mariuszwa 21.11.2011 19:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Listopada 2011 Jak ja rozmawiałem to powiedzieli, że uruchamia się zawsze z mocą maksymalną i dopiero po chwili moduluje. Jeśli jednak moc maksymalna jest ograniczona to nie może się uruchamiać z pominięciem tego parametru na max. nominalnej, co więcej mam wrażenie że przy ograniczonej mocy ciszej startuje.Z mocą max. to napewno nie startuje możliwe że to 60% jak pisał kolega Etti. Czy to zależy od ograniczenia mocy max. chyba nie bo jak ograniczyłem mu moc do minmum to też startował z większą mocą i schodził do ustawionej mocy w tym przypadku minimalnej. Na słuch ciężko wyczaić jaka to moc przy starcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
romano78 22.11.2011 20:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Listopada 2011 Żle zrozumiałeś znaczenie parametru 3.c. 3.c to jest histereza czyli różnica między temp. przy której wyłączył się kocioł a temp. przy której się załączy jesli np. wpisałeś wartość 12, a kocioł wyłączył się przy 33 st. to ponowne załączenie nastąpi przy (33-12=21) dokładnie 20,9. Pod warunkiem,że minął też czas określony w 3.b. Aby to działało tak jak opisałem musi być być wyłączona "automatyczna blokada taktowania" czyli 3.A ustawione na 0. Jeśli 3.A nie ustawiłeś na 0, to parametry 3.b i 3 .c niemają wpływu. Te parametry które opisałem mają wpływ na czas przerwy w pracy kotła u mnie to działa tak jak opisałem. Jeśli chodzi o czas pracy piszesz że u ciebie pracuje kilkanaście sekund wpisz mu więc w parametrze 1.A wartość minimalną 33 i musi dużo dłużej pracować. Parametr 3c już zakumałem i wszysko zrobiłem jak podpowiedziałeś ale chyba nie dokońca zrozumieliśmy się bo umnie chyba jest troche inny problem mnie nie chodzi o to aby palnik dłużej pracował a nie kilkanaście sekund, tylko wogóle bo w chałupie jest osiągnięta rządana temp. i podłoga będzie ją oddawac przez kilka godzin a palnik się co chwila włącza ,dzisiaj nawet odłączyłem czujnik żewnętrzny plus taki że puszczam w podłogę ile chce dzisiaj szło 35 stopni co wcześniej było niemożliwe, ale nadal po osiągnieciu żądanej temperatury wewnątrz domu palnik się załącza chociaz mógłby się nie załączać przez kilka godzin bo podłoga będzie oddawac ciepło histereze zwiększyłem do 15 ale nadal piec podgrzewa ostatnio do 35 gdy spadnie do 24 ponownie sie załącza . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
markam79 23.11.2011 15:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Listopada 2011 Zrobiłem wszystko według wskazówek ale nadal po osiągnięciu żądanej temperatury w domu czyli 18st. palnik się cyklicznie załącza na kilka sekund liczyłem najbardziej na parametr3.c zrozumiałem to tak że piec sobie bada co jakiś czas temperaturę wody w instalacji i jeśli spadnie poniżej 18stopni dopiero wtedy palnik się załączy ale nic to nie dało zresztą pompka też się załącza i wyłącza co jakiś czas gdy ustawiłem 3.c na 12 to gdy temp.wody spadła do23stopni palnik sie załączyłna kilka sekundi podgrzał do ok.33stopni i wyłączył. w menu tylko dla instalatora mam ustawione na ogrzewanie podłogowe temperatura projektowa 55stopni a max. temp.zasilania 60,a wpływ temperatury pomieszczenia na 100%wszyskie inne ustawienia z tego menu na poziomie podctawowym tak jak w tabeli w książce przypomnę jeszcze że mam 100%podłogówki tak więc temperatury już nie mogę za bardzo podnieść . Słuchajcie jak mam znależć te parampetry 1.A co to jest? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mariuszwa 23.11.2011 15:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Listopada 2011 Kolego romano 78.Piszesz, że osiągnięta jest temperatura wewn. a kocioł pracuje i tak ma być, ponieważ w przypadku pogodówki priorytetem w pracy kotła jest temp. wody wyliczona przez krzywą w zależności od temperatury zewnetrznej. Tak więc sygnał start, stop dla kotła zależy tylko od temp. wody, a ta zależy od krzywej która zależy z kolei od temp. zewn. Temp. wewn. ma wpływ na krzywą ale w niewielkim stopniu np. przy różnicy temp. wewn o 1 st od zadanej krzywa jest korygowana (przesuwana w pionie o 2st) i to przy wpływie temp. pom. 100%. W twoim przypadku należy właściwie ustawić krzywą tak aby temp. pomieszczenia nie była przekraczana z pewnością należy ją obniżyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mariuszwa 23.11.2011 15:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Listopada 2011 Słuchajcie jak mam znależć te parampetry 1.A co to jest?Jest to moc kotła dla c.o. znajduje się na w menu kotła. W instrukcji kotła dobrze opisane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
