Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Kocioł Junkers Cerapur Smart ZSB 14-3C w praktyce


lukasz_p

Recommended Posts

Słuchajcie, mam szybkie pytanie odnośnie zestawu Smart + FW100: czy istnieje _prosta_ możliwość odpalenia grzania w piecu bez względu na nastawy programowe, a zwłaszcza ustawiony próg temperatury zewnętrznej +15 stopni, powyżej którego grzanie się nie włącza?

 

Chodzi mi konkretnie o możliwość poradzenia sobie z sytuacją, w której wracam do domu po kilkudniowej nieobecności, w czasie której piec pracował przestawiony na tryb oszczędny, utrzymując temperaturę +16 stopni. Tak więc w domu zimno jak w psiarni, trzeba dogrzać. Przełączam go na dzienny (czy automatyczny, mniejsza), jednak nic się nie dzieje, bowiem na zewnątrz jest właśnie +15.

Taką sytuację miałem wczoraj - żona narzeka, że zimno, dzieci płaczą, że zimno, a ja wkurzony czekam, aż się ochłodzi na noc jeszcze trochę, żeby grzanie się włączyło.

 

Tak, wiem, że tą nastawę mogę zmienić w menu serwisowym. Ale sęk w tym, że ja jej nie chcę zmieniać dla takich sporadycznych sytuacji, ja chce mieć coś w stylu dostępnego dla CWU "żądanie ciepłej wody od zaraz". Da się?

 

J.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3,8k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Dzięki za odpowiedzi. Zaiste pokusa zmieszczenia całej kotłowni w jednym pudełku nie jest warta kupowania tak mocno przewymiarowanego kotła.

 

A tak z ciekawości - chociaż pewnie nikt tego matematycznie nie sprawdził - czy dwufunkcyjny nie jest teoretycznie oszczędniejszy? W końcu jednofunkcyjny musi ciągle dogrzewać wodę, która stoi w zasobniku nieużywana?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Jarek.P a nie wystarczy na sterowniku FW100 po prostu przestawić na żądaną temp. wewnętrzną na maksa - krzywa grzewcza przesuwa się wtedy w górę i żądana temp. zasilania przy +15 na zewnątrz powinna być około 30-35oC, a więc jest szansa że piec wejdzie już w pracę ciągłą - jeżeli to za mało musiałbyś zmienić punkt początkowy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

listek a jak u ciebie wychodzi kosztowo zuzycie gazu i czy dogrzewasz kominkiem?

 

Za rok 2009 CO+CWU+kuchenka gazowa wyszło mnie ok 1250m^3 GZ50.

Kominka nie mam tylko małą "kozę". Jest to rozwiazanie w razie awarii lub zaniku prądu.

 

"Idealnie byłoby gdyby startował od ok 3kW"

 

A on nie ma modulacji od 3?

 

Rzezcywiście jet 3,3, czyli jeszcze nizszy start od ok 2kW, ale to ma chyba tylko Paradigma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie, mam szybkie pytanie odnośnie zestawu Smart + FW100: czy istnieje _prosta_ możliwość odpalenia grzania w piecu bez względu na nastawy programowe, a zwłaszcza ustawiony próg temperatury zewnętrznej +15 stopni, powyżej którego grzanie się nie włącza?

 

Chodzi mi konkretnie o możliwość poradzenia sobie z sytuacją, w której wracam do domu po kilkudniowej nieobecności, w czasie której piec pracował przestawiony na tryb oszczędny, utrzymując temperaturę +16 stopni. Tak więc w domu zimno jak w psiarni, trzeba dogrzać. Przełączam go na dzienny (czy automatyczny, mniejsza), jednak nic się nie dzieje, bowiem na zewnątrz jest właśnie +15.

Taką sytuację miałem wczoraj - żona narzeka, że zimno, dzieci płaczą, że zimno, a ja wkurzony czekam, aż się ochłodzi na noc jeszcze trochę, żeby grzanie się włączyło.

 

Tak, wiem, że tą nastawę mogę zmienić w menu serwisowym. Ale sęk w tym, że ja jej nie chcę zmieniać dla takich sporadycznych sytuacji, ja chce mieć coś w stylu dostępnego dla CWU "żądanie ciepłej wody od zaraz". Da się?

 

J.

