dzebrys 08.11.2013 09:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Listopada 2013 witam, mam szybkie pytanie, czy ktos z posiadajacych czujnik fb10 moze mi powiedziec czy posiada on podswietlanie wyswietlacza? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dzebrys 08.11.2013 10:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Listopada 2013 rada dla tych przed instalacja, jesli zamierzacie posiadac 2 obiegi grzewcze to koniecznie sterujcie nimi przez osobne czujniki temperatury.ja mam 2 obiegi 50/50 podlogowka + grzejniki, ipm2 + fw200 + fb10. do tej pory mialem fw200 zainstalowany na kotle, fb10 sterowal podlogowka na parterze [w salonie], natomiast obieg grzejnikow byl sterowany przez fw200 bez zdalnego czujnika temperatury tylko na podstawie temperatury powrotu co z obiegu. niestety w takiej konfiguracji piec nie radzil sobie i nie dogrzewal mi pietra. po zmianie konfiguracji przenioslem fw200 z kotla do salonu na miejsce fb10, natomiast fb10 do najzimniejszego pokoju z grzejnikami. usunalem w tym pokoju termostat i obecnie jest ok. wszystkie pokoje z grzejnikami osiagaja oczekiwana temperature. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
thys0n 08.11.2013 10:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Listopada 2013 Witam,proszę o pomoc w zakresie dot. wkładu kominowego dla pieca Junkers ZSB22-3C. Mianowicie chce wymienić obecnie posiadany piec na ww. model. W kominie posiadam wkład stalowy fi110mm. Odprowadzenie spalin zamierzałem rozwiązać poprzez instalacje dodatkowej rury wew. Pytanie jakiej średnicy 60 czy 80mm? Instrukcja Junkersa przewiduje pionowe odprowadzenia spalin i zassanie pow rurami 60/110 i 80/125. Komin ma długość 6,5m i w całości przebiega w ścianach wew. domu. ostatni 1m jest powyżej stropodachu. Prosiłbym o radę czy rura 60mm starczy i ewentualnie gdzie można kupić redukcję wyjścia z pieca tj. 80/125 na 60/100mm.Będę zobowiązany za pomoc. Z uwagi na awarie pieca temat muszę rozwiązać w ciągu kolejnych kilku dni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jaremy 08.11.2013 10:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Listopada 2013 Jak macie ustawione na swoich sterownikach - przy ogrzewaniu podłogowym (dodam że dom z maxa 25 cm + 20 cm styropianu+ 30 cm wełny w dachu):1. typ ogrzewania w obwodzie grzewczym - podłogówka2. pkt początkowy3. pkt końcowy4. temperatura projektowa5. maks. temp. zasilania6. wpływ temperatury pomieszczenia7. akumulacja cieplna budynku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mariuszwa 08.11.2013 19:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Listopada 2013 (edytowane) Nastawy FW 100 charakterystyka-punkt początkowy - punkt końcowy punkt pocz - 30 punkt końcowy- 47 akumulacja budynku - 80 kalibracja czujnika : 0 max zasilania - 60 wpływ temp pomieszczenia - 70wpływ twmp skuteczny - grzanie-oszczedznie-pzamarzanie, korekcja wskazan:0 ogrzew. wył do niższego poziomu -tak Po takim ustawieniu regulatora sprawdź jaka będzie temp.w mieszkaniu, jeśli będą odchyłki od zadanej to koryguj temp. punktu pocz. i końc.. Nastawy na kotle 3.A- 0 3.b- 15 3.C- 12 Podczas regulacji krzywej "wpływ temp. wewn" można ustawić na 10%. Temp. grz. 21st Temp. osz. 18st.Przy takim ustawieniu temp. wody na zasilaniu wynosi 30st przy 20st na zewn. i 47st przy -15st na zewn. Pracuję przy takich nastawach 4 sezon i temp. wewątrz jest taka jak założyłem. Edytowane 8 Listopada 2013 przez mariuszwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KosGos 09.11.2013 14:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Listopada 2013 Jak zmusic piec do grzania ? Na dworze 13 stopni na sterownikuvpogodowym ustawione 21, czujnik wskazuje 20,4 a palnik sie nie wlacza.W ustawieniach mam ze powyzej 16 stopni na dworze ma nie grzac, ogrzewanie podlogowe, wplyw temperatury pomieszczenia 90% , akumulacja 50%. Dawalem nawet ze ma podbic do 21,5 i dalej nie wlaczylo palnika. Macie jakies rady ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
