ellaj 19.12.2010 17:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2010 Dziekuje bardzo.Musze sprobowac z tym podlogowym.I ogrzewanie wyl. do nizszego poziomu temp. mam na nie, bo gdzies tu przeczytalam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barthelemy 19.12.2010 19:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2010 Jezeli chodzi o ten parametr ( ogrz.wyl. do nizszego poziomu temp ) to dokladnie nie wiem jakie on ma znaczenie, wiec na razie go nie przestawialem, byl ustawiony na "tak" od poczatku i tak pozostalo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tacim 19.12.2010 20:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2010 u mnie 100% podłoga Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
slawos 19.12.2010 21:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2010 (edytowane) parametr: ogrz.wyl. do nizszego poziomu temp. Jeśli jest ust. na "tak" to piec sie całkowicie wyłącza jeśli przechodzi na niższą ustawioną temp. pomieszczenia, np. z 19st przy grzaniu na 18st na oszczędzaniu. Wtedy się wyłącza całowicie do czasu aż pomieszczenie osiągnie te 18st. Potem znów sie załącza by podtrzymać te18 st. Podgrzewa więc znów całą wodę w obiegu bo zdąży się ona znacznie wychłodzić. Jeśli jest jej mało to pół biedy jeśli dużo lub podłogówa i jej bezwładnośc to gorzej = większe zużycie gazu. Jeśli damy ust. "nie" to piec tylko zmniejszy temp. zasilania (zmniejszy płomień, zmoduluje ...) doprowadzając do obniżenia temp w pomieszczeniu ,do przykładowych 18st. Będzie poprostu szedł stale. Wydaje mi się że w niektórych przypadkach może to mieć znaczenie żeby nie wychładzać całkowicie czynnika grzewczego tylko zmniejszać płynnie jego temp. Na przykład jeśli mamy do czynienia z dużą pojemnością wodną instalacji lub dużą bezwładnością do nagrzania. Chyba każdy teraz zrozumie Trzeba to sobie popróbować które ust. jest najlepsze w danym przypadku. Edytowane 19 Grudnia 2010 przez slawos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barthelemy 20.12.2010 05:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2010 (edytowane) Dzieki za podpowiedz slawos. Przestawie, wiec na "nie" i poobserwuje czy to lepsze rozwiazanie w moim przypadku. podam moje zuzycie gazu za okres od 05/08/2010 do 05/10/2010 to 194m3 czyli srednio 3,18m3/doba bez CWUokres od 06/10/2010 do 08/12/2010 to 552m3 czyli srednio 8,76m3/doba bez CWU. od 09/12/2010 srednie zuzycie to okolo 11,65m3/ doba bez CWU dla przypomnienia Dom okolo 170m2/ 380m3 ocieplony: sciany styropian 18cm 0,40, skosy styropian 18cm 0,31, a dach welna 25cm 0,40--> niestety wciaz stoi pusty, bo trwaja prace wykonczeniowe. Ogrzewanie wylacznie na gaz ziemny bez wspomagaczy, obieg grzewczy same grzejniki 100%. aktualnie max temp zasilania przy -15°C to 50-55°C.temp. grzania w ciagu dnia 19°C (7h30 - 19h30) noc 17°C. Wentylacja grawitacyjna. Edytowane 29 Grudnia 2010 przez Barthelemy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
slawos 20.12.2010 09:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2010 (edytowane) Jak na taką wys. temp zasilania i same grzejniki to myśle że nie jest źle U mnie średnia 9 m3do dzisiaj w okresie gdzie u Ciebie jest 12m3 bez CUW. Był to dość zimny okres u mnie -8 w dzień -12 w nocy praktycznie dzień w dzień. Żeby obniżyć u Ciebie temp zasilania trzeba by było przewymiarować grzejniki. Dać większe. Zwrócić uwagę należy jeszcze na jedną sprawę. Nasze junkersy to kondensaty. Kondensacja zachodzi do ok. 53 st temp. powrotu. Wtedy sprawność kotła mieści sie w zakresie ok 95 -105%. Jeśli temp powrotu będzie wyższa to sprawność spada do ok 85%. Czyli są większe straty gazu. Warto jednak grzać gazem niskimi temperaturami. Oczywiście jest to kolokwialne przyrównanie. Edytowane 20 Grudnia 2010 przez slawos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ellaj 20.12.2010 20:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2010 A powiedzcie mi prosze, co z pomka. Piec sie wylacza, a pomka ciagle chodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
