krzychopak 15.03.2010 08:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2010 Witam, Jestem również uzytkownikiem tego pieca, + zasobnik 300l. Dół (ok. 70m2) podłogówka, góra (70m2) grzejniki + łazienka na RTL. Podłogówka (pompa) wyzwalana sterownikiem pompy Auraton - czujnik przylgowy na zasilaniu od pieca (pompa podłogówki włącza się wtedy kiedy piec), mieszacz esbe. I pierwsze pytanie: na zasilaniu pieca nie zawsze jest te ok. 35 stopni - przez co podłogówka się nie włącza. Co się bardziej opłaca - ustawić piec na stałą temp. min. np. 30 stopni - tak by podłogówka cały czas chodziła i grzała - czy pozostawić jak jest (czyli pogodówka rulez) - podłogówka od czasu do czasu grzeje (nie rzadko wyziębiając się i od początku nagrzewając). Po 4 dniu grzania nowego domu (ocieplonego standardowo jak większość użytkowników) spalam ok. 14m3 gazu/doba - czy to dobry wynik na początek, zakładając temp. grzania 21/18, baniak 300l do 43 stopni? PozdrawiamKrzysiek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marcin_Pe 15.03.2010 11:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2010 Marcin, a ile pompek masz teraz i czym są sterowane ? Czy masz ekstra pompkę na rozdzielaczu do podłogówki ? newpeter 1 pompkę mam - oryginalną w piecu i steruje się z pieca. Rozdzielaczy mam 2 -po 1 na kondygnację - tylko podłogówka bez kaloryferów. Tacim - ten filtr o którym mówisz to jest w piecu czy zainstalowałeś dodatkowo? pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marcin_Pe 15.03.2010 11:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2010 Witam, Co się bardziej opłaca - ustawić piec na stałą temp. min. np. 30 stopni - tak by podłogówka cały czas chodziła i grzała - czy pozostawić jak jest (czyli pogodówka rulez) - podłogówka od czasu do czasu grzeje (nie rzadko wyziębiając się i od początku nagrzewając). Pozdrawiam Krzysiek wg mnie (wg tego co wyczytałem;)) bez sensu jest wyziębianie i grzanie - tak samo jak nieekonomiczne jest przykręcanie ogrzewania na krótsze wyjazdy. Albo jak jazda samochodem w stylu gaz-hamulec-gaz. Mój hydraulik mówił że na szkoleniu Vaillanta kazali im nie wyłączać pieców na lato żeby nie dopuscić do wyziębienia budynku:) Im niższa temperatura na zasilaniu tym ekonomiczniej piec chodzi - tak wychodzi z wykresu wydajności pieca. A odnośnie tego baniaka 300l - jak długo się nagrzewa? Ile można litrów ciepłej wody uzyskać z jednego naładowania? Na jaką firmę się zdecydowałeś? Zależy mi na Twojej odpowiedzi bo zastanawiam się nad takim - wanna nieco sporawa;) pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krzychopak 15.03.2010 11:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2010 wg mnie (wg tego co wyczytałem;)) bez sensu jest wyziębianie i grzanie - tak samo jak nieekonomiczne jest przykręcanie ogrzewania na krótsze wyjazdy. Albo jak jazda samochodem w stylu gaz-hamulec-gaz. Mój hydraulik mówił że na szkoleniu Vaillanta kazali im nie wyłączać pieców na lato żeby nie dopuscić do wyziębienia budynku:) Im niższa temperatura na zasilaniu tym ekonomiczniej piec chodzi - tak wychodzi z wykresu wydajności pieca. A odnośnie tego baniaka 300l - jak długo się nagrzewa? Ile można litrów ciepłej wody uzyskać z jednego naładowania? Na jaką firmę się zdecydowałeś? Zależy mi na Twojej odpowiedzi bo zastanawiam się nad takim - wanna nieco sporawa;) pozdr Czyli ustawić piec np. na min. temp. zas. 30 st. non stop? Jak i gdzie? I czy aby na pewno