romano78 23.11.2011 19:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Listopada 2011 Kolego romano 78. Piszesz, że osiągnięta jest temperatura wewn. a kocioł pracuje i tak ma być, ponieważ w przypadku pogodówki priorytetem w pracy kotła jest temp. wody wyliczona przez krzywą w zależności od temperatury zewnetrznej. Tak więc sygnał start, stop dla kotła zależy tylko od temp. wody, a ta zależy od krzywej która zależy z kolei od temp. zewn. Temp. wewn. ma wpływ na krzywą ale w niewielkim stopniu np. przy różnicy temp. wewn o 1 st od zadanej krzywa jest korygowana (przesuwana w pionie o 2st) i to przy wpływie temp. pom. 100%. W twoim przypadku należy właściwie ustawić krzywą tak aby temp. pomieszczenia nie była przekraczana z pewnością należy ją obniżyć. Ok.kumam ale z moim piecem chyba jest coś nie tak , odłączyłem czujnik zewnętrzny i myślałem że będzie git ale dalej coś nie tak bo teraz włącza się dalej na kilka sekund i wyłącza a powinien grzać bo temperatura wewnątrz jest nie osiągnięta, temperaturę mam ustawioną na 35 stopni gdy mu zwiększe jest chyba ok ale ja bym jednak chciał puszczać w podłogę ta że 30 stopni i non stop .a może samo odłączenie czujnika nie wystarczy, może trzeba zmienić jakieś nastawy a może piec jest za duży i nie da mu się aż tak nisko zejść z temperaturą do 30stopni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tmic 23.11.2011 21:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Listopada 2011 (edytowane) Jeszcze do poboru prądu. TMIC jestes pewien ze w spoczynku pobiera tylko 6 W? Sprawdziłem ponownie i przy ustawieniu przeciwzamrożeniowym odczytałem z FW100 po nacisnięciu przycisku INFO że palnik jest wyłączony, pompa jest WYŁĄCZONA. Wyraźnie wcześniej słyszałem wyłączenie się pompy, w rurach nic nie szumi, nie słychac zadnego dzwięku, a mimo to watomierz pokazuje ~70W. Sprawdziłem watomierz na innych odbiornikach typu mała żarówka 25W, duża 100W, wszystko sie zgadza więc nie dopuszczam że źle wskazuje a już napewno nie o taki rząd wielkości. Ponadto nagłe zamknięcie zaworu np na wylocie z kotła przy pracującej pompie powoduje dynamiczny chwilowy wzrost ciśnienia (taki "pik")co widac na manometrze kotła. Gdy nie pracuje manometr ani drgnie. Jeszcze raz robiłem pomiar i wyszło 6W. Nie widzę żadnych powodów żeby piec pobierał 70W. Edytowane 23 Listopada 2011 przez tmic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tmic 23.11.2011 21:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Listopada 2011 To źle wiesz przynajmniej w przypadku regulatora pogodowego Praca ciągła jest dopiero jak temperatura zewnętrzna spadnie poniżej granicznej temperatury (ustawianej w przedziale chyba -5 do 10 oC) co ma zabezpieczać przed zamarznięciem. W innym przypadku pracuje razem z palnikiem + ustawiany wybieg pompy. Tzn. że na infolinii Junkersa mówią bzdury. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tmic 23.11.2011 22:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Listopada 2011 (edytowane) Ok.kumam ale z moim piecem chyba jest coś nie tak , odłączyłem czujnik zewnętrzny i myślałem że będzie git ale dalej coś nie tak bo teraz włącza się dalej na kilka sekund i wyłącza a powinien grzać bo temperatura wewnątrz jest nie osiągnięta, temperaturę mam ustawioną na 35 stopni gdy mu zwiększe jest chyba ok ale ja bym jednak chciał puszczać w podłogę ta że 30 stopni i non stop .a może samo odłączenie czujnika nie wystarczy, może trzeba zmienić jakieś nastawy a może piec jest za duży i nie da mu się aż tak nisko zejść z temperaturą do 30stopni Objaw z kilkusekundową pracą palnika i wyłączaniem zaobserwowałem u siebie gdy miałem ustawioną pompę na I biegu. Po prostu pompa nie wyrabiała, następował gwałtowny wzrost temperatury na kotle (przekroczenie zadanej) i jego wyłączenie. Nie mam co prawda regulatora pogodowego więc możliwe że czegoś nie wiem ale na twoim miejscu w pierwszej