Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Kocioł Junkers Cerapur Smart ZSB 14-3C w praktyce


lukasz_p

Recommended Posts

Ktos mi moze wytlumaczyc co ten sterownik fw120 robi ? W nocy pozwolilem zeby temperatur spadala do 18,5 a byla okolo 20,5 z rana patrze w pomieszczeniu ponad 20 stopni a palnik grzeje bo na dworze -14 . Wiem ze zimno na zewnatrz ale moja nastawa jest prawie 2 stopnie nizsza niz aktualna wartosc a on sobie grzeje. Mam ustawiony wplyw pomieszczenia na 90% , akumulacje dalem na 90% jedyne co mnie zastanawia to czy nie powinnem zmienic ogrzewanie wyl do nizszej temperatury probowalem tak/nie i bez roznicy.

 

Jakie nastawy krzywej maja osoby uzywajace podlogowki ja mam obecnie 20-38 i jak narazie udaje sie dobijac do zalozonych 20,5 (na 35 nie udalo sie albo wymagaloby to sporo czasu bo przez ponad 12h doszedl z 19,5 do 20,1 przy - 6 na zewnatrz)

Edytowane przez KosGos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3,8k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

 

Jakie nastawy krzywej maja osoby uzywajace podlogowki ja mam obecnie 20-38 i jak narazie udaje sie dobijac do zalozonych 20,5 (na 35 nie udalo sie albo wymagaloby to sporo czasu bo przez ponad 12h doszedl z 19,5 do 20,1 przy - 6 na zewnatrz)

 

Hej,

 

ja mam 100% podłogówki. Krzywa ustawiona na 23/39, a poziomy temp. na 21/20.5 (dzień/noc). W domu przy obecnych temperaturach (-10/-15) jest az za gorąco (temperatury na poziomie 23 st).

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

ja mam 100% podłogówki. Krzywa ustawiona na 23/39, a poziomy temp. na 21/20.5 (dzień/noc). W domu przy obecnych temperaturach (-10/-15) jest az za gorąco (temperatury na poziomie 23 st).

 

Pzdr

Jeśli ci przegrzewa przy niskich temp.zewnętrznych to obniż temperaturę punktu końcoewgo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

ja mam 100% podłogówki. Krzywa ustawiona na 23/39, a poziomy temp. na 21/20.5 (dzień/noc). W domu przy obecnych temperaturach (-10/-15) jest az za gorąco (temperatury na poziomie 23 st).

 

Pzdr

 

Ja musialem ustawic przeciwzamarzanie na stale na 19 stopni to dobija mi do 21 bo wiecej nie chce..... Dobrze by bylo wiedziec jak ustawic parametry zeby przy takich mrozach az tak nie ciagnal temperatur w góre. Myslalem ze akumulacja cieplna na wysokim poziomie powie sterownikowi ze nie musi tak mocno grzac bo budynek szybko nie straci temperatury ale niestety nie poskutkowalo to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ci przegrzewa przy niskich temp.zewnętrznych to obniż temperaturę punktu końcoewgo.

 

Chyba nie w tym rzecz bo to jedynie poskutkuje tym ze albo nie bedzie umial osiagnac temperatury zadanej - tak mialem ze przez 12h nie umial dobic do 20,5 stopnia i by palnik grzal non stop.

U mnie wyglada to tak ze temperatura powoli rosnie kociol osiaga próg zadany i dalej palnik grzeje czasem nawet i 1,5-2 stopnie wiecej nie wiedzac czemu a zajmuje mu to pare godzin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już pisałem temp. zadana pomieszczenia nie wyłącza palnika. Kocioł pracuje (wyłącz palnik) wg. krzywej, a wpływ temp.wewn. tylko przesuwa krzywą w pionie. Koledze krzyk123 radziłem, aby obniżył punkt końcowy i myślę że jak obniży o 2 st to nie spowoduje,że kocioł nie osiągnie temp. zadanej. Edytowane przez mariuszwa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam kocioł gazowy junkers cerapur modul zamontowany w kuchni. Czasami zdarza się że śmierdzi w kuchni jakby kondensatem? co może być przyczyną takiej sytuacji? Ten specyficzny zapach w przeciągu 2 miesięcy od kiedy uruchomiłem piec, zdarzył się 4 razy. Zejście kondensatu do kanalizy uszczelniłem silikonem. Czy ktoś miał podobne doświadczenia jak ja?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już pisałem temp. zadana pomieszczenia nie wyłącza palnika. Kocioł pracuje (wyłącz palnik) wg. krzywej, a wpływ temp.wewn. tylko przesuwa krzywą w pionie. Koledze krzyk123 radziłem, aby obniżył punkt końcowy i myślę że jak obniży o 2 st to nie spowoduje,że kocioł nie osiągnie temp. zadanej.

