Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Kocioł Junkers Cerapur Smart ZSB 14-3C w praktyce


lukasz_p

Recommended Posts

Są to parametry menu kotła dostępne po wciśnięciu przycisku serwisowego. W dokumentacji kotła dokładnie opisane. Jeśli chodzi o pokrętło to jeśli masz pogodówke to powinno być ustawione wyżej niz "max. temp. zasil."wpisana w pogodówce, może być nawet ustawione na maxa bo i tak pogodówka przejmuje kontrole nad temp.wody.

 

Jak na maxa? Wtedy w razie awarii FW100 poleci w podłogę 80 stopni...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3,8k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

markam79 - jeśli masz pogodówkę to pokrętło jest ozdobnikiem, jeśli nie masz to nastawiasz na tyle ile potrzeba w zależności od temp. zewnętrznej, przy obecnych jeśli masz podłogówkę to pewnie na 1 jest aż nadto, jeśli grzejniki to odpowiednio wyżej. każdy dom jest inny

 

Dzięki panowie. Mam i kalafiory i podłogówkę. A pokrętło mam ustawione na 4. Oto moje ustawienia, co o tym myślicie?

Oczekuję temperatury w pomieszczeniu grzanie 21.0C a oszczędzanie 17,5C.

Proszę o opinie gdyż zeszły rok był masakryczny wedle kosztów za gaz.

Grzejniki:

 

pkt pocz. - 29

pkt końcowy - 49

max. temp zasilania - 80 C

wpływ pom - 30%

wpływ skuteczny przy - grzanie- pzamar- oszczedzanie

ogrzewanie wył do niższego - tak

ogrzewanie wyl prz - 15C

temp graniczna mrozu - 3 C

 

Obieg 2 - podłogówka:

 

Temp proj. - 45 C

temp Max zasilania - 55C

wpływ pomieszczenia - 30%

wpływ skuteczny przy - grzanie- pzamar- oszczedzanie

ogrzewanie wył do niższego - tak

czas pracy zaworu mieszajacego - 190 s

 

Min temp. zewn. - -20C

akumulacja budynku - 70

 

Doadam, że od rozruchu pieca nie wzywałem serwisanta czy należałoby go wezwać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie masz czasem przydławionego przepływu na rozdzielaczach podłogówki? Ja u siebie rozkręciłem wszystko na maksa, i się poprawiło! Ale nie wiem czy to jedyna przyczyna. Ograniczyłem też max moc kotła do 10kW i przestawiłem tryb nagrzewania z 'normalnie' na 'oszczędnie'.

 

W końcu znałazłem żródło swoich problemów powodem jest jednak zbyt duża moc kotła, na fm 100 jest zakres temperatur od 30 wczoraj zaglądnąłem do ksiązki od pieca i wychodzi na to że piec nie może puszczać mniej jak 35 stopni trochę jestem zawiedziony bo trzydziestoma stopniami można by śmiało grzać nawet przy mrozach.

A druga sprawa to że sterownik przekłamuje prawie o 1 stopień da się coś z tymi dwoma rzeczami zrobić sterownik to pewnie można przekalibrować a jeśli chodzi o temperature wody to może można by zmniejszyć ją redukcją ciśnienia gazu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na maxa? Wtedy w razie awarii FW100 poleci w podłogę 80 stopni...
Przypuszczam, że jeśli FW100 ulegnie awarii to praca kotła zostanie zablokowana właśnie chociażby ze względów bezpieczeństwa. Tak właśnie są projektowane sterowniki. Natomiast ja napisałem "powinno być ustawione wyżej niz "max. temp. zasil."wpisana w pogodówce, może być nawet ustawione na maxa" czyli sugerowałem aby wpisać więcej niż max. temp. zasil. na FW100.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W końcu znałazłem żródło swoich problemów powodem jest jednak zbyt duża moc kotła, na fm 100 jest zakres temperatur od 30 wczoraj zaglądnąłem do ksiązki od pieca i wychodzi na to że piec nie może puszczać mniej jak 35 stopni trochę jestem zawiedziony bo trzydziestoma stopniami można by śmiało grzać nawet przy mrozach.