slawos 21.12.2010 19:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2010 daj temp. graniczna mrozu na -5 i przestanie chodzić ale tylko do -5 st na zewnątrz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ellaj 21.12.2010 21:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2010 Dzieki.A jak bedzie powyzej na zewnatrz, to znowu sie bedzie wlaczala? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ajdaniu 22.12.2010 07:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2010 Witam,Mam nastpujący problem, z którym zwracam się do Was, ponieważ mój instalator jest teraz szalenie zajęty i póki co nie może mi pomóc. Mam u siebie Junkersa Smarta + zasobnik 120 l też Junkersa oraz sterownik FW100. Piec uruchomiony ok 3 tyg. temu i od początku występuje problem z podgrzewaniem wody w zasobniku. Ustawienia na kotle: pokrętło cwu ustawione na tryb komfort. Na regulatorze temperatura wody skorelowana z trybem grzania. W trybie "gzanie"woda ma mieć 40 st. w trybie "oszczędzanie" 25 st. Faktyczna temperatura wody w zasobniku poniżej 20 st. Narazie nie mieszkam w domu więc wody z zasobnika nie upuszczam zbyt dużo. Kocioł nie reaguje na wciśnięcie przycisku "żądana ciepła woda od teraz". Kocioł podgrzał kilka razy wodę, gdy pobrałem ok 2 wiaderek wody. Gdzie tkwi problem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
slawos 22.12.2010 12:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2010 A jak bedzie powyzej na zewnatrz, to znowu sie bedzie wlaczala? Jak będzie poniżej -5st. To będzie chodzić cały czas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ellaj 22.12.2010 15:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2010 Slawos, no to dobrze, ze sie bedzie wlaczala czy dac wieksza, niz 5 stopni temperature ujemna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ajdaniu 22.12.2010 20:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2010 Witam, Mam nastpujący problem, z którym zwracam się do Was, ponieważ mój instalator jest teraz szalenie zajęty i póki co nie może mi pomóc. Mam u siebie Junkersa Smarta + zasobnik 120 l też Junkersa oraz sterownik FW100. Piec uruchomiony ok 3 tyg. temu i od początku występuje problem z podgrzewaniem wody w zasobniku. Ustawienia na kotle: pokrętło cwu ustawione na tryb komfort. Na regulatorze temperatura wody skorelowana z trybem grzania. W trybie "gzanie"woda ma mieć 40 st. w trybie "oszczędzanie" 25 st. Faktyczna temperatura wody w zasobniku poniżej 20 st. Narazie nie mieszkam w domu więc wody z zasobnika nie upuszczam zbyt dużo. Kocioł nie reaguje na wciśnięcie przycisku "żądana ciepła woda od teraz". Kocioł podgrzał kilka razy wodę, gdy pobrałem ok 2 wiaderek wody. Gdzie tkwi problem? Zadzwoniłem dziś na infolinię Junkersa i otrzymałem odpowiedź na moje pytanie. Po prostu w tym kotle temperatura wody w zasobniku nie może być ustawiona poniżej 40 st. Trochę to dziwne, ale cóż.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
slawos 23.12.2010 08:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2010 (edytowane) Slawos, no to dobrze, ze sie bedzie wlaczala czy dac wieksza, niz 5 stopni temperature ujemna? Niższej sie nie da dać. -5 to jest najniższa. To jest taka ochrona przed zamarznięciem instalacji niby, że ma woda cały czas krążyć w obiegu jakby co. Mnie praca tej pompy non stop przy temp np. +3 st wychładzała całą podłogówke co było nielogiczne. Piec sie wyłączył a pompa szła powodując wychładzanie podłogówki wodą z kaloryferów. Więc dałem ten parametr na -5 i do -5 się ona wyłącza jak sie piec wyłączy. Oczywiście co jakiś czas sie załączy by zbadać temp w obiegu ale to