będzie to bardziej opłacalne... Sprawdził ktoś to w praktyce? Mój piec przy sterowaniu podłogówką pogodówką utrzymuje myślę niską temp. zasilania - przeważnie w granicach 40-43 st., chodzi cichutko więc rozumiem min. mocą, włączając się od czasu do czasu. Zaznaczam że jeśli podłogówka nie grzeje w nocy, temp. prawie nie spada, może po prostu nie ma zapotrzebowania by podłogówka chodziła non stop... Apropos zasobnika - mam 300l Galmeta szary skay - najbardziej opłacalny w zakupie (2400zł) z myślą o solarach, o których już nie myślę, ale zasobnika nie żałuję. Długo trzyma, rzadko dogrzewa. Piec - nagrzewa go błyskawicznie - pewnie dlatego że grzeje w pierwszej kolejności górną połowę - temp. na piecu jest wtedy 63-65st. Tutaj nawet zastanawiam się, czy jest ustawienie szybkości ładowania zasobnika? - nie potrzebuję tak szybko go ogrzewać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
newpeter 15.03.2010 11:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2010 Marcin, a ile pompek masz teraz i czym są sterowane ? Czy masz ekstra pompkę na rozdzielaczu do podłogówki ? newpeter 1 pompkę mam - oryginalną w piecu i steruje się z pieca. Rozdzielaczy mam 2 -po 1 na kondygnację - tylko podłogówka bez kaloryferów. pozdr To najprościej jest zacząć od regulacji hydraulicznej tak jak koledzy proponowali, najbardziej oddalone obwody otwarte na maxa a bliższe dławisz według potrzeb temperaturowych. Pompka w piecu ma chyba 3 biegi do wyboru i można spróbować wybrać wyższą prędkość. Filtr wody powinien być w okolicy wodomierza. newpeter Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jacek_mf 15.03.2010 16:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2010 Tutaj nawet zastanawiam się, czy jest ustawienie szybkości ładowania zasobnika? - nie potrzebuję tak szybko go ogrzewać. W funkcjach serwisowych pieca jest ustawianie temperatury zasilania przy ładowaniu zasobnika - standardowo 88°C. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marcin_Pe 15.03.2010 16:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2010 To najprościej jest zacząć od regulacji hydraulicznej tak jak koledzy proponowali, najbardziej oddalone obwody otwarte na maxa a bliższe dławisz według potrzeb temperaturowych. Pompka w piecu ma chyba 3 biegi do wyboru i można spróbować wybrać wyższą prędkość. Filtr wody powinien być w okolicy wodomierza. newpeter pompkę mam już na 3 biegu - pytanie tylko czy dostawienie dodatkowej pomki to jakaś duża filozofia? Czy po prostu wpinam w obieg? Czy lepiej wymienić tą z pieca? tak trochę na zapas pytam pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marcin_Pe 15.03.2010 18:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2010 Tutaj nawet zastanawiam się, czy jest ustawienie szybkości ładowania zasobnika? - nie potrzebuję tak szybko go ogrzewać. W funkcjach serwisowych pieca jest ustawianie temperatury zasilania przy ładowaniu zasobnika - standardowo 88°C. Ktoś mógłby mnie oświecić do czego jest ten przycisk z kranikiem na sterowniku?? Jaki to ma wpływ na grzanie wody? W instrukcji nie znalazłem. pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
