Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Kocioł Junkers Cerapur Smart ZSB 14-3C w praktyce


lukasz_p

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 3,8k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Słuchajcie jeszcze jedno, zrobiłem tak jak wcześniej napisałem ale zauważyłem że grzejniki na górze są letnie nie takie jak w bloku gdy mieszkałem że są gorące, czy to jest normalne?

 

To jest kocioł kondensacyjny. Pracuje na innej temperaturze wejścia - ze 20stopni niższej niż tradycyjny kocioł. To jest normalne. Ale oczywiście grzejniki powinny zostać odpowiednio przewymiarowane pod kondensat aby dawać odpowiednią moc, mimo że "są letnie".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Równiez posiadam Junkersa Carepur Smart ZSB 14-3C. Mam go juz rok, na razie bezproblemowo. mam tylko jedno pytanie, na które nie moge znalezc odpwoeidzi. Teraz jak juz jest chlodniej na zewnątrz pompa kociola praktycznie cały czas lub wiekszosc czasu chodzi. Tzn mam skręcone pokretła zarowno wody jak i ogrzewania na zero. W sterowniku FW100 mam ustawione grzanie na gwiazdke (czyli przeciw zamarzaniu). Mimo takich parametrów slyszę w grzejnikach jak pompa dziala. Potwierdziłęm ze obieg pochodzi z kotła, kocioł pracuje bez płomienia, nie grzeje.

Pytanie do Was jako doświadczonych uzytkowników. Jak ustawic kocioł lub sterownik FW100 aby tego nie było, aby pompa nie dzialała jak nie jest to potrzebne, jak nie ma potrzeby grzania?. Pompa dziala prawie cały czas, a co za tym idzie zuzywa prąd niepotrzebnie, ponadto w grzejnikach słychac szum.

Za pomoc z góry bardzo dziekuje

Mam nadzieję, ze będziecie wiedzieć o co mi chodzi :)

Pozdrawiam

Hugo

Na fw 100 parametr "temperatura graniczna mrozu" ustaw na -5st (mniej nie można) i wtedy pompa będzie pracować ciągle tylko gdy na zewnątrz będzie poniżej -5st.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do pompy skróć jeszcze czas wybiegu na 1min z 3min co jakiś czas się i tak załącza żeby sprawdzić temperaturę powrotu.

 

Jakie macie macie Panowie ustawienie funkcji 3A na kotle?? Proszę sprawdzić bo fabryczna jest chyba 1 i to jest blokada auto włączona i przejmuje kontrolę sterownik czy tak??

jeszcze zapytam na jakiej prędkości lepiej puścić pompkę na II czy na III. mam grzejniki i przy pracy w kondensacji zasilanie ok 40 aby wykorzystać maksymalnie ciepło z wody chyba na III ale może się mylę. Może na II??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co można zrobić żeby zminimalizować wahanie temperatury spowodowane wyłączaniem się kotła po dojściu do zadanej temperaatury

można zmniejszyć histerezę w kotle? da to coś?

co możecie poradzić drodzy użytkownicy 14tek

1. Na kotle w parametrze 3A ustaw 0

2. W parametrze 3B ustaw czas postoju

3. W parametrze 3C ustaw o ile spadnie temp. wody, od wyłączenia kotła aby kocioł ponownie załączył się

Aby kocioł się załączył muszą być spełnione oba warunki 2 i 3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale to co piszesz to nic innego jak zmuszenie kotła do taktowanie

1. ustawię czas załączanie i histerezę temperatura na zasilaniu spadnie kocioł się odpali

zacznie zmniejszać moc okaże się że minimalna jest za duża i wyłączy się. czy tak.

lepiej zostawić na 1

wtedy fw100 włącza od czasu do czasu pompkę i sprawdza temperaturę jeśli jest za wysoka

blokuje załączenie kotła i tak do momentu kiedy wreszcie temperatura spadnie poniżej krzywej i sterownik

załączy kocioł

czy dobrze rozumuję sobie??

bardziej interesuje mnie czy II czy III bieg pompki

jaką ma moc na poszczególnych biegach i czy jest jakaś oszczędność na prądzie między II i III

napewno jest tylko jaka??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś mi odpowie? :)

 

Z tego co pamiętam to 80/60/40. Ja ustawiłem na 60W i wydaje się to optymalne. Pompa to jakiś Grundfos czy Wilo, ale tylko silnik i wirnik sa standardowe, więc jej raczej nie zmienisz. W instrukcji montażu, na stronie 39 jest charakterystyka tej pompy.

