odyseuszek 04.11.2011 20:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2011 (edytowane) Do salik: W mojej instalacji najdłuższe pętle (100m) dają opór ok. 3000 Pa, zaś krótsze 50-80 m ok. 1200 Pa, tak więc jak masz nawet same pętle 80 m to i tak daje c.a. 20 000 Pa, a więc pewnie wymaga min 2m H2O czyli przy 17 pętlach masz maksymalnie 0,8 l/min na pętle co może być mało bo u mnie pętle 100m wymagają przepływu 1,5 l/min a krótsze ok. 0,9 l.min. Jeśli się nie pomyliłem to faktycznie możesz mieć na styk lub trochę za mało - zima to zweryfikuje Edytowane 4 Listopada 2011 przez odyseuszek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piogron 05.11.2011 17:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2011 Może Rapczyn podpwie jak to jest z tą wydajnością pompy, czy da rade obsluzyc 17 pętli. Notabene ja będe mial u siebie 20 pętli i tez chce opędzić je pompą z kotła. Ale w razie czego chyba można wstawic jakąs dodatkową pompę w układ.I pytanie, gdzie macie zamontowane swoje FW 100, na kotle czy gdzies w salonie. I jakie kable mam puścić przed tynkami, tzn chodzi mi jaki kabelek do pogodówki na zewnątrz i jaki kabelek ewentualnie do sterownika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odyseuszek 05.11.2011 20:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2011 (edytowane) Kable 2 żyłowe: Zewnętrzny czujnik < 20 m - 0,75mm2 do 1,5mm2; <30 m - 1,0mm2 do 1,5mm2; >30 m - 1,5mm2FW 100 lub inne urządzenia na magistrali BUS <80 m - 0,4 mm2, <100 m - 0,5 mm2; < 150 m - 0,75mm2; <200m - 1,0mm2; <300m - 1,5 mm2Ja puściłem skrętkę i połączyłem po 2 żyły razem, choć przypuszczam, że i na pojedynczej żyle by działało bo mam małe odległości - zawsze można wykorzystać wolne żyły w przyszłości. PS. Przy 20 obwodach jeśli przepływ na obwód będziesz miał średnio 1l/min to całkowity strumień objętości w obiegi kotłowym na poziomie 1200 l/h. Zgodnie z wytycznymi projektowymi, przy przepływie większym niż 1000 l/h konieczne jest sprzęgło hydrauliczne - tyle teorii. Edytowane 5 Listopada 2011 przez odyseuszek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RAPczyn 07.11.2011 14:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Listopada 2011 PS. Przy 20 obwodach jeśli przepływ na obwód będziesz miał średnio 1l/min to całkowity strumień objętości w obiegi kotłowym na poziomie 1200 l/h. Zgodnie z wytycznymi projektowymi, przy przepływie większym niż 1000 l/h konieczne jest sprzęgło hydrauliczne - tyle teorii. salik napisał iż poszło 1200m rury. Zakładając rurę co 10cm daje nam to 120m^2 ogrzewania podłogowego. 120/17= 7,06m^2 na pętle. przy 45/35 daje to moc 90,5W/m^2 (źródło Herz 4 CO) oraz opór hydrauliczny 1625Pa. Łączna moc instalacji 120*90,5=10,86kW, co daje nam 934l/h. Przy 40/30 mamy odpowiednio 67W/m^2, 2300Pa, 8kW, 691l/h. Tyle wróżenia z fusów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ConradBeata 10.11.2011 07:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Listopada 2011 ja też planuje na samej pompie z kotła, 16 obiegów, pexa 1050mb, obwody 70-90mb, dwa rozdzielacze, założyciel tematu z tego co pamiętam ma 1200 lub 1300mb, i chodzi na samej pompie z kotła, już któryś sezon, do tego nawet oszczędnie z tego co piszę. pytałem już wcześniej o podłączenie do komina, może ktoś doradzi jaki adapter, mam komin dwuścienny schidel avant, średnica ceramiki 12cm, i dookoła zasysanie powietrza, Junkers ma adaptery ale o średnicy 125/80 czy to będzie pasowało, czy są jakieś redukcje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piogron 12.11.2011 05:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Listopada 2011 Wczoraj zrobiłem w OVplanie dobór pętli do pomieszczeń. Wcześniej zrobiłem obliczenia zapotrzebowania w OZC . I tak przy 20 pętlach, wyszło mi około 1600mb Pexa. Jeśli można wierzyć programowi i ja tez nie zrobilem po drodze jakiegoś błędu, przepływ po całości wyszedł około 16,5 l/min na wszytskie pętle. Nie mogę nigdzie znaleźć wydajności tej pompki z kotła,ale ktoś tu napisał że około 17l/min, więc chyba powinna dać radę. Mam nadzieję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odyseuszek 12.11.2011 06:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Listopada 2011 Charakterystyka jest w instrukcji serwisowej,max 1000l/h na III biegu ale wtedy H=1,25 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piogron 12.11.2011 11:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Listopada 2011 Rozumiem czyli dokładnie tyle u mnie wychodzi, oczywiście są to założenia dla temp -20,ale też przy założeniu 21 stopni w środku. Więc szału nie ma. Na razie tak będę montował, ale jeśli później się okaże,że pompa jest za słaba, czy później można ją jakoś wspomóc. I jeszcze jedno jak zinterpretować to h=1,25? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odyseuszek 12.11.2011 14:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Listopada 2011 H jest to maksymalny opór hydrauliczny instalacji przy której wydajność pompy wynosi 1000 l/h, jeśli u ciebie będzie wyższy to wydajność będzie mniejsza. Jeśli masz parterówkę to raczej na pewno nie będzie problemu, jeśli również piętro to jeśli zasilanie na piętro pójdzie odpowiednio dużą średnicą to raczej też nie powinno być problemu - w OVplan w 100% bym nie wierzył, też na początku tym liczyłem, ale potem zmusiłem się do opanowania oprogramowania sankom'u i rozrysowałem w szczegółach cały projekt dzięki czemu mogłem w 3 s. wykazać wykonawcy co będzie jeśli zamieni mi rurę z miedzi na pex bez zwiększania średnicy, albo da mniejszą średnicę bo tak zawsze robił i akurat ma pod ręką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piogron 13.11.2011 06:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Listopada 2011 Będę miał dwa rozdzielacze, na górze i na dole. Je sli okaże się w trakcie eksploatacji,że pompa z kotła nie daje rady można to poprawić wstawiając drugą pompkę gdzieś w układzie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
