markam79 19.10.2011 14:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Października 2011 Witam raz jeszcze Potrzebuję pomocy jak nastawić piec ażeby każdy w domu odczuwał komfort. Zacznę od tego że dom jest nowy z porotermu ocieplony styropianem 15 cm, wełna na skosach i syficie 20 cm - ale nie mam docieplonego strychu i przez właz troche czuć zimno. Na dole mam tylko jeden grzejnik a na górze 6 grzejników, dzić wsając moi synowie trzęśli się z zimna u nich było 17 st C mimo że na fw 200 jest ustawa na 19st C w trybie oszczędzanie. FW 200 umieszczony jest na dole i rzeczywiście było na nim 20 st C. Ale w pokojach na górze jest różnica 2-3st C(mniej). Czy dobrze romumiem ze gdybym pozakrecal na dole grzejnik. Zmienił ustawę na grzanie na 22 st C a oszczedzanie na 21 w obiegu na grzejniki to załącza sie grzejniki na górze i w pokojach będzie cieplej. Dodam ze mam kominek i tez nim podgrzewam na dole ale nie mam rozprowadzenia na górę. Poradźcie co zrobić. Odpowie ktoś? Słuchajcie czy zużycie 9 m3w województwie mazowieckim to nie za dużo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
markam79 19.10.2011 15:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Października 2011 Ah i jeszcze jedno! Aby kalafiory były cieplejsze przy ustawienia pkt pocz. - 31 pkt końcowy - 49 max. temp zasilania - 80 C, który element zwiększyć, lub może pompki cyrkulacyjne przestawić na 3 bieg? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
newpeter 19.10.2011 15:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Października 2011 Ah i jeszcze jedno! Aby kalafiory były cieplejsze przy ustawienia pkt pocz. - 31 pkt końcowy - 49 max. temp zasilania - 80 C, który element zwiększyć, lub może pompki cyrkulacyjne przestawić na 3 bieg? Dźwigaj z 31 st. na np. 35 st. i pozatykaj dobrze wszystkie otwory, którymi ciepło może Ci uciekać (ja nad włazem na poddasze mam rozłożony styropian i ciepełko nie ucieka). Nad przesadna wentylacją grawiatacyjna tez mozna troche zapanować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
19710128 19.10.2011 16:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Października 2011 witampompki na III bieg nie dawaj II jest optymalnyna 3 biegu spadnie troszkę temperatura zasilania i kocioł by trzymać charakterystykę musi podnieść moc - większe spalaniedo tego większe zużycie prąduzmniejsz temperaturę max do 55szt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mariuszwa 19.10.2011 17:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Października 2011 WitamKilka osób na forum pyta jaki wpływ na temp. ma parametr "wpływ temp.pomieszczena" w fw 100. Wg. moich obserwacji niewielki, robiłem próby i przy wpływie 100 %, przy różnicy między temp. zadaną a rzeczywistą 1st (w pomieszczeniu), temp. wody na zasilaniu była korygowana o 2 st i było to mało aby osiągnąć zadaną temp. w pomieszczeniu. Była potrzebna regulacja krzywej. Tak więc decydującym warunkiem osiągnięcia zadanej temp. jest właściwe ustawienie krzywej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odyseuszek 19.10.2011 18:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Października 2011 Według mnie krzywa ma co do zasady priorytet zawsze, a ta funkcja bardziej działa jako "wyłącznik grzania", czyli jeśli temp. w pomieszczeniu jest wyższa niż zadana to przy 100% wpływie kocioł się wyłączy nawet jeśli z krzywej wynika że powinien grzać, w odwrotnej sytuacji musiałoby nastąpić "odłączenie pogodówki" a sterownik pracowałby w funkcji ON/OFF, co oczywiście też nie było by złe ale tak to nie działa. Bardziej chodzi o ustawienie reakcji na zmiany temperatury w pomieszczeniu referencyjnym w stosunku do całego domu, gdy np. odpalimy kominek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