 

Materiały do pobrania ze strony producenta: http://www.szkolenia-junkers.pl/materialy,104.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy można ustawić by kocioł startował z mocą minimalną??

a jeżeli nie to czy sensowne byłoby zmniejszenie mocy max powiedzmy do 70% jeśli kocioł pracuje na temperaturze max 55st

i tak nie wykożystując mocy maxymalnej żeby zmniejszyć zużycie gazu przy starcie czy jak zmniejszę moc max to i tak start będzie odbywał się z mocą 100%

ktoś tak eksperymentował??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tak mam ustawione i oceniając "na słuch" wydaje mi się iż startuje z mocą ograniczoną - nawet liczyłem jakie to może dać oszczędności ale w skali roku nie są powalające - trzeba tylko uważać, żeby nie przydławić za bardzo bo w mrozy będzie nie dogrzewał;

z tego co pytałem w Junkersie nie da się ustawić żeby startował z mocą minimalną, choć czas pracy na maxa nie jest długi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciutkę oszczędności tu ciutkę takę tam jak to mówią do ziarnka ziarnko...

ok. ograniczę u siebie do 70% co. cwu mam ograniczone do 50 i jest ok.

czy ktoś kalibrował u siebie czujnik wewnętrzny w fw100? jak wam wyszło?

u mnie jak położę termometr cyfrowy obok fw100 to fw zaniżał o 0,5st

jak masz nachyloną charakterystykę i jaką? na jakich ustawieniach fw100 pracuje kocioł? jakie ogrzewanie grzejniki czy podłoga, jaki domek?

sory za tyle pytań ale jestem ciekawski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaką masz pewność, że termometr cyfrowy dobrze pokazuje, mam w domu 3 i każdy pokazuje inaczej;

mam ustawioną krzywą dla podłogówki, tylko zmodyfikowałem minimalną temperaturę z -15 na -20 przez co obecna krzywa grzewcza to c.a. 0,6 - domek ma około 130 m po podłodze z czego prawie 80 m podłogówki reszta grzejniki, ale na tyle przewymiarowane że do -20 powinno działać na jednej temperaturze zasilania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam dwa cyfrowe termometry

jeden i drugi to regulatory temperatury przemysłowe z czujnikami na przewodach jeden pt100 drugi termopara K

i ten z termoparą dokładności 0,01st

oba pokazują prawie to samo więc wychodzi że fw100 zaniża o 0,5st ale to w moim przypadku a inne nie wiadomo dlatego pytałem

zresztą co to za wartości i tak w innej części pokoju jest inna temperatura.

ja mam na charakterystyce grzejnikowej ale parametry jak dla podłogówki temp proj 45 i max zaś 55 i zew -20

tylko charakterystyka lekko wypukła ku górze ale zmienię chyba na punkt/punkt bo tam jest możliwość

regulacji początku charakterystyki co jest kożystne dla grzejników jak u mnie bo można ustawić wyżej poczatek

tak przynajmniej myśle sobie i trochę popisuję tutaj żeby zebrać jak najwięcej informacji bo to mój pierwszy sezon

jak masz ustawiony wpływ pomieszczenia i czy coś zmienia jak zmieniasz wpływ bo są różne opinie

jakie masz temperatury grzanie/oszczędzanie? chodzi mi róznicę między nimi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

grzeję cały czas na jednej temperaturze - mam c.a. do 8cm wylewkę więc oszczędzanie mija się z celem, wpływ pomieszczenia mam na 30% i według mnie nie ma sensu w moim przypadku dawać więcej, nie wiem czy jeszcze nie obniżę; od południa mam kaloryfery więc głowice sobie radzą z chwilowym dogrzaniem przez słońce, a jak odpalę kominek to nie ma sensu żeby cały układ reagował i tak podłogówka się wtedy sama wyreguluje bo zmniejszy się różnica temperatury między ośrodkami i odda mniej ciepła; chwila prawdy będzie jak przyjdą mrozy wtedy okaże się czy krzywa prawidłowo dobrana czy coś nie zmienić, na razie jest ok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak nie można dopuścić do wychłodzenia podłogówki bo późniejsze dogrzanie nieopłacalne