Jeśli temp. zewnętrzna jest wyższa od ustawionej w FW 100 kocioł nie ruszy, zmiana innych parametrów nie pomoże. Jedyna rada to zwiększyć wartość temp. zewnętrznej przy której wyłącza się grzanie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMMERGAS VICTRIX ZEUS SUPERIOR 26 kW

http://www.fuego.pl/go/_info/?id=1996&partner_id=25252525&code=b965da1e366cf8a6a16fea97420cd885

 

a jakieś opinie odnośnie tego kociołka - tez polecanego przez instalatorów. Modulacja od 4,7.

Dla domu parterowego 130m pow. ogrzewanej, całość podłogówka . Ocieplenie 20podłoga/20 szary styropian ściany/40strop czy to byłby odpowiedni kocioł, czy jednak ta modulacja jest za wysoka.

3 osoby, łazienka z prysznicem

O co chodzi z tą modulacją to przyznam się nie bardzo rozumiem, jaka minimalna powinna być i czy jakby była 1,9 to w moim domu kiedykolwiek bym z niej "skorzystała".

 

Czy ktoś ma taki kociołek i możesz go ocenić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Czy ktoś z Was może mi nieco pomóc w temacie miękkiej wody do pieca:

Dziękuję bardzo z góry !

 

Pytanie o miękką wodę ( do kotła gazowego)

Poprzedni sezon (pierwszy) ogrzewaliśmy węglem, zrezygnowaliśmy z węgla, w tym roku przeszliśmy na gaz. za 10 dni mamy pierwsze uruchomienie pieca gazowego (junkers smart 14kw). W kotłowni zamontowany zmiękczacz wody (już zmiękcza) głównie po to, żeby "chronił" urządzenia w domu-szczególnie piec gazowy. Z tego co się orientuję w rurach podłogówki/grzejnikach jest ciągle "stara" woda używana za poprzedniej kotłowni węglowej (bez zmiękczacza) Czy warto teraz -przed pierwszym uruchomieniem pieca gazowego wymienić tą wodę, albo może czy koniecznie trzeba ją wymienić na "nową"po zmiękczeniu? bo zależy mi na tym, żeby nowy piecyk dostał od razu na starcie miękką wodę, chyba, że to prawda, że "stara" woda (bez zmiękczania), która jest w rurach -jest już jakby naturalnie zmiękczona przez jej ciągły obieg, jeśli tak - to czy tak znacznie jak po zmiękczeniu zmiękczaczem? Jednym słowem-czy jeśli zależy mi naprawdę na miękkiej wodzie w piecu gazowym/grzejnikach, itd -to czy warto wymienić teraz wodę przed pierwszym uruchomieniem pieca ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwólcie prosze, że tu zapytam:

 

czy analizując kocioł gazowy, gdzie podana jest sprawność 108 lub 109 mam to odczytywać, że teoretycznie mogę zaoszczędzić lub wydać drożej 1% ogólnych kosztów ogrzewania, czy jakoś inaczej się to liczy.

Czy jest o co dzielić włos w przypadku tej różnicy 1% na sprawności

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam podłuższej przerwie.

Mam kociołek carepur smart 14kW + biawar 100l.

Domek ok 450m^3, po podłogach ok 200m^2.

Sciany bk 24+12cm styro, okna 3 szybowe, podłoga 12cm styro, dach 30-25cm wełny.

Tylko podłogówka. Sterowanie pogodowe FW100

 

Po 3 sezonach grzewczych stwierdzam, ze to jest i tak za duża moc do zapotrzebowania (cały domek policzyłem sobie w OZC, w projekcie dali mi kociołek 24kW) . Idealnie byłoby gdyby startował od ok 3kW.

 

Jesli chodzi o CWU (wanna + prysznic) to moc 14kWw zupełniści mi wystarcza.

 

PS. podłogówke tez sobie sam policzyłem (w firmie instalatorkiej powiedzieli ok 2km rurek, wg moich obilczeń wyszło 900m i sie to sprawdza)

 

PS. dziękuje m.in Rapczynowi za wcześniejsze doradztwo :)

 

Pozdrawiam

 

a możesz napisać jak wypada ten zasobnik, planuje dać jeszcze mniejszy 80 litrów i zastanawiam się czy wyrobi. napisz ile osób w domu u Ciebie.

dzieki

 

mam jeszcze pytanie, odnośnie podłączenia junkersa do komina, są jakieś zestawy podłączeniowe, mam komin shidel avant (komin w kominie)

Edytowane przez Conrad&Beata
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Planuję niedługo montaż Junkersa ZSB 14-3C, tylko nie mogę się zdecydować na zbiornik CWU.

