jarett 17.10.2011 11:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Października 2011 Czy do tego kociołka potrzebny jest jakiś jeszcze dodatkowy osprzęt (jakaś pompa, naczynie przeponowe itp)? Czy wszystko już ma wbudowane? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
markam79 17.10.2011 11:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Października 2011 Słuchajcie jeszcze jedno, zrobiłem tak jak wcześniej napisałem ale zauważyłem że grzejniki na górze są letnie nie takie jak w bloku gdy mieszkałem że są gorące, czy to jest normalne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarett 17.10.2011 11:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Października 2011 Słuchajcie jeszcze jedno, zrobiłem tak jak wcześniej napisałem ale zauważyłem że grzejniki na górze są letnie nie takie jak w bloku gdy mieszkałem że są gorące, czy to jest normalne? To jest kocioł kondensacyjny. Pracuje na innej temperaturze wejścia - ze 20stopni niższej niż tradycyjny kocioł. To jest normalne. Ale oczywiście grzejniki powinny zostać odpowiednio przewymiarowane pod kondensat aby dawać odpowiednią moc, mimo że "są letnie". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mariuszwa 17.10.2011 14:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Października 2011 Witam Równiez posiadam Junkersa Carepur Smart ZSB 14-3C. Mam go juz rok, na razie bezproblemowo. mam tylko jedno pytanie, na które nie moge znalezc odpwoeidzi. Teraz jak juz jest chlodniej na zewnątrz pompa kociola praktycznie cały czas lub wiekszosc czasu chodzi. Tzn mam skręcone pokretła zarowno wody jak i ogrzewania na zero. W sterowniku FW100 mam ustawione grzanie na gwiazdke (czyli przeciw zamarzaniu). Mimo takich parametrów slyszę w grzejnikach jak pompa dziala. Potwierdziłęm ze obieg pochodzi z kotła, kocioł pracuje bez płomienia, nie grzeje. Pytanie do Was jako doświadczonych uzytkowników. Jak ustawic kocioł lub sterownik FW100 aby tego nie było, aby pompa nie dzialała jak nie jest to potrzebne, jak nie ma potrzeby grzania?. Pompa dziala prawie cały czas, a co za tym idzie zuzywa prąd niepotrzebnie, ponadto w grzejnikach słychac szum. Za pomoc z góry bardzo dziekuje Mam nadzieję, ze będziecie wiedzieć o co mi chodzi Pozdrawiam HugoNa fw 100 parametr "temperatura graniczna mrozu" ustaw na -5st (mniej nie można) i wtedy pompa będzie pracować ciągle tylko gdy na zewnątrz będzie poniżej -5st. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
19710128 17.10.2011 15:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Października 2011 co do pompy skróć jeszcze czas wybiegu na 1min z 3min co jakiś czas się i tak załącza żeby sprawdzić temperaturę powrotu. Jakie macie macie Panowie ustawienie funkcji 3A na kotle?? Proszę sprawdzić bo fabryczna jest chyba 1 i to jest blokada auto włączona i przejmuje kontrolę sterownik czy tak??jeszcze zapytam na jakiej prędkości lepiej puścić pompkę na II czy na III. mam grzejniki i przy pracy w kondensacji zasilanie ok 40 aby wykorzystać maksymalnie ciepło z wody chyba na III ale może się mylę. Może na II?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mariuszwa 17.10.2011 16:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Października 2011 co można zrobić żeby zminimalizować wahanie temperatury spowodowane wyłączaniem się kotła po dojściu do zadanej temperaatury można zmniejszyć histerezę w kotle? da to coś? co możecie poradzić drodzy użytkownicy 14tek1. Na kotle w parametrze 3A ustaw 0 2. W parametrze 3B ustaw czas postoju 3. W parametrze 3C ustaw o ile spadnie temp. wody, od wyłączenia kotła aby kocioł ponownie załączył się Aby kocioł się załączył muszą być spełnione oba warunki 2 i 3. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
19710128 17.10.2011 17:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Października 2011 ale to co piszesz to nic innego jak zmuszenie kotła do taktowanie1. ustawię czas załączanie i histerezę temperatura na zasilaniu spadnie kocioł się odpalizacznie zmniejszać moc okaże się że minimalna jest za duża i wyłączy się. czy tak.lepiej zostawić na 1wtedy fw100 włącza od czasu do czasu pompkę i sprawdza temperaturę jeśli jest za wysokablokuje załączenie kotła i tak do momentu kiedy wreszcie temperatura spadnie poniżej krzywej i sterownik załączy kociołczy dobrze rozumuję sobie??bardziej interesuje mnie czy II czy III bieg pompkijaką ma moc na poszczególnych biegach i czy jest jakaś oszczędność na prądzie między II i IIInapewno jest tylko jaka?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