listek 15.03.2010 19:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2010 Ktoś mógłby mnie oświecić do czego jest ten przycisk z kranikiem na sterowniku?? Jaki to ma wpływ na grzanie wody? W instrukcji nie znalazłem. pozdr Jak wcisniesz, to od razu zacznie kociołek podgrzewac wodę do CWU. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krzychopak 16.03.2010 06:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2010 Ktoś mógłby mnie oświecić do czego jest ten przycisk z kranikiem na sterowniku?? Jaki to ma wpływ na grzanie wody? W instrukcji nie znalazłem. pozdr Jak wcisniesz, to od razu zacznie kociołek podgrzewac wodę do CWU. i tak przez 60 min Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
listek 16.03.2010 07:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2010 Ktoś mógłby mnie oświecić do czego jest ten przycisk z kranikiem na sterowniku?? Jaki to ma wpływ na grzanie wody? W instrukcji nie znalazłem. pozdr Jak wcisniesz, to od razu zacznie kociołek podgrzewac wodę do CWU. i tak przez 60 min Nie zwróciłem uwagi ile czasu to działa. Jak wcisnę (rzadko w ten sposób używam) to po podgrzaniu zasobnika kociołek nie pracuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mice 16.03.2010 07:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2010 Ktoś mógłby mnie oświecić do czego jest ten przycisk z kranikiem na sterowniku?? Jaki to ma wpływ na grzanie wody? W instrukcji nie znalazłem. pozdr Jak wcisniesz, to od razu zacznie kociołek podgrzewac wodę do CWU. i tak przez 60 min Nie zwróciłem uwagi ile czasu to działa. Jak wcisnę (rzadko w ten sposób używam) to po podgrzaniu zasobnika kociołek nie pracuje. Ech ludzie czytajcie instrukcję uważnie To jest funkcja "ciepła woda od teraz przez 60 minut" jak dogrzeje do ustawionej temp. to się wyłączy i normalnie będzie utrzymywał temp. jak w zwykłym trybie. To jest przycisk używany najczęściej wtedy kiedy macie tryb oszczędzania i temp. spadnie a ktoś chce np. tyłek wygrzać w gorącej wodzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krzychopak 16.03.2010 10:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2010 mam jeszcze jedno pytanko odnośnie funkcji/przycisku ECO. Wg instrukcji wciśnięty ECO oznacza:COW trybie oszczędnym (ECO) co dziesięć minut urządzenie przechodzi ztrybu ogrzewania na tryb oszczędny i odwrotnie. ??? Co ma większy priorytet - ustawiony program na regulatorze czy wciśnięty ECO? Czyli czy przy ustawionym programie oszczędnym na regulatorze - ECO powoduje że jednak piec miesza programami? CWUPodgrzanie wody do zadanej temperatury następuje dopierowtedy, gdy pobierana jest ciepła woda z kranu. To wydaje mi się fajna i logiczna funkcja - i znów pytanie o priorytet - program cwu czy przycisk? CZy korzystacie z tego ECO i daje to jakieś korzyści? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mice 16.03.2010 11:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2010 Z ECO nie korzystam, w sumie nie widzę sensu Przy c.o. skoro to kondensat to przerywanie mu co 10 minut jest nieopłacalne, ma chodzić długo na niskiej temp. Przy c.w.u. nagrzewa mi zbiornik jak temp. spadnie, po co mu przerywać skoro zadana temp. ma zostać osiągnięta ... Ustawić mniejszą moc, niskie temp., wolne rozpędzanie palnika i tyle. Przy c.w.u i gotowaniu latem idzie u mnie średnio 1m3 na dobę ile zaoszczędzimy kombinując ponad to co napisałem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mustaffapolonez 16.03.2010 18:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2010 Do serwis24 dzięki za jasne wytłumaczenie metody podłączenia zasobnika . Co do DHL to i ja mam ambiwalentne uczucia, ale to z racji wykonywanego zawodu. Tak naprawdę każda firma kurierska z pierwszej trójki reprezentuje podobny