danielw 13.11.2011 19:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Listopada 2011 Witam Czy sprawdzaliście ile energii elektrycznej zużywa junkersik w praktyce?Jestem nieco zdziwiony pod tym względem.Wczoraj uruchomiłem go po raz pierwszy i o ile podczas pracy palnika zużywa około 100W, przy wyłączonym palniku ale z pracującą pompą około 80 W to w czasie "spoczynku" (kocioł włączony, ale pompa i palnik wyłączony- w trybie przeciwzamrożeniowym) u mnie zużywa około 70W!!!Na co idzie ta energia? Podtrzymanie zasilania elektroniki? Troche za dużo!Co będzie jak poza sezonem grzewczym też będzie włączony bo musi podgrzewac CWU, czy też w "spoczynku" będzie tyle zużywał? To tyle co moc kilku włączonych żarówek energooszczednych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aadamuss24 13.11.2011 20:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Listopada 2011 Coś chyba licznik oszukuje, najwięcej bierze pompa. pozdr adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
danielw 13.11.2011 21:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Listopada 2011 licznik? raczej nie, wtyczke od pieca mam podpiętą pod watomierz , taki gniazdkowy z alledrogo.Skoro poprawnie mierzy żarówki bo sprawdzalem, to kocioł chyba też.Może ktoś mógłby zweryfikowac pobór energi przez kocioł? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tmic 13.11.2011 21:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Listopada 2011 (edytowane) U mnie pompa (na drugim biegu)+ wentylator przy palniku pobiera ok. 72W. W instrukcji o ile się nie mylę, pisze, że kocioł max może pobierać 115W. Edytowane 13 Listopada 2011 przez tmic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tmic 13.11.2011 21:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Listopada 2011 (edytowane) A tak w ogóle sprawdził ktoś jak lepiej (oszczędniej grzać) ? Teoretycznie najoszczędniej powinno być jeżeli kocioł chodzi z minimalną mocą wtedy sprawność pieca jest chyba największa ok. 110%. Ja jednak odnoszę wrażenie, że lepiej jest ustawić na kotle wyższą moc(temperaturę) i wychodzi taniej.Dzisiaj robiłem taki test, że ustawiłem pokrętło na 1 i piec chodził non stop z minimalną mocą, zużywając ok. 0,5m3 na 1 godz. W drugim przypadku przestawiłem pokrętło na 3 i wyłączałem kocioł po 10 minutach grzania na 10 minut i tak w kółko. I również wyszło mi ok. 0,5m3 na godzinę a temperatura grzejników była wyższa niż w pierwszym przypadku. Nie bardzo w takim razie widzę sens grzania z minimalną mocą.Co w takim razie z efektem kondensacji , czy znowu teoria mija się z praktyką ? Edytowane 13 Listopada 2011 przez tmic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
danielw 14.11.2011 11:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2011 U mnie pompa (na drugim biegu)+ wentylator przy palniku pobiera ok. 72W. W instrukcji o ile się nie mylę, pisze, że kocioł max może pobierać 115W. TMIC masz możliwość sprawdzić ile pobiera w czasie "spoczynku"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tmic 14.11.2011 16:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2011 TMIC masz możliwość sprawdzić ile pobiera w czasie "spoczynku"? W stanie spoczynku (oczywiście wyłączona pompa) pobiera 6W. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tmic 14.11.2011 16:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2011 U mnie pompa (na drugim biegu)+ wentylator przy palniku pobiera ok. 72W. W instrukcji o ile się nie mylę, pisze, że kocioł max może pobierać 115W. Poprawka - max pobór mocy wg danych technicznych 125W. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
danielw 14.11.2011 20:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2011 W stanie spoczynku (oczywiście wyłączona pompa) pobiera 6W. Dzięki za info, musiałem źle zinterpretowac prace kotła (pewnie pompa była jednak załączona chociaż nic jej nie było słychac) Sprawdze to przy najbliższej okazji, narazie kociołek całkowicie wyłączony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tmic 15.11.2011 21:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Listopada 2011 Dzięki za info, musiałem źle zinterpretowac prace kotła (pewnie pompa była jednak załączona chociaż nic jej nie było słychac) Sprawdze to przy najbliższej okazji, narazie kociołek całkowicie wyłączony. Fabrycznie miałem pompę ustawioną na pracę ciągłą. Przestawiłem tak aby wyłączała się po minucie od wyłączenia palnika. Z tego co wiem przy regulatorze pokojowym lub pogodowym pompa pracuje bez przerwy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.