oliwkawawa 10.11.2013 17:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Listopada 2013 Hej, Czy to normalne, że na piecu delikatnie spada mi ciśnienie wody? W ciągu ostatniego tygodnia brat musiał dwa razy lekko dopuścić wody, twierdzi że spadało ciśnienie. Zanim piec został zainstalowany w obiegu była woda (cały dom w podłogowym), jeszcze przed wylewkami. Ciśnienie na manometrze nie spadało, miałam fioła na tym punkcie i ciągle to sprawdzałam no chyba że ktoś sobie ręce umył pod kranem A teraz nagle spada ciśnienie na piecu? Gdzieś wyczytałam na szybko, że przy rozruchu pieca to normalne. Albo że może układ jest zapowietrzony? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
salik 10.11.2013 17:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Listopada 2013 Oliwka - spada Ci nie ciśnienie wody, a ciśnienie wody w układzie CO (wnioskując po komentarzu "brat musiał dopuścić wody")Ciśnienie CWU to inna para kaloszy, z ciśnieniem wody CO (w układzie zamkniętym) nie ma nic wspólnego.Masz automatyczne odpowietrzacze na rozdzielaczach podłogówki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
oliwkawawa 10.11.2013 17:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Listopada 2013 Oliwka - spada Ci nie ciśnienie wody, a ciśnienie wody w układzie CO (wnioskując po komentarzu "brat musiał dopuścić wody") Ciśnienie CWU to inna para kaloszy, z ciśnieniem wody CO (w układzie zamkniętym) nie ma nic wspólnego. Masz automatyczne odpowietrzacze na rozdzielaczach podłogówki? Tak tak, chodzi o ciśnienie wody w CO. Nie mam pojęcia czy mam automatyczne odpowietrzacze Dziś niedziela, jutro wolne, do wtorku zanim uda mi się do hydraulika dodzwonić będę przeżywać temat, dlatego od razu pytam tutaj Czyli może to być normalne zjawisko przy zapowietrzonej podłogówce? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
teres1719510421 13.11.2013 12:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Listopada 2013 Witam, proszę o pomoc w zakresie dot. wkładu kominowego dla pieca Junkers ZSB22-3C. Mianowicie chce wymienić obecnie posiadany piec na ww. model. W kominie posiadam wkład stalowy fi110mm. Odprowadzenie spalin zamierzałem rozwiązać poprzez instalacje dodatkowej rury wew. Pytanie jakiej średnicy 60 czy 80mm? Instrukcja Junkersa przewiduje pionowe odprowadzenia spalin i zassanie pow rurami 60/110 i 80/125. Komin ma długość 6,5m i w całości przebiega w ścianach wew. domu. Policz sobie opór komina, na oko powinna spokojnie starczyć rura 60mm. Przykład, wpisz w google "AZB 891 - Junkers" i rozdział 4,3 pokazuje jak to obliczać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kurczak917 13.11.2013 16:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Listopada 2013 Witam.Mam problem z grzaniem podłogowki.Na sterowniku FW 200 mam nastawione 22C i tyle mam,ale podłoga jest chłodna.Po godzinie chodzenia marzne w nogi.Gdy piec sie urochamia to na wyswietlaczu dochodzi do 30.To chyba temp.do jakiej nagrzewa podłoge.W info na FW 200 żadana temp.zasilania pokazuje25C i to to jest zmienne bo pokazuje i mniej.Temp.projektowa to chyba 30 C.Gdy np na dworze jest duzy spadek temp. i piec pracuje dluzszy czas to podloga jest cieplejsza ale np. po dwoch ddniach gdy piec juz nie grzeje tyle wl.sie na 10sekund.podtrzymując tylko temp. i tak w kółko to podloga jest chlodna a w pokojach gdzie jest panel jest 1,5 *C chłodniej.Nie wiem czy to nie jest problem pompki która jest w piecu i moze nie daje rady ganiac wody.Nie mam mieszacza przy rozdzielaczu,a podobno to moze byc przyczyna.Prosze o pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