A druga sprawa to że sterownik przekłamuje prawie o 1 stopień da się coś z tymi dwoma rzeczami zrobić sterownik to pewnie można przekalibrować a jeśli chodzi o temperature wody to może można by zmniejszyć ją redukcją ciśnienia gazu ?

Na FW100 możesz tak ustawić krzywą aby temp.zasilania miała dowolną temp. zasilania nawet 20st. Natomiast moc możesz zmniejszyć w menu kotła pisałem ci jak to zrobić dwa razy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypuszczam, że jeśli FW100 ulegnie awarii to praca kotła zostanie zablokowana właśnie chociażby ze względów bezpieczeństwa. Tak właśnie są projektowane sterowniki. Natomiast ja napisałem "powinno być ustawione wyżej niz "max. temp. zasil."wpisana w pogodówce, może być nawet ustawione na maxa" czyli sugerowałem aby wpisać więcej niż max. temp. zasil. na FW100.

 

Podziwiam Twoją wiarę w przewidywalność techniki oraz w wiedżę inżynierów :))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki panowie. Mam i kalafiory i podłogówkę. A pokrętło mam ustawione na 4. Oto moje ustawienia, co o tym myślicie?

Oczekuję temperatury w pomieszczeniu grzanie 21.0C a oszczędzanie 17,5C.

Proszę o opinie gdyż zeszły rok był masakryczny wedle kosztów za gaz.

Grzejniki:

 

pkt pocz. - 29

pkt końcowy - 49

max. temp zasilania - 80 C

wpływ pom - 30%

wpływ skuteczny przy - grzanie- pzamar- oszczedzanie

ogrzewanie wył do niższego - tak

ogrzewanie wyl prz - 15C

temp graniczna mrozu - 3 C

 

Obieg 2 - podłogówka:

 

Temp proj. - 45 C

temp Max zasilania - 55C

wpływ pomieszczenia - 30%

wpływ skuteczny przy - grzanie- pzamar- oszczedzanie

ogrzewanie wył do niższego - tak

czas pracy zaworu mieszajacego - 190 s

 

Min temp. zewn. - -20C

akumulacja budynku - 70

 

Doadam, że od rozruchu pieca nie wzywałem serwisanta czy należałoby go wezwać?

Jeśli masz osiągniętą temp. w pomieszczeniu to znaczy że pogodówkę ustawiłeś dobrze. Jaz mieniłbym dwa parametry max temp. zasil. dla grzejników ustaw 58st , gdyż pokrętło na piecu masz na 4 czyli 60st. Parametr temp graniczna mrozu ustaw -5 bo poniżej tem. zewn. z tego parametru pompa chodzi ciągle. Przegląd powinieneś zrobić przed upływem 2 lat i wedy przedłużają ci gwarancje o rok.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na FW100 możesz tak ustawić krzywą aby temp.zasilania miała dowolną temp. zasilania nawet 20st. Natomiast moc możesz zmniejszyć w menu kotła pisałem ci jak to zrobić dwa razy.

Piec mam juz opanowany do perfekcji ksiązka już mi nie jest potrzebna ,moc zmniejszyłem już dawno jest na poziomie 43

 

Wczoraj dałem histereże na 3 a blokadę taktowania na 1min. dzięki temu wyczaiłem co jest nie tak przestawiałem temp.od 30 stopni w górę po jednym stopniu i latałem po schodach od pieca do sterownika aż wkońcu załapał przy 35 stopniach. Obecnie wszystkie nastawy tak jak radziłeś prucz histerezy którą nastawiam idywidualnie zależnie od temp.zasilania.

