salata123 15.01.2011 12:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2011 Witam. Czy jest sens ( ja tak robię ale nie wiem ile gazu mi idzie bo mam złamaną nogę, a mieszkam i palę od miesiąca ) obniżać temp. na kotle nawet do 34 stopni ( w domu jest ciepło, na zewnątrz obecnie dodatnie temp ), czy ustawiać 40 stopni ( czy wtedy jest max sprawność kotła podawana przez producenta czy przy niższej temp jeszcze rośnie sprawność ), i czekać aż sterownik okresowo wyłączy piec ? Dzięki za odpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odyseuszek 15.01.2011 13:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2011 (edytowane) Poszukaj w necie są wykresy zależności sprawności od temperatury zasilania i powrotu, generalnie im niższa temperatura zasilania tym wyższa sprawność, ale w przedziale do 40 stopni różnice o ile pamiętam są na poziomie 1% sprawności. Przy obecnych temperaturach (+5 stopni) krzywa grzewcza na FW100 (podłogówka) przewiduje temperaturę zasilania na poziomie 31 stopni. Edytowane 15 Stycznia 2011 przez odyseuszek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odyseuszek 16.01.2011 18:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2011 Czy ktoś może rozpracował sterownie temperaturą zasilania przy FW100 zamontowanym na piecu (profil podłogówka)? Zauważyłem, że przekręcając pokrętło bez wchodzenia w menu można korygować temperaturę zasilania, każdy skok na podziałce to ok. 0,8 stopnia - czy działa to na zasadzie przesunięcia równoległego krzywej grzewczej w całym zakresie temperatur i czy jest dostępne również kiedy FW100 jest zamontowany na ścianie? W instrukcji nie znalazłem żadnej wzmianki o tej opcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dareklew2 16.01.2011 22:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2011 Witam.Jestem całkiem nowy na tym forum.Ale widzę że dużo doświadczeń zostało już wymienionych.Właśnie zakupiłem taki kociołek jak w temacie.I właśnie przed chwilą wyczytałem że kotły kondensacyjne wymagają zamkniętej instalacji CO.Ja akurat mam otwartą i nie zamierzam jej zmieniać na zamknięta, czy aby nie robię błędu.Do tej poty mam kocioł węglowy 18 KW używany cały czas oraz Termet 29 KW jakiś starszy model używany sporadycznie.Proszę o radę.Pozdr.Darek ( Częstochowa) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tacim 17.01.2011 10:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2011 (edytowane) Hm to już chyba musi spec pisać wiem, że chodzą instalację otwarta z zamkniętą ale chyba między nimi jakiś wymiennik musi być. Salata123 po co ruszać coś co dobrze działa, jak pisano nic nie zyskasz a komfort spadnie. Ja po roku stwierdziłem, że pogodówka może się sprawdzi wiosną i jesienią ale nie zimą przy plus 5-10. Mam 100% wpływu i jest super, ale to może dlatego że mieszkam w bliźniaku i moja strona jest raczej od północy i mam małą operację świetlną w salonie. a wiosne dam 90%.Odyseuszek też tym kiedys kręciłem ale stwierdziłem, że nie mam czasu bawić się z tym. A wracając do dezynfekcji ostatnio mało mi łapska nie odpadły miałem dezynfekcję na 2:00 z automatu przy obniżonej mocy kotła sukinkot dał mi 65 stopni rano , normalnie szlak mnie trafił i wyłaczyłem to g.... teraz co sobotę sobie sam zrobię przed wieczorkiem akurat do kąpieli będzie żar. Edytowane 17 Stycznia 2011 przez tacim Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RAPczyn 17.01.2011 12:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2011 Kocioł ZSB, zgodnie z instrukcją i gwarancją musi pracować w układzie zamkniętym odpornym na dyfuzję tlenu a układ musi być przepłukany. Możesz kocioł ZSB podłączyć przez wymiennik płytowy aczkolwiek osobiście raczej przez wymiennik podłączyłbym kocioł na paliwo stałe a resztę instalacji w układzie zamkniętym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tacim 17.01.2011 13:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2011 No właśnie RAPczyn mi to z ust wyciągnął hehe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tacim 19.01.2011 20:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2011 Ja zauwazyłem ze od czasu zmniejszenia mocy kotła przy cwu cos nie grzeje do temp. zadanych np zamiast 35 mam 28 dziwne co ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Remigiusz78 20.01.2011 20:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2011 Ale pokrętło od CWU masz na odpowiednią temp. ustawione?! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarek.P 20.01.2011 20:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2011 Na wątku "alarmowym" wyskoczyła własnie ciekawa kwestia automatycznego blokowania grzania w czasie, kiedy okna w domu są uchylone. Rzecz mnie zaintrygowała na tyle, żeby zacząć ją analizować od strony praktycznej i tu pytanie, nie ukrywam, że głównie do kol. Rapczyna - czy ten nasz cudowny piec ma możliwość sterowania grzania zewnętrznym sygnałem elektrycznym? Jakieś wejście, po zwarciu którego (bądź podaniu napięcia) grzanie CO zostanie na czas tego zwarcia wyłączone, bądź przestawione na niższy tryb grzania?Ewentualnie, czy da się to osiągnąć na drodze bardziej zaawansowanej, wysyłając odpowiedni rozkaz na szynę, do której jest podłączony FW100, czyli inaczej zadając pytanie, czy Junkers w jakiejkolwiek dokumentacji ujawnia listę rozkazów z tej szyny? J. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odyseuszek 20.01.2011 22:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2011 Może się mylę, ale kociołek ma możliwość podłączenia prostego termostatu włącz/wyłącz (jest opisane w instrukcji), więc wszystko zależy od tego czy taki termostat ma opcję wyłączania grzania przy gwałtownym ochłodzeniu (otwarciu okna). Jedyne co należałoby ustalić to czy może być podłączony równocześnie sterownik FW100 na kotle i taki termostat, albo ograniczyć się do termostatu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Remigiusz78 21.01.2011 21:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2011 A czy zimą przy np. -15C otwierasz wszystkie okna, w całym domu i wyłączasz piec? po to by po 10 min. z powrotem włączyć grzanie? bez sensu, po to masz wentylację! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tacim 22.01.2011 13:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2011 Ale pokrętło od CWU masz na odpowiednią temp. ustawione?! pokrętło jest git bo wieczorem daje do 47 tylko w dzień zamiast 35 ma 28 , 25 różnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Proger 23.01.2011 22:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2011 Czy jest możliwe, aby na FW100 temperaturę pomieszczenia pokazywało co do 0,1 stopnia? Na przykład pokazuje mi 22,5 a jak wchodze na info to jest 22,2. Czy jest opcja, aby pokazywało wartość jak w info? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RAPczyn 24.01.2011 09:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2011 Na wątku "alarmowym" wyskoczyła własnie ciekawa kwestia automatycznego blokowania grzania w czasie, kiedy okna w domu są uchylone. Rzecz mnie zaintrygowała na tyle, żeby zacząć ją analizować od strony praktycznej i tu pytanie, nie ukrywam, że głównie do kol. Rapczyna - czy ten nasz cudowny piec ma możliwość sterowania grzania zewnętrznym sygnałem elektrycznym? Jakieś wejście, po zwarciu którego (bądź podaniu napięcia) grzanie CO zostanie na czas tego zwarcia wyłączone, bądź przestawione na niższy tryb grzania? Ewentualnie, czy da się to osiągnąć na drodze bardziej zaawansowanej, wysyłając odpowiedni rozkaz na szynę, do której jest podłączony FW100, czyli inaczej zadając pytanie, czy Junkers w jakiejkolwiek dokumentacji ujawnia listę rozkazów z tej szyny? J. W budynkach z EIB wyłącza się ogrzewanie w danych pomieszczeniu jeśli okno jest otwarte np. dłużej niż 15minut - ale dotyczy to tylko tego pomieszczenia. Osobiście nie kojarzę wprost czegoś takiego (aby J. miał gotowe rozwiązanie). Na płycie czołowej kotła jest przycisk włącznika - może udała się ordynarnie wyłączyć kocioł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tacim 25.01.2011 10:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2011 Czy jest możliwe, aby na FW100 temperaturę pomieszczenia pokazywało co do 0,1 stopnia? Na przykład pokazuje mi 22,5 a jak wchodze na info to jest 22,2. Czy jest opcja, aby pokazywało wartość jak w info? też zachodzę w głowe dlaczego tak jest obok postawiłem zwykły termometr i trudno żyję z tym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Proger 26.01.2011 21:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2011 Ale może jest jakiś sposób:bash: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tacim 27.01.2011 09:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2011 Ale może jest jakiś sposób:bash: Może jest bo to dziwne skoro i tak pomiar jest dokładny co do 0,1 a pokazuje 0,5. Wracając do ograniczania mocy kotła dla CWU wróciłem do ustawień na 100% dlaczego? Dokładnie sam nie wiem ale zauważyłem pomimo wyższych temp na zewnątrz większe zużycie niż przy dużych mrozach i uwazam, ze to wina przestawienia kotła. Zobaczymy co będzie dalej . Mam wrażenie, że przez dłuższe nagrzewanie cwu bardziej wychładzała się podłoga a co za tym idzie na wyżej temp dłużej musiał ją grzać a że w podłodze w domu jest chyba więcej ciepła do dostarczenia niż do zasobnika to szalał później ale czy tak jest sprawdzę przez kolejne dni czy wróci do 5m3/dobę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Proger 27.01.2011 17:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2011 Mam podobne obserwacje. Ja wróciłem na 70% dla c.w.u. A 5m3/dobę przy jakiej temperaturze zewnetrznej? Bo mnie się wydaje, że wcześniej zużywał mi mniej gazu, a nastawy mam takie same. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tacim 27.01.2011 18:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2011 mi ok 5 m3 brał przy -10 -15 teraz przy 0 dyga 7 m3 a może niższa temp na zewnątrz powoduje mniejsze wychłodzenie wody w obiegu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.