19710128 19.10.2011 18:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Października 2011 miałem wpływ pomieszczenia na 100 i faktycznie wyłączało kocioł przed osiągnięciem zadanej temperaturyjakiś wpływ jest bo jeśli kocioł się wyłączy a podniesiemy temp pomieszczenia to natychmiast się załączyale moim zdaniem jest to niewielka korekta np jeśli mamy fw w pokoju od południa i zaświeci słoneczko podgrzewającpokuj o stopień czy dwa możemy ten wpływ zminimalizowac dając mniejszy wpływ lub go całkiem wyłaczajac w trybie grzaniai wtedy mamy tylko krzywa korygowana do temperatury zewnetrznej bo w końcu to regulator pogodowy nie zwykły termostat pokojowymysle że kluczowym jest odpowiedni dobór krzywej do danego domu i instalacji i najlepiej to zrobić z wyłaczonym wpływem pomieszczeniau mnie próby trwają póki co zużywam po ok 4m3 gazu na dobę i co najważniejsze nie marznę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RAPczyn 19.10.2011 18:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Października 2011 Czy do tego kociołka potrzebny jest jakiś jeszcze dodatkowy osprzęt (jakaś pompa, naczynie przeponowe itp)? Czy wszystko już ma wbudowane? Witam. Kocioł ma w sobie pompę oraz naczynie wzbiorczo-przeponowe pojemności 8L. Z projektu kotłowni powinno być wiadomo czy zabudowane naczynie w kotle wystarczy czy trzeba zainstalować dodatkowe. Wykres pompy można znaleźć w materiałach projektowych na str. 113 rys. 83. Są tam wszystkie informacje n.t. kotła. Plik nazywa się: Mat. proj. Cerapur Comfort-3A, Cerapur Smart -3C.pdf Ustawienie biegu pompy powinno być znane w projekcie centralnego ogrzewania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mariuszwa 19.10.2011 19:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Października 2011 (edytowane) Według mnie krzywa ma co do zasady priorytet zawsze, a ta funkcja bardziej działa jako "wyłącznik grzania", czyli jeśli temp. w pomieszczeniu jest wyższa niż zadana to przy 100% wpływie kocioł się wyłączy nawet jeśli z krzywej wynika że powinien grzać, w odwrotnej sytuacji musiałoby nastąpić "odłączenie pogodówki" a sterownik pracowałby w funkcji ON/OFF, co oczywiście też nie było by złe ale tak to nie działa. Bardziej chodzi o ustawienie reakcji na zmiany temperatury w pomieszczeniu referencyjnym w stosunku do całego domu, gdy np. odpalimy kominek.Sprawdzałeś czy się wyłączy jeśli ustawimy wpłwy temp. pom. na 100% i temp. w pomieszczeniu osiągnie temp. zadaną? Ja sprawdzałem i kocioł się nie wyłączył.Obnizył tylko temp. zasilania w stosunku 1:2.,czyli jeśli temp. w pomieszczeniu przekracza 1st to temp. wody spada o 2 st. Może moje fw 100 działa nieprawidłowo, bo 19710128 pisze że również wyłącza. Edytowane 19 Października 2011 przez mariuszwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
19710128 19.10.2011 19:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Października 2011 jeśli ustawimy temp zadana kilka stopni powyżej aktualnej kocioł pracuje ze stosunkowo dużą mocą im mniejsza jest ta różnica tym moc mniejsza i mniejsza temp na zasilaniu kocioł dochodząc do tej zadanej temperatury wyłącza się.nie wiem czy można tak sprawdzić ale nastawcie większa temperaturę i po uruchomieniu powoli co pół stopnia zmniejszajcie temp zadaną do aktualnej, powinien wyłączyć przed dojściem do aktualnej.ten wpływ pomieszczenia wydaje mi się że działa tak, że przesuwa całą krzywą grzania w górę i tym wyżej in większa różnica pomiędzy zadana a aktualnapóźniej jeśli aktualna zbliża się do zadanej cała charakterystyka równolegle jest obniżana co powoduje spadek temp zasilaniajeśli np temp aktualna zbliża się do zadanej i charakterystyka idzie w dół a jednocześnie spada temp na zewnątrz powinno być utrzymane zasilanie na jednakowym poziomiea teraz czy ma to jakikolwiek sens co pisze???????????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
