teco 24.11.2011 21:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Listopada 2011 Są to parametry menu kotła dostępne po wciśnięciu przycisku serwisowego. W dokumentacji kotła dokładnie opisane. Jeśli chodzi o pokrętło to jeśli masz pogodówke to powinno być ustawione wyżej niz "max. temp. zasil."wpisana w pogodówce, może być nawet ustawione na maxa bo i tak pogodówka przejmuje kontrole nad temp.wody. Jak na maxa? Wtedy w razie awarii FW100 poleci w podłogę 80 stopni... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
markam79 25.11.2011 07:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2011 markam79 - jeśli masz pogodówkę to pokrętło jest ozdobnikiem, jeśli nie masz to nastawiasz na tyle ile potrzeba w zależności od temp. zewnętrznej, przy obecnych jeśli masz podłogówkę to pewnie na 1 jest aż nadto, jeśli grzejniki to odpowiednio wyżej. każdy dom jest inny Dzięki panowie. Mam i kalafiory i podłogówkę. A pokrętło mam ustawione na 4. Oto moje ustawienia, co o tym myślicie? Oczekuję temperatury w pomieszczeniu grzanie 21.0C a oszczędzanie 17,5C. Proszę o opinie gdyż zeszły rok był masakryczny wedle kosztów za gaz. Grzejniki: pkt pocz. - 29 pkt końcowy - 49 max. temp zasilania - 80 C wpływ pom - 30% wpływ skuteczny przy - grzanie- pzamar- oszczedzanie ogrzewanie wył do niższego - tak ogrzewanie wyl prz - 15C temp graniczna mrozu - 3 C Obieg 2 - podłogówka: Temp proj. - 45 C temp Max zasilania - 55C wpływ pomieszczenia - 30% wpływ skuteczny przy - grzanie- pzamar- oszczedzanie ogrzewanie wył do niższego - tak czas pracy zaworu mieszajacego - 190 s Min temp. zewn. - -20C akumulacja budynku - 70 Doadam, że od rozruchu pieca nie wzywałem serwisanta czy należałoby go wezwać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
romano78 25.11.2011 07:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2011 Nie masz czasem przydławionego przepływu na rozdzielaczach podłogówki? Ja u siebie rozkręciłem wszystko na maksa, i się poprawiło! Ale nie wiem czy to jedyna przyczyna. Ograniczyłem też max moc kotła do 10kW i przestawiłem tryb nagrzewania z 'normalnie' na 'oszczędnie'. W końcu znałazłem żródło swoich problemów powodem jest jednak zbyt duża moc kotła, na fm 100 jest zakres temperatur od 30 wczoraj zaglądnąłem do ksiązki od pieca i wychodzi na to że piec nie może puszczać mniej jak 35 stopni trochę jestem zawiedziony bo trzydziestoma stopniami można by śmiało grzać nawet przy mrozach. A druga sprawa to że sterownik przekłamuje prawie o 1 stopień da się coś z tymi dwoma rzeczami zrobić sterownik to pewnie można przekalibrować a jeśli chodzi o temperature wody to może można by zmniejszyć ją redukcją ciśnienia gazu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mariuszwa 25.11.2011 08:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2011 Jak na maxa? Wtedy w razie awarii FW100 poleci w podłogę 80 stopni...Przypuszczam, że jeśli FW100 ulegnie awarii to praca kotła zostanie zablokowana właśnie chociażby ze względów bezpieczeństwa. Tak właśnie są projektowane sterowniki. Natomiast ja napisałem "powinno być ustawione wyżej niz "max. temp. zasil."wpisana w pogodówce, może być nawet ustawione na maxa" czyli sugerowałem aby wpisać więcej niż max. temp. zasil. na FW100. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mariuszwa 25.11.2011 08:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2011 W końcu znałazłem żródło swoich problemów powodem jest jednak zbyt duża moc kotła, na fm 100 jest zakres temperatur od 30 wczoraj zaglądnąłem do ksiązki od pieca i wychodzi na to że piec nie może puszczać mniej jak 35 stopni trochę jestem zawiedziony bo trzydziestoma stopniami można by śmiało grzać nawet przy mrozach. A druga sprawa to że sterownik przekłamuje prawie o 1 stopień da się coś z tymi dwoma rzeczami zrobić sterownik to pewnie można przekalibrować a jeśli chodzi o temperature wody to może można by zmniejszyć ją redukcją ciśnienia gazu ?Na FW100 możesz tak ustawić krzywą aby temp.zasilania miała dowolną temp. zasilania nawet 20st. Natomiast moc możesz zmniejszyć w menu kotła pisałem ci jak to zrobić dwa razy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