też czekam (co może dziwne) na mrozy mam salon gdzie wisi fw od połódnia i wpływ pomieszczenia 70% i własnie chyba za dóżo

obniżę na 50 i zobaczymy, narazie jestem z kociołka zadowolony

ja mogę podnieśc krzywa żeby po trybie oszczednym (np w nocy jest o 1st mniejsza temperatura dla lepszego komfortu spania) szybciej mi dogrzało

do 20st, ale wiadomo grzejniki szybciej reagują

narazie kombinacja i dopasowywanie wszystkiego do potzreb, instalacji i budynku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też zaczynam pierwszy sezon grzania i wydaje mi sie ze dla kaloryferow najlepsza jest charakterystyka pkt.pocz/pkt.kon. Punkt poczatkowy podnosimy jak kalafiory niedogrzewają przy takich temp. na zewnatrz jakie mamy teraz (u mnie ustawione jest 29st.) jak i to za mało to podnosze wiecej. Wszystko na podstawie prób i błędów, w kazdym domku bedzie pewnie troche inaczej. Punkt koncowy podnosimy jak kalofiory nie wyrabiaja przy duzych mrozach (u mnie jest ustawione 50st.). Pompke na piecu mam na II biegu bo na I nie całe kaloryfery były ciepłe. Teraz to pikus, zobaczymy jak instalacja sobie poradzi przy -20st. Podłogówka na parterze najbardziej zaskakuje na plus, rzadko pracuje a komfort ciepła jest. Teraz zauwazylem ze do porannego mycia nie potrzeba rano ogrzewac wody w zbiorniku (wystarcza to co zostaje z wieczora dnia poprzedniego). Zbiornik mam 200l ale zapięta jest tylko górna weżownica czyli korzystam ze 100l. Teraz sie zastanawiam jakie były by oszczednosci przy zastosowaniu dodatkowego regulatora FB10 na piętrze (FW200 mam na parterze). Na kaloryferach sa głowice term. wiec nie ma obawy ze przegrzewa pomieszczenia. Najgorsze jest to ze do FB10 potrzeba dodatkowego kabelka a to wiąże się z masakrowaniem dopiero co wykończonych ścian ;( Że też Junkers nie ma rozwiązania z bezprzewodowym sterowaniem.

 

newpeter

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Forumowiczów

stoję przed wyborem pieca gazowego, instalację mam już zrobioną od 7 lat połączone grzejniki i podłogówka z mieszaczem i sterowaniem pogodowym.

Kubatura mojego domu to 750 m3

Powierzchnia użytkowa 175 m2 po podłogach około 300 m2 z użytkowym poddaszem

Ściana 25 cm porotherm+10 cm styropianu poddasze wełna 25 cm

 

Generalnie dom jest ciepły a aktualnie ogrzewany ekogroszkiem

 

Pytanie czy kocioł gazowy o takiej mocy do 14 KW poradzi sobie z ogrzaniem mojego domu i czy nie będzie zmuszony większość czasu pracować na dużej mocy przez co będzie mniej efektywny?

 

Czy przy zastosowaniu sterownika FW200 można podzielić obiegi na podłogówkę i grzejniki - dzisiaj temperatura jest stałą na piecu a mieszacz dobiera temperaturę wody na podłogę w zależności od temperatury na zewnątrz.

 

Czy należy zmienić też zasobnik na CWU jeżeli dzisiaj mam zbiornik wiszący poziomy płaszczowy? Czy stojący z wężownicą będzie lepszy, oszczędniejszy, szybciej przygotowywał wodę?

 

Pierwszym kotłem który chciałem kupić był DE Dietrich MCR II, ale wydaje mi się, że ma zbyt dużą moc początkową 6 KW i zbyt skomplikowane ustawiania optymalnych warunków pracy kotła wydaje mi się że Junkers powinien spalać mniej - jak się mylę to proszę o sprostowanie,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...