na kilka sekund. Jak jest niżej na zewnątrz niż -5 to i tak mi piec praktycznie cały czas idzie i podgrzewa więc nie ma mowy o wychładzaniu. Więc jet gites Edytowane 23 Grudnia 2010 przez slawos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odyseuszek 23.12.2010 17:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2010 Witam, Dołączyłem dzisiaj do użytkowników kociołka Włączony program wygrzewania jastrychu, kondensuje aż miło, pracuje ciągle na małej mocy. Może komuś się przyda jedna praktyczna uwaga instalacyjna - serwisant żeby zrobić dobrze dał własny wąż do odprowadzania kondensatu, dłuższy niż standardowy, wskutek czego powstał dodatkowy syfon w wężu i kocioł nie był w stanie odprowadzać kondensatu, zaczął się wyłączać sygnalizując błąd EA, oczywiście serwisanta już dawno nie było bo przy nim syfon jeszcze się nie napełnił i wszystko było ok. Na interwencję telefoniczną stwierdził, że pewnie zapowietrzony gazomierz, albo sknocony układ spalinowy etc. czyli winni wszyscy inni, przypadkowe zlanie wody z węża rozwiązało problem i naprowadziło na jego przyczynę. Tak więc zwracajcie uwagę jak macie podłączony odpływ kondensatu bo nawet tak trywialna sprawa może powodować problem. Pozdrawiam, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
markam79 27.12.2010 18:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2010 Witam Czekałem troszke. Bawiłem się ustawieniami i co??? 1478 PLN za 2 miesiące przy ustawieniu grzanie pn-pt: 4:30-6:00 i od 14:30-22:30 So-Ni: 7:00-11:30 i od 16:00-22:30Dom budowany z: porotherm + 15 cm styro: skosy wełna 20 cm. Moje ustawienia: Min. temp zewn - 20C akumulacja budynku - 50% kalibracja czujnika : 0,0K Obieg grzewczy 1 - grzejniki temp.projektowa - 73 temp. max zasilania - 78 wpływ temp pomieszczenia - 70% wpływ twmp skuteczny - grzanie-oszczedznie-pzamarzanie korekcja wskazan:0K Obieg grzewczy 2 - ogrzewanie podłogowe temp.projektowa - 42 temp. max zasilania - 48 wpływ temp pomieszczenia - 70% wpływ twmp skuteczny - grzanie-oszczedznie-pzamarzanie korekcja wskazan: 0K BARDZO PROSZĘ O POMOC W USTAWIENIU CZY MAM COS TOTALNIE SPIER... HELP. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RAPczyn 27.12.2010 18:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2010 Czy w budynku masz osiągniętą temperaturę zadaną? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
majki 27.12.2010 20:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2010 Witam Czekałem troszke. Bawiłem się ustawieniami i co??? 1478 PLN za 2 miesiące przy ustawieniu grzanie pn-pt: 4:30-6:00 i od 14:30-22:30 So-Ni: 7:00-11:30 i od 16:00-22:30 Dom budowany z: porotherm + 15 cm styro: skosy wełna 20 cm. Moje ustawienia: Min. temp zewn - 20C akumulacja budynku - 50% kalibracja czujnika : 0,0K Obieg grzewczy 1 - grzejniki temp.projektowa - 73 temp. max zasilania - 78 wpływ temp pomieszczenia - 70% wpływ twmp skuteczny - grzanie-oszczedznie-pzamarzanie korekcja wskazan:0K Obieg grzewczy 2 - ogrzewanie podłogowe temp.projektowa - 42 temp. max zasilania - 48 wpływ temp pomieszczenia - 70% wpływ twmp skuteczny - grzanie-oszczedznie-pzamarzanie korekcja wskazan: 0K BARDZO PROSZĘ O POMOC W USTAWIENIU CZY MAM COS TOTALNIE SPIER... HELP. Ekhm ... a Ty masz FW100 ... ? Chyba nie da się ustawic jednocześnie dwóch obiegów ... Ja mam wybrane podłogowe, moje ustawienia opisane w tym wątku 1-2 strony wczesniej ... Nie podam Ci mojego zużycia i kwoty z FV bo sobie żyły otworzysz ... pozdrawiam, majki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mustaffapolonez 27.12.2010 20:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2010 (edytowane) Jak duży dom?Jaka temperatura zadana (20 stopni czy 28 stopni), z rachunku wynika że spaliłeś jakieś 700-800 m3 tak?Który sezon zapewne pierwszy?Daj pełne info a na pewno forumowicze pokombinują.Ja na samych