RAPczyn 16.07.2010 16:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lipca 2010 OK, a możesz konkretnie podać jak ustawić ? Jakie poziomy temperatur i w jakich godzinach ? Bo kompletnie nie mam punktu odniesienia ... Z góry dzięki, pozdrawiam, majki Np. godzina 0:00 nie grzejemy c.w.u.; budzimy się o 7, więc ustawiamy c.w.u. od 7 na 45-50 stC; z domu wszyscy wychodzą o 9:30 więc wyłączamy c.w.u.; do domu wracamy o 16, włączamy c.w.u. na 45-50stC. idziemy spać o 23, nie grzejemy c.w.u. do 24. A jak to się ustawia? Instrukcja w rękę i na pewno sobie poradzisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
majki 16.07.2010 21:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lipca 2010 Np. godzina 0:00 nie grzejemy c.w.u.; budzimy się o 7, więc ustawiamy c.w.u. od 7 na 45-50 stC; z domu wszyscy wychodzą o 9:30 więc wyłączamy c.w.u.; do domu wracamy o 16, włączamy c.w.u. na 45-50stC. idziemy spać o 23, nie grzejemy c.w.u. do 24. A jak to się ustawia? Instrukcja w rękę i na pewno sobie poradzisz OK, kumam ... Czyli nie daje w okresie "oszczędzania" mniejszej temperatury tylko ustawiam "brak grzania" .... Dobra, jutro walczę z sterownikiem, powinienem ogarnąć kuwetę dzięki, pozdrawiam, majki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odyseuszek 14.08.2010 21:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2010 Witam, Prosiłbym o rozwianie jednej wątpliwości osoby które mają praktyczne doświadczenie wykonawcze/projektowe.Otóż zgodnie z wytycznymi projektowymi Junkersa w przypadku dwóch obwodów grzewczych (będę miał grzejniki + podłogówkę z mieszaczem i pompą) konieczne jest sprzęgło hydrauliczne i odrębne pompy dla każdego obwodu. Obliczeniowo dla mojego układu wychodzi przepływ na poziomie 432 l/h, a więc grubo poniżej minimalnego przepływu przy którym stosuje się sprzęgło (1000 l/h) i stąd moje pytanie, czy mogę z niego zrezygnować czy przewidzieć kolejny wydatek. Pozdrawiam, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Seluch 21.08.2010 21:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2010 (edytowane) Witam wszystkich serdecznie, Mam do Was prośbę o poradę. Domek nasz stoi już od jakiegoś czasu pewnie tak z 3 lata Podczas budowy z braku możliwości przyłącza gazu ziemnego wybraliśmy ogrzewanie eko-groszkiem. Około dwóch miesięcy temu dostaliśmy „zaproszenie” od gazowni do skorzystania z ich wspaniałej oferty jaką jest wykonanie przyłącza. No i teraz siedzę i wertuję co i jak najlepiej kupić na co zwrócić uwagę. W związku z tym mam w sumie trzy pytania: 1. Czy kocioł JUNKERS CERAPUR SMART ZSB 22-3C KONDENSAT będzie odpowiedni dla moich potrzeb. Poniżej dane domu:a. Powierzchnia netto 218,33m2b. Powierzchnia użytkowa 166,88m2c. Powierzchnia zabudowy 159,34m2d. Kubatura netto 569m3e. Kubatura brutto 921,13m3f. Nie jest tu wliczone podpiwniczenie z uwagi na fakt, że może będzie kiedyś zasypane (woda podchodzi) kubatura to około 100m3g. Ogrzewanie jest mieszane: podłogówka (około 70m2) + kaloryfery (parter + poddasze). Niestety mój instalator wykonał wszystko w miedzi, ale niestety na jednym obwodzie. Podłogówki dał na RTL-ach w pętlach po około od 10m2 do 20m2. (hm choć dopiero teraz do mnie doszło że w piwnicy są połączone jakby dwa piony zarówno zasilania jak i powrotów ale na 100% podłogówka jest wpięta równolegle jak kaloryfery). 2. Ponieważ nie chcę wywalać pieca na eko proszę o radę w jaki sposób połączyć oba obwody (zamknięty i otwarty) tak, aby miało to ręce i nogi i nie zjadło mnie finansowo.3. No i ostatnie pytanie. W przyszłości planuję montaż solarów. Czy przy tej okazji opłacalne jest zakupienie i podłączenie wymiennika? Czy kocił nie będzie za dużo ładował w cwu? Będę wdzięczny za odpowiedź bo mam z tym niezły pętlik a sezon zbliża się wielkimi krokami. Z góry dziękuję i pozdrawiam Edytowane 21 Sierpnia 2010 przez Seluch Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RAPczyn 23.08.2010 12:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2010 Witam wszystkich serdecznie, Mam do Was prośbę o poradę. Domek nasz stoi już od jakiegoś czasu pewnie tak z 3 lata Podczas budowy z braku możliwości przyłącza gazu ziemnego wybraliśmy ogrzewanie eko-groszkiem. Około dwóch miesięcy temu dostaliśmy „zaproszenie” od gazowni do skorzystania z ich wspaniałej oferty jaką jest wykonanie przyłącza. No i teraz siedzę i wertuję co i jak najlepiej kupić na co zwrócić uwagę. W związku z tym mam w sumie trzy pytania: 1. Czy kocioł JUNKERS CERAPUR SMART ZSB 22-3C KONDENSAT będzie odpowiedni dla moich potrzeb. Poniżej dane domu: a. Powierzchnia netto 218,33m2 b. Powierzchnia użytkowa 166,88m2 c. Powierzchnia zabudowy 159,34m2 d. Kubatura netto 569m3 e. Kubatura brutto 921,13m3 f. Nie jest tu wliczone podpiwniczenie z uwagi na fakt, że może będzie kiedyś zasypane (woda podchodzi) kubatura to około 100m3 g. Ogrzewanie jest mieszane: podłogówka (około 70m2) + kaloryfery (parter + poddasze). Niestety mój instalator wykonał wszystko w miedzi, ale niestety na jednym obwodzie. Podłogówki dał na RTL-ach w pętlach po około od 10m2 do 20m2. (hm choć dopiero teraz do mnie doszło że w piwnicy są połączone jakby dwa piony zarówno zasilania jak i powrotów ale na 100% podłogówka jest wpięta równolegle jak kaloryfery). 2. Ponieważ nie chcę wywalać pieca na eko proszę o radę w jaki sposób połączyć oba obwody (zamknięty i otwarty) tak, aby miało to ręce i nogi i nie zjadło mnie finansowo. 3. No i ostatnie pytanie. W przyszłości planuję montaż solarów. Czy przy tej okazji opłacalne jest zakupienie i podłączenie wymiennika? Czy kocił nie będzie za dużo ładował w cwu? Będę wdzięczny za odpowiedź bo mam z tym niezły pętlik a sezon zbliża się wielkimi krokami. Z góry dziękuję i pozdrawiam W takiej sytuacji prawdopodobnie wystarczy Cerapur Comfort 16-3A, do tego zbiornik buforowy (działający również jako sprzęgło) z przygotowaniem ciepłej wody do którego podłączony będzie również kocioł na węgiel. C.O. będzie zasilane ze zbiornika buforowego (przez mieszacz 3-drogowy). W przyszłości można podłączyć do układu kolektory słoneczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Seluch 23.08.2010 13:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2010 W takiej sytuacji prawdopodobnie wystarczy Cerapur Comfort 16-3A, do tego zbiornik buforowy (działający również jako sprzęgło) z przygotowaniem ciepłej wody do którego podłączony będzie również kocioł na węgiel. C.O. będzie zasilane ze zbiornika buforowego (przez mieszacz 3-drogowy). W przyszłości można podłączyć do układu kolektory słoneczne. RAPczyn dziekuję za odpowiedź. Czy mógłbyś mi przybliżyć o co chodzi z tym na czerono lub podaj proszę jakiś link to poczytam o tym bo nie bardzo wiem o co chodzi jaki duzy musiałby być taki zbiornik buforowy pytam bo mam ograniczoną przestrzeń do dyspozycji czy mógłbyś podać jakiś producentów zbiorników buforowych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RAPczyn 25.08.2010 09:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2010 RAPczyn dziekuję za odpowiedź. Czy mógłbyś mi przybliżyć o co chodzi z tym na czerono lub podaj proszę jakiś link to poczytam o tym bo nie bardzo wiem o co chodzi jaki duzy musiałby być taki zbiornik buforowy pytam bo mam ograniczoną przestrzeń do dyspozycji czy mógłbyś podać jakiś producentów zbiorników buforowych? Na temat sprzęgła http://www.instalator.pl/archi/mi10(62)/48.pdf i reszta stron. Pojemność zbiornika buforowego powinna wynikać z mocy kotła na węgiel, tzn. minimum 50l/kW. Producent tani http://hot.wroc.pl/ Producent drogi http://www.paradigma.pl/. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Seluch 26.08.2010 12:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2010 Witam, już kumam o co chodzi. Niestety z uwagi na brak miejsca będę zmuszony pozostać przy wykorzystaniu wymiennika płytowego. Przy moim piecu 1200l zbiornik się nie zmieści ale dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Seluch 14.09.2010 12:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Września 2010 Rapczyn, Mam do Ciebie jeszcze jedną prośbę o poradę. Przeanalizowałem sobie opłacalność montażu solarów i powiem sczerze, że w to nie wejdę. No i zacząłem analizować rozwiązanie kotła z wbudowanym zasobnikiem na poziomie 40-50l. Poniżej to co znalazłem. Bardzo proszę o Twoje opinie na ich temat. Dodam tylko, że szukam rozwiązania ekonomicznego zarówno w inwestycji jak i użytkowaniu. 1. Unical ALKON 24 B 60 2. Junkers Cerapur Acu 3. Immergas Victrix Zeus Superior 4. Viessmann Vitodens 222 - podaje go jako ostatni bo jest chol... drogi Jeśli coś ciekawego pominąłem to wskaż może co jeszcze warto brać pod uwagę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RAPczyn 15.09.2010 15:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Września 2010 Seluch - lepiej zrobisz jak weźmiesz kocioł kondensacyjny (np. ZSBR 16-3A) i zbiornik ciepłej wody użytkowej. wyjdzie prawdopodobnie taniej a kocioł będzie lepiej dopasowany do potrzeb budynku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
