pluszku 22.01.2010 21:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2010 jest wiecej niz 15 stopni mrozu - brakło mi silnej woli by podejsc do skrzynki z gazem. Niech sie tam licznik kreci - wazne by w domu bylo cieplo. Od 3 dni zmieniłem na 16 h/d pracy ciagłej z 40% mocy max, wiec teoretycznie powinien zjesc 8 m3/dobe i chyba tyle spalam bo mam ponad 10 litrow kondensatu dziennie. Na parterze 60 m2 podlogowki + garaz - kotłownia (30 m2 na + 10 stopni), na pieterku 85 m2 (w tym sporo skosow) 70 żeberek i 2 drabinki. Temp na kotle to 37-42 stopnie, tyle idzie na grzejniki, do podłogowki mieszacz ustawiony na "3" czyli miesza 30% z zasilania i 70% z powrotu - ogolnie temp. zasilania podlogowki to jakies 25-27 stopni (podlogowka 8 mb rurki na 1 m2).------------------ po 12 godzinach ---------Niestety ta ilosc mocy byla za mala. W nocy musiałem wstawac i zwiekszac "power". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
manieq82 23.01.2010 22:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2010 Witam użytkowników Ponieważ całe życie widziałem i użytkowałem tylko stałopalniaki w gazowcach jestem lajkonik więc proszę mnie oświecić: 1- czy dobrze rozumiem że piec jest jednofunkcyjny to grzeje sobie jeden obwód, plus jest sobie trójnik i ZEWNĘTRZNA pompka podgrzewa wodę w zasobniku? Czy mamy z pieca cztery kroćce - dwa na CO dwa na CWU i dwie pompki wbudowane w piec i niezależne dwa palniki.... 2- Jak z pompką obiegową- mam prawie 190m2 podłogówki, ok 1km rurek. Pociągnie to pompka z pieca? Zwróciłem uwagę na ten piec ponieważ A- jest kondensacyjny, przy samej podłogóce najbardziej ekonomicznie będzie B - jest tani C - piszecie o nim ale nie widziałem żadnych bluzg na jego temat więc chyba ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aadamuss24 23.01.2010 23:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2010 Jednofunkcyjność i dwufunkcyjność to pojęcia wydumane przez handlowców. Stosowane są różne rozwiązania co do sposobu rozdziału ciepła. Najczęściej w małych kotłach wiszących jest jedna wspólna pompa do co i cwu i zawór trojdrogowy który decyduje gdzie leci ciepło. Rur z kotła wychodzi pięć bo jest jeszcze gaz no i kondensat czyli sześć. Jest tylko jeden palnik. Pompa powinna dać radę. Pompy w kotłach są typowe i jeśli będzie za słaba należy dołożyć mocniejszą. pozdr adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rick207 24.01.2010 13:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2010 ... Pompy w kotłach są typowe i jeśli będzie za słaba należy dołożyć mocniejszą. pozdr adam Jak podłącza się tą dodatkową pompę, w szereg z tą z pieca? Pozdr. Rick Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
coolbix 27.01.2010 16:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2010 W menu instalatora w FW100 jest opcja temperatura projektowa z zakresem ustawień 30-85 st. Co to jest i od czego zależą ustawienia tych wartości? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
manieq82 28.01.2010 00:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2010 A czy ktoś mógłby rzetelnie porównać opisywanego Junkersa 14-3 do De Dietrich-a MCR? Obydwa tanie, kondensacyjne, troszkę inne zakresy modulacji? Może różnica w sterownikach, serwisie? Jestem zielony w gazowcach - podpowiedzcie proszę Z góry dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mice 28.01.2010 07:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2010 W menu instalatora w FW100 jest opcja temperatura projektowa z zakresem ustawień 30-85 st. Co to jest i od czego zależą ustawienia tych wartości? Temp max. krzywej grzewczej (czyli nachylenie), oczywiście można ją ustawić wyższą niż temp. max. zasilania z pieca. A zależy to od ... projektu ogrzewania Jak masz grzejniki dobrane na jakąś temp., z podłogówką czy bez (i zależnie od sterowania rozdzielacz/rtl itp) proponuję ustawiać doświadczalnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Monika111 28.01.2010 12:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2010 Witam, mam pytanie do fachowców na tym forum. ale od początku. FW 100 wisi na ścianie w pokoju, grzanie jest ustawione na 19 oszczędzanie na 17 to w pokoju jest 24 stopnie i mimo to piec grzeje.Weszłam w ustawienia gdzie jest wpływ temp pomieszczenia i zobaczyłam ustawienia na 60% a dalej że wpływ temp pomieszczenia jest skuteczny w trybie "oszcz.-pzamr" i tu moje pytanie czy nie powinno tu być żeby wpływ był skuteczny w trybie "grzanie-oszcz-pzamr".Czy można ustawić wpływ temperatury pomieszczenia na 0% i w tym pokoju co jest FW100 jak jest za ciepło trochę przykręcić grzejniki?Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