poziom jakościowy i takie sytuacje jak opisałeś zdarzą się zarówno w DHL jak w UPS czy DPD. Wszędzie pracują tylko ludzie i matołek zawsze może się zdarzyć....Różnice są tylko w tak zwanej wartości dodanej, ale to bardziej biznes interesuje a nie prywatnego klienta. Pytanie następne bo forum zaraziło mnie ideą przerobienia ogrzewania kuchni (12m) i otwartego na salon korytarza wejściowego (7m) na podłogówkę przy najbliższym remoncie. Jak to zrobić najtaniej i oczywiście najlepiej. Dom podpiwniczony, piwnica nieogrzewana ok 15 stopni. W tej chwili instalacja starego typu , czyli rura zasilająca pozioma od której odchodzą piony. Wymyśliłem aby wywalić starą wylewkę do stropu i oba pomieszczenia zrobić na dwóch krótkich obwodach wpiętych w poziom, ze sterowaniem (dławieniem) na RTLach. Ma to ręce i nogi czy dać sobie spokój.....? Zyskiem byłoby pozbycie się dość szpetnych grzejników i miła atmosfera w kuchni (teraz grzejnik za drzwiami, czasem bywa chłodno bo wylewka kiepsko odizolowana termicznie od piwnicy). Wiem będzie trzeba policzyć rozstawy itp. Ale ile fajnej zabawy i satysfakcji będzie tylko czy nie przedobrzę? Czy ten junkers+FW100 to obsłuży? Mam wrażenie po waszych wpisach że bez problemu ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
newpeter 17.03.2010 07:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2010 Do serwis24 Pytanie następne bo forum zaraziło mnie ideą przerobienia ogrzewania kuchni (12m) i otwartego na salon korytarza wejściowego (7m) na podłogówkę przy najbliższym remoncie. Jak to zrobić najtaniej i oczywiście najlepiej. Dom podpiwniczony, piwnica nieogrzewana ok 15 stopni. W tej chwili instalacja starego typu , czyli rura zasilająca pozioma od której odchodzą piony. Wymyśliłem aby wywalić starą wylewkę do stropu i oba pomieszczenia zrobić na dwóch krótkich obwodach wpiętych w poziom, ze sterowaniem (dławieniem) na RTLach. Ma to ręce i nogi czy dać sobie spokój.....? Zyskiem byłoby pozbycie się dość szpetnych grzejników i miła atmosfera w kuchni (teraz grzejnik za drzwiami, czasem bywa chłodno bo wylewka kiepsko odizolowana termicznie od piwnicy). Wiem będzie trzeba policzyć rozstawy itp. Ale ile fajnej zabawy i satysfakcji będzie tylko czy nie przedobrzę? Czy ten junkers+FW100 to obsłuży? Mam wrażenie po waszych wpisach że bez problemu ... RTL to pewnie najtańsze rozwiązanie tematu. Możesz zrobić nawet jedną pętle: zasilaniem idziesz do kuchni a powrotem z kuchni załatwiasz korytarz. Wtedy automatycznie na korytarzu masz troszku niższą temp. niż w kuchni, ale tak powinno raczej być. Weź tylko pod uwagę, że nowa grubość podłogi to : 10cm styro + 6,5-7,0cm wylewki + 1,0cm ceramika = ok. 18cm. Pewnie starą wylewkę masz cieńszą więc zrobi Ci się schodek na różnicy poziomów. Więc może dasz mniej styro a dodatkowo ocieplisz strop w piwnicy. newpeter Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mustaffapolonez 17.03.2010 08:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2010 Strop to teriva czyli jest pustka która tez coś izoluje. Do tego w piwnicy podklejone jest styro, co prawda tylko 2cm bo piwnica jest niska. Nie pamiętam dokładnie ile jest teraz wylewki (robiona 20 lat temu), ale coś mi po głowie chodzi że wtedy sypałem 7 cm keramzytu i na to szła wylewka to musi być z 5-6 cm czyli jak się skuje to z 12 cm będzie. A więc sumując to dałbym anhydrytową wylewkę samopoziomującą (lana ręcznie bo mała powierzchnia) wraz z rurkami 