 

Jadę na razie przy odłączonym czujniku zewnętrznym pogrzeję tak z tydzień i zobaczę jakie jest zuzycie gazu piec jest ustawiony na grzanie całodobowe ale grzeje tylko w nocy w dzień się prawie wcale nie załącza dwie noce temu poszło ponad 6 kubików gazy temperatura zasilająca była ponad 45stopni zeszłej poszło jakies 2,5 temperatura była ustawiona na min.czyli 35 stopni ale szło chyba jakieś 33 stopnie ale to chyba bardziej zasługa temperatur zewnętrznych były dosyc różne

Mariusz wiem że można puścić mniej z pogodówka , tylko nie można na fm100 wpisać temp.zasilającej mniej jak 35 stopni bo piec gupieje wcześniej gdy grzałem z pogodówką nie mogłem zadac chyba mniej jak 45 stopni wiec serwisant kazał przestawić na ogrzewanie grzejnikowe i tak szło w podłogę chyba ponad 50stopni a to była kwestja tej krzywej grzewczej o której narazie jeszcze nie mam zielonego pojęcia ,ale wszystko stopniowo.Pozdrawiam

Edytowane przez romano78
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piec mam juz opanowany do perfekcji ksiązka już mi nie jest potrzebna ,moc zmniejszyłem już dawno jest na poziomie 43

 

Wczoraj dałem histereże na 3 a blokadę taktowania na 1min. dzięki temu wyczaiłem co jest nie tak przestawiałem temp.od 30 stopni w górę po jednym stopniu i latałem po schodach od pieca do sterownika aż wkońcu załapał przy 35 stopniach. Obecnie wszystkie nastawy tak jak radziłeś prucz histerezy którą nastawiam idywidualnie zależnie od temp.zasilania.

 

Jadę na razie przy odłączonym czujniku zewnętrznym pogrzeję tak z tydzień i zobaczę jakie jest zuzycie gazu piec jest ustawiony na grzanie całodobowe ale grzeje tylko w nocy w dzień się prawie wcale nie załącza dwie noce temu poszło ponad 6 kubików gazy temperatura zasilająca była ponad 45stopni zeszłej poszło jakies 2,5 temperatura była ustawiona na min.czyli 35 stopni ale szło chyba jakieś 33 stopnie ale to chyba bardziej zasługa temperatur zewnętrznych były dosyc różne

Mariusz wiem że można puścić mniej z pogodówka , tylko nie można na fm100 wpisać temp.zasilającej mniej jak 35 stopni bo piec gupieje wcześniej gdy grzałem z pogodówką nie mogłem zadac chyba mniej jak 45 stopni wiec serwisant kazał przestawić na ogrzewanie grzejnikowe i tak szło w podłogę chyba ponad 50stopni a to była kwestja tej krzywej grzewczej o której narazie jeszcze nie mam zielonego pojęcia ,ale wszystko stopniowo.Pozdrawiam

Pogodówka z odłączonym czujnikiem temp. to niewiem czy dobry pomysł, Histereza 3 st to trochę za mało, na pogodówce możesz zadać dowolną temperaturę, jeśli masz charakterystykę grzejnikową to temp. projektową wpisz 40 st. Wtedy temp.zasilania będzie od 25st do 40st (25st przy temp. zewn 20, 40stprzy temp. zewn -15st). Oczywiście temp. można ustawić inaczej. Wcześniej podłącz czujnik temp.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako że jestem już prawie pewien, że to będzie kocioł który chcę zamontować to mam kluczowe pytanie:

Czy stosując sterownik FW 100 i IMP1 będę miał sterowanie poszczególnych obiegów?

FW100 - grzejniki, CWU i cyrkulacja

IMP1 -pompa podłogówki i mieszac

Czy dobrze myślę? nie chce dodatkowej pompy na obieg grzejnikowy i stosować sprzęgła, ze3 względu na dodatkowe koszty.

 

Drugi wariant to sprzęgło IMP2 pompa podłogówki i pompa grzejników o FW200 CWU i cyrkulacja - tak to rozumiem, chyba że się mylę

 

proszę o informację bo chciałbym być pewien podjętej decyzji.