 

Mariusz to co wylacza kociol skoro twierdzisz ze nie temperatura pomieszczenia ? Jak nie bylo tak duzych mrozow z reguly sterownik dochodzil do zalozonego celu +- 0,3 stopnia. Jakby grzal wg krzywej to kiedy by sie wylaczal, grzalby ciagle ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mariusz to co wylacza kociol skoro twierdzisz ze nie temperatura pomieszczenia ? Jak nie bylo tak duzych mrozow z reguly sterownik dochodzil do zalozonego celu +- 0,3 stopnia. Jakby grzal wg krzywej to kiedy by sie wylaczal, grzalby ciagle ?
Palnik w kotle wyłącza się gdy woda osiągnie temperaturę wyliczoną przez krzywą. Wpływ temperatury pomieszczenia tylko podnosi, lub obniża tą krzywą. Jeśli różnica między "temp. żadaną pomieszczenia",a temp. rzeczywistą w pomieszczeniu wynosi x st, to sterownik podnosi, lub obniża krzywą o ok. 2,5x st. Np. różnica wynosi 2st, to krzywa jest korygowana o 5st, Przy wpływie temp pom 100%. To powoduje że temp.wewnątrz po jakimś czasie( nie od razu) dojdzie w okolice zadanej, pod warunkiem dobrze ustawionej krzywej, bo jeśli krzywa jest źle ustawiona to mimo tej korekcji kocioł będzie przegrzewał, lub niedogrzewał.

Dlaczego piszesz, że jak nie było dużych mrozów kocioł pracując wg. krzywej się nie wyłączy. Krzywa to przyporządkowanie temp. zasilania do temp. zewn. w taki sposób, aby uzyskać założoną temp. wewn.

Jeśli np. pkt.począt.wynosi 30st, pkt końcowy 48st to przporządkowanie jest następujące:

temp. zewn-----temp. zasil

20---------------30 punkt. pocz

10---------------35,1

0-----------------40,2

-10--------------45,3

-15-------------- 48 punkt. końc

-20---------------50,4

-30---------------55,5

-35--------------58

Jeśli "max temp.zasilania" jest ustawiona 58 st to przy spadku temp. zewn poniżej -35 st temp. zasilania nie będzie rosła powyżej 59 st.

Temp. zasilania przedstawiona wyżej jest wyliczona bez wpływu temp. pomieszcz.jeśli wpływ ten jest np. 100% to FW 100 koryguje tem. zasilania tak jak pisałem wyżej. Parametr "Żądana temp. zasilania " podaje właśnie temp. skorygowaną o wpływ temp.pomieszczenia.

Punkt pocz. i punkt końc. należy tak ustawić doświadczalnie aby w całym zakresie temp. zewn.uzyskać zakładaną temp. wewątrz

Opis dotyczy FW100 z grzejnikami.

Edytowane przez mariuszwa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Palnik w kotle wyłącza się gdy woda osiągnie temperaturę wyliczoną przez krzywą. Wpływ temperatury pomieszczenia tylko podnosi, lub obniża tą krzywą. Jeśli różnica między "temp. żadaną pomieszczenia",a temp. rzeczywistą w pomieszczeniu wynosi x st, to sterownik podnosi, lub obniża krzywą o ok. 2,5x st. Np. różnica wynosi 2st, to krzywa jest korygowana o 5st, Przy wpływie temp pom 100%. To powoduje że temp.wewnątrz po jakimś czasie( nie od razu) dojdzie w okolice zadanej, pod warunkiem dobrze ustawionej krzywej, bo jeśli krzywa jest źle ustawiona to mimo tej korekcji kocioł będzie przegrzewał, lub niedogrzewał.

Dlaczego piszesz, że jak nie było dużych mrozów kocioł pracując wg. krzywej się nie wyłączy. Krzywa to przyporządkowanie temp. zasilania do temp. zewn. w taki sposób, aby uzyskać założoną temp. wewn.

