aadamuss24 12.12.2009 12:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2009 Iwett27. Powinien być rozdział obiegów już przy kotle. Jeśli jest tak że podłogówka rozdziela się dalej to będzie to trudniejsze do wykonania. pozdr adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukasz_p 12.12.2009 15:32 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2009 Możesz ustawić prędkość rozgrzewania na "szybko" (Menu ogrzewanie > Parametry > Obieg grzewczy > prędkość rozgrzew.) str. 32. Jeśli masz FW100 w pomieszczeniu referencyjnym to możesz zwiększyć "wpływ temp. pomieszczenia" do 100% - str 47. Jeśli FW100 jest w kotle to możesz podnieść punkt początkowy krzywej grzewczej. To, że grzejniki są letnie to jeszcze nic nie znaczy, pytanie czy temperatura jest taką jak żądana. No właśnie zastanawia mnie to, gdzie umieścić FW100. Czy usytuowanie tego sterownika w salonie na parterze bedzie korzystniejsze niż na kotle? Wyczytałem, że wtedy mogę ustawić procentowy wpływ temp. pomieszczenia.. ale nie wiem co to oznacza w praktyce,.. co mi daje takie rozwiązanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pluszku 12.12.2009 20:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2009 Heh, juz od roczku eksploatuje taki kociołek, wiekszych zastrzeżen nie mam ...... tylko te temperatury.Chyba jestem zmarzluchem.O ile 18-19 stopni do spania to swietna temperatura o tyle 21 stopni za dnia to za zimno dla mnie. Wypadało by miec 22-23 stopnie, wtedy dopiero jest odczuwalny komfort cieplny.1 sezon "zjadał" 7 m3/dzien a w drugim sezonie starczy mu 4 m3/dzienprzy kubaturze ok 460 m3.Dom słabiutko ocieplony w/g obecnych standardow bo tylko 12 cm styro i wentylacja grawitacyjna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pjotr 12.12.2009 20:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2009 Iwett27. Powinien być rozdział obiegów już przy kotle. Jeśli jest tak że podłogówka rozdziela się dalej to będzie to trudniejsze do wykonania. pozdr adam Czy mógłbyś wyjaśnić mi jaką automatykę (który reg) do tego kotła należy zakupić by mieć możliwość sterowania dwoma obiegami: grzejnikowym i podłogówką z mieszaczem w sposób niezależny. Wydaje mi się że FW500 ma tylko taką możliwość, ale może któryś z tańszych regulatorów FW100 czy 200 pozwala taką konfiguracją sterować? Parter: instalacja podłogowa na rozdzielaczu około 60m2 pracująca w oparciu o mieszcz z siłownikiem sterowanym przez kocioł, regul (tu nie wiem i prosze o poradę), + 3 grzejniki w salonie, gabinecie i garażu zasilane bezpośrednio z kotła. Poddasze: łazienka w podłogówce zasilana z dolnego rozdzielacza, pozostałe pomieszczenia tj. 5szt. grzejników zasilane z drugiego rozdzielacza umieszczonego na poddaszu. Kotłownia w piwnicy Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zetka79 13.12.2009 01:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2009 fw200 ma na pewno możliwość sterowania 2 obiegami- mam u siebie taki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukasz_p 13.12.2009 12:27 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2009 Pozwolę sobie powtórzyć moje pytanie. Czy umieszczenie FW100 np. w salonie jest korzystniejszym rozwiązaniem niż na kotle? Co oznacza, że w takiej sytuacji mogę ustawić procentowy wpływ temp. pomieszczenia??? Co daje takie rozwiązanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
listek 13.12.2009 14:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2009 Pozwolę sobie powtórzyć moje pytanie. Czy umieszczenie FW100 np. w salonie jest korzystniejszym rozwiązaniem niż na kotle? Co oznacza, że w takiej sytuacji mogę ustawić procentowy wpływ temp. pomieszczenia??? Co daje takie rozwiązanie? Przy ustawieniach 100% temp pomieszczenia, czujnik pogodowy nie jest brany pod uwage i odwrotnie - chyba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
listek 13.12.2009 14:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2009 Ja tez mam pytanie?Co powoduje ustawienie " temperatura graniczna mrozu" ? Co sie dzieje jak bedzie własnie taka temperatura na zewnątzr albo noższa?orazCo powoduje ustawienie procentowe akumulacyjności budynku? (suporek 24+12cm styro). Ile ustawi, jaki ma wpływ 0% a jaki 100%? Dziękuje za odp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pluszku 13.12.2009 17:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2009 Ja tez mam pytanie? Co powoduje ustawienie " temperatura graniczna mrozu" ? Co sie dzieje jak bedzie własnie taka temperatura na zewnątzr albo noższa? oraz Co powoduje ustawienie procentowe akumulacyjności budynku? (suporek 24+12cm styro). Ile ustawi, jaki ma wpływ 0% a jaki 100%? Dziękuje za odp. Jak jest zimniej to kocioł załącza non-stop pompe obiegowa aby chronic instalacje przed zamarznieciem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