kolejności spróbowałabym ustawić pompę na wyższy bieg. Powinno również pomóc podniesienie temperatury zasilania na kotle (u mnie wystarczy 2) lub zmniejszenie mocy (parametr 1A). Możliwe, że musisz zwiększyć histerezę , twój regulator pogodowy ma zapewne taki parametr. Ustawianie histerezy na kotle w przypadku regulatora pogodowego nie ma znaczenia ponieważ regulator przejmuje to ustawienie. Edytowane 23 Listopada 2011 przez tmic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odyseuszek 23.11.2011 22:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Listopada 2011 Histerezy na sterowniku pogodowym nie da się ustawić, sam sterownik ją dobiera. Obecnie eksperymentuję, czy czasem parametr "akumulacja cieplna budynku" nie ma wpływu właśnie na histerezę.Co do pracy pompy to sprawdzałem eksperymentalnie przestawiając właśnie temperaturę graniczną mrozu i pompa reagowała jak należy, jeśli nie masz pogodówki to możliwe, że u ciebie działa to inaczej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
teco 24.11.2011 04:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Listopada 2011 Ok.kumam ale z moim piecem chyba jest coś nie tak , odłączyłem czujnik zewnętrzny i myślałem że będzie git ale dalej coś nie tak bo teraz włącza się dalej na kilka sekund i wyłącza a powinien grzać bo temperatura wewnątrz jest nie osiągnięta, temperaturę mam ustawioną na 35 stopni gdy mu zwiększe jest chyba ok ale ja bym jednak chciał puszczać w podłogę ta że 30 stopni i non stop .a może samo odłączenie czujnika nie wystarczy, może trzeba zmienić jakieś nastawy a może piec jest za duży i nie da mu się aż tak nisko zejść z temperaturą do 30stopni Nie masz czasem przydławionego przepływu na rozdzielaczach podłogówki? Ja u siebie rozkręciłem wszystko na maksa, i się poprawiło! Ale nie wiem czy to jedyna przyczyna. Ograniczyłem też max moc kotła do 10kW i przestawiłem tryb nagrzewania z 'normalnie' na 'oszczędnie'. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dakos 24.11.2011 10:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Listopada 2011 Mam pytanie zbliża się rok użytkowania kociołka junkers ; 1 . Czy wzywaliście serwis na przegląd gwarancyjny. 2. Ile kosztuje taki przegląd . 3 . Czy można samemu go w miarę serwisować.: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
danielw 24.11.2011 10:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Listopada 2011 Mam pytanie zbliża się rok użytkowania kociołka junkers ; 1 . Czy wzywaliście serwis na przegląd gwarancyjny. 2. Ile kosztuje taki przegląd . 3 . Czy można samemu go w miarę serwisować.: Z tego co sie dowiadywałem przy pierwszym uruchomieniu kilka tyg temu, to kolejny przegląd przedłużający gwarancję do 3 lat, który ma być przeprowadzony nie poźniej niz po 2 latach kosztuje 160 zł + dojazd ( u mnie złotówka od kilometra). Myśle że trudno samemu w pełni serwisować chociażby z uwagi na sprawdzenie składu chemicznego spalin (specjalne mierniki do tego potrzebne) ale część rzeczy gdyby się przyjrzeć co robi serwisant na przeglądzie można by samemu wykonać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
danielw 24.11.2011 11:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Listopada 2011 Jeszcze raz robiłem pomiar i wyszło 6W. Nie widzę żadnych powodów żeby piec pobierał 70W. Masz racje, kocioł w spoczynku pobiera 6W, nie będę wchodził w szczegóły, napisze tylko ze moj miernik w pewnych okolicznosciach nie wskazuje poprawnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarett 24.11.2011 14:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Listopada 2011 Mam już zamontowanego cerapura (jest piękny ) ale w związku z pewnymi komplikacjami formalnymi okazało się, że gaz mogę mieć dopiero w lutym... A ekipy zamówione, pracować nie chcą lub nie mogą w takiej temperaturze, co rozwala mi harmonogram, jakieś aneksy do banku muszę pisać itp... i wpadłem na pomysł... Czy naszego cerapura da się nakarmić zwykłym gazem z butli? Z czym sie do wiąże? coś trzeba dokupić? przerobić? Jak to może wypadać kosztowo zakładając, że nie chcę grzać wody a w domu utrzymać góra 15-16 stopni (nikt nie będzie mieszkał). Chcę tak przebiedować te 2-3 miesiące do podłączenia właściwego gazu. Dam radę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