Jeśli np. pkt.począt.wynosi 30st, pkt końcowy 48st to przporządkowanie jest następujące:

temp. zewn-----temp. zasil

20---------------30 punkt. pocz

10---------------35,1

0-----------------40,2

-10--------------45,3

-15-------------- 48 punkt. końc

-20---------------50,4

-30---------------55,5

-35--------------58

Jeśli "max temp.zasilania" jest ustawiona 58 st to przy spadku temp. zewn poniżej -35 st temp. zasilania nie będzie rosła powyżej 59 st.

Temp. zasilania przedstawiona wyżej jest wyliczona bez wpływu temp. pomieszcz.jeśli wpływ ten jest np. 100% to FW 100 koryguje tem. zasilania tak jak pisałem wyżej. Parametr "Żądana temp. zasilania " podaje właśnie temp. skorygowaną o wpływ temp.pomieszczenia.

Punkt pocz. i punkt końc. należy tak ustawić doświadczalnie aby w całym zakresie temp. zewn.uzyskać zakładaną temp. wewątrz

Opis dotyczy FW100 z grzejnikami.

Powiem Wam tak piec już mam chyba 4 lata i jestem zadowolony jak cholera (150m2 podłogowego) . Na początku taj jak wszyscy siedziałem przy piecu non top badałem przestawiałem i ciort wie co jeszcze z nim robiłem. W efekcie końcowym dałem podłogowe, oszczędne i przy -15 mam temp zasilania 38-40 stopni :) jak dla mnie mistrzostwo świata. Co prawda palę czasami kominkiem ale roczne koszty gazu mam ok 290 zł co 2 miechy. Taryfę mam tą chyba do 1200 m3. Gotuję ma prądzie , wodę do kąpieli mam z kotła, kominek zwykły powietrzny.

Myślę, że po roku mieszkania większość ludzi ma to w d.... i zostawia go samemu sobie hehe.

Jak dla mnie piec super , choć nie mam żadnego porównania.

Aha zapomniałem im więcej walczyłem z krzywymi tym bardziej piec szalał więc odpuściłem i przeszedłem na fabryczne ustawienia ( tzn podłogowe i oszczędne bo reszte mieszałem)

Edytowane przez tacim
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mariusz

 

To co piszesz wyglada u mnie inaczej. Sytuacja obecna: kociol byl wylaczony bo pozwalalem po nocy mu zejsc do 19 stopni. Od 10 mial grzac do 20 od 15.30 do 20,5. Mam obecnie 19,6 stopnia zadana temperatura zasilania 32,7 palnik sie pali a woda w zasilaniu oscyluje wokolo 32,7 (miala np 33 a czasem 32,4) palnik sie nie wylacza bo widocznie czeka jak dobije do zadanej temperatury w pomieszczeniu. Jak dobije to moze wtedy wylacza i czeka kiedy zasilanie spadnie o wartosc z histerezy podana w parametrze.

Z tego co zaobserwowalem to przy duzym mrozie zawsze osiaga temperature zasilania i grzeje powyzej punktu zalozonego wewnatrz. PRzy wyzszy temperaturach na dworze np +7 osiaga temperature zasilania zadana i grzeje troche mniej niz zadana temperatura wewnatrz.

Moze roznica wynika ze mam FW120 i podlogowke wszedzie (choc wybrana mam grzanie wg krzywej).

 

Wydaje mi sie ze to co piszesz ma miejsce jak w pomieszczeniu osiagniemy juz zalozona temperature i wtedy gdy wartosc na zasilaniu spadnie o histereze to dogrzewamy do wartosci z krzywej wode i wylacza sie palnik ponownie czekajac na spadek o wartosc z histerezy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mariusz

 

To co piszesz wyglada u mnie inaczej. Sytuacja obecna: kociol byl wylaczony bo pozwalalem po nocy mu zejsc do 19 stopni. Od 10 mial grzac do 20 od 15.30 do 20,5. Mam obecnie 19,6 stopnia zadana temperatura zasilania 32,7 palnik sie pali a woda w zasilaniu oscyluje wokolo 32,7 (miala np 33 a czasem 32,4) palnik sie nie wylacza bo widocznie czeka jak dobije do zadanej temperatury w pomieszczeniu.

.