teco 25.11.2011 08:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2011 Przypuszczam, że jeśli FW100 ulegnie awarii to praca kotła zostanie zablokowana właśnie chociażby ze względów bezpieczeństwa. Tak właśnie są projektowane sterowniki. Natomiast ja napisałem "powinno być ustawione wyżej niz "max. temp. zasil."wpisana w pogodówce, może być nawet ustawione na maxa" czyli sugerowałem aby wpisać więcej niż max. temp. zasil. na FW100. Podziwiam Twoją wiarę w przewidywalność techniki oraz w wiedżę inżynierów ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mariuszwa 25.11.2011 09:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2011 Dzięki panowie. Mam i kalafiory i podłogówkę. A pokrętło mam ustawione na 4. Oto moje ustawienia, co o tym myślicie? Oczekuję temperatury w pomieszczeniu grzanie 21.0C a oszczędzanie 17,5C. Proszę o opinie gdyż zeszły rok był masakryczny wedle kosztów za gaz. Grzejniki: pkt pocz. - 29 pkt końcowy - 49 max. temp zasilania - 80 C wpływ pom - 30% wpływ skuteczny przy - grzanie- pzamar- oszczedzanie ogrzewanie wył do niższego - tak ogrzewanie wyl prz - 15C temp graniczna mrozu - 3 C Obieg 2 - podłogówka: Temp proj. - 45 C temp Max zasilania - 55C wpływ pomieszczenia - 30% wpływ skuteczny przy - grzanie- pzamar- oszczedzanie ogrzewanie wył do niższego - tak czas pracy zaworu mieszajacego - 190 s Min temp. zewn. - -20C akumulacja budynku - 70 Doadam, że od rozruchu pieca nie wzywałem serwisanta czy należałoby go wezwać?Jeśli masz osiągniętą temp. w pomieszczeniu to znaczy że pogodówkę ustawiłeś dobrze. Jaz mieniłbym dwa parametry max temp. zasil. dla grzejników ustaw 58st , gdyż pokrętło na piecu masz na 4 czyli 60st. Parametr temp graniczna mrozu ustaw -5 bo poniżej tem. zewn. z tego parametru pompa chodzi ciągle. Przegląd powinieneś zrobić przed upływem 2 lat i wedy przedłużają ci gwarancje o rok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mariuszwa 25.11.2011 09:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2011 Podziwiam Twoją wiarę w przewidywalność techniki oraz w wiedżę inżynierów ) Ja napisałem "powinno być ustawione wyżej niz "max. temp. zasil."wpisana w pogodówce, może być nawet ustawione na maxa" , a słowo nawet robi dużą różnice. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
romano78 25.11.2011 20:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2011 (edytowane) Na FW100 możesz tak ustawić krzywą aby temp.zasilania miała dowolną temp. zasilania nawet 20st. Natomiast moc możesz zmniejszyć w menu kotła pisałem ci jak to zrobić dwa razy. Piec mam juz opanowany do perfekcji ksiązka już mi nie jest potrzebna ,moc zmniejszyłem już dawno jest na poziomie 43 Wczoraj dałem histereże na 3 a blokadę taktowania na 1min. dzięki temu wyczaiłem co jest nie tak przestawiałem temp.od 30 stopni w górę po jednym stopniu i latałem po schodach od pieca do sterownika aż wkońcu załapał przy 35 stopniach. Obecnie wszystkie nastawy tak jak radziłeś prucz histerezy którą nastawiam idywidualnie zależnie od temp.zasilania. Jadę na razie przy odłączonym czujniku zewnętrznym pogrzeję tak z tydzień i zobaczę jakie jest zuzycie gazu piec jest ustawiony na grzanie całodobowe ale grzeje tylko w nocy w dzień się prawie wcale nie załącza dwie noce temu poszło ponad 6 kubików gazy temperatura zasilająca była ponad 45stopni zeszłej poszło jakies 2,5 temperatura była ustawiona na min.czyli 35 stopni ale szło chyba jakieś 33 stopnie ale to chyba bardziej zasługa temperatur zewnętrznych były dosyc różne Mariusz wiem że można puścić mniej z pogodówka , tylko nie można na fm100 