rtpm 02.12.2013 16:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2013 Witam, Czy przypadkiem Junkers cerapur SMART ZSB14-3C to nie to samo co Buderus GB072 ? Tak mi dzisiaj powiedziano w jednym ze sklepów (autoryzowanych Junkersa).Wiadomo, że inne są wrunki gwarancji. Czy rozważał ktoś to przed kupnem i jakie jest za / przeciw ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
salik 02.12.2013 16:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2013 Nie, to zupełnie dwa różne kotły, o różnych parametrach, akcesoriach, cenie itp. Co do pokrętła CWU na kotle - działa ono analogicznie do pokrętła CO, czyli wpływa na maksymalną temperaturę zasobnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pepexy 02.12.2013 19:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2013 Dla informacji podam, że: -3A Włącza lub wyłącza automatyczną blokade taktowania -3B to czas przerwy w pracy palnika -3C to o ile musi spaść temp. wody aby palnik ponownie się załączył Gdzie jest menu, w którym można ustawić te wartości? Czy ich zmiana jest niebezpieczna? Czy można "palnik" tak ustawić, że jak żądana temp. zasilania jest poniżej 30 stopni, to żeby piec się nie załączał? Mam FW 100. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rozyk 02.12.2013 21:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2013 Pan serwisant przyszedł ostatnio na pierwsze uruchomienie i kazał zmienić ustawienie "-ogrzew. wył do niższego poziomu" z "tak" na "nie" tłumacząc to tym, że ekonomiczniej jest aby kocioł cyklicznie sobie dogrzewał niż miałby robić długie przerwy i intensywniej grzać.Ponadto pokrętło CO na kotle podręcił z 3( tego co ustawił instalator) na 5.Pogubiłem się już więc spytam wprost. 1.Jaka jest hierarchia zadanych parametrów (FW120 vs. kocioł)?2. Jak ta cykliczność grzania ma się do ekonomiki - chodzi mi tutaj o parapetr w fw 120 "-ogrzew. wył do niższego poziomu -". Ponadto coś wspominacie o parametrach 3A, 3B, 3C? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mariuszwa 02.12.2013 21:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2013 Gdzie jest menu, w którym można ustawić te wartości? Czy ich zmiana jest niebezpieczna? Czy można "palnik" tak ustawić, że jak żądana temp. zasilania jest poniżej 30 stopni, to żeby piec się nie załączał? Mam FW 100. Parametry te ustawia się na kotle. Zmiana jest bezpieczna zawsze, można wrócić do nastaw fabrycznych. W bezpośrednich nastawach nie można ustawić aby palnik nie palił przy określonej żądanej temp. zasilania, można zrobić to w sposób pośredni parametrem "ogrzewanie wył przy temp. zewn " trzeba np. rysując w układzie współrzędnych krzywą grzania sprawdzić przy jakiej temp. zewn żądana temp. zaslania wynosi 30 st. i tą temp. wpisać w parametr "ogrzewanie wył przy temp. zewn ". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pepexy 02.12.2013 21:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2013 Parametry te ustawia się na kotle. w jaki sposób wejść w ustawienia kotła? można zrobić to w sposób pośredni parametrem "ogrzewanie wył przy temp. zewn " próbowałem tak to robić, ale pojawia się kłopot przy zmianie rodzaju grzania: ogrzewanie i oszczędzanie - przy ogrzewaniu 30 stopni na piecu mam, kiedy na zewnątrz jest 14 stopni, przy oszczędzaniu jak na zewnątrz jest ok 4 i musiałbym dać ogrzewanie wyl. przy temp. zewn. 4 stopnie. jaka jest w ogóle różnica między ogrzewanie, a oszczędzanie (tak konkretnie, bo instrukcja tego precyzyjnie nie wyjaśnia) - może w ogóle bez sensu jest bawić się w rozdzielanie tego, tylko zdecydować się albo na jedno, albo na drugie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mariuszwa 03.12.2013 16:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 Grzanie to np. temperatura którą chcemy mieć w domu w ciągu dnia np. 21 st. Oszczędzanie to temp. którą chcemy mieć w nocy np. 19 st. Oczywiście wartości temperatur możemy ustawiać dowolnie.Jeśli chodzi o nastawy na kotle to jest to dokładnie opisane w instrukcji.Wyłącznie kotła przy określonej temp. zewn działa tak właśnie jak opisujesz, przy oszczędzaniu krzywa przesuwa się w dół i 30 st. zasilania odpowiada 4 st. na zewnątrz.Dlaczego chcesz wyłączać przy 30 st.ważne aby kocioł wyłączył się przy określonej temp. zewn, ato co ty chcesz uzyskać to trochę przekombinowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rtpm 03.12.2013 17:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 Nie, to zupełnie dwa różne kotły, o różnych parametrach, akcesoriach, cenie itp. Dziękuję za odpowiedź. Nie jestem pewien, czy o tej nazwie wspominał, ale rozumiem, że nie ma takiegoż podobnego odpowiednika w buderusie? Chodzi mi oczywiście o podobieństwo, jak np. dakon dor/buderus logan/junkers superclass, a nie o np. fakt, że są kondensacyjne. Wygląda na to, że kupię jednak tego Junkersa 14KW do domku 110m i czeka mnie długie czytanie wątku. Dom nie jest jakoś super ocieplony (budowany w latach 1995-2000), cegła - 2x8 cm styropianu - cegła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pepexy 03.12.2013 20:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 mariuszwa, czy grzanie lub oszczędzanie wpływa na specyfikę kotła? Według instrukcji chyba tak: grzanie to maksymalna wymagana temperatura, oszczędzanie to średnia wymagana temperatura. Temperatura, ale gdzie, jak mam FW 100 zamontowane na piecu? Dlaczego chcesz wyłączać przy 30 st.ważne aby kocioł wyłączył się przy określonej temp. zewn po prostu poniżej 30 stopni na zasilaniu piec taktuje, a poza tym poniżej takiej temp. na zasilaniu i tak prawie nic nie czuć na grzejnikach. Ustawienia mam takie, że od godz. 14 jest oszczędzenie, a od 18 ogrzewanie i jak jest ok 5 stopniu pomiędzy 14, a 18 piec taktuje. Nie chcę, aby już od 14 był w wariancie: grzanie. Może faktycznie za dużo kombinuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bog21 04.12.2013 00:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2013 WitamMój problem z kotłem opisywałem kilka postów wcześniej. Po krótce zawór trójdrożny nie trzyma i czasem przy ładowaniu zasobnika puszcza mi wysoką temp n grzejniki i podłogókę. Teraz jest chłodniej na polu i grzejniki z natury są cieplejsze więc trudniej będzie wyczuć ewentualną awarię, a do tego jestem trochę w rozjazdach. Żona się boi o podłogówkę więc doradźcie po krótce co zrobić:1. Czy jeśli zmienię ustawienie CO z 6 na 5 lub 4 czyli obniżę maks temp zasilania to przy mojej awarii zaworu trójdrożnego takie ograniczenie powstrzyma za ciepłą wodę?2. Czy może lepiej zmienić parametr maksymalnego zasilania na CWU (chyba mam teraz coś 85stC) na np 70. Wiem że to wydłuży ładowanie zasobnika ale będzie choć trochę bezpieczniejsze dla podłogówki. Tylko poradźcie wtedy dokładnie w którym parametrze i jak należy to wpisać?3. Acha i jeszcze z innej beczki zauważyłem że przy ujemnych temp przegrzewa mi dom o 1-2st. (przy dodatnich temp wszystko było oki) Mam grzejniki i podłogówkę na 1 obiegu bez mieszaczy w stosunku 70-30. Nie ustawiałem nigdy krzywych itp tylko grzało mi na fabrycznym ustawieniu - najpierw max teraz 6. Może doradzicie jakie wyjściowe parametry byłyby najlepsze i gdzie to się dokładnie ustawia. Dom 105m2 średnio ocieplony, grzejniki nowe raczej przewymiarowane na niskotemperaturowe i to z zapasem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bog21 04.12.2013 00:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2013 Aha wszystkim steruje FW120. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
oliwkawawa 04.12.2013 08:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2013 a FW120 to nie jest przypadkiem do sterowania 1 obiegu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rafał Cichocki 04.12.2013 17:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2013 Witam, kocioł grzewczy Junkers Cerapur Smart ZSB 14-3C pracuje niezawodnie i z wysoką sprawnością. Jest kotłem ekonomicznym. Ilość spalanego gazu podczas sezonu grzewczego jest kwestią bardzo indywidualną i zależy od wielu parametrów m.in. wielkości budynku, jego ocieplenia, instalacji wewnętrznych i ich izolacji, temperatury, jaka jest preferowana przez użytkowników, a w przypadku kotłów dwufunkcyjnych także od liczby osób w budynku oraz liczby łazienek i ich wyposażenia. Nawet dwa identyczne budynki pod względem wielkości i zainstalowanych instalacji mogą się znacznie różnić poborami gazu przez urządzenie, gdyż sposób eksploatacji budynku, np. utrzymywanie innych temperatur, stosowanie obniżeń nocnych, częste wietrzenia znacznie zmieniają zapotrzebowanie na ciepło. Marka Junkers oferuje do 5 lat gwarancji na swoje produkty. Ogromną zaletą marki jest również dobrze funkcjonujący serwis, co w przypadku urządzeń grzewczych ma bardzo duże znaczenie. Chętnie odpowiem na ewentualne dalsze pytania. Pozdrawiam, Rafał Cichocki ________________________________ Konsultant Junkers Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bog21 04.12.2013 21:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2013 Hejka pomóżcie bo już głupieje.W trakcie ładowania zasobnika rurki wychodzące z zasobnika opisane jako Zasilanie CO i Powrót CO powinny być raczej chłodne czy gorące??