grzejnikach mam ustawiony punkt początkowy 25 końcowy 59.Jak dasz info co i jak to zapewne znajdzie się ktoś z podobnym domem i układem spalający mniej. Moje zużycie poniżej, temperatura zadana grzanie 21,5 oszczędzanie 20,5 stopnia, Reszty parametrów nie pamiętam, jak będziesz ciekaw daj znać to sprawdzę i podam. Od 1 listopada spalone 468 m3, to dużo mniej co miałem wcześniej na atmosferycznym piecu z podgrzewaczem Richmond data i godzina licznik Średnie dobowe temperatura zewnętrzna01-11-10 13:20 14666 3.91 1602-11-10 23:36 14672.4 4.48 1503-11-10 19:50 14674.4 2.37 1504-11-10 22:40 14679.5 4.56 1105-11-10 23:20 14683 3.41 1107-11-10 10:30 14691 5.46 708-11-10 18:05 14699 6.08 909-11-10 17:10 14703 4.16 711-11-10 11:50 14714 6.19 812-11-10 16:40 14721 5.83 9/313-11-10 21:20 14728 5.86 1114-11-10 23:50 14732 3.62 16/1017-11-10 22:30 14746.7 4.99 15/819-11-10 21:30 14758 5.77 720-11-10 22:15 14762 3.88 621-11-10 19:25 14767.5 6.24 623-11-10 20:20 14781.3 6.77 524-11-10 9:00 14785.3 7.58 225-11-10 9:00 14793.3 8.00 126-11-10 9:00 14803.2 9.90 -127-11-10 11:00 14812.5 8.58 -2/228-11-10 15:20 14822.3 8.30 0/229-11-10 19:15 14833 9.20 -7/130-11-10 17:50 14845 12.75 -801-12-10 17:35 14858.5 13.64 -1502-12-10 18:00 14872 13.27 -11/-603-12-10 18:20 14885.9 13.71 -11/-604-12-10 20:20 14900 13.02 -1005-12-10 21:25 14913.7 13.11 -606-12-10 21:40 14923.8 10.00 -2/007-12-10 16:00 14933.4 12.57 008-12-10 23:00 14946.4 10.06 110-12-10 17:40 14963.5 9.62 -211-12-10 21:30 14975.4 10.26 -212-12-10 21:50 14984.8 9.2 213-12-10 23:35 14996.1 10.53 -415-12-10 8:45 15012.4 11.79 -816-12-10 21:30 15030.2 11.62 -7-1017-12-10 22:00 15044 13.52 -918-12-10 21:00 15057.6 14.19 -919-12-10 20:40 15071 13.59 -620-12-10 21:00 15083.4 12.23 -221-12-10 22:00 15093.2 9.41 -223-12-10 22:05 15115.6 11.18 0/225-12-10 22:45 15134.9 9.52 0 Edytowane 27 Grudnia 2010 przez mustaffapolonez Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarek.P 01.01.2011 10:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2011 (edytowane) Pytanie mam z trochę innej beczki: jakie jest graniczne maksymalne dobowe zużycie gazu przez ten piec? Pytam, bo póki co u mnie piec bije wszelkie rekordy spalania. Z informacji użytecznych: - duży dom, PU 189m2+20m2 nieogrzewanego garażu, jeszcze niezamieszkany, ocieplony 15cm styro, 10cm styro pod wylewkami, 23cm wełny w poddaszu- obecnie w domu nie ma żadnych przegród wewnętrznych, żadnych drzwi, niestety nie ma również drzwi oddzielających dom od nieogrzewanego garażu, z niezbyt ciepłymi wrotami garażowymi, mającymi w dodatku sporą szparę u dołu (brak docelowego poziomu posadzki), przysłoniętą póki co wepchanymi tam foliowymi workami.- piec wyposażony w pogodówkę, jednak regulator FW-100 jest póki co wstawiony w piec, więc nie pilnuje temperatury wewnętrznej (tak mi tłumaczył serwisant)- ogrzewanie to głównie grzejniki plus mała podłogówka na RTLach, jednak póki co części grzejników nie ma, część istniejących jest jeszcze zafoliowana, więc sprawność w oddawaniu ciepła jest dość kiepska.- piec chodzi głównie w trybie "nocnym", temperatura w domu, na termometrze ustawionym w miejscu dość odległym od pieca to jakieś 14-15 stopni, na poddaszu natomiast, gdzie całe ciepło ulatuje - 16-17 stopni. I teraz moje pytanie: odkąd mrozy nastały, piec utrzymuje niemal stałe zużycie gazu 15-16m3/dobę. Czy gdybym przestawił piec na tryb "dzienny" i chciał utrzymać temperaturę 20 stopni, zużycie gazu jeszcze wzrośnie, czy tez piec już nie da rady takiej temperatury utrzymać? Obie odpowiedzi będą dla mnie bolesne, cała nadzieja w tym, że dom zamieszkany, z odciętym garażem, z drzwiami wewnętrznymi będzie miał zupełnie inną charakterystykę cieplną i sprawność grzania będzie też inna. J. Edytowane 1 Stycznia 2011 przez Jarek.P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.