teco 17.10.2011 20:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Października 2011 Czy ktoś wie jakiej mocy jest standardowo pompa obiegowa w tym kotle? Na stronie Junkersa nie mogę znaleźć ! I czy ktoś ewentualnie praktykował wymianę tej pompy na większą? Czy ktoś mi odpowie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
markam79 18.10.2011 11:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Października 2011 A czy mi ktoś podsunie jakiś pomysł? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
psulek 18.10.2011 11:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Października 2011 Czy ktoś mi odpowie? Z tego co pamiętam to 80/60/40. Ja ustawiłem na 60W i wydaje się to optymalne. Pompa to jakiś Grundfos czy Wilo, ale tylko silnik i wirnik sa standardowe, więc jej raczej nie zmienisz. W instrukcji montażu, na stronie 39 jest charakterystyka tej pompy. Materiały do pobrania ze strony producenta: http://www.szkolenia-junkers.pl/materialy,104.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
19710128 18.10.2011 12:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Października 2011 witamzrobiłem wczoraj kilka prób i również sądzę że II bieg na pompce jest optymalny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
19710128 18.10.2011 12:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Października 2011 czy można ustawić by kocioł startował z mocą minimalną??a jeżeli nie to czy sensowne byłoby zmniejszenie mocy max powiedzmy do 70% jeśli kocioł pracuje na temperaturze max 55sti tak nie wykożystując mocy maxymalnej żeby zmniejszyć zużycie gazu przy starcie czy jak zmniejszę moc max to i tak start będzie odbywał się z mocą 100%ktoś tak eksperymentował?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odyseuszek 18.10.2011 13:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Października 2011 ja tak mam ustawione i oceniając "na słuch" wydaje mi się iż startuje z mocą ograniczoną - nawet liczyłem jakie to może dać oszczędności ale w skali roku nie są powalające - trzeba tylko uważać, żeby nie przydławić za bardzo bo w mrozy będzie nie dogrzewał;z tego co pytałem w Junkersie nie da się ustawić żeby startował z mocą minimalną, choć czas pracy na maxa nie jest długi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
19710128 18.10.2011 14:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Października 2011 ciutkę oszczędności tu ciutkę takę tam jak to mówią do ziarnka ziarnko...ok. ograniczę u siebie do 70% co. cwu mam ograniczone do 50 i jest ok.czy ktoś kalibrował u siebie czujnik wewnętrzny w fw100? jak wam wyszło?u mnie jak położę termometr cyfrowy obok fw100 to fw zaniżał o 0,5stjak masz nachyloną charakterystykę i jaką? na jakich ustawieniach fw100 pracuje kocioł? jakie ogrzewanie grzejniki czy podłoga, jaki domek?sory za tyle pytań ale jestem ciekawski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odyseuszek 18.10.2011 16:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Października 2011 jaką masz pewność, że termometr cyfrowy dobrze pokazuje, mam w domu 3 i każdy pokazuje inaczej;mam ustawioną krzywą dla podłogówki, tylko zmodyfikowałem minimalną temperaturę z -15 na -20 przez co obecna krzywa grzewcza to c.a. 0,6 - domek ma około 130 m po podłodze z czego prawie 80 m podłogówki reszta grzejniki, ale na tyle przewymiarowane że do -20 powinno działać na jednej temperaturze zasilania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
19710128 18.10.2011 18:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Października 2011 mam dwa cyfrowe termometryjeden i drugi to regulatory temperatury przemysłowe z czujnikami na przewodach jeden pt100 drugi termopara Ki ten z termoparą dokładności 0,01stoba pokazują prawie to samo więc wychodzi że fw100 zaniża o 0,5st ale to w moim przypadku a inne nie wiadomo dlatego pytałemzresztą co to za wartości i tak w innej części pokoju jest inna temperatura.ja mam na charakterystyce grzejnikowej ale parametry jak dla podłogówki temp proj 45 i max zaś 55 i zew -20tylko charakterystyka lekko wypukła ku górze ale zmienię chyba na punkt/punkt bo tam jest możliwośćregulacji początku charakterystyki co jest kożystne dla grzejników jak u mnie bo można ustawić wyżej poczatektak przynajmniej myśle sobie i trochę popisuję tutaj żeby zebrać jak najwięcej informacji bo to mój pierwszy sezonjak masz ustawiony wpływ pomieszczenia i czy coś zmienia jak zmieniasz