coolbix 28.01.2010 15:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2010 W menu instalatora w opcjach typ ogrzewania są 3 krzywe: grzejniki, ogrzewanie podłogowe i konwektory oraz jedna prosta do ustawień ręcznych- pkt początkowy i końcowy- taką mam w tej chwili wybraną, ale przy dużych różnicach temperatur zewnętrznych nie mogę uzyskać idealnie stałej temperatury wewnętrznej. Wcześniej miałem ustawioną krzywą grzejniki, ale bez korekcji temperatury projektowej (było 75 st) i w domu było za ciepło. Stąd moje pytanie: czy ustawienie typ ogrzewania grzejniki z temperaturą projektową np 60-65 st spowoduje obniżenie krzywej do poziomu obecnych, wymagających tylko drobnej korekcji, ustawień. W/g instrukcji obsługi krzywa grzejniki nie jest idealnie prosta tak jak pkt początkowy i końcowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mice 28.01.2010 15:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2010 W menu instalatora w opcjach typ ogrzewania są 3 krzywe: grzejniki, ogrzewanie podłogowe i konwektory oraz jedna płaska do ustawień ręcznych- pkt początkowy i końcowy- taką mam w tej chwili wybraną, ale przy dużych różnicach temperatur zewnętrznych nie mogę uzyskać idealnie stałej temperatury wewnętrznej. Wcześniej miałem ustawioną krzywą grzejniki, ale bez korekcji temperatury projektowej (było 75 st) i w domu było za ciepło. Stąd moje pytanie: czy ustawienie typ ogrzewania grzejniki z temperaturą projektową np 60-65 st spowoduje obniżenie krzywej do poziomu obecnych, wymagających tylko drobnej korekcji, ustawień. W/g instrukcji obsługi krzywa grzejniki nie jest idealnie płaska tak jak pkt początkowy i końcowy. Dokładnie tak, temp. projektowa obniży temp. dodatkowo można obniżyć temp. max. zasilania ale to w tym przypadku nie ma sensu. Krzywa grzejnikowa jest ok ale warto ustawić temp. jak najniższą aby było najbardziej ekonomicznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
coolbix 30.01.2010 19:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2010 Jak macie ustawione na swoich sterownikach:1. typ ogrzewania w obwodzie grzewczym2. pkt początkowy3. pkt końcowy4. temperatura projektowa5. maks. temp. zasilania6. wpływ temperatury pomieszczenia7. akumulacja cieplna budynku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mice 31.01.2010 15:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2010 Jak macie ustawione na swoich sterownikach: 1. typ ogrzewania w obwodzie grzewczym 2. pkt początkowy 3. pkt końcowy 4. temperatura projektowa 5. maks. temp. zasilania 6. wpływ temperatury pomieszczenia 7. akumulacja cieplna budynku 1. grzejniki 2. brak 3. brak 4. 45 5. 35 czasami 40 6. brak 7. 50% powinienes jeszcze pytac o rodzaj ogrzewania, budynek itp bo suche dane nic nie daja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukasz_p 31.01.2010 15:23 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2010 Kurcze, a ja do dzisiaj niczego nie ustawiłem z barku czasu. Jak kocioł pod koniec grudnia załączyłem ustawiając jedynie parametr "ogrzewanie podłogowe", tak do dzisiaj chodzi. Chyba będę musiał poczytać trochę forum i zabrać się do ustawien Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ADAM0107 31.01.2010 15:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2010 coolbix napisał: Jak macie ustawione na swoich sterownikach: 1. typ ogrzewania w obwodzie grzewczym 2. pkt początkowy 3. pkt końcowy 4. temperatura projektowa 5. maks. temp. zasilania 6. wpływ temperatury pomieszczenia 7. akumulacja cieplna budynku 1. stary 90 m2 z poddaszem nie ocieplony, wymienione okna, aluminiowe kaloryfery. 2. 40 3. 55 4. brak 5. 80 (dwu funkcyjny) 6. 0,0 7. 