 

Jeszcze jedno czy możecie mi udostępnić instrukcję FW100 i IMP1?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Histereze ustawiłem na 3 tylko po to aby długo nie czekać co się dzieje z piecem gdy jechałem stopniowo w góre z temp.zasilania w sumie można było zadać więcej

bo w ciągu minuty zpadła o więcej gdyby było na piętnaście to musiałbym czekac 15 minut na reakcję pieca ale to były tylko testy teraz jest na 15 spowrotem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak jest u was ale w moim kociołku sa chyba jakies problemy z modulowaniem moca. W ubiegłym roku tez to zauwazyłam, że kociołek grzeje wode zasilająca do zbyt wysokiej temperatury względem tego co zakłada jego automatyka, tzn na FW jest informacja, że np. "żądana temp zasilania to 33st" a "aktualna temp zasilania to 36 st" i ciągle rosnie az do momentu gdy kociołek stwierdzi, że produkuje za duzo mocy i się wyłącza. jedynym skuteczym sposobem regulowania żądanej mocy i temp zasilania to ograniczenie mocy maks na kotle (aktualnie mam ustawione na 45%). Bo np. jakby ustawic moc kotła na minimum jakie pozwala kocioł, czyli ok 3,5 kW (33% mocy maks) to wtedy potrafi, a raczej nie jest w stanie podgrzac wody w CO do temp wyzszej jak ok 25-27st, to dlaczego nie potrafi wymodułować mocy do tych 3,5kW gdy moc max ma np. na 10kW?

 

Od razu dodam swoje 5 groszy do tematu, że kociołek nie może zasilać z temp mniejszą niż 35st. U mnie może, a przynajmniej sam sobie ustala żądane temepartury zasilania poniżej 35 a nawet poniżej 30st. Swoja droga byłoby głupio gdyby kociolek kondensacyjny, zwłaszcza współpracując z podłogówką, nie mógł zasilac z temp mneijsza niz 35st bo z tego co się orientuje maks temp zasilania do podłogówki może być 45st ale to jest przy -20st na dworze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak jest u was ale w moim kociołku sa chyba jakies problemy z modulowaniem moca. W ubiegłym roku tez to zauwazyłam, że kociołek grzeje wode zasilająca do zbyt wysokiej temperatury względem tego co zakłada jego automatyka, tzn na FW jest informacja, że np. "żądana temp zasilania to 33st" a "aktualna temp zasilania to 36 st" i ciągle rosnie az do momentu gdy kociołek stwierdzi, że produkuje za duzo mocy i się wyłącza. jedynym skuteczym sposobem regulowania żądanej mocy i temp zasilania to ograniczenie mocy maks na kotle (aktualnie mam ustawione na 45%). Bo np. jakby ustawic moc kotła na minimum jakie pozwala kocioł, czyli ok 3,5 kW (33% mocy maks) to wtedy potrafi, a raczej nie jest w stanie podgrzac wody w CO do temp wyzszej jak ok 25-27st, to dlaczego nie potrafi wymodułować mocy do tych 3,5kW gdy moc max ma np. na 10kW?

 

Od razu dodam swoje 5 groszy do tematu, że kociołek nie może zasilać z temp mniejszą niż 35st. U mnie może, a przynajmniej sam sobie ustala żądane temepartury zasilania poniżej 35 a nawet poniżej 30st. Swoja droga byłoby głupio gdyby kociolek kondensacyjny, zwłaszcza współpracując z podłogówką, nie mógł zasilac z temp mneijsza niz 35st bo z tego co się orientuje maks temp zasilania do podłogówki może być 45st ale to jest przy -20st na dworze.

Jeśli w menu kotła parametr 3.A masz ustawiony 1 to będzie przegrzewać ponieważ 1 oznacza załączoną automatyczną blokadę taktowania i jak zaobserwoawłem u mnie również przegrzewał o 2-3 st. Można wpisać w tym parametrze 0 czyli wyłączyć tą funkcje i wtedy kocioł wyłącza się dokładnie z temperaturą wyliczoną przez pogodówkę. Jeśli wyłączysz autom. blokadę taktow w param. 3.A, możesz czas przerwy ustawić w 3.b, oraz histereze w 3.c jak tak właśnie zrobiłem. Co do temp.zasilania potwierdzam można ustawić dowolną oczywiście trzeba odpowiednio ustawić krzywą.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako że jestem już prawie pewien, że to będzie kocioł który chcę zamontować to mam kluczowe pytanie:

Czy stosując sterownik FW 100 i IMP1 będę miał sterowanie poszczególnych obiegów?

FW100 - grzejniki, CWU i cyrkulacja

IMP1 -pompa podłogówki i mieszac

Czy dobrze myślę? nie chce dodatkowej pompy na obieg grzejnikowy i stosować sprzęgła, ze3 względu na dodatkowe koszty.