6cm i wtedy poszłoby 6cm styro. Wiem że mało ale jak się nie ma co się lubi.......I tu zagadka, czy dać RTL (zaleta-prostota), czy jednak dać zawór mieszający, jakąś najprostszą pompkę kupić, fw200 i sterować tym z pieca (zaleta-sterowalność). Pomijając hydraulika, FW200 droższe o 100PLN od FW100, zawór 150 PLN+ pompka najprostsza 100 PLN i układ bez nie polecanego RTL z pełnym sterowaniem. tylko czy warto komplikować układ dla niecałych 20 m? Czy 2 układy to w sumie dla tego junkersa gorsze warunki pracy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
slawos 18.03.2010 08:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2010 mustaffapolonezukład bez nie polecanego RTL Dla czego nie polecanego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mustaffapolonez 18.03.2010 09:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2010 Jak się czyta, a uwierz że parę wątków na ten temat poczytałem, to jak RTL ogólnie jest be. Stwierdzenia typu, jak nie chcesz kłopotu, kiepsko steruje itp. Tyle że taki prosty układ jak u mnie to jakoś sensu nie widzę dawać urządzenia (mieszacz,pompa) jak do 100-150 metrów kwadrat. Tutaj wyjdę sobie z zasilania pexem pokręcę się po kuchni (tam jakiś odpowietrznik), dam RTL-a i wrócę do głównego powrotu (nawet rozdzielacza by nie było trzeba). Junkers będzie podawał zasilanie zgodnie z krzywą grzewczą grzejnikową, a RTL stłumi przepływ jak w pętli za gorąco będzie. Chyba że coś pominąłem. Ktoś wspominał o jakimś dodatkowym zabezpieczeniu temperaturowym, bo RTL może się zawiesić itp. Chyba że mieszać i wymusić obieg tanią pompką? Dylemat jak zwykle jak najtaniej, aby było dobrze . Przy tej powierzchni raczej trudno ściągnąć fachowca, a więc raczej sam będę wszystko robił (wylewkę też, anhydryt samopoziomujący)i tu bardzo prostota wskazana . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
slawos 18.03.2010 21:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2010 No... jeżeli taka podłogówka jest zasilana z pieca wysokotemperaturowego (jakiś koksiak czy kominek) to faktycznie wskazane by było zabudowanie takiego mieszacza i z tym sie moge zgodzić. W mieszczaczach zresztą też są lub jest zawór termostatyczny, zależy to od konstrukcji jeśli nie jest sterowany przez siłownik i sterownik. Czujnik sterujący siłownikiem w mieszaczu też sie może zepsuć i np. zaniżyć temp. która w rzeczywistości może być duża. Wszystko sie może zepsuć. Tania pompa, tani elektrozawór. Żeby faktycznie mieć gwarancję i to też nie 100% to należalo by robić te rzeczy na markowych elementach dużych i sprawdzonych firm. Koszt takiego ustrojstwa to masakra. Jeśli faktycznie ma on uzasadnienie to nima co sie szczypać. Jak zrobisz na tandecie z chin to jest tak jak z tymi RTL co o nim piszą że "be". Ja osobiście w to niewierze jeśli są dobrej marki. 15 lat na pewno wytrzymie. A potem i tak remoncik zazem z piecem do wymiany Jak masz piec który zasila odbiorniki niską temperaturą to uważam że taki RTL jest idealny. U mnie ten piec w mrozy niedaje temp wyższej niż 40 st. No jeszcze sie niezdażyło. Także nawet jak by sie zepsuł taki RTL to nic by sie niestało. Najwyżej by troche jedna sekcja więcej zagrzała Ja na twoim miejscu zrobiłbym to na RTL-u. Ja mam całą podłogówe na RTL. I działa świetnie. Oczywiście jeśli RTL to markowy razem z zaworem. U mnie mini HERZ. http://s.fothost.pl/thumb/10/08/thumb_08593109.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.