70% Zmieniłem wartości pkt od ostatniego wpisu w tym temacie (zmieniam jeszcze cały czas radykalnie). Przy wartościach odpowiednio 33-58, przy -20 zrobiło się o stopień więcej w domu, a przy 0 na zewnątrz spadła temperatura o dwa stopnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aadamuss24 31.01.2010 16:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2010 lukasz p jeśli do tej pory nic Ci nie przeszkadza to masz najlepsze ustawienia jakie mogą być Lepiej podaj je na forum Ciekawi mnie jeszcze jak tam zużycie gazu bez zmiany ustawień. pozdr adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukasz_p 31.01.2010 17:05 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2010 lukasz p jeśli do tej pory nic Ci nie przeszkadza to masz najlepsze ustawienia jakie mogą być Lepiej podaj je na forum Ciekawi mnie jeszcze jak tam zużycie gazu bez zmiany ustawień. pozdr adam No nie wiem czy najlepsze. Mam ustawione na "oszczędzanie" i gdzieś tam na sterowniku wyszukałem,że wówczas temp. jaka ma być w pomieszczeniu to 15oC i taką mam, przynajmniej na parterze bo na piętrze mam 1,2 oC więcej. Nic mi nie przeszkadza bo nie mieszkam Co do zużycia to chyba róźnie, bo raz mamy na dworz -25 a raz plus 5, muszę chyba poświęcić troszkę więcej czasu i sprawdzić przynajmniej zużycie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
78mysz 31.01.2010 18:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2010 Tez mam piec cerapur 14kW. Do tego stacja pogodowa na scianie północnej ipm i fw200. Zasobnik wody 300 litrów. Kubatura domu 950m3. Na dole jakieś 110 m2 ogrzewana podłogowo, 3 grzejniki o mocy poniżej 2000 Watt i 2 grzejniczki łazienkowe do 1200W,dla parametrów grzania kondensatu, na górze otwarta przestrzen 80 m2-brak zainstalowanych grzejników. Na dole temperatura 21.5-22 0C, na górze stopień mniej(chyba sobie podaruję grzejniki na poddaszu-3 podłaczenia mniej). Parametry zasilania grzejników ściennych i kanałówki 65 stopni, dla podłogówki 30 stopni(nie wiem dlaczego na sterowniku nie mogę zjechać niżej).Taki układ żre w ostatnich warunkach pogodowych 10-11m3 gazu w ciągu doby. Piec ustawiony jest w trybie grzania całodobowym i starczy do ogrzania domu o powierzchni grzewczej 250 m2.Pierwszy sezon grzewczy. Izolacjedomu(15, 20,28).Co zrobić żeby zmniejszyc spalanie, zachowując komfort cieplny w domu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukasz_p 31.01.2010 18:45 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2010 78mysz jaki dokładnie model masz zasobnika? bo jestem na kupnie i zastanawiam się cz ten piec spokojnie nagrzeje wodę w tak dużym zasobniku?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
78mysz 31.01.2010 19:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2010 78mysz jaki dokładnie model masz zasobnika? bo jestem na kupnie i zastanawiam się cz ten piec spokojnie nagrzeje wodę w tak dużym zasobniku?? Ja brałam zasobnik z Aristona.Postanowiłam się nie przejmować czy termos jest troche lepszy czy gorszy.Potrzebowałam większy, bo raz, ze zużywamy dużo wody, dwa przygotowane pod solary. Jak w wannie nie ma wrzątku to ja nie wchodzę. Nagrzewa, nagrzewa az furczy ;)W razie czego jak sie spuści z zasobnika za duzo ciepłej wody, to jest na sterowniku mozliwość ustawienia funkcji "ciepła woda od teraz" znaczy -kwadrans od teraz. zdarzyło nam sie to ze 3 razy jak mieliśmy ewidentnie zle ustawione parametry c.o. i z premedytacją nie dawaliśmy się naładować zasobnikowi, żeby dom dogrzać.do mojego domu hydraulik chciał wrzucic piec 24kw, to jakby 10 kW więcej. Wydaje mi się, ze biorąc duży zasobnik musisz jeszcze rozwazyc ile energii na c.o. będzie Ci potrzebne, a to zależy oczywiście od strat ciepła w domu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Monika111 31.01.2010 19:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2010 Mieszkanie 70 m2 w kamienicy 2 osoby , mam tylko grzejniki, bez zasobnika. FW 100 wisi na ścianie w pokoju, grzanie jest ustawione na 19 oszczędzanie na 17 to w pokoju jest 24 stopnie i mimo to piec grzeje, Grzanie ustawione od 4.00-7.00 15.00-17.00 18-22.00 Reszta na oszczędzanie.W menu ustawienia jest:parametry ogrzewania: grzejnikitemperatura projektowa: 75 stopni Cmax. temp. zasilania: 80 stopni Cwpływ temper. pomieszczenia: 60%wpływ temper. pomieszczenia skuteczna w trybie: oszcz.-przemrażkorekcja wskazń0.0kogrzew. wył. do niższego poziomu temp.: takakumulacja cieplna budynku: 50 %Pokrętło na kotle na 5przy tych ustawieniach średnie spalanie na dobę w obecnych warunkach 7-9 m3 gazu. Czy można coś zmienić by tyle kocioł nie spalał? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.