salik 13.11.2013 17:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Listopada 2013 Ciepłą (w dotyku) podłogę będziesz miał przy dużo wyższych temperaturach zasilania i tylko przy porządnych mrozach.30 stopni zasilania da Ci ciut ponad 20 stopni na powierzchni podłogi i nie jest to ciepła podłoga.Wszelkie sterowniki mierzą temperaturę w pomieszczeniu, a nie na powierzchni materiału...Jeśli liczyłeś że podłogówką w okresie przejściowym (gdzie nie ma nawet przymrozków na zewnątrz) da Ci ciepłą podłogę, to niestety się bardzo przeliczyłeś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adidawi 14.11.2013 07:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2013 Witam,jako że jestem nowym użytkownikiem forum chciałbym się serdecznie przywitać.Moje pytanie będzie dotyczyć wydajności kotła junkers cerapur smart zsb 14-3c .Mój nowo budowany dom ma powierzchnie użytkową 100 m2 +24m2 garaż ,w domu jest trzy sypialnie ,salon,kuchnia ,pom.gospodarcze i łazienka.Planuję zrobić tak :sypialnia 1 o powierzchni 10,35 m2 - kaloryfer,sypialnia 2 o pow.12,07 m2 - kaloryfer, sypialnia 3 o pow 16,53 m2 - kaloryfer,salon o pow.32 m2- dwa kaloryfery i ogrzewanie podłogowe,łazienka o pow.5m2 kaloryfer drabinka i podłogówka,kuchnia o pow. 9m2 -ogrzewanie podłogowe,pomieszczenie gospodarcze(miejsce na kocioł) pow.3,5 m2 - ogrzewanie podłogowe,korytarze łącznie ok.12 m2-ogrzewanie podłogowe,dodatkowo kaloryfer w garażu ,ale tylko na lekkie dogrzanie,do tego zasobnik c.w.u. 120 litrów,i teraz pytanie do użytkowników.Czy ten kocioł będzie odpowiedni do takiej powierzchni domu,czy podoła bez problemu ogrzać pomieszcenia i ciepła wode w przypadku bardzo niskich temperatur,czy lepiej zainstalować kocioł junkers cerapur smart zsb 22-3c ,który posiada większą moc ?Bardzo proszę o wypowiedzi który z tych dwóch kotłów będzie odpowiedniejszy (chodzi mi również o to by był ekonomiczniejszy w użytkowaniu,nie koniecznie w zakupie) pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
teres1719510421 14.11.2013 08:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2013 (edytowane) Bierz mniejszy, spokojnie ogarnie, będzie tańszy i ekonomiczniejszy. Nie masz policzonego zapotrzebowania na ciepło? Bardzo zgrubne oszacowanie możesz sobie wyliczyć tutaj http://cieplowlasciwie.pl/start (co ciekawe u mnie się w miarę sprawdziły obliczenia ) Jak już policzysz, to wklej proszę do tego tematu wyniki. Edytowane 14 Listopada 2013 przez teres Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mar1973 14.11.2013 10:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2013 Witam,jako że jestem nowym użytkownikiem forum chciałbym się serdecznie przywitać. Moje pytanie będzie dotyczyć wydajności kotła junkers cerapur smart zsb 14-3c . Mój nowo budowany dom ma powierzchnie użytkową 100 m2 +24m2 garaż ,w domu jest trzy sypialnie ,salon,kuchnia ,pom.gospodarcze i łazienka. Planuję zrobić tak :sypialnia 1 o powierzchni 10,35 m2 - kaloryfer,sypialnia 2 o pow.12,07 m2 - kaloryfer, sypialnia 3 o pow 16,53 m2 - kaloryfer,salon o pow.32 m2- dwa kaloryfery i ogrzewanie podłogowe,łazienka o pow.5m2 kaloryfer drabinka i podłogówka,kuchnia o pow. 9m2 -ogrzewanie podłogowe,pomieszczenie gospodarcze(miejsce na kocioł) pow.3,5 m2 - ogrzewanie podłogowe,korytarze łącznie ok.12 m2-ogrzewanie podłogowe,dodatkowo kaloryfer w garażu ,ale tylko na lekkie dogrzanie,do tego zasobnik c.w.u. 120 litrów,i teraz pytanie do użytkowników. Czy ten kocioł będzie odpowiedni do takiej powierzchni domu,czy podoła bez problemu ogrzać pomieszcenia i ciepła wode w przypadku bardzo niskich temperatur,czy lepiej zainstalować kocioł junkers cerapur smart zsb 22-3c ,który posiada większą moc ?Bardzo proszę o wypowiedzi który z tych dwóch kotłów będzie odpowiedniejszy (chodzi mi również o to by był ekonomiczniejszy w użytkowaniu,nie koniecznie w zakupie) pozdrawiam witam nie podajesz jakie twój dom bedzie miał zapotrzebowanie na ciepło, ale piszesz, że "nowo budowany dom", więc pewnie ocieplony wg mnie Cerapur Smart 14 kW w zupełności wystarczy nie zdarzyło mi się zamontować większego kotła w ostatnich