19710128 19.10.2011 19:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Października 2011 dlatego mając na zewnątrz stałą temperaturę np dzisiaj 10stw pomieszczeniu 20stzadając 22szt żądana jest temperatura na zasilaniu 37stzadając 24st żądana jest temperatura na zasilaniu 41st to akurat sprawdziłem i widać z tego że przy tej samej temp zewnętrznej po zadaniu wyższej temp żądana jest wyższa temp zasilania jakby krzywa w miejscu 10st powędrowała do góry o 4st na zasilaniupróba była na wpływie pomieszczenia 100% Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
19710128 19.10.2011 19:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Października 2011 zapomniałem dodać że próba była dla krzywej pocz/koniec 25/45 max zaś55 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
19710128 19.10.2011 19:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Października 2011 a więc tak wracam od fw100kocioł może nie pracowaćustawiamy temp zadana na taka jak aktualna i w info odczytujemy temp żądaną, następnie zwiększamy zadaną o 2st i odczytujemy żądaną i znów zwiększamy 0 2st i odczytujemy żądaną i znów o 2st i odczytujemypowtarzamy to dla 100% wpływu, 50%wpływu, 0% wpływu pomieszczeniamożemy wyrysować charakterystyki i w miejscu temp zewnętrznej jaka jest w czasie sprawdzania i temperatury żądanej przez ten punkt prowadzimy charakterystykę równoległą do tej jaką nam wyznaczają parametry początek/koniecmamy odpowiedź na wpływ pomieszczenia na krzywa grzewczą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odyseuszek 19.10.2011 21:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Października 2011 (edytowane) Poniżej przedstawiam wyniki moich obserwacji jeśli chodzi o krzywe grzewcze - ogrzewanie podłogowe. Według mnie zmianę nachylenia uzyskujemy przez określenie przy jakiej temperaturze minimalnej osiągać ma piec maksymalną temperaturę obliczeniową, zaś zmieniając nastawę na sterowniku (bazą jest 20 oC) przesuwamy równolegle naszą krzywą grzewczą w górę lub w dół. Ponieważ nie chciało mi się sprawdzać bardzo dokładnie każdej wersji może być w moich obserwacjach błąd dlatego jak ktoś ma czas będzie fajnie jak to zweryfikuje. (było to robione przy wpływie pomieszczenia 0%) (podstawowa krzywa to 0,58, czyli przy zadanej minimalnej temp. zewn. -15oC) Edytowane 19 Października 2011 przez odyseuszek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
19710128 20.10.2011 06:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Października 2011 witamtak też napisałemjeżeli przyjmiemy stałą temp na zewnątrz i temp zadaną większą od aktualnej to krzywa grzania jest powyżej charakterystyki wynikającej z nastawień pocz/konjeśli rośnie temp pomieszczenia krzywa opada i w momencie kiedy krzywa wynikająca z temp zadanej pokryje się z krzywą wynikającą z charakterystyki pocz/koniec kocioł się wyłączypodnoszę temp zadaną o 2 st od aktualnej i robiąc to dla wpływu pomieszczenia:10% mam temp żądaną o 2 st wyższą niż jeśli temp kiedy zadana jest równa aktualnej czyli brak wpływu pomieszczenia podnoszę zadaną o dwa i na zasilaniu rośnie o dwa50% mam temp żądaną o 5st wyższą100% żądana o 7st wyższawięc wniosek z tego taki że zarówno wpływ pomieszczenia jak i zadana temperatura mają wpływ na charakterystykę grzewcząwprawdzie nasze domy to nie laboratoria ale już sporo chyba wiemy bo mnie osobiście złości fakt jeśli coś zmieniam i nie zabardzo wiem co jakbym zmieniał biegi w aucie nie wiedząc na jakimoże jakiś Pan serwisant by się wypowiedział tutaj na forum bo chyba nie uczy się z niego ustawić kotłów a my może jesteśmy w błędzie daleko daleko idącym w stronę przeciwną od prawdyświetnie pokazują to wykresy kolegi co i ja wcześniej opisałem może trochę niezrozumiale Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
