kilka godzin dziennie.

Sterownie punktem początkowym z temp zewnętrzna.

Punkt początkowy 20' końcowy 40', wpływa pomiesczenia 5.

 

O co chodzi z tą ciągła praca palnika, jak to jest możliwe? Patrząc po swoim kotle to jest to realne jakby temp na dworze była cały czas - 10

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie serwisant do którego dzwoniłem odsyłał mnie do Junkersa, bo "nie znają szczegółowych parametrów" sterowników...

Ale w końcu (wysłałem kilka maili do serwisów w Polsce) odpowiedzieli mi z Poznania:

"Program Urlop to określone w czasie obniżenie temperatury ogrzewania w cyklu

całodobowym. W przypadku aktywacji funkcji urlop urządzenie będzie grzało

do temperatury nastawionej w standardowym programie obniżenia temperatury i

będzie tę wartość utrzymywać przez 24h aż do zakończenia - daty końcowej

programu Urlop. Temperaturę obniżenia ustawiamy w standardowym trybie

programu grzanie/ obniżenie"

Oczywiście CWU też nie grzeje.

Wstawiam odpowiedź, bo może ktoś jeszcze będzie szukał takiej informacji.

Dziękuję i pozdrawiam

 

W takim razie po co program urlopowy, z datami działania skoro chcę ustawić temperatury grzania i obnizania na poziomie 17 i 18 st to kocioł będzie takie temperatury trzymał.

Myślałem że ustawiam program urlopowy na dowolne temperatury i dowolny ores czasu a po nim następuje automatyczny powrót do ustawień temperatur po za urlopem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak to macie i jak to możliwe, że kocioł pracuje 20h na dobe.

Dom 10x11m z poddaszem ogrzewanie 22' sama podłogowka. W grudniu poszło z CWU 170m3 czyli ok 6m3 na dobę a kocioł pracuje kilka godzin dziennie.

Sterownie punktem początkowym z temp zewnętrzna.

Punkt początkowy 20' końcowy 40', wpływa pomiesczenia 5.

 

O co chodzi z tą ciągła praca palnika, jak to jest możliwe? Patrząc po swoim kotle to jest to realne jakby temp na dworze była cały czas - 10

 

A jak masz ustawiony sposób obniżania i grzania i w jakich godzinach ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy ktos moze troche bardziej wyczul ten kociol znaczy zasade dzialania CW400 w trybie auto. Teraz mam 2 sezon ale od zeszłego praktycznie mialem ponizszy schemat:

 

grzanie temp 20,5 godz 4.30-7.30 i 15-22.30

obnizenie na 19,5 w pozostałym czasie w weekend troche inaczej

 

i generalnie system dziala tak ze jak dojdzie w fazie grzania powyzej ustawionych 20,5 to na obnizeniu sie wylacza jak nie to "pyrka" sobie na minimum (temp zasilania 27,5-28) az dojdzie do 20,5 albo nie i tak do do następnego grzania czyli musi byc ponad 1 stopien takiej jakby histerezy pomiedzy obnizeniem a grzaniem zeby sie wylaczyl.

tez tak macie? generalnie zaczalem teraz kombinowac z krzywa zeby bardziej dochodzil do zalozonej temperatury w fazie grzania bo to grzanie na minimum (28 stopni) mam wrazenie odczuwalnie niewiele daje a gaz i tak leci

chyba ze ktos ma lepszy pomysl jak to ustawic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temperaturę jak pisałem mam włączone w trybie manualnym 22' bo w automacie nie widzę opcji aby cały czas grzało tylko obniżenie i grzanie.

W menu serwisowym sposób obniżenia mam ustawiony na tryb ograniczony, czy powinno być inaczej ?. Według instrukcji jest tak

Tryb ograniczony: W trybie obniżenia

ogrzewanie zawsze pracuje w trybie

ograniczonym, zgodnie z ustawionym

programem czasowym.

Próg temp. zewnętrznej: Jeśli przy nieaktywnej

instalacji grzewczej temperatura zewnętrzna

spadnie poniżej skonfigurowanej, ogrzewanie

pracuje w trybie obniżenia.

Próg temp. pomieszczenia: Jeśli przy

nieaktywnej instalacji grzewczej temperatura

w pomieszczeniu spadnie poniżej

skonfigurowanej, ogrzewanie pracuje w trybie

obniżenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

tez tak macie? generalnie zaczalem teraz kombinowac z krzywa zeby bardziej dochodzil do zalozonej temperatury w fazie grzania bo to grzanie na minimum (28 stopni) mam wrazenie odczuwalnie niewiele daje a gaz i tak leci

chyba ze ktos ma lepszy pomysl jak to ustawic?

W jakim celu kombinujesz z krzywą? Jeśli uzyskujesz zadane temperatury, to daj sobie spokój z grzebaniem w ustawieniach. Kocioł spali tyle gazu, ile potrzebuje dom, byle tylko nie taktował, reszta nie ma znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie nie uzyskiwalem dlatego zaczalem kombinowac - generalnie lepiej odczuwalnie bylo jak na zewnatrz bylo kolo zera lub minus a przy plusowych temperaturach bylo odczuwalnie tak sobie - kociol jechal na minimum ale czesto nie dochodzil w fazie grzania wiec na obnizeniu dalej jechal na minimum i takie bledne kolo

na razie testuje nowa krzyw ale pytam jak ten sterownik sie u was zachowuje bo moze jest lepsze wyjscie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

W większości naszych kotłów wartość histerezy jest stała i wynosi 5K dla trybu Komfort oraz 10K dla trybu ECO. Więc może Pan tylko wybrać pomiędzy trybem Komfort oraz ECO. Jedynie kocioł Bosch Condens 9000 ma dynamicznie zmienną histerezę zależną od ustawionej żądanej temperatury.