basia_z_lasu 13.12.2009 18:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2009 Pozwolę sobie powtórzyć moje pytanie. Czy umieszczenie FW100 np. w salonie jest korzystniejszym rozwiązaniem niż na kotle? /.../ Umieszczenie FW100 w salonie daje Ci dodatkowe możliwości (tak jak piszesz) plus dodatkowo dwa termometry - pokojowy i zewnętrzny na wyświetlaczu... Nic nie tracisz ( no chyba że Ci się bardzo wygląd FW 100 nie podoba). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RAPczyn 14.12.2009 08:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2009 Wpływ temperatury pomieszczenia ustawiony na 100% daje regulacji możliwość korekty temperatury zasilania względem temperatury w pomieszczeniu (poprzez przesunięcie w poziomie krzywej grzewczej o +/-5K). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
darekko 14.12.2009 15:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2009 Witam uzytkownikow Junkarsa Cerapur Smart. Mam ten kociołek, ktory grzeje 2 obiegi (grzejniki i podlogowke) + CWU, sterowane FW200 + IPM2, pomiedzy piecem i obiegami grzewczymi mam sprzeglo hydr. To dopiero pierwszy sezon i tez juz zauwazylem, ze przy dobrze ocieplonym domku temperatura zadana w pomieszczeniu na programatorze jest przekraczana gdy temperatura na zewnatrz zaczyna spadac. Kombinuje z opcja ustawien wpływu temp. pomieszczenia, dojechalem do 80% i nadal mam ustawione 13 st. a w srodku 16. (domek jest jeszcze niezamieszkaly). Przymierzam sie do instalacji kominka z płaszczem - czy ktos ma jakies doswiadczenia z tym piecem? Czy mozna te urzadzenia jakos pogodzic od strony sterowania? PozdrawiamDarek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RAPczyn 14.12.2009 22:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2009 Spróbuj obniżyć temperaturę końcową o np. 5stK, odczekaj ze 2-3 dni i zobacz co będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
listek 15.12.2009 09:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2009 RAP czyn pompa cykrulacyjna zewnatrzna lest podłączona do Lz i Nz powoduje to, ze pompa cyrkulacyjna pracuje wtedy kiedy pompa obiegowa- nie reaguje za ustawienia FW 100.na infolini Junkerska twierdzą , że nalezy pompe przepiąc do Ls i Ns.Mozna tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RAPczyn 15.12.2009 09:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2009 W instrukcji jak wół jest napisane, że pompę cyrkulacyjną podłączamy do Lz, Nz (6.3.5). Na schemacie 3.10 25 opisane jest jako "Przyłącze zewnętrznej pompy obiegu grzewczego (obieg pierwotny), natomiast 7 jest opisane jako "Podłączenie pompy cyrkulacyjnej" złącze Np Lp.Dla pewności sprawdź w instrukcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
listek 15.12.2009 10:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2009 W instrukcji jak wół jest napisane, że pompę cyrkulacyjną podłączamy do Lz, Nz (6.3.5). Dokładnie Na schemacie 3.10 25 opisane jest jako "Przyłącze zewnętrznej pompy obiegu grzewczego (obieg pierwotny), natomiast 7 jest opisane jako "Podłączenie pompy cyrkulacyjnej" złącze Np Lp. Czyli nalezy przepiąć do Np i Lp tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RAPczyn 15.12.2009 10:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2009 Na to wygląda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
listek 15.12.2009 10:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2009 Na to wygląda Dziekuje. Napisz mi jeszcze proszę, czy to jest normalne czy trzeba cos pozmieniać. Pierwszy sezon grzewczy. sciany bk+12styro, dach 25-30 wełny, podłoga 12cm styro. Na parterze 8 sekcji z mieszaczem i na poddaszu tez rozdzielacz z mieszaczem 4 sekcyjnym. Pompa na piecu pracuje na 1 biegu. Podłogówka wszedzie. FW100. ok 500m^3 kubatury Wczesniej piec troche taktował, teraz przy temp ponizej 0 pracuje troche inaczej. Np kociołek pracuje sobie cały czas (palnik) i daje tmperature powiedzmy 37 stopni w zalezności jaka jest temperatura na zewnatrz. Mieszczae zasilaja układ temperaturą powiedzmy 25 stopni. Czy taka praca kotła kondensacyjnego ze wzgledu na ekonomike jest wskazana? Czy to efekt pierwszego sezonu grzewczego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RAPczyn 15.12.2009 11:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2009 W dużym uproszczeniu kocioł powinien pracować z temperaturą jaką wyliczy automatyka pogodowa - np. potrzeba 25 stC na zasilaniu to nie ma potrzeby grzać wyżej. Czasem w automatykach są ustawienia jak "przewyższenie kotła" lub "minimalna temperatura pracy kotła" i one mogą powodować wyższą temperaturą zasilania kotła niż wynikałoby z obliczeń. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
listek 15.12.2009 11:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2009 W dużym uproszczeniu kocioł powinien pracować z temperaturą jaką wyliczy automatyka pogodowa - np. potrzeba 25 stC na zasilaniu to nie ma potrzeby grzać wyżej. Czasem w automatykach są ustawienia jak "przewyższenie kotła" lub "minimalna temperatura pracy kotła" i one mogą powodować wyższą temperaturą zasilania kotła niż wynikałoby z obliczeń. No dobra, ale czy to jest dobrze ze on pracuje cały czas czy nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.