Wymagania to 2 wężownice (planowane w przyszłości podpięcie do kolektorów), pojemność 300 litrów i sensowna cena.

Na razie na Tobie jest Biawar W-E 300.82A (z serii Mega Solar), ale może ktoś użytkuje zestaw o podobnych parametrach i mógłby doradzić jakiś zasobnik?

Mam też pytanie o sterowanie - czy dobrze rozumiem że zarówno FW100, jak i FW200 mają program wygrzewania jastrychu?

Będę miał w tej chwili tylko jeden obwód cieplny (w całym domu podłogówka, 3 grzejniki niskotemperaturowe w łazienkach też podpięte pod rozdzielacz podłogówki), więc wystarczy mi sterowanie jednym obiegiem grzewczym - z tego co czytam FW100 ma także możliwość sterowania kolektorami poprzez dodatkowy moduł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Planuję niedługo montaż Junkersa ZSB 14-3C, tylko nie mogę się zdecydować na zbiornik CWU.

Wymagania to 2 wężownice (planowane w przyszłości podpięcie do kolektorów), pojemność 300 litrów i sensowna cena.

 

Spotkałem się z opinią, że temu kociołkowi dużo czasu i wysiłku może zająć naładowanie zasobnika 120-160 litrów, a co dopiero 300...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jarett - nie planuję spinania wężownic do czasu podpięcia kolektorów, tylko wykorzystanie jednej wężownicy.

Co do nagrzewania - pamiętam że liczyłem to kiedyś na podstawie danych technicznych producentów i wyszło że zbiornik 150 litrów nagrzewa się bodajże w 20 minut.

Czy też 1/3 czasu dłużej niż dla kotła 22kW.

 

Czy ktoś z Was używa zasobników dwu-wężownicowych Junkersa?

Co prawda są one sporo droższe od Biawara, ale o zasobnikach Biawara znalazłem kilka niepochlebnych opinii (konkretnie np. o jakości wykonania, ociepleniu itd)

W Biawarze mi też średnio pasuje podział wężownic - musiałbym albo grzać tylko 100 litrów z górnej albo 200 litrów z dolnej wężownicy :(

Edytowane przez salik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam czekam na opinie o poniższych ustawieniach:

Oczekuję temperatury w pomieszczeniu grzanie 21.5C a oszczędzanie 19C.

Proszę o opinie gdyż zeszły rok był masakryczny wedle kosztów za gaz.

Grzejniki:

 

pkt pocz. -31

pkt końcowy - 49

max. temp zasilania - 80 C

wpływ pom - 100%

wpływ skuteczny przy - grzanie- pzamar- oszczedzanie

ogrzewanie wył do niższego - tak

ogrzewanie wyl prz - 15C

temp graniczna mrozu - 3 C

 

Obieg 2 - podłogówka:

 

Temp proj. - 45 C

temp Max zasilania - 55C

wpływ pomieszczenia - 70%

wpływ skuteczny przy - grzanie- pzamar- oszczedzanie

ogrzewanie wył do niższego - tak

czas pracy zaworu mieszajacego - 190 s

 

 

Min temp. zewn. - -20C

akumulacja budynku - 70%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Nastawy bardzo podobne do moich. W poprzednim sezonie grzewczym zużyłem 1300 m3 gazu na c.o., c.w.u. i kuchenkę. Koszt ogrzewania bez c.w.u i kuchenki to 1700 zł bez opłat stałych. We wtorek załączyłem ogrzewanie i okazało się, że trochę przegrzewa ponieważ ściany jeszcze ciepłe, a krzywa jest ustalona wg. temperatury zewnetrznej z korekcją w parametrze"wpływ temp. pom", którego wpływ na krzywą jest niewielki. Po obniżeniu temp. pkt pocz. pkt końcowy o 2 st. temp. wewnątrz jest ok.

Jeśli chodzi o nastawy to są jeszcze parametry do ustawienia na kotle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...