Właśnie temp.zasilania oscyluje wokól temp. żądanej ponieważ kocioł moduluje mocą palnika, czyli zmniejsza moc, może w tym czasie nawet lekko przekraczać temp.żądaną . Zmniejsza moc do minimalej cały czas kontrolując temp.zaslania i dopiero gdy pracuje na mocy minimalnej i temp. zasilania przekroczy temp..żądaną palnik wyłącza się, bo nie może już zmniejszyć mocy. Zauważyłem, że przekroczenie do 0,5 st temp. zasilania nie zawsze wyłącza palnik. Przy mrozach i przy podłogówce może to trwa długo. Jeśli u ciebie wyłączenie palnika występuje w okolicach temp. zadanej temp.pomieszczenia to znaczy, że dobrze ustawiłeś krzywą, ale to krzywa wyłączyła palnik. Z moich obserwacji wynika, że przkroczenie temp. pomieszczenia owszem wyłącz palnik natychmiast a jeśli przekroczenie jest duże ok. 2,5 st jeśli jest mniejsze to tylko przesuwana jest krzywa w pionie. Edytowane przez mariuszwa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Wam tak piec już mam chyba 4 lata i jestem zadowolony jak cholera (150m2 podłogowego) . Na początku taj jak wszyscy siedziałem przy piecu non top badałem przestawiałem i ciort wie co jeszcze z nim robiłem. W efekcie końcowym dałem podłogowe, oszczędne i przy -15 mam temp zasilania 38-40 stopni :) jak dla mnie mistrzostwo świata. Co prawda palę czasami kominkiem ale roczne koszty gazu mam ok 290 zł co 2 miechy. Taryfę mam tą chyba do 1200 m3. Gotuję ma prądzie , wodę do kąpieli mam z kotła, kominek zwykły powietrzny.

Myślę, że po roku mieszkania większość ludzi ma to w d.... i zostawia go samemu sobie hehe.

Jak dla mnie piec super , choć nie mam żadnego porównania.

Aha zapomniałem im więcej walczyłem z krzywymi tym bardziej piec szalał więc odpuściłem i przeszedłem na fabryczne ustawienia ( tzn podłogowe i oszczędne bo reszte mieszałem)

 

 

Wczytałem się w Twoje ustawienia i chciałem przenieść je na mój grunt. Wprowadziłem się do "domu w morelach" i posłuchałem instalatorów coby zrobić ogrzewanie podłogowe oraz grzejniki na jednym obiegu. Korytarz, łazienka oraz kuchnia mają podłogówkę w salonie są dwa grzejniki. Na poddaszu /póki co ogrzewam 17 st/ są grzejniki oraz podłogówka w garderobie i łazience. Moje pytanie jest nastepujące: W przypadku ustawień na piecu: podłogowe oszczędne na kaloryferach otworzyć termostaty na 6 czy skręcić na 3. Czy termostaty na rozdzielaczu odpowiadające za podłogówkę skręcić do 2 czy np 4. Wiadomo że w takim przypadku ogrzewamy niską temperaturą i czy w ogólę jest sens manewrowania termostatami na grzejnikach? zaczynam przygodę z tym piecem. Na razie ogrzewam dół około 60 m2 i spala 8 m3 przy dzisiejszych mrozach. Czy to dużo czy mało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

użytkowników omawianego kotła prosiłbym o informację odnośnie temeperatur jakie można ustawić dla CO i CWU - czy to są dwie od siebie niezależne wartości, i kocioł "wie" kiedy grzeje CO i kiedy CWU ? Tzn. jak kocioł grzeje CO to ma ustawione np. 40 stopni, a jak przełącza się na grzanie CWU to grzeje wężownicę w zasobniku temp. np. 50 stopni ?

 

Zdaje sobie sprawę, że powyższe pytanie brzmi dziwnie, ale instalator twierdzi, że generalnie kotły "nie wiedzą" czy grzeją CO czy CWU i dlatego trzeba stosować wyższy parametr żeby dogrzać CWU, a co za tym idzie rozbudowywać instalację o mieszacze itd.

 

Moje założenia dla instalacji, dom 130 m2parter+poddasze, podłogówka 100% zasilana bezpośrednio z kotła -> prosta instalacja bez mieszaczy itp., dla CWU zasobnik 120L.

Prosiłem instalatora o wycenę instalacji z omawianym Junkersem i według moich założeń, ale on przygotował skomplikowaną instalację z mieszaczem i na kotle BROTJE Ecotherm 22KW (trochę duża moc jak dla mnie). Najdziwniejsze było stwierdzenie instalatora, że mieszacz i tak musi być bo nie można ustawić niższej temp do CO i wyższej do CWU ... ściema ?

dzięki, pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...