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odyseuszek 05.12.2013 07:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2013 Rurki połączone z zasobnikiem to: zimna woda, ciepła woda, zasilanie i powrót (w przypadku zasobnika z wężownicą a nie warstwowego). Zasilanie CO i powrót CO to obwód grzania ale centralnego ogrzewania, a nie CWU. W trakcie ładowania zasobnika, rurka zasilania zasobnika jest ciepła/gorąca, a powrotu trochę chłodniejsza, zaś rurki ciepła woda i zimna woda mogą być letnie/ciepłe ponieważ woda w nich zawarta ogrzewa się od wody w samym zasobniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bog21 05.12.2013 17:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2013 Rurki połączone z zasobnikiem to: zimna woda, ciepła woda, zasilanie i powrót (w przypadku zasobnika z wężownicą a nie warstwowego). Zasilanie CO i powrót CO to obwód grzania ale centralnego ogrzewania, a nie CWU. W trakcie ładowania zasobnika, rurka zasilania zasobnika jest ciepła/gorąca, a powrotu trochę chłodniejsza, zaś rurki ciepła woda i zimna woda mogą być letnie/ciepłe ponieważ woda w nich zawarta ogrzewa się od wody w samym zasobniku. No tak ale mam oryginalny zasobnik Junkersa i tam właśnie są rury zimna woda, ciepła woda, cyrkulacja oraz właśnie trochę dalej zasilanie CO i powrót CO - taki jest opis wytłoczony na zasobniku przy tych rurach. Tak są nazwane i one (zasilanie CO i powrót CO) właśnie w czasie ładowania zasobnika są u mnie gorące. Czyli jest to zupełnie normalne i właściwe rozumiem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odyseuszek 05.12.2013 19:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2013 Widać błąd w tłumaczeniu, w instrukcji do zasobnika są prawidłowe nazwy, czyli zasilanie zasobnika i powrót z zasobnika i oczywiście powinny być gorące jak zasobnik jest ładowany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odyseuszek 05.12.2013 19:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2013 Rafał Cichocki ________________________________ Konsultant Junkers Jeśli kolega posiada merytoryczną wiedzę to użytkownicy będą wdzięczni za opisanie algorytmu wedle jakiego działa sterownik pogodowy, czyli jak poszczególne parametry mają wpływ na pracę kotła, bo to jest główna niewiadoma jego uzytkowników, ale jeśli tylko ma to być pseudo-marketing to może lepiej wykorzystywać inne wątki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
miloszenko 05.12.2013 21:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2013 To ja od razu z pytaniem do fachowca:) Mam sterownik FW100, i tak sie zastanawiam czy da sie go nieco lepiej ustawic... Obecnie zadana temp. 22.5 stopnia, ale to powoduje iz sterownik czeka az temp. spadnie do 22.0 co juz daje sie odczuc, ze jest zimniej. Czasami podbija az do 22.8 czasami mniej, to rozumiem zalezy od temp. na zewnatrz ale tez w jakims stopniu od ustawien: wplywu temp. wewnetrznej i poziomu akumulacyjnosci. Jakie parametry przyjac do mojego domu (ze stopki) aby sterownik wczesniej zaczynal dogrzewac i podbijal w miare o tyle samo w gore? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bog21 06.12.2013 07:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2013 To jeszcze jedno pytanie do Pana Rafała Cichockiego z Junkersa lub innych użytkowników jeśli też będą wiedzieć, a może będą szybsi.Jak zmniejszyć histereze grzania wody. Mam ustawione 46st i zaczyna mi podgrzewać jak spadnie poniżej 40st. Więc jeśli puszczam wodę dla dzieciaków akurat jak jest gdzieś 41 to leci już lekko za zimna i się szybko wychłodzi w wannie. Mam funkcję komfort więc podejrzewam że przy funkcji ECO ten parametr mógłby być co najwyżej gorszy. Gdzie się to ustawia aby zamiast np po 6st spadku włączał się zasobnik już po 3-4. Dodam że nawet jak w tym czasie czyli ok 40-41 st włączam grzanie na żądanie to i tak nic się nie dzieje bo woda jest jeszcze w tej normie 6 stopni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.