latach do takiego domu rozważ podłogówkę w całym domu - szczerze polecam:yes: pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adidawi 14.11.2013 11:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2013 Witam ponownie i dziękuje za szybką odpowiedz,w projekcie mam zapisane :SUMARYCZNA STRATA CIEPŁA BUDYNKU =7723 W ,zaś dla pokrycia strat ciepła i przygotowanie C.W.U. wystarczy kocioł gazowy o nominalnej mocy 10 kW, Niżej wklejam link do wyliczeń jakie mi wyszły z programu który podał mi użytkownik Teres,w obliczeniach dodałem do długości budynku również garaż,który ma być tylko lekko dogrzewany. http://cieplowlasciwie.pl/wynik/3topozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
oliwkawawa 14.11.2013 14:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2013 Zapytam tutaj, bo na forum nie mogę znaleźć takiej informacji, a i na wątku o kominkach i kominach nie dostałam jednoznacznej odpowiedzi. Piec Junkers, i kominy systemowe posiadam. O ile rura w kominie dymowym od kominka (Schiedel Rondo) jest ocieplona wełną wewnątrz pustaka, tak komin od pieca kondensacyjnego (Avant Economic) nie jest ocieplony w żaden sposób-jedynie ponad dachem 5 cm wełny i na to tynk mozaikowy (obydwa kominy). I teraz pytanie, czy powinnam ocieplić tę część komina która jest na poddaszu nieużytkowym? Tam będzie zimno, bowiem ocieplam strop a nie połacie. Jeśli ocieplać to czym? Czy może być styropian? Jaka grubość wystarczy? I czy trzeba zaciągnąć to potem klejem + siatka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rozyk 15.11.2013 19:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Listopada 2013 Witam, Mam u siebie Junkers'a ZSB-14-3c z regulatorem pogodowym FW120. Domek parterowy ~ 120 m2. 20cm styro, rolety, na razie nie chodzi went. mechaniczna. 78 m2 podłogówki i 3 sypialnie z samymi grzejnikami. Mam układ bez mieszacza czyli grzejniki z niską temperaturą zasilania (taką jak na podłogówkę. Kotłownia to dla mnie początek, grzeje od 3 tyg., ale widzę, ze układ bez mieszacza, może i oszczędny w montażu i eksploatacji, ale nie będzie komfortu ciepłych grzejników. Nie wiem jak ja będę suszył ręczniki w łazience... bez używania grzałki elektr. Zobaczymy jak to wyjdzie w praktyce, na razie domek nie wykończony. Jedno mnie zastanawia. Mam ustawiony regulator na tryb przeciwzamr. z nastawiną temp. 12stC. W pomieszczeniu nie spada tem. poniżej 15stC , a mimo to kocioł momentami dogrzewa. O co chodzi? Czy krzywa grzewcza na nim to wymusza, że mimo tego że jest za ciepło wg. ustawienia na regulatorze to kocioł i tak grzeje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mariuszwa 16.11.2013 15:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Listopada 2013 (edytowane) Witam. 1. Jak masz ustawiony paramety krzywej grzania i wpływ temp.pomieszczenia?.2. Ustaw parametry: wpływ temp skuteczny - grzanie-oszczedznie-pzamarzanie, -ogrzew. wył do niższego poziomu -tak Edytowane 17 Listopada 2013 przez mariuszwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KosGos 17.11.2013 19:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Listopada 2013 Ludziska czy majac w domu tylko podlogowke da sie tak wysterowac kociol aby utrzymywac stale rozgrzana podloge i jednoczesnie temperature w pomieszczeniu okolo 21 stopni. Obecnie aby miec ciepla podloge grzeje od 13 do 16 do 20,5 a od 16 do 20.30 do 21 . Po calej nocy temperatura spada zaledwie 0,5 stopnia wiec kociol wlacza sie ponownie dopiero o 13 albo i pozniej aby dobic do 20,5 przez co przez parenascie godzin podlogi wystygaja i trzeba je ponownie dlugo rozgrzewac. Wydaje mi sie ze nawet jak ustawie na stale 21 stopni to kociol dogrzeje, wylaczy grzanie na na kilka kilkanacie godzin i dopiero jak spadnie ponad 0,5 zacznie dogrzewac. Tez tak macie i wiecie jak z tym radzic sobie aby nie doprowadzac do takiego wystygania posadzek ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.