wpisać temp.zasilającej mniej jak 35 stopni bo piec gupieje wcześniej gdy grzałem z pogodówką nie mogłem zadac chyba mniej jak 45 stopni wiec serwisant kazał przestawić na ogrzewanie grzejnikowe i tak szło w podłogę chyba ponad 50stopni a to była kwestja tej krzywej grzewczej o której narazie jeszcze nie mam zielonego pojęcia ,ale wszystko stopniowo.Pozdrawiam Edytowane 25 Listopada 2011 przez romano78 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mariuszwa 25.11.2011 20:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2011 Piec mam juz opanowany do perfekcji ksiązka już mi nie jest potrzebna ,moc zmniejszyłem już dawno jest na poziomie 43 Wczoraj dałem histereże na 3 a blokadę taktowania na 1min. dzięki temu wyczaiłem co jest nie tak przestawiałem temp.od 30 stopni w górę po jednym stopniu i latałem po schodach od pieca do sterownika aż wkońcu załapał przy 35 stopniach. Obecnie wszystkie nastawy tak jak radziłeś prucz histerezy którą nastawiam idywidualnie zależnie od temp.zasilania. Jadę na razie przy odłączonym czujniku zewnętrznym pogrzeję tak z tydzień i zobaczę jakie jest zuzycie gazu piec jest ustawiony na grzanie całodobowe ale grzeje tylko w nocy w dzień się prawie wcale nie załącza dwie noce temu poszło ponad 6 kubików gazy temperatura zasilająca była ponad 45stopni zeszłej poszło jakies 2,5 temperatura była ustawiona na min.czyli 35 stopni ale szło chyba jakieś 33 stopnie ale to chyba bardziej zasługa temperatur zewnętrznych były dosyc różne Mariusz wiem że można puścić mniej z pogodówka , tylko nie można na fm100 wpisać temp.zasilającej mniej jak 35 stopni bo piec gupieje wcześniej gdy grzałem z pogodówką nie mogłem zadac chyba mniej jak 45 stopni wiec serwisant kazał przestawić na ogrzewanie grzejnikowe i tak szło w podłogę chyba ponad 50stopni a to była kwestja tej krzywej grzewczej o której narazie jeszcze nie mam zielonego pojęcia ,ale wszystko stopniowo.PozdrawiamPogodówka z odłączonym czujnikiem temp. to niewiem czy dobry pomysł, Histereza 3 st to trochę za mało, na pogodówce możesz zadać dowolną temperaturę, jeśli masz charakterystykę grzejnikową to temp. projektową wpisz 40 st. Wtedy temp.zasilania będzie od 25st do 40st (25st przy temp. zewn 20, 40stprzy temp. zewn -15st). Oczywiście temp. można ustawić inaczej. Wcześniej podłącz czujnik temp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zibibyk 25.11.2011 20:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2011 Jako że jestem już prawie pewien, że to będzie kocioł który chcę zamontować to mam kluczowe pytanie:Czy stosując sterownik FW 100 i IMP1 będę miał sterowanie poszczególnych obiegów?FW100 - grzejniki, CWU i cyrkulacjaIMP1 -pompa podłogówki i mieszacCzy dobrze myślę? nie chce dodatkowej pompy na obieg grzejnikowy i stosować sprzęgła, ze3 względu na dodatkowe koszty. Drugi wariant to sprzęgło IMP2 pompa podłogówki i pompa grzejników o FW200 CWU i cyrkulacja - tak to rozumiem, chyba że się mylę proszę o informację bo chciałbym być pewien podjętej decyzji. Jeszcze jedno czy możecie mi udostępnić instrukcję FW100 i IMP1? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
romano78 25.11.2011 20:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2011 Histereze ustawiłem na 3 tylko po to aby długo nie czekać co się dzieje z piecem gdy jechałem stopniowo w góre z temp.zasilania w sumie można było zadać więcejbo w ciągu minuty zpadła o więcej gdyby było na piętnaście to musiałbym czekac 15 minut na reakcję pieca ale to były tylko testy teraz jest na 15 spowrotem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