markam79 24.11.2011 15:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Listopada 2011 Słuchajcie jak mam znależć te parampetry 1.A co to jest? Może ktoś odpowiedzieć będę wdzieczny. Piszecie o róznych parametrach 1.A,3.c itd. wyjaśni ktoś? I na ile macie ustawione pokrętło na piecu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
salik 24.11.2011 15:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Listopada 2011 jarett - można z butli propanowej. Potrzebujesz zestaw przezbrojeniowy na propan (w katalogu znajdziesz jego symbol). Natomiast są 2 problemy z podpięciem propanu. 1. Nikt nie zrobi Ci tego oficjalnie. Na 99% Twoja kotłownia nie spełnia wymogów podpięcia propanu (propan jest cięższy od powietrza, więc w związku z tym kotłownia powinna mieć kratkę wentylacyjną wyciągową przy podłodze) Nie możesz też mieć np. kratki ściekowej w kotłowni, aby w razie rozszczelnienia instalacji propan nie poleciał do kanalizacji 2. Koszty Nawet przy takim grzaniu jak zakładasz (nie planujesz wygrzewać wylewek) będzie Ci schodziła mniej więcej butla co 2-3 dni (w najlepszym wypadku) Wychodzi to ogólnie kilka razy drożej niż grzanie gazem ziemnym Przy okazji - o ile pamiętam masz podłogówkę. Masz w instalacji wodę? Jeśli tak, to lepiej zacznij grzać (jakkolwiek), bo przy mrozach i wodzie w instalacji CO może Ci rozwalić rurki (acz fakt że do tego są potrzebne spore mrozy). Albo po prostu spuść wodę z instalacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odyseuszek 24.11.2011 16:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Listopada 2011 markam79 - jeśli masz pogodówkę to pokrętło jest ozdobnikiem, jeśli nie masz to nastawiasz na tyle ile potrzeba w zależności od temp. zewnętrznej, przy obecnych jeśli masz podłogówkę to pewnie na 1 jest aż nadto, jeśli grzejniki to odpowiednio wyżej. każdy dom jest inny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarett 24.11.2011 16:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Listopada 2011 Natomiast są 2 problemy z podpięciem propanu. 1. Nikt nie zrobi Ci tego oficjalnie. Na 99% Twoja kotłownia nie spełnia wymogów podpięcia propanu (propan jest cięższy od powietrza, więc w związku z tym kotłownia powinna mieć kratkę wentylacyjną wyciągową przy podłodze) Nie możesz też mieć np. kratki ściekowej w kotłowni, aby w razie rozszczelnienia instalacji propan nie poleciał do kanalizacji Kratki kanalizacyjnej nie mam. Mam tylko zwykłą kratkę wentylacyjną w suficie. Wyciąć na ten czas otwór przy podłodze to nie będzie w razie czego żaden problem (solbet + styropian na razie bez tynku). Ale zapewne nie będzie ona 'wyciągowa'. 2. Koszty Nawet przy takim grzaniu jak zakładasz (nie planujesz wygrzewać wylewek) będzie Ci schodziła mniej więcej butla co 2-3 dni (w najlepszym wypadku) Wychodzi to ogólnie kilka razy drożej niż grzanie gazem ziemnym Nie kojarzę ile aktualnie kosztuje propan, ale w takim układzie w 500zł/mc bym sie chyba zamknął, co? 500 zł kosztuje aneks w banku o zmianę terminu wypłaty ostatniej transzy. Kolejne 500zł za zmianę terminu oddania domu... to sie i tak może opłacić... Przy okazji - o ile pamiętam masz podłogówkę Masz w instalacji wodę? Jeśli tak, to lepiej zacznij grzać (jakkolwiek), bo przy mrozach i wodzie w instalacji CO może Ci rozwalić rurki (acz fakt że do tego są potrzebne spore mrozy). Albo po prostu spuść wodę z instalacji. Jakkolwiek grzać? a jak inaczej mogę zagrzać ? Czasem ekipy napalą w kominku ale nie codziennie są. Mam mały piecyk gazowy na butlę, ale to też znikome ciepło. A poza tym nie mam jeszcze wody w instalacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mariuszwa 24.11.2011 16:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Listopada 2011 Może ktoś odpowiedzieć będę wdzieczny. Piszecie o róznych parametrach 1.A,3.c itd. wyjaśni ktoś? I na ile macie ustawione pokrętło na piecu?Są to parametry menu kotła dostępne po wciśnięciu przycisku serwisowego. W dokumentacji kotła dokładnie opisane. Jeśli chodzi o pokrętło to jeśli masz pogodówke to powinno być ustawione wyżej niz "max. temp. zasil."wpisana w pogodówce, może być nawet ustawione na maxa bo i tak pogodówka przejmuje kontrole nad temp.wody. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.