salata123 15.09.2010 21:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Września 2010 Cześć ! I ode mnie takie proste pytanko czy polecacie ten kocioł ? Za ile go kupiliście i z jakimi " dodatkami" ( zbiornik cwu sterowanie itp itd ) Jeżeli chodzi o klasę mocy oraz cenę, jedyny konkurent to Immergass 12 kW. O porównanie tych kotłów prosił pawelpiwowarczyk 0.07.2010 ( może nie dokładnie ) ale w tej chwili, w tej klasie mocy i cenie to jajbliżsi konkurenci. Pytanie do pawelpiwowarczyk czy już wybrałeś ??? ( temat typy Paradigma, Auer czy kolektory słoneczne wkładam między bajki ). Z pozdrowieniami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
salata123 15.09.2010 21:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Września 2010 I jeszcze dodam że ceny katalogowe np w Immergasie to katalog 8400 faktyczna propozycja sprzedawcy 5400, i myślę że ceny katalogowe w innych firmach są podobne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
paqlka 21.09.2010 09:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Września 2010 (edytowane) Działa Pompe nalezy przepiąć do Np i Lp i w ustaiweniach kotła wejść w tryb serwisowy 5E i zmienic z 00 na 01 (nie ma tego w instrukcji, powiedzieli mi na infolinii) Czy wiecie może jak "zatwierdzić" tą zmianę parametru 5E z "00" na "01". Wchodzę w ustawienia serwisowe w parametr E5 przyciskiem "eco" zmieniam na "01" i co dalej? jak wprowadzić zmianę? Znalazłem rozwiązanie problemu. Nale zy przycisnąć i przytrzymać przez klika sekund przycisk "Kominiarza" Edytowane 22 Września 2010 przez paqlka Rozwiązanie problemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
LasekD 04.10.2010 15:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Października 2010 (edytowane) Witam,Może nie całkiem nt ale jako że przymierzam się do zakupu tego kotła zadam pytanie tutaj.Do istniejącego kanału dymnego fi120 po starym tradycyjnym kotle gazowym chcę wprowadzić rurę do spalin fi801.Ile ta rura ma wystawać ponad starą 2.Czy powinna posiadać daszek3.Może ktoś mi podpowie jak domowym sposobem wykonać dystanse do zamontowania współosiowo tych rur4.Gdzie mozna znaleźć w przystępnej cenie adapter do tego kotła Edytowane 4 Października 2010 przez LasekD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
manieq82 04.10.2010 19:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Października 2010 specem nie jestem ale po zamontowaniu swojego może podpowiem 1. aby nie czerpać spalin to myślę że 0.5 m będzie git 2. bez daszka - rura otwarta ku górze 3. "firmowe" dystanse to takie kółko plastykowe (dość elastyczne) z dwoma przeciwległymi wąsami - wszystko o przekroju ok 0.5 na 2.5 cm - z czegoś może wyciąć coś takiego ale cena tego chyba była śmieszna więc skórka za wyprawkę 4. jak wszystko - internet - tutaj mają dobre ceny pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
LasekD 05.10.2010 13:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Października 2010 @manieq82 śliczne dzięki.Jeszcze jedno pytanko bo chcę się upewnićRury spalinowe w szacht montujemy mufą z uczczelką do góry tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukas1261 08.10.2010 08:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Października 2010 Witam Proszę o podpowiedź. Zaczął sie sezon grzewczy i mam klka uwag, Przez kilka miesięcy grzałem tylko wodę według własnych ustawień i wszystko ok. Teraz zauwazyłem małe problemy po załaczeniu ogrzewania Moje ustawienia na piecu grzanie 21 stopni oszczedzanie 18,5 inne ustawienia temp zasilania 75 stopniwpływ temp otoczenia 60%, tryb pracy ogrzewania oszczedny woda ustawiona 45 stopni. Ustawiony program c do co i zauważyłem że zawsze grzeje do temp około 2 stopnie wiecej niz jest na programatorze np grzanie ustawione na 21 on pali gaz do około 23 na programatorze. kolejny problem jak juz jest odpowiednia temp ciepła i wody nie pali gazu, ale piec cały czas pracuje tak jakby buczał nie spala nic gazu ale praktycznie cały czas chodzi i nie jest to pompa. Wcześniej na podgrzaniu cwu zagrzał wodę i stał sobie cichutko do kolejnego podgrzewania. Teraz nie spala gazu wszystkie temp sa ok a on dalej pracuje. Dzieki za podpowiedź Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