19710128 20.10.2011 06:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Października 2011 dodam jeszcze że najniżej mogłem zajść przy sprawdzaniu do 10% ponieważ przy wpływie 0% nie mam temp zadanej w charakterystyce pocz/kon tylko zimniej/cieplej na fw100 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
19710128 20.10.2011 06:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Października 2011 jwszcze pytanko o średnie dobowe zużycie i Was Panowie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
19710128 20.10.2011 06:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Października 2011 Poniżej przedstawiam wyniki moich obserwacji jeśli chodzi o krzywe grzewcze - ogrzewanie podłogowe. Według mnie zmianę nachylenia uzyskujemy przez określenie przy jakiej temperaturze minimalnej osiągać ma piec maksymalną temperaturę obliczeniową, zaś zmieniając nastawę na sterowniku (bazą jest 20 oC) przesuwamy równolegle naszą krzywą grzewczą w górę lub w dół. Ponieważ nie chciało mi się sprawdzać bardzo dokładnie każdej wersji może być w moich obserwacjach błąd dlatego jak ktoś ma czas będzie fajnie jak to zweryfikuje. (było to robione przy wpływie pomieszczenia 0%) (podstawowa krzywa to 0,58, czyli przy zadanej minimalnej temp. zewn. -15oC) możesz przejść na charakterystykę pocz/koniec wtedy oprócz regulacji końca charakterystyki będziesz miał możliwość regulacji początku czyli przy jakiej temp kocioł osiąga minimum przy temp zew 20st Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zibibyk 20.10.2011 09:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Października 2011 Witam Forumowiczów stoję przed wyborem pieca gazowego, instalację mam już zrobioną od 7 lat połączone grzejniki i podłogówka z mieszaczem i sterowaniem pogodowym. Kubatura mojego domu to 750 m3 Powierzchnia użytkowa 175 m2 po podłogach około 300 m2 z użytkowym poddaszem Ściana 25 cm porotherm+10 cm styropianu poddasze wełna 25 cm Generalnie dom jest ciepły a aktualnie ogrzewany ekogroszkiem Pytanie czy kocioł gazowy o takiej mocy do 14 KW poradzi sobie z ogrzaniem mojego domu i czy nie będzie zmuszony większość czasu pracować na dużej mocy przez co będzie mniej efektywny? Czy przy zastosowaniu sterownika FW200 można podzielić obiegi na podłogówkę i grzejniki - dzisiaj temperatura jest stałą na piecu a mieszacz dobiera temperaturę wody na podłogę w zależności od temperatury na zewnątrz. Czy należy zmienić też zasobnik na CWU jeżeli dzisiaj mam zbiornik wiszący poziomy płaszczowy? Czy stojący z wężownicą będzie lepszy, oszczędniejszy, szybciej przygotowywał wodę? Pierwszym kotłem który chciałem kupić był DE Dietrich MCR II, ale wydaje mi się, że ma zbyt dużą moc początkową 6 KW i zbyt skomplikowane ustawiania optymalnych warunków pracy kotła wydaje mi się że Junkers powinien spalać mniej - jak się mylę to proszę o sprostowanie, Czy może mi ktoś podpowiedzieć w mojej kwestii? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
19710128 20.10.2011 09:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Października 2011 przeczytaj to forum od początkuja mam winerbergera ceramicznego 30 i 15 styr i wełna 30 ale mały dom 100m2 ok 500m3i u mnie wystarcza moc co ograniczona do 70% zobacz w certyfikat energetyczny bo takowy musiałeś zrobić do nadzoru do pozwolenia na zamieszkanie i będziesz wiedziałmoim zdaniem wystarczy przy dużej ilości podłogówki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.