Chętnie odpowiem na ewentualne dalsze pytania.

Pozdrawiam,

________________________________

Konsultant marki Junkers - Bosch

 

Dziękuje za informację. Ostatnio był serwisant i komibował z opcją 2.3C "2" ale nie pomogło. Ustawienie komfort jest mało wystarczające, zasobnik jest poziomy 250l, a więc ma dużą bezwładność. Ustawiona temperatura zasobnika jest 44*, bo tylko w takim ustawieniu nie pojawia się zimna woda do kąpieli, ale z kolei są sytuacje gdzie można się oparzyć (zasobnik ma wejście na z pieca na płaszcz u góry i odpłw CWU obok).Czujnik temperatury (Bosch) umieszczony w tulei w centrum zasobnika, więc opóźnienie jest spore zanim złapie. Wydaje się że jedyną opcją jest zawór mieszający na wyjściu z zasobnika by obniżyć temperaturę wody na wyjściu.

 

Drugie pytanie bo podłogówki mam obecnie 2,1km rur, więc pompa w kotle chodzi na 100% ale przepływy są niewystarczające. Czy można szeregowo włączyć dodatkową pompę obiegową dla samego obiegu CO? Są jakieś przeciwwskazania dla pompy w kotle (jakie ustawienie dla niej w takiej sytuacji?))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jako temp poczatkowa/koncowa masz na mysli punkty poczatkowe i koncowe krzywej tak?

Tak

bo to jest inna regulacja (wg instrukcji Junkersa) od tej gdzie mamy tylko temperature projektowa do ustawienia i jak rozumiem punkt poczatkowy byl domyslny na 25. Ja teraz testuje ustawienie pkt pocz/koncowy na 27/41 bo bylo cieplo przy mrozach a przy plusach chlodnawo dlatego wzialem sie za "splaszczanie" krzywej a gdzie w diagnozie masz temp projektowa? czy chodzilo Tobie o zadana temp zasilania?

Chodziło mi o zadaną, nie projektową ;)

 

Nie wiem jak to macie i jak to możliwe, że kocioł pracuje 20h na dobe.

Dom 10x11m z poddaszem ogrzewanie 22' sama podłogowka. W grudniu poszło z CWU 170m3 czyli ok 6m3 na dobę a kocioł pracuje kilka godzin dziennie.

Sterownie punktem początkowym z temp zewnętrzna.

Punkt początkowy 20' końcowy 40', wpływa pomiesczenia 5.

O co chodzi z tą ciągła praca palnika, jak to jest możliwe? Patrząc po swoim kotle to jest to realne jakby temp na dworze była cały czas - 10

Mamy tak ustawioną krzywą grzewczą, że kocioł nie przekracza temperatury zadanej w pomieszczeniu. Spróbuj obniżyć punkt końcowy. Masz sterownik CW100 albo CW 400?

 

zalezy od tego z jaka moca pracuje. Jak moc minimalna to moze pracować dłużej.

Dokładnie tak jak pisze kolega.

 

W menu serwisowym sposób obniżenia mam ustawiony na tryb ograniczony, czy powinno być inaczej ?

Tryb ograniczony przy podłogówce jest bardziej komfortowy.

 

zasobnik jest poziomy 250l, a więc ma dużą bezwładność. Ustawiona temperatura zasobnika jest 44*, bo tylko w takim ustawieniu nie pojawia się zimna woda do kąpieli, ale z kolei są sytuacje gdzie można się oparzyć (zasobnik ma wejście na z pieca na płaszcz u góry i odpłw CWU obok).Czujnik temperatury (Bosch) umieszczony w tulei w centrum zasobnika, więc opóźnienie jest spore zanim złapie.

Kto normalny montuje poziomy zasobnik przy kotle gazowym?

Drugie pytanie bo podłogówki mam obecnie 2,1km rur, więc pompa w kotle chodzi na 100% ale przepływy są niewystarczające. Czy można szeregowo włączyć dodatkową pompę obiegową dla samego obiegu CO? Są jakieś przeciwwskazania dla pompy w kotle (jakie ustawienie dla niej w takiej sytuacji?))

Nie można, możesz w ten sposób uszkodzić pompy. Ma być sprzęgło hydrauliczne, moduł MM100 i dopiero za nim pompa.

Robił Ci to jakiś paprak, a nie fachowiec :mad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze pytanie jak masz ustawioną minimalną temperaturę zewnętrzną. Standardowo jest bodajże -10°C, ja to zawsze przestawiam klientom na -20°C (bo tyle może być zimą).

Jak obniżyłeś temp. zewnętrzną, to już nie obniżaj punktu końcowego, przynajmniej jeszcze nie teraz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie na które nie mogę znalezc odpowiedzi A próby nie sa jednoznaczne dla mnie Zeby kocioł był sterowany przez krzywa z cw400 to na kotle w menu 1 - 1W 1 ma byc na 0 wyłączone ? Chodzi mi o to aby krzywą sterował cw400 bo w nim mozna ustawić minimalną temp na -15 a nawet -20 bo na kotle jest - 10
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...