wpływ bo są różne opiniejakie masz temperatury grzanie/oszczędzanie? chodzi mi róznicę między nimi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odyseuszek 18.10.2011 18:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Października 2011 grzeję cały czas na jednej temperaturze - mam c.a. do 8cm wylewkę więc oszczędzanie mija się z celem, wpływ pomieszczenia mam na 30% i według mnie nie ma sensu w moim przypadku dawać więcej, nie wiem czy jeszcze nie obniżę; od południa mam kaloryfery więc głowice sobie radzą z chwilowym dogrzaniem przez słońce, a jak odpalę kominek to nie ma sensu żeby cały układ reagował i tak podłogówka się wtedy sama wyreguluje bo zmniejszy się różnica temperatury między ośrodkami i odda mniej ciepła; chwila prawdy będzie jak przyjdą mrozy wtedy okaże się czy krzywa prawidłowo dobrana czy coś nie zmienić, na razie jest ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
19710128 18.10.2011 18:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Października 2011 no tak nie można dopuścić do wychłodzenia podłogówki bo późniejsze dogrzanie nieopłacalneteż czekam (co może dziwne) na mrozy mam salon gdzie wisi fw od połódnia i wpływ pomieszczenia 70% i własnie chyba za dóżoobniżę na 50 i zobaczymy, narazie jestem z kociołka zadowolonyja mogę podnieśc krzywa żeby po trybie oszczednym (np w nocy jest o 1st mniejsza temperatura dla lepszego komfortu spania) szybciej mi dogrzałodo 20st, ale wiadomo grzejniki szybciej reagująnarazie kombinacja i dopasowywanie wszystkiego do potzreb, instalacji i budynku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
newpeter 19.10.2011 07:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Października 2011 Też zaczynam pierwszy sezon grzania i wydaje mi sie ze dla kaloryferow najlepsza jest charakterystyka pkt.pocz/pkt.kon. Punkt poczatkowy podnosimy jak kalafiory niedogrzewają przy takich temp. na zewnatrz jakie mamy teraz (u mnie ustawione jest 29st.) jak i to za mało to podnosze wiecej. Wszystko na podstawie prób i błędów, w kazdym domku bedzie pewnie troche inaczej. Punkt koncowy podnosimy jak kalofiory nie wyrabiaja przy duzych mrozach (u mnie jest ustawione 50st.). Pompke na piecu mam na II biegu bo na I nie całe kaloryfery były ciepłe. Teraz to pikus, zobaczymy jak instalacja sobie poradzi przy -20st. Podłogówka na parterze najbardziej zaskakuje na plus, rzadko pracuje a komfort ciepła jest. Teraz zauwazylem ze do porannego mycia nie potrzeba rano ogrzewac wody w zbiorniku (wystarcza to co zostaje z wieczora dnia poprzedniego). Zbiornik mam 200l ale zapięta jest tylko górna weżownica czyli korzystam ze 100l. Teraz sie zastanawiam jakie były by oszczednosci przy zastosowaniu dodatkowego regulatora FB10 na piętrze (FW200 mam na parterze). Na kaloryferach sa głowice term. wiec nie ma obawy ze przegrzewa pomieszczenia. Najgorsze jest to ze do FB10 potrzeba dodatkowego kabelka a to wiąże się z masakrowaniem dopiero co wykończonych ścian ;( Że też Junkers nie ma rozwiązania z bezprzewodowym sterowaniem. newpeter Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zibibyk 19.10.2011 11:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Października 2011 Witam Forumowiczówstoję przed wyborem pieca gazowego, instalację mam już zrobioną od 7 lat połączone grzejniki i podłogówka z mieszaczem i sterowaniem pogodowym.Kubatura mojego domu to 750 m3Powierzchnia użytkowa 175 m2 po podłogach około 300 m2 z użytkowym poddaszemŚciana 25 cm porotherm+10 cm styropianu poddasze wełna 25 cm Generalnie dom jest ciepły a aktualnie ogrzewany ekogroszkiem Pytanie czy kocioł gazowy o takiej mocy do 14 KW poradzi sobie z ogrzaniem mojego domu i czy nie będzie zmuszony większość czasu pracować na dużej mocy przez co będzie mniej efektywny? Czy przy zastosowaniu sterownika FW200 można podzielić obiegi na podłogówkę i grzejniki - dzisiaj temperatura jest stałą na piecu a mieszacz dobiera temperaturę wody na podłogę w zależności od temperatury na zewnątrz. Czy należy zmienić też zasobnik na CWU jeżeli dzisiaj mam zbiornik wiszący poziomy płaszczowy? Czy stojący z wężownicą będzie lepszy, oszczędniejszy, szybciej przygotowywał wodę? Pierwszym kotłem który chciałem kupić był DE Dietrich MCR II, ale wydaje mi się, że ma zbyt dużą moc początkową 6 KW i zbyt skomplikowane ustawiania optymalnych warunków pracy kotła wydaje mi się że Junkers powinien spalać mniej - jak się mylę to proszę o sprostowanie, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.