 

Drugi wariant to sprzęgło IMP2 pompa podłogówki i pompa grzejników o FW200 CWU i cyrkulacja - tak to rozumiem, chyba że się mylę

 

proszę o informację bo chciałbym być pewien podjętej decyzji.

 

Jeszcze jedno czy możecie mi udostępnić instrukcję FW100 i IMP1?

 

Pomożecie???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

 

Robie rózne próby z ustawieniami mojego smarta.

W tej chwili mam:

1A=40 czyli moc zredukowana na 40%

3A=0 Automatyczna blokada taktowania wyłączona

3B=15 czas taktowania na 15 min

3C=10, histereza 10 st.

9A=1, czas wybiegu pompy ustawiony na 1 min.

Krzywa grzewcza wg funkcji ogrzewanie podłogowe

T.projektowa 40st

T.graniczna mrozu -5st

T.min zewnętrzna -20st

T.ogrzewanie 10st

T.wewnętrzna aktualnie 9st

T.zewnetrzna ~2st

FW100 wmontowane w kotle

I tak, przerwa pracy pompy zmierzyłem na ~6 min ( nie podoba mi sie to, wolalbym zeby czas przerwy był dłuższy)

czas pracy pompy ~2 min.

czas pracy palnika ~20 sek (tu jest największy problem) grzeje wode od 9 st do 19 i sie wyłącza.

czas przerwy pracy palnika nieznany ale jest to conajmniej kilkanascie minut.

 

Co można zrobic zeby wydłużyc czas pracy palnika i czas przerwy pompy?

W tej chwili interesuje mnie żeby utrzymac temperature w domu w granicach 10 st.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako że jestem już prawie pewien, że to będzie kocioł który chcę zamontować to mam kluczowe pytanie:

Czy stosując sterownik FW 100 i IMP1 będę miał sterowanie poszczególnych obiegów?

FW100 - grzejniki, CWU i cyrkulacja

IMP1 -pompa podłogówki i mieszac

Czy dobrze myślę? nie chce dodatkowej pompy na obieg grzejnikowy i stosować sprzęgła, ze3 względu na dodatkowe koszty.

 

Drugi wariant to sprzęgło IMP2 pompa podłogówki i pompa grzejników o FW200 CWU i cyrkulacja - tak to rozumiem, chyba że się mylę

 

proszę o informację bo chciałbym być pewien podjętej decyzji.

 

Jeszcze jedno czy możecie mi udostępnić instrukcję FW100 i IMP1?

Ja Ci powiem tyle, że mi w Junkersie doradzili (choc nie wiem czy słusznie), że skoro mam podłogówke i grzejniki to musze mieć FW200 i IPM2 i taki system mam. Z tego co wiem sprzęgła nie mam. Z tego co widze u innych uzytkowników Smarta to większośc ma CO dzielone na podłogówke i grzejniki i ich system opiera się na FW100 i zapewne IPM1 i jakos działa, więc tak myśle, że to co ja zrobiłam to była nadgorliwość i dodatkowe nabicie kasy Junkersowi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktos wie dlaczego mój kociołek ma problemy z modulacja, czyli z obniżeniem swojej aktualnej mocy grzewczej mimo, że sam sobie tak "nakazuje" bo podaje inormacje, że żądana temp zasilania to np. 30st a zasila np. 33 a to oznacza, że nie zszedł do swojej mocy minimalnej (ok 3,7kW)? Obecnie dla na parterze (ok 90m2)-po 3 dniach takiego grzania osiągnał temp zasilania 32 st. To jak włacze obieg grzejników na poddaszu (8 grzejników +ok 7m2 podłogówki) ta temp zasilania spadnie pewnie do ok 25 st bo zapewne do wyższej temp nie podgrzeje takiej ilości "odbiorników ciepła" bo nie będzie w stanie przy tej mocy, a to świadczy, że jego minimalna moc nie jest za duża dla mojego domu, tylko mój kociolek ma kłopoty z modulacja czyli obniżaniem mocy.

Jak temu zaradzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...