przemekj21 08.10.2010 10:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Października 2010 (edytowane) I ja tez wybralem ten kociol! Montaz w przyszlym tygodniu. Moja instalacja po krotce wygladac bedzie tak: - 2 rozdzielacze na grzejniki 1 na parterze, 1 na poddaszu plus 3 rozdzielacz na podlogowke z ukladem mieszajacym firmy Wavin z zaworem 3 drogowym: http://img46.imageshack.us/img46/1741/trojdrogowa.jpg Wszystko podlaczone jest na trojnikach, czyli jedna rurazasilajaca z kotla zasilajaca kazdy rozdzielacz jeden po drogim stosujac trojniki. Mam pytanie: majac regulator pogodowy FW200 rozsadnie bedzie zakupic jeszcze modul IMP? Dodatkowo by w pelni korzystac z tego mieszacza czy powinienem jeszcze dokupic Serwomotor do zaworu 3 drogowego? Chialbym rowniez wiedziec czy musze montowa zwrotnice hydrauliczna? Edytowane 8 Października 2010 przez przemekj21 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
LasekD 08.10.2010 20:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Października 2010 (edytowane) Zwracam się z prośbą do użytkowników lub znawców tego kotła bo niedługo oszaleję Mieszkam od kilku lat w domu ok 120m kw ściany bk24+5cm styro+BK12+8cm styro Dom podpiwniczony z poddaszem Strop między piwnicą a pierwszą kondygnacją 5cm styro Piwnice nie ogrzewane Strop między pierwszą kondygnacją a poddaszem 5cm styro Na poddaszu dach nie ocieplony Poddasze nie ogrzewane Instalacja CO to kocioł węglowy dolnego spalania ze sterownikiem i kocioł gazowy Junkers Euroline ZS23 z zasobnikiem CWO oraz grzejniki kermi W łazience 1,5m kw podłogówki Jako że ten Junkers ma spory apetyt na gaz ok 20-25m3 na dobę palę w piecu węglowym Przy temperaturach zewn. +5do-10 utrzymując non/stop na kotle temperaturę w granicach 45st mam w domu 22-23st Chcąc usprawnić sobie życie zamówiłem już nawet kocioł na ekogroszek ale po lekturze for o ogrzewnictwie w porę się wycofałem mając na uwadze obecną cenę i jakość tego paliwa oraz nie mniejszą obsługowość niż przy moim obecnym kotle:o W efekcie natkąłem się na kotły kondensacyjne które wg sporej rzeszy ich użytkowników spalają ok 10m3 gazu na dobę Z racji ceny przychylnych opini oraz bezproblemowej instalacji bo przecież panel montażowy będzie pasował od starego junkersa mój wybór padł na kocioł omawiany w tym wątku. Mam jednak obawę żeby nie wpaść z deszczu pod rynnę bo skoro stary kocioł zużywał 20m to czy realne jest aby nowy zużywał o połowę mniej Przypomnę że utrzymując na węglowcu stałą temp. na zasilaniu w okolicach 45st w domu mam ok 22-23st przy temp. na zewn. ok -5st Ogrzewając gazem po osiągnięciu zadanej temp. i wyłączeniu kotła temp. w domu w mojej ocenie dość szybko spada Czy może to być spowodowane słabym (5cm styro) ociepleniem stropu nad kondygnacją mieszkalną? Przy paleniu węglem to unika mojej uwadze bo grzejniki są cały czas ciepłe więc efektu wychładzania nie widać Proszę o jakieś fachowe porady żebym nie wylądował w malinach z tym kondensatem:rolleyes: Edytowane 8 Października 2010 przez LasekD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RAPczyn 10.10.2010 07:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Października 2010 (edytowane) Ustawiony program c do co i zauważyłem że zawsze grzeje do temp około 2 stopnie wiecej niz jest na programatorze np grzanie ustawione na 21 on pali gaz do około 23 na programatorze. Skoryguj krzywą grzewczą w dół. przemekj21 - przejrzyj schematy w http://www.szkolenia-junkers.pl/modules/files/download.phtml?id=2772 Napęd do zaw. 3dr. być musi - coś musi dziaać na zawór aby zmieniał pozycję. Edytowane 10 Października 2010 przez RAPczyn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.