justkaaa 26.11.2011 10:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2011 Nie wiem jak jest u was ale w moim kociołku sa chyba jakies problemy z modulowaniem moca. W ubiegłym roku tez to zauwazyłam, że kociołek grzeje wode zasilająca do zbyt wysokiej temperatury względem tego co zakłada jego automatyka, tzn na FW jest informacja, że np. "żądana temp zasilania to 33st" a "aktualna temp zasilania to 36 st" i ciągle rosnie az do momentu gdy kociołek stwierdzi, że produkuje za duzo mocy i się wyłącza. jedynym skuteczym sposobem regulowania żądanej mocy i temp zasilania to ograniczenie mocy maks na kotle (aktualnie mam ustawione na 45%). Bo np. jakby ustawic moc kotła na minimum jakie pozwala kocioł, czyli ok 3,5 kW (33% mocy maks) to wtedy potrafi, a raczej nie jest w stanie podgrzac wody w CO do temp wyzszej jak ok 25-27st, to dlaczego nie potrafi wymodułować mocy do tych 3,5kW gdy moc max ma np. na 10kW? Od razu dodam swoje 5 groszy do tematu, że kociołek nie może zasilać z temp mniejszą niż 35st. U mnie może, a przynajmniej sam sobie ustala żądane temepartury zasilania poniżej 35 a nawet poniżej 30st. Swoja droga byłoby głupio gdyby kociolek kondensacyjny, zwłaszcza współpracując z podłogówką, nie mógł zasilac z temp mneijsza niz 35st bo z tego co się orientuje maks temp zasilania do podłogówki może być 45st ale to jest przy -20st na dworze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mariuszwa 26.11.2011 12:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2011 Nie wiem jak jest u was ale w moim kociołku sa chyba jakies problemy z modulowaniem moca. W ubiegłym roku tez to zauwazyłam, że kociołek grzeje wode zasilająca do zbyt wysokiej temperatury względem tego co zakłada jego automatyka, tzn na FW jest informacja, że np. "żądana temp zasilania to 33st" a "aktualna temp zasilania to 36 st" i ciągle rosnie az do momentu gdy kociołek stwierdzi, że produkuje za duzo mocy i się wyłącza. jedynym skuteczym sposobem regulowania żądanej mocy i temp zasilania to ograniczenie mocy maks na kotle (aktualnie mam ustawione na 45%). Bo np. jakby ustawic moc kotła na minimum jakie pozwala kocioł, czyli ok 3,5 kW (33% mocy maks) to wtedy potrafi, a raczej nie jest w stanie podgrzac wody w CO do temp wyzszej jak ok 25-27st, to dlaczego nie potrafi wymodułować mocy do tych 3,5kW gdy moc max ma np. na 10kW? Od razu dodam swoje 5 groszy do tematu, że kociołek nie może zasilać z temp mniejszą niż 35st. U mnie może, a przynajmniej sam sobie ustala żądane temepartury zasilania poniżej 35 a nawet poniżej 30st. Swoja droga byłoby głupio gdyby kociolek kondensacyjny, zwłaszcza współpracując z podłogówką, nie mógł zasilac z temp mneijsza niz 35st bo z tego co się orientuje maks temp zasilania do podłogówki może być 45st ale to jest przy -20st na dworze.Jeśli w menu kotła parametr 3.A masz ustawiony 1 to będzie przegrzewać ponieważ 1 oznacza załączoną automatyczną blokadę taktowania i jak zaobserwoawłem u mnie również przegrzewał o 2-3 st. Można wpisać w tym parametrze 0 czyli wyłączyć tą funkcje i wtedy kocioł wyłącza się dokładnie z temperaturą wyliczoną przez pogodówkę. Jeśli wyłączysz autom. blokadę taktow w param. 3.A, możesz czas przerwy ustawić w 3.b, oraz histereze w 3.c jak tak właśnie zrobiłem. Co do temp.zasilania potwierdzam można ustawić dowolną oczywiście trzeba odpowiednio ustawić krzywą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zibibyk 26.11.2011 15:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2011 Jako że jestem już prawie pewien, że to będzie kocioł który chcę zamontować to mam kluczowe pytanie: Czy stosując sterownik FW 100 i IMP1 będę miał sterowanie poszczególnych obiegów? FW100 - grzejniki, CWU i cyrkulacja IMP1 -pompa podłogówki i mieszac Czy dobrze myślę? nie chce dodatkowej pompy na obieg grzejnikowy i stosować sprzęgła, ze3 względu na dodatkowe koszty. Drugi wariant to sprzęgło IMP2 pompa podłogówki i pompa grzejników o FW200 CWU i cyrkulacja - tak to rozumiem, chyba że się mylę proszę o informację bo chciałbym być pewien podjętej decyzji. Jeszcze jedno czy możecie mi udostępnić instrukcję FW100 i IMP1? Pomożecie??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
danielw 27.11.2011 21:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2011 Witam Robie rózne próby z ustawieniami mojego smarta.W tej chwili mam:1A=40 czyli moc zredukowana na 40%3A=0 Automatyczna blokada taktowania wyłączona3B=15 czas taktowania na 15 min3C=10, histereza 10 st.9A=1, czas wybiegu pompy ustawiony na 1 min.Krzywa grzewcza wg funkcji ogrzewanie podłogoweT.projektowa 40stT.graniczna mrozu -5stT.min zewnętrzna -20stT.ogrzewanie 10stT.wewnętrzna aktualnie 9stT.zewnetrzna ~2stFW100 wmontowane w kotleI tak, przerwa pracy pompy zmierzyłem na ~6 min ( nie podoba mi sie to, wolalbym zeby czas przerwy był dłuższy)czas pracy pompy ~2 min.czas pracy palnika ~20 sek (tu jest największy problem) grzeje wode od 9 st do 19 i sie wyłącza.czas przerwy pracy palnika nieznany ale jest to conajmniej kilkanascie minut. Co można zrobic zeby wydłużyc czas pracy palnika i czas przerwy pompy?W tej chwili interesuje mnie żeby utrzymac temperature w domu w granicach 10 st. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odyseuszek 27.11.2011 22:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2011 Zredukuj moc do minimum (33%) i przełącz pompę na wyższy bieg i rozkręć rotametry jeżeli masz podłogówkę, chociaż jak chcesz tylko 10 oC to i tak niewiele to chyba pomoże przy obecnych temperaturach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
romano78 28.11.2011 07:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Listopada 2011 Danielw a jaką masz ustawioną temp zasilania na fm100 bo jeśli masz za niską to tak się będzie działo.z tym palnikiem mam ten sam problem dzisiaj spróbuję jeszcze dać pompke na 3 bieg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
justkaaa 28.11.2011 08:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Listopada 2011 Jako że jestem już prawie pewien, że to będzie kocioł który chcę zamontować to mam kluczowe pytanie: Czy stosując sterownik FW 100 i IMP1 będę miał sterowanie poszczególnych obiegów? FW100 - grzejniki, CWU i cyrkulacja IMP1 -pompa podłogówki i mieszac Czy dobrze myślę? nie chce dodatkowej pompy na obieg grzejnikowy i stosować sprzęgła, ze3 względu na dodatkowe koszty. Drugi wariant to sprzęgło IMP2 pompa podłogówki i pompa grzejników o FW200 CWU i cyrkulacja - tak to rozumiem, chyba że się mylę proszę o informację bo chciałbym być pewien podjętej decyzji. Jeszcze jedno czy możecie mi udostępnić instrukcję FW100 i IMP1? Ja Ci powiem tyle, że mi w Junkersie doradzili (choc nie wiem czy słusznie), że skoro mam podłogówke i grzejniki to musze mieć FW200 i IPM2 i taki system mam. Z tego co wiem sprzęgła nie mam. Z tego co widze u innych uzytkowników Smarta to większośc ma CO dzielone na podłogówke i grzejniki i ich system opiera się na FW100 i zapewne IPM1 i jakos działa, więc tak myśle, że to co ja zrobiłam to była nadgorliwość i dodatkowe nabicie kasy Junkersowi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
justkaaa 28.11.2011 08:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Listopada 2011 Czy ktos wie dlaczego mój kociołek ma problemy z modulacja, czyli z obniżeniem swojej aktualnej mocy grzewczej mimo, że sam sobie tak "nakazuje" bo podaje inormacje, że żądana temp zasilania to np. 30st a zasila np. 33 a to oznacza, że nie zszedł do swojej mocy minimalnej (ok 3,7kW)? Obecnie dla na parterze (ok 90m2)-po 3 dniach takiego grzania osiągnał temp zasilania 32 st. To jak włacze obieg grzejników na poddaszu (8 grzejników +ok 7m2 podłogówki) ta temp zasilania spadnie pewnie do ok 25 st bo zapewne do wyższej temp nie podgrzeje takiej ilości "odbiorników ciepła" bo nie będzie w stanie przy tej mocy, a to świadczy, że jego minimalna moc nie jest za duża dla mojego domu, tylko mój kociolek ma kłopoty z modulacja czyli obniżaniem mocy.Jak temu zaradzić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.